Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Pensioen_LEUGENS Knot en Koolmees

2.561 Posts
Pagina: «« 1 ... 116 117 118 119 120 ... 129 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. agapim 18 augustus 2022 16:08
    [quote alias=agapim id=14361482 date=202208181505]
    [...]

    CV (volgens Eerste Kamer) verklaart alles :


    Prof.dr. H.M. Prast (PvdD)

    Mevrouw Prast is vanaf 6 april 2021 lid van de PvdD-fractie in de Eerste Kamer.

    Henriëtte Prast (1955) was van 9 juni 2015 tot 1 maart 2019 lid van de D66-fractie in de Eerste Kamer.

    geboren te Amsterdam, 11 april 1955
    Getrouwd met Francesco Distante

    woonplaats
    Amsterdam, Noord-Holland


    Functies naast het Eerste Kamerlidmaatschap
    actueel
    Emerita Hoogleraar Universiteit van Tilburg vanaf 11 augustus 2021
    Lid Raad van Commissarissen BeFrank vanaf 1 juli 2020
    Lid Raad van Toezicht en lid Audit Commissie Vereniging van Zorgaanbieders voor Zorgcommunicatie (VZVZ) vanaf 1 januari 2019
    Bestuurslid en penningmeester Landelijk Netwerk Vrouwelijke Hoogleraren (LNVH) vanaf 1 juli 2017
    Voorzitter van het bestuur Stichting Foundation for Auditing Research vanaf 18 maart 2016
    Lid Raad van Toezicht AZL vanaf 1 januari 2014
    Lid Raad van Advies Duurzaam Aandeel
    Lid redactie "www.mejudice.nl"
    Zzp-er : lezingen, onderzoek in opdracht
    Lid Raad van Advies ZIFO
    Lid Raad van Commissarissen AZL
    Bestuurslid Climate Coach 4U
    afgesloten
    Lid van Raad van Toezicht en lid Audit Commissie Stedelijk Museum Amsterdam (SMA) vanaf 18 december 2018 tot 17 september 2021
    Hoogleraar Finance (0,4 fte) Tilburg School of Economics and Management, Universiteit van Tilburg vanaf 1 januari 2004 tot 11 augustus 2021
    Lid Raad van Advies University College Tilburg University tot 1 april 2022
    Lid Raad van Advies Volksbank tot 11 december 2021
    Lid Kenniskamer ministerie van Infrastructuur en Milieu tot oktober 2018
    Columnist Vereniging Eigen Huis Magazine tot mei 2018
    Opleidingen
    wetenschappelijk onderwijs
    Economie, Vrije Universiteit Amsterdam, tot 1 november 1984
    Tot 1 november 1984
    Loopbaan
    functies
    Lid Eerste Kamer der Staten-Generaal vanaf 6 april 2021 en eerder vanaf 9 juni 2015 tot 1 maart 2019
    Lid WRR (Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid) vanaf 1 januari 2008 tot oktober 2011
    Hoogleraar Finance (0,4 fte) Tilburg School of Economics and Management, Universiteit van Tilburg vanaf 1 januari 2004 tot 11 augustus 2021
    Onderzoeker De Nederlandsche Bank vanaf februari 1997 tot oktober 2007
    Universitair hoofddocent algemene economie, Universiteit van Amsterdam vanaf 1985 tot 2002
    andere activiteiten
    Emerita Hoogleraar Universiteit van Tilburg vanaf 11 augustus 2021
    Lid Raad van Commissarissen BeFrank vanaf 1 juli 2020
    Lid Raad van Toezicht en lid Audit Commissie Vereniging van Zorgaanbieders voor Zorgcommunicatie (VZVZ) vanaf 1 januari 2019
    Lid van Raad van Toezicht en lid Audit Commissie Stedelijk Museum Amsterdam (SMA) vanaf 18 december 2018 tot 17 september 2021
    Bestuurslid en penningmeester Landelijk Netwerk Vrouwelijke Hoogleraren (LNVH) vanaf 1 juli 2017
    Voorzitter van het bestuur Stichting Foundation for Auditing Research vanaf 18 maart 2016
    Lid Raad van Toezicht AZL vanaf 1 januari 2014
    Lid Raad van Advies University College Tilburg University tot 1 april 2022
    Lid Raad van Advies Volksbank tot 11 december 2021
    Lid Kenniskamer ministerie van Infrastructuur en Milieu tot oktober 2018
    Columnist Vereniging Eigen Huis Magazine tot mei 2018
    Columnist Het Financiële Dagblad 2000 tot 2011
    Lid Raad van Advies Duurzaam Aandeel
    Lid redactie "www.mejudice.nl"
    Zzp-er : lezingen, onderzoek in opdracht
    Lid Raad van Advies ZIFO
    Deskundige en vaste studiogast VARA programma Alles draait om geld, seizoenen 2009 en 2010
    Bestuurslid Grachtenfestival
    Lid Raad van Commissarissen en lid Remuneratie en Benoemingscommissie Woonzorg Nederland/Espria
    Bestuurslid NIBUD (Nederlands Instituut Budgetvoorlichting)
    Lid curatorium "De Baak Managementcentrum VNO NCW"
    Lid Raad van Toezicht Bureau Promotie Podiumkunsten
    Lid Raad van Advies Actuarieel Genootschap
    Lid Monitoring Commissie Corporate Governance Code
    Lid Monitoring Commissie Code Banken
    Lid Raad van Toezicht AFM (Autoriteit Financiële Markten)
    Lid Raad van Commissarissen en voorzitter Audit Committee Stichting Exploitatie Nederlandse Staatsloterij
    Lid Raad van Advies NTR Publieke Omroep
    Lid Denktank Financiering Alternatieven voor dierproeven, ministerie van Economische Zaken
    Lid Raad van Commissarissen AZL
    Bestuurslid Climate Coach 4U
    Hobby's
    Italië, mode, veganistisch koken


    Reizen
    Geen opgave ontvangen

    Geschenken
    Geen opgave ontvangen

    Anciënniteit
    1860 dagen
    (6 april 2021 tot heden)
    (9 juni 2015 tot 1 maart 2019)
    ]
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Typische mevrouw uit het "ons kent ons" circuit die haar toekomst moet veiligstellen met valse verhalen over oa de pensioenen.

    .
  2. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 19 augustus 2022 13:19
    quote:

    jowi schreef op 18 augustus 2022 14:08:

    [...]
    www.telegraaf.nl/financieel/987436748...

    gepensioneerd-hoogleraar-over-pensioen-oudere-heeft-te-weinig-afgedragen

    Zo zie je maar weer. Uiteindelijk blijkt achteraf toch mijn gelijk!!!!!
    Artikel zit achter betaalmuur.
    Wat waren haar belangrijkste argumenten?

    Bij voorbaat dank.
  3. agapim 19 augustus 2022 20:06
    1/2
    quote:

    izdp schreef op 19 augustus 2022 13:33:

    De hoofdlijnen: www.seniorenjournaal.nl/pensioen/gepe...
    Prast geeft geen blijk van kennis van het pensioendossier en de Telegraaf neemt het verhaal maar al te graag over.

    Onderstaand de nagenoeg volledige tekst (met dank aan Voda).

    Gepensioneerd hoogleraar over pensioen: ’Oudere heeft te weinig afgedragen’
    Door WILLEMIJN VAN BENTHEM
    De Telegraaf 18-08-'22

    AMSTERDAM - Wie gepensioneerden goed wil begrijpen, moet het misschien eerst zelf ervaren. Toevallig doet emeritus hoogleraar en pensioenexpert Henriette Prast (67) nu exact die ervaring op: sinds vorig jaar is zij officieel met pensioen bij haar laatste werkgever, de Universiteit van Tilburg. „Ik ben een tevreden pensionada.”

    Prast doceerde jarenlang over gedrag van mensen met betrekking tot geld. Geen wonder dat ze vanuit die expertise tal van bestuurlijke rollen heeft uitgevoerd, zoals bij DNB, de WRR en de AFM. Bij de laatste vertrok ze, nadat ze zich kritisch had uitgesproken over een nieuwe functie van een directe collega. Prast weigert zich te laten gijzelen in een ’gouden kooi waar ik niet kan uitstappen’.

    U werkt in de politiek, maar u bént dus niet zo politiek. Het heeft u zelfs uw baan gekost bij de AFM.

    „Dat was een tijd van veel buikpijn. Ik was tegen een benoeming van een directe collega als commissaris bij een financiële instelling. Je kunt niet als toezichthouder óp, deel uitmaken ván. Daarna kreeg ik te horen dat ik niet voor een tweede termijn zou worden voordragen. Ik moest me vrijwillig terugtrekken. Dat deed ik niet. Toen is het ministerie van Financiën een onderzoek gestart. Er zijn daarna mensen vertrokken, ook ik kon daar niet meer werken.”

    Heeft u daar nog last van gehad?

    „Ik weet uit het headhuntercircuit dat ik tot op de dag van vandaag voor commissariaten of toezichthoudende functies bij grootbanken niet word geselecteerd omdat ik ’die ene van AFM’ ben. Terwijl ik met mijn ervaring, profiel en papieren én met de wens meer vrouwen in besturen te hebben, juist een geschikte kandidaat zou zijn. Ik schrok toen ik hoorde dat zo over mij werd gesproken.”

    Is het nog steeds nodig om naar vrouwen te kijken voor deze banen?

    „Wie een nieuwe collega zoekt, heeft een impliciete voorkeur voor iemand die op hemzelf lijkt. Mensen houden nou eenmaal erg van zichzelf. Juist omdat het impliciet is, zijn er quota nodig, want anders kan het nog wel heel lang duren. Vrouwen zijn al jaren even hoogopgeleid en even ervaren als mannen. De helft van de bevolking is vrouw, maar de macht is niet fiftyfifty verdeeld.”

    Waar komt uw gevoel voor rechtvaardigheid vandaan?

    „Ik ben opgevoed door ruimdenkende ouders, maar ze waren strak in het bewaken van de grenzen. Ze hadden beiden rechten gestudeerd, ook mijn moeder. Dat was in die tijd bijzonder voor een vrouw, ze moest ook direct stoppen toen ze trouwde. Omdat ze natuurlijk niet had gestudeerd om haar leven in de keuken door te brengen, heeft ze - nadat alle kinderen het huis uit waren - een nieuwe master gedaan en werd ze docent aan de universiteit.”

    Senator Henriëtte Prast zit voor de Partij voor de Dieren in de Eerste Kamer. ANP/HH

    U was hoogleraar personal finance, wat is de belangrijkste les?

    „Je moet nooit risico’s nemen met geld dat je nodig hebt.”

    Zoals voor later, met pensioenen?

    „Wat zich de afgelopen twintig jaar heeft gewroken, is dat we een pensioenstelsel hadden dat in de oude situatie prima voldeed. Er waren veel werkenden en weinig gepensioneerden, het aantal zzp’ers was veel lager en werknemers wisselden weinig van baan. De nieuwe realiteit lijkt nog niet geheel doordrongen te zijn bij de overgrote meerderheid van de mensen, overigens ook niet in de politiek.”

    En wat is die nieuwe realiteit?

    „Het is absurd dat de vergrijzingsgolf niet is ingecalculeerd. Je hoeft er niet voor gestudeerd te hebben om te begrijpen dat als er veel meer mensen uit het werkende leven stappen én langer leven, het oude systeem niet meer werkt. Ze hadden hogere premies moeten vragen zodat er meer in kas zat. Dat is niet gedaan.”

    Waarom is daar niet op geanticipeerd?

    „Werkgevers wilden dat niet, want dan moesten ook zij grotere bijdragen betalen. Vakbonden wilden dat niet omdat het ten koste ging van het loon. Ondertussen dachten werknemers dat ze genoeg afdroegen.”

    Die werknemers zijn de huidige gepensioneerden?

    „En die zijn nu zo boos, omdat ze gekort zijn. Maar voor een groot deel hebben die mensen te weinig afgedragen. Dat is hen niet aan te rekenen, maar de realiteit is dat ze meer krijgen dan de bedoeling was in het oude systeem. En het risico wordt steeds doorgeschoven naar de volgende generatie.”

    Dus u bent wel voor het nieuwe stelsel?

    „Het kon zo niet doorgaan met de huidige demografie. Maar of alle aspecten van het nieuwe stelsel goed zijn… de wetgeving moet nog door de Tweede en de Eerste Kamer. Het stelsel zou per volgende 1 januari ingaan, maar je kunt al uittekenen dat dat nooit gaat lukken.”

    U ziet nog grote hobbels?

    „In het nieuwe stelsel krijgt iedereen per jaar te horen wat het te verwachten toekomstige maandbedrag zal zijn. Dat kan dit jaar €100 zijn en volgend jaar €90. Er wordt gezegd dat mensen maatregelen kunnen nemen om eventueel verminderde inkomsten recht te trekken. Maar als je extra pensioen wilt sparen omdat het slecht gaat op de financiële markt, gaan je eigen beleggingen ook slecht. Dus welke actie kúnnen ze ondernemen?”

    In het oude stelsel waren mensen toch ook niet zeker van hun pensioen?

    „Werknemers hebben een premie betaald die hoog genoeg was als het goed zou gaan op de financiële markten, maar te laag was om tegenvallers op te vangen. Ze hadden eigenlijk hun pensioen onvoldoende verzekerd, terwijl ze dachten dat wel te hebben gedaan. Logisch ook, want dat werd allemaal geregeld door de sociale partners. Nu blijkt dat de ingelegde premie te laag is om de voorgespiegelde pensioen te garanderen. Je hebt onder hoogleraren personal finance de uitspraak: wat is er nog erger dan onverzekerd zijn? Onverzekerd zijn en denken dat je wel verzekerd bent.”

    ’Nog grote hobbels richting het nieuwe pensioenstelsel.’ ANP/HH

    Wat maakt pensioen zo’n emotioneel onderwerp?

    „Neem de discussie over de AOW voor zware beroepen. Voor de AOW maakt het niet uit of en hoe zwaar je gewerkt hebt, het bedrag is voor iedereen hetzelfde. Als je mensen met een zwaar beroep eerder AOW wil geven, is dat heel begrijpelijk omdat ze eerder zijn opgebrand. Maar je koppelt dan de AOW aan het arbeidsverleden en dat zet de bijl aan de wortel van het systeem. Het zou wel sociaal zijn en ook economisch rationeel, als bedrijven die de werknemers zwaar werk laten doen, gedwongen worden een bedrag te storten in een fonds. Dan kunnen deze werknemers eerder stoppen met werken en uit dat fonds een inkomen krijgen.”
  4. agapim 19 augustus 2022 20:06
    2/2
    U legt het bij de werkgevers neer?

    „Waarom zou een werkgever een werknemer met een zwaar beroep niet meer moeten betalen? Anders komen de kosten van die opgebrande 55-plussers ergens anders terecht. Laat het terugkomen in de prijs van de producten die de persoon maakt.”

    U verblijft veel in Zuid-Italië. Hoe kijkt u met afstand naar Nederland?

    „We zijn een vervuilend land, en regelen het slecht voor onze toekomstige welvaart en ons welzijn. We hebben weinig vrije tijd, te weinig woningen en laten oudere mensen aan hun lot over.”

    Maar u zit nou precies op een plek, namelijk in de Eerste Kamer, om dat aan te kunnen kaarten.

    „Ja, misschien moet ik ook naar mezelf kijken….”

    En hoe bevalt het om met pensioen te zijn?

    „Ik werk nog als senator en heb een aantal commissariaten en bestuursfuncties. Eens in de twee weken pas ik op mijn kleindochter waar ik enorm van geniet en ik heb de vrijheid om veel bij mijn man in Italië te zijn. Ik ben een tevreden pensionada.”
  5. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 20 augustus 2022 01:00
    quote:

    izdp schreef op 19 augustus 2022 13:33:

    De hoofdlijnen: www.seniorenjournaal.nl/pensioen/gepe...
    Ongelooflijk wat een drogredenen. Ik loop ze stuk voor stuk langs:

    "Er waren veel werkenden en weinig gepensioneerden, .... werknemers wisselden weinig van baan. Het is absurd dat de vergrijzingsgolf niet is ingecalculeerd. Je hoeft er niet voor gestudeerd te hebben om te begrijpen dat als er veel meer mensen uit het werkende leven stappen én langer leven, het oude systeem niet meer werkt. .... "

    Mevrouw de hoogleraar heeft dan wel gestudeerd, maar begrijpt niet wat een kapitaalgedekt stelsel is. Het geld voor de huidige en binnenkort gepensioneerden is er al (anders dan bij de AOW wat een omslagsysteem is). De zg. vergrijzingsgolf (demagogisch woordgebruik trouwens, het aantal jonge deelnemers bij het ABP neemt weer toe) doet helemaal niet ter zake. De pf-deelnemers hebben er zelf voor gespaard, het doet er niet toe of dat er t.o.v. alle werkenden relatief veel of weinig waren. 
    Zo zijn er bijvoorbeeld enkele kleine pfn horend bij uitstervende beroepen die aan het leeglopen zijn. Niks aan het handje, zolang er nog voldoende in de pot zit om de resterende deelnemers uit te keren waar ze recht op hebben. Als ze het goed calculeren zit er nog een half miljoentje of zo in de kas als de laatste rechthebbende overlijdt, en kunnen ze dat restant mijn part aan een goed (ouderen-)doel schenken. Dus hoezo zou 'vergrijzing' een probleem zijn?

    "Uit het werkende leven stappen":
    Got wat klinkt dat dramatisch. Als men dat vroegtijdig doet krijgt men minder pensioen. Niks aan de hand, wat had je anders gedacht? Eerder opgebouwde rechten indexeren overigens gewoon mee.

    "Langer leven":
    Valt erg mee, de demografische veranderingen gaan heel geleidelijk, en de DNB van Knot ziet er streng op toe dat de pfn steeds de laatste sterftetabellen van het AG gebruiken. De laatste jaren stagneert de toename van de gemiddelde eindleeftijd trouwens. 

    "Werknemers wisselden weinig van baan".
    So what? Wie van baan verandert houdt recht op het bij zijn eerdere baas opgebouwde pensioen. Vaak kan je je eerdere inleg ook gewoon meenemen naar je nieuwe pf, al lag DNB soms dwars door onredelijke 'gelijke dekkingsgraad'-eisen. Onredelijk omdat DNB met hun absurd lage en onrealistische rekenrente zelf al die DG-problemen veroorzaakte.  

    "Niemand wilde meer bijdragen. Prast: “Werkgevers wilden dat niet, want dan moesten ook zij grotere bijdragen betalen. Vakbonden wilden dat niet omdat het ten koste ging van het loon. Ondertussen dachten werknemers dat ze genoeg afdroegen.”
    En dat deden ze ook. Onze pfn zijn ontstellend rijk. Ik heb dat de laatste 5 jaar in deze en andere draden vele malen voorgerekend, en ga dat nu niet herhalen. Maar Patrick Fey, vice-voorzitter van het CNV en ABP-bestuurder, heeft mijn berekeningen meermalen bevestigd.

    "Gepensioneerden zijn nu boos, omdat ze gekort zijn. Maar voor een groot deel hebben zij te weinig afgedragen. Dat is hen niet aan te rekenen, maar de realiteit is dat ze meer krijgen dan de bedoeling was in het oude systeem. En het risico wordt steeds doorgeschoven naar de volgende generatie.”
    Meer dan de bedoeling was??? Minder zal ze bedoelen, na 14 indexatieloze jaren. En wélk risico wordt doorgeschoven?
    Vaag geklets. Er schuift een enorm geldschip (1800 miljard!!) door naar de volgende generaties. De bestolenen zijn niet de jongeren maar de gepensioneerden die laatste jaren overleden zijn of binnenkort zullen overlijden. Zij profiteren niet of nauwelijks meer van de vele indexatieronden die er bij de huidige inflatie en dus stijgende rentes zullen komen.

    "Werknemers hebben een premie betaald die hoog genoeg was als het goed zou gaan op de financiële markten, maar te laag was om tegenvallers op te vangen. ....
    Nu blijkt dat de ingelegde premie te laag is om de voorgespiegelde pensioen te garanderen."

    Wat een tendentieus om niet te zeggen vals geleuter. Welke "tegenvallers"? Ja, 2008 was een slecht jaar, 2018 ook. Maar het gemiddelde rendement dat de pfn op onze centen maken is 6-8% pj, en dat al vele tientallen jaren lang. De pensioenpotten zijn sinds 2011 verdubbeld.
    Waar heeft het mens het over? Nou, kennelijk over de lage rekenrentes en dus de lage dekkingsgraden sinds 2014 of zo. Ze noemt dat tegenvallers op de (internationale) financiële markten. Wát een huichelarij. Die markten waren booming, zie de stijging van de AEX of de SP500.

    Ze negeert compleet de uit 2005-2006 stammende idiote FTK-rekenregels, toen niemand maar dan ook niemand zich nul- of negatieve staatsrentes kon voorstellen. Waardoor DNB de pfn extreem lage rekenrentes oplegde, terwijl de echte rendementen van de pfn veel hoger waren en bleven. DNB zei de wet te moeten uitvoeren, maar wat ik Knot persoonlijk enorm kwalijk neem is dat hij dat overduidelijk met graagte deed, soms met de meest lullige en onjuiste argumenten in bv. Buitenhof-tv. In plaats van toe te geven dat de FTK-regels niet meer pasten bij een in de historie nog nooit geziene rentedaling en veranderd zouden moeten worden. Een rentedaling waarvoor hij trouwens als ECB-lid mede verantwoordelijk voor was.

    Later verder over Mw. Prast en D'66.
  6. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 20 augustus 2022 01:38
    Tot zover de argumenten van 'prof' Prast. In een volgende post zal ik nader ingaan op de politiek-tendentieuze en zeer leugenachtige aanvallen van D'666 (en met name welgestelde D'66-ers) op ons in principe prima pensioenstelsel.
    Smerige aanvallen van 'vrijgestelde' neo-liberalen op de aanvullende pensioentjes van vele oudere modale, sub-modale of net-boven-modale werknemers. 

    Die volgende post zal ik nu niet meer schrijven, al ben ik een nachtmens. Daar ben ik inmiddels weer veel te pissig voor, over al die onzin die zelfs 'geleerden' over onze pfn beweren. Als ik nu door zou schrijven zou ik vermoedelijk problemen krijgen met de iex-moderator, de beste Henk. Zijn wegen zijn ondoorgrondelijk, maar ik zou zijn baantje niet willen hebben.  Doet hij het trouwens in zijn uppie? Lijkt me onmogelijk.

    Die volgende post over pensioenen en D'66 komt heus nog wel. Ooit wilde D'66 de meest pragmatische en redelijke partij van NL zijn. Nu zijn ze een regelrecht gevaar voor alles wat in dit land nog redelijk denkt en pragmatisch wil handelen.

    De populistische Telegraaf kan van mij ook een veeg uit de pan krijgen. Wat een nitwit, deze interviewer.
    Al past het wel in het staatje van hun financieel 'expert' Martin Visser. Altijd ongefundeerd sacherijnig naar ouderen en vooral pfn.
  7. forum rang 4 Portisch 20 augustus 2022 09:51
    Goed inhoudelijk stuk BDW.
    Bedankt.
    Al het kwaad komt van D666.
    Laat dit nu net het clubje zijn waar Fredje op stemt.
    In het land der blinden is immers een oog koning. Ik deel je analyse dat het een gevaarlijk partijtje is.
    Alles wordt kapot gemaakt. Snel en deskundig.
    Als opa met enkele kleinkinderen doet mij dat veel pijn.
    Hoop dat het kabinet snel valt.
    Zal een grote verandering te weeg kunnen brengen.
    Een andere oplossing zie ik niet.

    Groetjes, Portisch
  8. forum rang 4 Portisch 20 augustus 2022 10:59
    quote:

    objectief schreef op 20 augustus 2022 10:46:

    [...]

    Ook Koolmees kan niet niet helpen je broek op te houden, zul je toch zelf moeten doen.
    Uit je infantiele reacties is altijd maar weer duidelijk op te maken dat je er geen snars van begrijpt.
    Waarom altijd de nijging te moeten reageren op onderwerpen die je pet te boven gaan.
  9. forum rang 9 objectief 20 augustus 2022 11:07
    quote:

    Portisch schreef op 20 augustus 2022 10:59:

    [...]

    Uit je infantiele reacties is altijd maar weer duidelijk op te maken dat je er geen snars van begrijpt.
    Waarom altijd de nijging te moeten reageren op onderwerpen die je pet te boven gaan.
    Dit heb ik van Joost Eerdmans opgestoken, altijd reageren ook zonder enige kennis.
  10. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 20 augustus 2022 11:34
    En voor de goede orde, los van Fredje:

    Ik ben woest over die mv. prof. Prast.
    Wat een decadente D'66 trut!

    Rijk als de neten, maar wel dom commentaar op onze pfn. Vermoedelijk wil deze afschuwelijke neo-liberaal ook onze woco's afschaffen..
    Brrrr, wat een trut. Erger dan Putin.

    Ik ben een rustig voormalig rijksambtenaar, ooit fysicus, maar ga van dat soort wezens echt over mijn nek.
  11. forum rang 9 objectief 20 augustus 2022 11:57
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 20 augustus 2022 11:34:

    Ik ben een rustig voormalig rijksambtenaar, ooit fysicus, maar ga van dat soort wezens echt over mijn nek.
    Rustig was je misschien vroeger, maar met zulke beschuldigingen aan medeambtenaren, je eigen collega's, toon je aan dat je volledig de weg kwijt bent. Ieder heeft een andere mening en moet je respecteren. Ook al ben je stokoud en mis je elke flexibiliteit.
  12. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 20 augustus 2022 12:44
    Waar blijf je, Jan Terlouw?

    Hoe kan je nog in vrede leven met 'jouw' D'66?
    Met je touwtje uit de brievenbus....

    Ik, beginnend fysicus, zag jou rondlopen in het kasteeltje in Jutphaas. Het toenmalige instituut voor plasmafysica, o.l.v. prof. Braams. Ik had een oneindige bewondering voor jou, je was mijn grote voorbeeld. Toen, in de 70-er jaren bedoel ik.

    En wat doet jouw D'66 nu?

    Ze gaan als een gek en onterecht tekeer tegen onze pensioenfondsen. Ons pensioenstelsel is beste ter wereld, maar D'66 wil het 'anders' (?).

    Ze voeren oorlog met onze boeren, ook al is hun NOx productie al ver terug gebracht.

    Ik vind D'66 nu de meest gevaarlijke en volksvijandige partij, erger dan de CPN van Markus Bakker ooit.
    De communisten vochten tegen onrecht, nog meer dan mijn gereformeerde ouders in WO-II. Ere wie ere toekomt.
    Het huidige D'66 is het ergste wat ons sinds WO-II overkomen is.
2.561 Posts
Pagina: «« 1 ... 116 117 118 119 120 ... 129 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 874,79 +0,96%
EUR/USD 1,0703 +0,48%
FTSE 100 8.044,81 +0,26%
Germany40^ 18.141,60 +1,57%
Gold spot 2.330,11 +0,12%
NY-Nasdaq Composite 15.451,31 +1,11%

Stijgers

VIVORY...
+26,32%
BAM
+4,73%
PROSUS
+3,52%
ASMI
+3,14%
JUST E...
+3,10%

Dalers

RANDST...
-7,22%
Akzo N...
-6,93%
FASTNED
-4,65%
NSI
-3,89%
Arcelo...
-2,65%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links