Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Klimaatdiscussie: opwarming aarde door mens of natuur

38.985 Posts
Pagina: «« 1 ... 1893 1894 1895 1896 1897 ... 1950 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Ronald Engels 2 april 2023 01:22
    quote:

    voda schreef op 1 april 2023 09:44:

    Gletsjers in Oostenrijk smelten in recordtempo
    Artikel van ANP Producties • Gisteren om 17:05
    © ANP

    De gletsjers in Oostenrijk smelten in een recordtempo, meldt de Oostenrijkse Alpenvereniging (ÖAV) op basis van nieuwe gegevens. Vorig jaar verloren de 89 geobserveerde gletsjers in het Alpenland gemiddeld bijna 29 meter lengte. In 2021 ging het nog om 11 meter.

    Uitblijvende sneeuw, een lange en erg warme smeltperiode en saharastof zijn volgens de vereniging de voornaamste oorzaken van de scherpe daling. De grootste gletsjer van Oostenrijk, Pasterze in de provincie Karinthië, verloor vorig jaar alleen al in het onderste deel 14,7 miljoen kubieke meter ijs.

    Het smelten van het ijs leidt niet alleen tot stijgende zeespiegels, overstromingen en modderstromen, maar kan volgens ÖAV-vicevoorzitter Ingrid Hayek ook zorgen voor regionale droogte omdat natuurlijke waterreservoirs in de bergen verdwijnen. Door klimaatverandering kunnen de Oostenrijkse Alpen in 2075 of al eerder volledig zijn verdwenen, aldus de ÖAV.

    Uit een studie die in januari werd gepubliceerd in het tijdschrift Science is in 2100 bijna de helft (49 procent) van alle gletsjers gesmolten als de aarde 1,5 graad opwarmt. Mocht de temperatuurstijging oplopen tot 4 graden vergeleken met pre-industriële tijden, dan verdwijnt 86 procent van alle 215.000 gletsjers op aarde. De inschatting is nu dat de opwarming 2,7 graad zal bedragen. In dat geval zijn volgens de wetenschappers vrijwel alle gletsjers in Centraal-Europa, West-Canada, de Verenigde Staten en Nieuw-Zeeland in 2100 verdwenen.

    www.msn.com/nl-nl/nieuws/other/gletsj...
    ===========================

    voda,

    Correcte informatie, over periode 1830-2023, echter ik voorspel dat het smelten van de Gletsjers ook in Europa gaat stoppen vanaf 2030 en verder de komende 30 jaar tot 2053 en de komende 200 jaar tot 2230 weer sterk gaan groeien.

    Er is slechts een kleine waarschijnlijkheid in mindere mate, als de bevolking van Europa met 500 miljoen vluchtelingen toeneemt naar 1 miljard inwoners in de EU, dan zouden de Urban Hot Spots zoals de geplande Randstad-Antwerpen-Keulen-Hamburg Tris-state driehoek inderdaad nog wel eens flink warmer kunnen worden.
    "Leven als Sardienen in een Blik, is dan het moto".

    Echter deze bevolkingsgroei, dat gaat Dhr. Minister-President van Nederland met zekerheid stoppen, hij komt n.l. altijd zijn vele beloftes aan het Nederlandse Volk na????

    In alle oprechtheid, de Gletsjers gaan in de toekomst binnen nu en 10 jaar gewoon weer groeien, ook in Europa, het wordt gewoon kouder op heel Planeet Aarde en ook in de EU zonder te grote veranderingen?, of men dit nu leuk vind of niet!

    M.v.g. Ronald
  2. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 2 april 2023 05:06
    quote:

    izdp schreef op 31 maart 2023 00:41:

    BDB en Ronald: veel bla bla en pseudogeblaat buiten hun vakgebied en de vakbroeders maar aanvallen op zeer denigrerende wijze.
    Dit delen ze zo ongeveer met alle critici.
    Heeft erg weinig van doen met de weldadigheid van onderbouwde positieve kritiek.
    De ware dummies.
    O ja?
    Ik kom nog even terug op mijn eerder commentaar (30 maart om 18.24) op een KNMI-bericht:
    www.knmi.nl/over-het-knmi/nieuws/zees...

    Ze beweerden dat door kennelijke 40-60 jarige 'perioden' in overheersende winden en windrichtingen de zeespiegelrijzing bij de NL kust tot nu toe onderschat was, maar dat dat binnenkort om zal keren. M.a.w. , de komende tientallen jaren zal de zeespiegel hier sterker stijgen dan 'volgens de normale IPCC-modellen' verwacht mag worden.
    Ik vond dat (kort samengevat) een vaag en nauwelijks overtuigend verhaal.

    Enfin, ik ben wat verder in het onderliggende 'onderzoek' gedoken. Het blijkt slechts een afstudeerscriptie te zijn:
    studenttheses.uu.nl/handle/20.500.129...

    Met alle respect en waardering voor deze ijverige Utrechtse studente, wat lees ik in haar abstract? Ten eerste gaat het bij deze windeffecten slechts om een amplitude van 1 cm, wat peanuts is vergeleken bij de stijgingen waar het IPCC het over heeft. En ze besluit met:
    "We do not find significant effects of wind on sea-level rise for the Dutch coast during the 21st century, which contrasts earlier findings for the German Bight."

    Huh?? Dat is toch echt wat anders dan wat het KNMI beweerde. Kennelijk publiceert de PR-afdeling van het KNMI nieuwsberichten die geheel in strijd zijn met de conclusies van het onderzoek waar ze zich op beroepen.
  3. forum rang 10 rationeel 2 april 2023 06:36
    quote:

    luchtschip schreef op 1 april 2023 22:09:

    [...]

    Onderbouwde informatie ?

    Hij kegt alleen maar uit dat hij meent dat een niet deskundige op stikstofgebied en het gebied van biodiversiteit en soortenrijkdom, toch een deskundig oordeel kan vellen en de bevindingen van echte deskundigen, die daar uitgebreid op gestudeerd hebben, kan weerleggen

    Niet bepaald onderbouwd, maar vertoont wel een hoge mate van arrogantie

    Je moet wat als je niet deskundig bent en toch geld wilt verdienen op gebieden waar je geen verstand van hebt

    Bij Wyniasweek zitten blijkbaar een hoop lezers, die deze flauwekul graag voor zoete koek nemen
    PLASTERK was zeer ingenomen met deze uitgave.

    Daardoor, zo werkt het nu eenmaal, zijn weer velen zich in deze materie gaan verdiepen.

    Zijn er weer bij velen de ogen ...verder...open gegaan.

    Waar jij je categorische afwijzing van de publicaties in Wynia:) op baseert is mij onduidelijk, het is in ieder geval een uiting van een onwetenschappelijke en ook ondemocratische zienswijze.

    Daar moeten we nodig van af.

    Aangezien ieders stem meetelt, in het huidige politieke systeem, is het van belang ook IEDEREEN te
    informeren en te betrekken bij hetgeen waar NU een kleine...te kleine...groep meent beslissingen op te kunnen baseren, die catastrofaal uitwerken voor onze GEMEENSCHAP.
  4. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 2 april 2023 07:24
    quote:

    voda schreef op 1 april 2023 09:44:

    ...
    Het smelten van het ijs leidt niet alleen tot stijgende zeespiegels, overstromingen en modderstromen, maar kan volgens ÖAV-vicevoorzitter Ingrid Hayek ook zorgen voor regionale droogte omdat natuurlijke waterreservoirs in de bergen verdwijnen.
    Door klimaatverandering kunnen de Oostenrijkse Alpen in 2075 of al eerder volledig zijn verdwenen, aldus de ÖAV.
    ...
    Huh??
    Nou, als die bergen al gaan smelten kunnen mijn kleinkinderen het helemaal wel schudden.
  5. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 2 april 2023 07:44
    quote:

    Ronald Engels schreef op 30 maart 2023 22:47:

    [...]
    De historische dalings-tendens is: Dat de oceanen niveaus sinds de laatste oceanen niveaus maximum, periode 8.000 - 6.500 jaar geleden met 2.0 à 1.5 meter gedaald zijn.

    Oorzaak daling temperatuur Planeet Aarde sinds periode 8.000 - 6.500 jaar geleden met minus -2.1 graden Celcius ten opzichte van de gemiddeld normaal gemeten temperatuur jaar periode 1979 - eind 2022 en minus -3.4 graden Celcius temperatuur daling ten opzichte van de gemiddeld normaal gemeten temperatuur periode 1790 -1830, het Dalton Minimum, de laatste mini-Ijstijd periode 1790 -1830.
    ...
    Eerste zin lijkt me onjuist. Na de laatste ijstijd stegen de oceanen juist (vanaf ca 15000 jaar geleden). Waarom zou dat 8000-6500 jaar geleden onderbroken zijn?

    Tweede alinea voor mij onduidelijk, is slordig geformuleerd. Schrijf het eens duidelijker op, in kortere zinnen s.v.p.
  6. [verwijderd] 2 april 2023 09:10
    Als je kijkt naar bijvoorbeeld fossielen dan zie je soms puntgave objectiveerbare elementen als bijv. schelpen (soms tot in detail). Het gedeelte eromheen is vaak heel vlak en je ziet daar niets in, terwijl de schelp overduidelijk te zien is. Wanneer in duizenden dan wel miljoenen jaren wordt gerekend is de algemene gedachte dat door aardlagen e.e.a. is versteend. Ik vind dat een zeer vreemde beredenering. Objecten ("eenvoudige" objecten als schelpen) komen namelijk overduidelijk naar voren, maar het gedeelte eromheen daar kun je helemaal niets van maken. Daarom geloof ik meer in de zondvloed, dat plotseling de aarde geheel werd verwoest en door de enorme zeedruk alles werd platgedrukt als het ware (versteend). Zeewater kan functioneren als een soort persmachine, een drukpers.
  7. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 2 april 2023 10:34
    quote:

    rationeel schreef op 2 april 2023 07:42:

    [...]
    Nog maar lekker op de ski's zolang het kan;)
    Tja, tot 4 jaar terug woonde mijn dochter met man en kind in Zwitserland, toen kon dat skiën nog. Nu leven ze in de buurt van Melbourne. Er zijn enkele plekken in Zuid-Australië waar in de winter een beetje geskied kan worden, maar het houdt niet over (te vergelijken met de Ardennen).

    En met Kerst al helemaal niet, dan barbecueën ze op het strand. En dat brengt me op iets anders: vlees eten.
    Hier worden we geacht steeds minder vlees te eten, nog slechts enkele dagen per week of liever helemaal niet meer zeggen de PvdD-mutsen. Hoezo niet? Ik ben een evolutionair gezien een omnivoor, geen herbivoor. Straks gaan ze me opdragen te gaan herkauwen, mijn baard te laten staan voor de wol en me aan te laten vreten door de wolf.

    De prima ambachtelijke slager in mijn buurtwinkelcentrumpje is al verdwenen, "het is economisch niet meer rendabel", schreef hij. Maar geloof me, zijn filet americain was de beste van heel NL.
    Kijk, ik vind rene-I een heel humoristisch schrijver, maar de 'problemen' in zijn mooie dorp stellen niets voor bij die hier in de Haagse agglomeratie. Onlangs nog weigerden statushouders hier best aardige naast een park gelegen nieuwe woningen omdat deze "niet luxe genoeg" waren. Op bijna de mooiste plek van deze suburb!

    Ook bij de woke-gezinde NPO vindt 'men' vlees steeds gênanter. Hoezo en waarom? Vanwege de CO2 footprint? Dan moeten ze naar het zuidelijk halfrond kijken en ophouden Messi en Maxima te bewieroken, i.p.v. ons dat 'flinterdunne' filetlapje te misgunnen (wie heeft dat nu weer verzonnen, "flinterdun"?).

    In Zuid-Amerika, met name Argentinië, en ook in Australië en Nw-Zeeland wordt jaloersmakend veel vlees gegeten. Om nog maar te zwijgen van mijn geliefde Zuid-Afrika met hun braai.
    Willen de mutsen die zich over CO2 druk maken zich s.v.p. dáárop richten, i.p.v. op de brave NL huisvader die met zijn modale inkomen nauwelijks meer zijn gezin kan onderhouden en op zondag een heel klein stukje varkensvlees aansnijdt?
    En 's avonds in bed te moe en te zorgelijk is om zijn lief nog te bedienen en slechts zachtjes fluistert: "Ik vrees dat je een werkhuisje moet gaan nemen...".

    En zelfs als zij dat doet, en zelfs als zij, slim als ze is, carrière maakt, helpt het niet. Want de ene na de andere toeslag vervalt, ze zitten in de armoedeval. Veroorzaakt door onze politici met hun op de Bühne gerichte gemiereneuk, met het compleet negeren van de uitwerking en de uitvoering. Ze zijn er echt allemaal schuldig aan, van links tot rechts, met uitzondering van Omtzigt en eerder Paulus Jansen van de SP.

    En onze vakbondsbestuurders ook, met hun steun aan een onuitvoerbaar gedrocht van een nieuwe pensioenwet. Van Tuur Elsinga (FNV) tot Patrick Fey (CNV).
    Om over dominee Wijnen maar te zwijgen. Huh, wie is dat? Nou, de voorzitter van mijn ABP, een greenpeace-verdwaasde.
    "Ze" (wie gaat daar eigenlijk over?) hadden net zo goed Duyvendak, de dakpannengooier van 1980, of Cohn-Bendit kunnen benoemen.
  8. forum rang 10 rationeel 2 april 2023 13:12
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 2 april 2023 10:34:

    [...]
    Tja, tot 4 jaar terug woonde mijn dochter met man en kind in Zwitserland, toen kon dat skiën nog. Nu leven ze in de buurt van Melbourne. Er zijn enkele plekken in Zuid-Australië waar in de winter een beetje geskied kan worden, maar het houdt niet over (te vergelijken met de Ardennen).

    En met Kerst al helemaal niet, dan barbecueën ze op het strand. En dat brengt me op iets anders: vlees eten.
    Hier worden we geacht steeds minder vlees te eten, nog slechts enkele dagen per week of liever helemaal niet meer zeggen de PvdD-mutsen. Hoezo niet? Ik ben een evolutionair gezien een omnivoor, geen herbivoor. Straks gaan ze me opdragen te gaan herkauwen, mijn baard te laten staan voor de wol en me aan te laten vreten door de wolf.

    De prima ambachtelijke slager in mijn buurtwinkelcentrumpje is al verdwenen, "het is economisch niet meer rendabel", schreef hij. Maar geloof me, zijn filet americain was de beste van heel NL.
    Kijk, ik vind rene-I een heel humoristisch schrijver, maar de 'problemen' in zijn mooie dorp stellen niets voor bij die hier in de Haagse agglomeratie. Onlangs nog weigerden statushouders hier best aardige naast een park gelegen nieuwe woningen omdat deze "niet luxe genoeg" waren. Op bijna de mooiste plek van deze suburb!

    Ook bij de woke-gezinde NPO vindt 'men' vlees steeds gênanter. Hoezo en waarom? Vanwege de CO2 footprint? Dan moeten ze naar het zuidelijk halfrond kijken en ophouden Messi en Maxima te bewieroken, i.p.v. ons dat 'flinterdunne' filetlapje te misgunnen (wie heeft dat nu weer verzonnen, "flinterdun"?).

    In Zuid-Amerika, met name Argentinië, en ook in Australië en Nw-Zeeland wordt jaloersmakend veel vlees gegeten. Om nog maar te zwijgen van mijn geliefde Zuid-Afrika met hun braai.
    Willen de mutsen die zich over CO2 druk maken zich s.v.p. dáárop richten, i.p.v. op de brave NL huisvader die met zijn modale inkomen nauwelijks meer zijn gezin kan onderhouden en op zondag een heel klein stukje varkensvlees aansnijdt?
    En 's avonds in bed te moe en te zorgelijk is om zijn lief nog te bedienen en slechts zachtjes fluistert: "Ik vrees dat je een werkhuisje moet gaan nemen...".

    En zelfs als zij dat doet, en zelfs als zij, slim als ze is, carrière maakt, helpt het niet. Want de ene na de andere toeslag vervalt, ze zitten in de armoedeval. Veroorzaakt door onze politici met hun op de Bühne gerichte gemiereneuk, met het compleet negeren van de uitwerking en de uitvoering. Ze zijn er echt allemaal schuldig aan, van links tot rechts, met uitzondering van Omtzigt en eerder Paulus Jansen van de SP.

    En onze vakbondsbestuurders ook, met hun steun aan een onuitvoerbaar gedrocht van een nieuwe pensioenwet. Van Tuur Elsinga (FNV) tot Patrick Fey (CNV).
    Om over dominee Wijnen maar te zwijgen. Huh, wie is dat? Nou, de voorzitter van mijn ABP, een greenpeace-verdwaasde.
    "Ze" (wie gaat daar eigenlijk over?) hadden net zo goed Duyvendak, de dakpannengooier van 1980, of Cohn-Bendit kunnen benoemen.
    Je bent goed op dreef BDB:)

    Wij zijn oa vleeseters.

    Daarom vinden we het zo lekker:)

    Je had al 2 aanmoedigingspunten gekregen:) Ik wilde nr 3 bijvoegen, maar ipv naar 3 ging de teller naar 1;)

  9. forum rang 7 hirshi 2 april 2023 22:47
    Hoe slecht gaat het nu eigenlijk met de natuur?

    Het schijnt goed te gaan met de wolf.
    En het schijnt goed te gaan met de das
    Ze zorgen zelfs voor overlast bij het treinverkeer
    En het schijnt goed te gaan met de ijsvogel
    Het schijnt goed te gaan met de otter

    En ja, er zullen ook wel diersoorten uitsterven.
    Dat was in de prehistorie al zo.
  10. forum rang 10 luchtschip 2 april 2023 23:02
    quote:

    hirshi schreef op 2 april 2023 22:47:

    Hoe slecht gaat het nu eigenlijk met de natuur?

    Het schijnt goed te gaan met de wolf.
    En het schijnt goed te gaan met de das
    Ze zorgen zelfs voor overlast bij het treinverkeer
    En het schijnt goed te gaan met de ijsvogel
    Het schijnt goed te gaan met de otter

    En ja, er zullen ook wel diersoorten uitsterven.
    Dat was in de prehistorie al zo.
    Nieuwe Rode lijst van de Nederlandse zoogdieren: tweederde bedreigde soorten in boerenland

    Boerenland zoogdieren verdwijnen

    Uit de herziene Rode lijst van de Nederlandse zoogdieren, die vandaag is vastgesteld, blijkt dat met name boerenland zoogdieren achteruitgaan.

    Maar liefst elf van de 16 soorten op de Rode lijst is gebonden aan het agrarisch gebied: haas, konijn, eikelmuis, hamster, hazelmuis, veldspitsmuis, wezel, hermelijn, bunzing, ingekorven vleermuis en laatvlieger. Veelzeggend is dat alle soorten die een nieuwe of zwaardere Rode Lijst status hebben gekregen dan op de vorige Rode Lijst (vastgesteld in 2009), soorten zijn van het boerenland: haas, bunzing en hermelijn. De meest bedreigde soorten eikelmuis, hamster en hazelmuis, die dankzij beschermingsmaatregelen nog net weten te overleven, laten helaas nog steeds geen verbetering zien. Voor herstel van deze soorten zijn meer inspanningen nodig. Een transitie in het agrarisch gebied is noodzakelijk.



    Algemene soorten raken bedreigd

    Zeer alarmerend is dat er nu ‘algemene’ soorten bedreigd raken. Zo zijn konijn en haas sinds 1950 in aantal met maar liefst 60-70% geslonken. Recenter gaat het ook met algemene soorten als egel en eekhoorn niet goed. Zo blijkt dat de egel en de eekhoorn in verspreiding met 50% respectievelijk 34% achteruit zijn gegaan in de laatste 10 jaar.

    Zullen onze kinderen deze soorten in de toekomst alleen nog kennen uit prentenboeken? De Rode Lijst Zoogdieren onderstreept daarmee de noodzaak om te streven naar een goede Basiskwaliteit Natuur: algemene soorten moeten algemeen blijven.

    www.zoogdiervereniging.nl/nieuws/2020...
  11. forum rang 4 Doemebest 2 april 2023 23:20
    quote:

    luchtschip schreef op 2 april 2023 23:02:

    [...]

    Nieuwe Rode lijst van de Nederlandse zoogdieren: tweederde bedreigde soorten in boerenland

    Boerenland zoogdieren verdwijnen

    Uit de herziene Rode lijst van de Nederlandse zoogdieren, die vandaag is vastgesteld, blijkt dat met name boerenland zoogdieren achteruitgaan.

    Maar liefst elf van de 16 soorten op de Rode lijst is gebonden aan het agrarisch gebied: haas, konijn, eikelmuis, hamster, hazelmuis, veldspitsmuis, wezel, hermelijn, bunzing, ingekorven vleermuis en laatvlieger. Veelzeggend is dat alle soorten die een nieuwe of zwaardere Rode Lijst status hebben gekregen dan op de vorige Rode Lijst (vastgesteld in 2009), soorten zijn van het boerenland: haas, bunzing en hermelijn. De meest bedreigde soorten eikelmuis, hamster en hazelmuis, die dankzij beschermingsmaatregelen nog net weten te overleven, laten helaas nog steeds geen verbetering zien. Voor herstel van deze soorten zijn meer inspanningen nodig. Een transitie in het agrarisch gebied is noodzakelijk.



    Algemene soorten raken bedreigd

    Zeer alarmerend is dat er nu ‘algemene’ soorten bedreigd raken. Zo zijn konijn en haas sinds 1950 in aantal met maar liefst 60-70% geslonken. Recenter gaat het ook met algemene soorten als egel en eekhoorn niet goed. Zo blijkt dat de egel en de eekhoorn in verspreiding met 50% respectievelijk 34% achteruit zijn gegaan in de laatste 10 jaar.

    Zullen onze kinderen deze soorten in de toekomst alleen nog kennen uit prentenboeken? De Rode Lijst Zoogdieren onderstreept daarmee de noodzaak om te streven naar een goede Basiskwaliteit Natuur: algemene soorten moeten algemeen blijven.

    www.zoogdiervereniging.nl/nieuws/2020...
    Komt omdat er te weinig stikstof NH3 is, we houden enkel zandverstuivingen, heide en een paar zeldzame vlindertjes over.
  12. forum rang 10 voda 3 april 2023 08:36
    Mammoth LakesCalifornië, breekt sneeuwrecord aller tijden. Foto's
    Artikel van urban-life.it • Gisteren om 12:34

    Record sneeuw in Californië, foto's

    1 van 9 foto's in galerij©ANSA

    Record sneeuw in Californië, foto's
    Een recente storm bracht ongeveer 76 centimeter (30 inch) sneeuw in minder dan 24 uur in Mammoth Lakes, Californië (Verenigde Staten).

    Voor meer, zie de link:

    www.msn.com/nl-nl/nieuws/other/mammot...
  13. forum rang 6 Ronald Engels 3 april 2023 17:19
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 2 april 2023 07:44:

    [...]
    Eerste zin lijkt me onjuist. Na de laatste ijstijd stegen de oceanen juist (vanaf ca 15000 jaar geleden). Waarom zou dat 8000-6500 jaar geleden onderbroken zijn?

    Tweede alinea voor mij onduidelijk, is slordig geformuleerd. Schrijf het eens duidelijker op, in kortere zinnen s.v.p.
    ====================

    Beperktedijkbewaking,

    Ruwweg 18.000 jaar geleden in het glaciale Eemium tijdperk, einde van het Eemium, waren de Oceanen niveaus, minus -120 meter lager en de Planeet Aarde temperaturen minus -12 à -15 graden celcius kouder met slechts ~175 ppmv. CO2 in onze atmosfeer, daarna kwam door de Milankovitch Cycles, de Eccentricty Cycle, Planeet Aarde in één praktisch pure cirkel draaiend rond Planeet Aarde op slechts 126 miljoen en 129 miljoen km afstand van onze Almachtige Zon en warmde Planeet Aarde zeer snel op tot de periode, allereerst tot 11.700 jaar geleden met daarna lichte korte afkoeling periode naar mini ijstijd en vanaf 11.000 jaar geleden tot 8500 - 6500 jaar geleden warmde Planeet Aarde zeer sterk op tot, "en dit zijn feiten", +2.1 graad celcius als nu vandaag in 2022 met bovendien sterk stijgend oceaan niveaus van ruwweg +2 meter hoger als nu vandaag in 2022.

    Sinds 8500 jaar geleden is Planeet Aarde sindsdien afgekoeld met minus -2.1 graad Celcius als nu in 2022, "invloed Milankovitch Cycles", en zitten wij dus nu reeds ruwweg 11.000 jaar in de Interglaciale Warme Periode die op zijn einde loopt-"zeker weten onder invloed Milankovitch Cycles" op verdere afstand Planeet Aarde van onze Almachtige Zon, nu in 2022 op ruwweg 152 en 147 miljoen km, enzv.

    En dan praten we nog niet eens over de Obliguity en Precession Cycles van Milankovitch.
    Dus of men me nu geloofd of niet en of men nu Prof. Dr. Salomon Kroonenberg geloofd of niet, wij zijn over zeer korte rijd met zekerheid onderweg naar de nieuwe Holoceen Glaciale Periode van ongeveer 90.000 jaar.

    Dus simpel, Planeet Aarde gaat over zeer korte tijd sterker afkoelen door onze Almachtige Zon waarbij Planeet Aarde zich verder verwijderd, draaiend in een steeds meer ovale cirkel op toenemende afstand van onze Zon, toenemend naar 189 miljoen Km afstand.

    Dit zijn feiten en dit gaat met zekerheid plaats vinden binnen nu en reeds enkele eeuwen de afkoeling Planeet Aarde!

    M.v.g. Ronald
    PS heb dit reeds honderden keren geschreven op dit klimaat forum, niemand leest dus wat ik schrijf, onbegrijpelijk?
  14. forum rang 6 Ronald Engels 3 april 2023 18:22
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 2 april 2023 07:44:

    [...]
    Eerste zin lijkt me onjuist. Na de laatste ijstijd stegen de oceanen juist (vanaf ca 15000 jaar geleden). Waarom zou dat 8000-6500 jaar geleden onderbroken zijn?

    Tweede alinea voor mij onduidelijk, is slordig geformuleerd. Schrijf het eens duidelijker op, in kortere zinnen s.v.p.
    =============================

    Beperktedijkbewaking:

    Herschreven in kortere zinnen:

    De historische dalings-tendens van de Oceanen Niveaus sinds 8.000 jaar zijn:
    De oceanen niveaus waren 8.000-6.500 jaar geleden op een historisch hoogte maximum na de laatste Eemium Glaciale Periode en sindsdien sinds 8.000 jaar zijn de Oceanen Niveaus met minus -2.0 à -1.5 meter gedaald tot nu vandaag het jaar 2022.

    Oorzaak de Milankovitch Cycles, door afkoeling Planeet Aarde door de verwijdering van Planeet Aarde verder van onze Almachtige Zon, afstand tot de Zon, nu in 2022 is 152.5 miljoen km en 147 miljoen km.

    Zie ook commentaar hierboven van 15 minuten geleden.

    De oorzaak; daling temperatuur Planeet Aarde sinds periode 8.000 - 6.500 jaar geleden met minus -2.1 graden Celcius ten opzichte van de gemiddeld normaal gemeten temperatuur jaren, periode 1979 - eind 2022.

    En tevens alleen ter informatie door de klimaat variaties/temperaturen:
    Waren de temperaturen Planeet Aarde sinds periode 8.000-6.500 gelden gedaald met minus -3.4 graden Celcius temperatuur daling ten opzichte van de gemiddeld normaal gemeten temperatuur van de periode 1790 -1830, het Dalton Minimum, de laatste mini-Ijstijd periode, jaren 1790 -1830.

    Sinds de periode laatste mini-ijstijd, het Dalton Minimum, periode 1790-1830, is de temperatuur van Planeet Aarde opgewarmd sinds 1830 met +1.3 graden Celcius tot het warmte hoogte punt, de jaren 2015-2016, El Niño jaren. Oorzaak de 200-jarige periode van toenemende Zonneactiviteit en dalende Galactic Cosmic Nucleï Cloud seeding, dus dalende wolkenvorming en dus opwarmende Planeet Aarde, periode 1830 - juni 2016..

    Dit is gestopt in juni 2016 en de 200-jarge periode van afnemende Zonneactiviteit komt nu met toenemende Galactic Cosmic Rays Nucleï Cloud Seeding, dus toenemende wolkenvorming, dus afkoeling Planeet Aarde met ongeveer minus -1.3 graden Celcius rond het jaar 2230 en met dalende Oceanen Niveaus van minus -24 à -27 cm rond het jaar 2230.

    Sorry reeds honderden malen geschreven deze herhaling.
    Wat ik schrijf wordt niet gelezen, even als het Boek de Stikstof Fuik "(zeer duidelijk, dat de Stkstof Depositie Norm van "0.07 gram op jaarbasis per hectare", vergelijkbaar is met een "vogelpoepje", een totaal idiote belachelijke Haagse Politieke Bedrog Norm is!)".

    Het Boek de Stikstof Fuik van dhr. Jaspers/Elsevier en de boeken van Prof. Dr. Salomon Kroonenberg die nooit gelezen worden, zijn aanbevelingen juist voor alle oprechte eerlijke Burgers!.

    Het is makkelijker om naar de Hysterische Angst Aanjagen van onze super domme leugenachtige manipulerende politieke Overheden en Media en NPO-RTL Media te luisteren.

    Deze Elites terroriseren met hun manipulaties de Burgers, Boeren, Vissers/MKB van Nederland, pure Schande dit totaal foute Den Haag en Hilversum!

    M.v.g. Ronald
  15. forum rang 6 !@#$!@! 4 april 2023 01:06
    quote:

    Ronald Engels schreef op 3 april 2023 17:19:

    [...]
    M.v.g. Ronald
    PS heb dit reeds honderden keren geschreven op dit klimaat forum, niemand leest dus wat ik schrijf, onbegrijpelijk?
    Ken je de definitie van gestoordheid?

    The volgende quote: “Insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results.” wordt in waarschijnlijkheid teruggeleid in zijn oorsprong in de VS uit een AA ontmoeting.
    Je weet wel, die organisatie van verslaafden, in dit geval alcoholisten.

    Dacht, misschien iets om over na te denken?

    quoteinvestigator.com/2017/03/23/same/

    I have read Max Nordau’s “Degeneration” at your request,—two hundred and sixty thousand mortal words, saying the same thing over and over again. That, as you know, is the way to drive a thing into the mind of the world, though Nordau considers it a symptom of insane “obsession” on the part of writers who do not share his own opinions. His message to the world is that all our characteristically modern works of art are symptoms of disease in the artists, and that these diseased artists are themselves symptoms of the nervous exhaustion of the race by overwork.

    From the standpoint of the psychology of personal constructs we may define a disorder as any personal construction which is used repeatedly in spite of consistent invalidation. This is an unusual definition, as psychological thinking ordinarily goes.
  16. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 4 april 2023 03:54
    quote:

    Geldzaken schreef op 2 april 2023 09:18:

    [...]
    Men zou door het smelten van ijskappen ook meer verdamping en regen verwachten. Maar men spreekt telkens over droogte...
    Nee, dat is niet de goede redenering.
    Verdamping vindt plaats vanaf het oppervlak der oceanen, waarbij vooral windstress en golfslag een rol spelen. En ook de (relatieve) luchtvochtigheid erboven. Hoe warmer lucht is, hoe meer waterdamp deze kan bevatten. Daarom is warme lucht i.h.a. gunstig voor veel verdamping. Het smelten van ijskappen speelt hier geen directe rol bij.

    Tenzij je het verminderen van drijvend zee-ijs bedoelt. Vanaf een zeewater-oppervlak verdampt er namelijk meer dan vanaf een ijsoppervlak. Maar kwantitatief is dit verschil verwaarloosbaar, omdat wat er in de poolgebieden verdampt peanuts is t.o.v. van wat er in de (sub)tropen verdampt.

    Er is ook niet meer droogte. Er zijn geen aanwijzingen dat de totale jaarlijkse hoeveelheid neerslag op aarde in gemiddelde zin trendmatig afneemt. Dat zou ook raar zijn, want dat zou betekenen dat er ook minder water uit de oceanen verdampt. En daar is geen enkele reden voor te verzinnen, sterker nog, energetisch kan dat niet zomaar.

    Wel lijken neerslag en droogte nu wat anders 'verdeeld' te worden dan we gewend waren. Zowel in de tijd, gedurende de seizoenen, als geografisch (per regio of gebied). Maar daar is het laatste woord nog niet over gezegd. Er is meer onderzoek en statistiek voor nodig om dat beter echt wetenschappelijk te onderbouwen en hard vast te stellen.
38.985 Posts
Pagina: «« 1 ... 1893 1894 1895 1896 1897 ... 1950 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 874,79 +0,96%
EUR/USD 1,0705 +0,49%
FTSE 100 8.044,81 +0,26%
Germany40^ 18.153,90 +1,64%
Gold spot 2.325,85 -0,06%
NY-Nasdaq Composite 15.451,31 +1,11%

Stijgers

VIVORY...
+26,32%
BAM
+4,73%
PROSUS
+3,52%
ASMI
+3,14%
JUST E...
+3,10%

Dalers

RANDST...
-7,22%
Akzo N...
-6,93%
FASTNED
-4,65%
NSI
-3,89%
Arcelo...
-2,65%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links