Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Klimaatdiscussie: opwarming aarde door mens of natuur

38.985 Posts
Pagina: «« 1 ... 1006 1007 1008 1009 1010 ... 1950 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 !@#$!@! 7 augustus 2020 00:05
    quote:

    Caveat schreef op 6 augustus 2020 19:51:

    [...]

    Wanneer.

    De drempel voor menselijk leven ligt op 70 graden lees je dan.
    54 graden dan nog 16 graden te gaan.
    Waar lees je dat dan ? Geloof er niks van. Ik heb boven de 50 graden meegemaakt in deathvally ben gelijk doorgereisd (planning was 2 dagen verblijven) , was gewoon niet te doen. Hittegolf boven de 40 gaat het leven nog enigszins door (gewoon ochtend en avond) . Ik dacht nog 50 of 40 maakt dan ook niet meer uit, heet is heet. Dat was nogal naïef. Bij 54 graden is er echt geen leven meer mogelijk. Hoogstens overleven in de schaduw uit de wind met veel water. Maar dan moet je wel gezond zijn om dat langer te overleven.

    Een sauna van 70 graden houd je ook geen dag vol.
  2. [verwijderd] 7 augustus 2020 00:10
    quote:

    !@#$!@! schreef op 7 augustus 2020 00:05:

    [...]

    Waar lees je dat dan ? Geloof er niks van. Ik heb boven de 50 graden meegemaakt in deathvally ben gelijk doorgereisd (planning was 2 dagen verblijven) , was gewoon niet te doen. Hittegolf boven de 40 gaat het leven nog enigszins door (gewoon ochtend en avond) . Ik dacht nog 50 of 40 maakt dan ook niet meer uit, heet is heet. Dat was nogal naïef. Bij 54 graden is er echt geen leven meer mogelijk. Hoogstens overleven in de schaduw uit de wind met veel water. Maar dan moet je wel gezond zijn om dat langer te overleven.

    Een sauna van 70 graden houd je ook geen dag vol.
    Bij circa 60 graden stolt het eiwit en bij circa 70 graden het eigeel.
  3. forum rang 10 rationeel 7 augustus 2020 08:34
    Goh: zonnepanelen tóch niet zo groen duurzaam, na brand werd 1,2 miljoen m² weiland onder splinters bedolven

    In het Noord-Hollandse Moerbeek heeft zich een kleine ramp voorgedaan nadat een schuurdak vol zonnepanelen in vlammen opging. Deeltjes van de zogeheten duurzame energiebron werden kilomaters verderop gevonden. Kostbare landbouwgrond is daarmee ook voorlopig onbruikbaar.
  4. forum rang 10 rationeel 7 augustus 2020 08:35
    Al jaren horen we van allerlei lieden dat zonne-energie de energiebron van de toekomst is. Er worden ons gouden bergen beloofd als we de kolencentrales sluiten en allemaal een lading zonnepanelen op ons dak laten aanleggen. Zodat je niet alleen duurzaam (lees: gesubsidieerd) energie kan opwekken, maar ook je hele buurt kan laten zien hoe goed bezig je wel niet bent voor het milieu. Handig!
  5. forum rang 10 rationeel 7 augustus 2020 08:36
    Daar kwamen ze van de week ook achter in Moerbeek, toen een met zonnepanelen bezaaide schuur van een bloemenkwekerij in de hens vloog. Het Noord-Hollands Dagblad heeft er inmiddels al menig artikel aan gewijd, en de teksten zijn altijd even treurigstemmend. Want weilanden in de hele omgeving zijn nu bezaaid met glasscherven, en die allemaal verwijderen duurt tot diep in september. “Dat afgebranden zonnepanelen zoveel schade kunnen aanrichten in de omgeving, is voor experts nieuw,” schrijft de krant.
  6. forum rang 10 rationeel 7 augustus 2020 08:37
    Veehouders laten hun koeien voorlopig elders grazen, terwijl met emmers en handschoenen bewapende Polen de weilanden pogen schoon te rapen, valt ook te lezen. Boeren klagen bovendien dat niet alleen de glasresten, maar ook dat “brandresten met zwarte aanslag op nog veel groter gebied” zijn neergedaald. Er enigszins zuur aan toevoegend: “We noemen het groene energie, maar bij ccalamiteiten is het inktzwart helaas.” Waarvan akte.

    www.dagelijksestandaard.nl/2020/08/go...
  7. forum rang 10 rationeel 7 augustus 2020 08:46
    Het meteen maar groot inzetten, van een op de tekentafel geweldig leuk lijkend plannetje.

    Meteen maar met de gevende subsidiehand klaarstaan.

    Uit de praktijk blijkt het falen van deze gang van zaken.

    Dan is er spijt, maar dan is het te laat.

    Onverantwoorde risico's nemen met gemeenschapsgeld, en het geld van de individuele burgers, die te goed van vertrouwen in de uitingen van de overheid zijn.

    Niet vermeld wordt, wie er opdraait voor de schade.

    Hoe krijg je de weilanden weer betrouwbaar genoeg, om het vee erop te laten lopen? Daar hangt wel een prijskaartje aan.
  8. Da Freeze 7 augustus 2020 13:15
    quote:

    gokker schreef op 7 augustus 2020 00:10:

    [...]
    Bij circa 60 graden stolt het eiwit en bij circa 70 graden het eigeel.
    Stolling in een stof ontstaat wanneer de temperatuur daalt. In het geval van een stijging van de temperatuur zal er meer stof vloeibaar worden of sommige vloeistoffen worden gasvormig.
  9. forum rang 7 ffff 7 augustus 2020 15:48
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 4 augustus 2020 18:13:

    [...]Nee, ik zat op het Chr. Lyceum (zoals het toen heette) in de Koningsbergerstraat, bij de Graadt van Roggenweg.
    Later is die school vernoemd naar de toenmalige rector, F.H. de Bruijne (bijnaam: "Ted"). Dat is de man waar ik het eerder over had, de man dus die een eigenwijze leerling de mond snoerde over de planeten, de rector had meer verstand van veendijken. Nu huist het Christelijk Gymnasium Utrecht in het gebouw, en zo heet die school nu ook.
    nl.wikipedia.org/wiki/Dr_F.H._de_Brui...

    Wedervraagje: wat deed een tiener - want dat was je toen, schat ik - bij een bedrijfsbezoek aan de DEMKA? Ik ben er nooit binnen geweest, herinner me alleen het geklaag van moeders als de was weer eens zwart geworden was.

    BDB,

    Je antwoord gevonden. Ik had het antwoord dus gemist bij al die postings in diverse drukke draden in de KK.
    Zelf zat ik dagelijks in de VAGU bus, een dienst tussen Utrecht en Gouda en die stopte altijd bij een halte bij de Graadt van Roggenweg waar, INDERDAAD, " protestantse " leerlingen opstapten. In die tijd, rond 1959- 1962 was het onderscheid tussen katholieken en protestanten bijna voelbaar. Ik kan daar uren over ouwehoeren.

    DEMKA was één van de bedrijfsvisites die vanuit de middelbare school georganiseerd werden om met " het bedrijfsleven" kennis te maken. waarschijnlijk ook een allereerste stapje van bedrijven om al bij jongelui belangstelling voor hun fabrieken op te wekken. Zo gingen we ook naar tuinderijen, steenovenfabriek, dakpannenfabriek ( waar ik trouwens toch nog een vakantiebaan aan overhield) zelfs de raffinaderij van Shell bezochten we toen al.

    DEMKA en ovens waren in zoverre echt indrukwekkend vanwege de enorme vuren die daar gestookt werden en al die vonkenregens.... Ik kan het me nu nog voor de geest halen en ook.... dat meisje dat altijd opstapte op de Graadt van Roggenweg..... 14 jaar moet ik geweest zijn....en ze woonde in Linschoten....

    Peter
  10. [verwijderd] 7 augustus 2020 17:25
    quote:

    Da Freeze schreef op 7 augustus 2020 13:15:

    [...]

    Stolling in een stof ontstaat wanneer de temperatuur daalt. In het geval van een stijging van de temperatuur zal er meer stof vloeibaar worden of sommige vloeistoffen worden gasvormig.
    Ook, maar niet alleen. Of wil je beweren dat bloed niet stolt?
  11. forum rang 4 Ijsbeer 8 augustus 2020 09:02
    quote:

    !@#$!@! schreef op 7 augustus 2020 00:05:

    [...]

    Waar lees je dat dan ? Geloof er niks van. Ik heb boven de 50 graden meegemaakt in deathvally ben gelijk doorgereisd (planning was 2 dagen verblijven) , was gewoon niet te doen. Hittegolf boven de 40 gaat het leven nog enigszins door (gewoon ochtend en avond) . Ik dacht nog 50 of 40 maakt dan ook niet meer uit, heet is heet. Dat was nogal naïef. Bij 54 graden is er echt geen leven meer mogelijk. Hoogstens overleven in de schaduw uit de wind met veel water. Maar dan moet je wel gezond zijn om dat langer te overleven.

    Een sauna van 70 graden houd je ook geen dag vol.
    hij doet het weer.

    ERR_TOO_MANY_REDIRECTS en dan gaat het niet meer.
    En na een paar dagen alles weer normaal.

    www.waarmaarraar.nl/pages/re/98028/Vi...
  12. forum rang 4 Ijsbeer 8 augustus 2020 10:42
    quote:

    !@#$!@! schreef op 8 augustus 2020 10:38:

    [...]

    Een niets betekend zinnetje dus.
    zeker zo omschreef ik het ook als je goed leest.

    had even die 54 graden opgezocht.
    en dat stond erbij.

    Ik omschreef het ook als 70 graden lees je dan.

    waar lees je dit ..
    en hier het antwoordt.
    Heeft niks om de hakken.
    Het stond er toevallig.
    Ik dacht ik noem het even ..

    Ik had ook al gezocht hoeveel het daadwerkelijk is.
    maar kan nog geen duidelijkheid vinden.
    Meningen zijn nogal uiteenlopend.

  13. forum rang 6 !@#$!@! 8 augustus 2020 11:42
    Denk ook niet dat er een eenduidig antwoord op te geven is. Wat ik bv al gelezen heb is dat veel afhangt van de luchtvochtigheid. Als deze heel hoog is, kan bv ruim 40 graden al teveel zijn, bij hele droge lucht overleef je dus ook boven de 50 graden (al weet ik niet voor hoe lang) . Dit komt door het lichaam dat afkoelt door te zweten. In vochtige lucht lukt dat niet zo goed en raak je dus veel sneller overhit. Daarnaast hangt het ook af van je persoonlijke conditie natuurlijk. Ben je oud, kind, zwanger, ziek etc

    www.newscientist.com/article/dn4259-t...,says%20an%20environmental%20think%20tank.

    Bij de hittegolf in 2003 gingen er in Europa al 35.000 dood. Dus dat begint al bij 40 graden.

    In india waar ze 40 graden gewend zijn, gingen mensen dood bij een hittegolf van 50 graden.

    Het is wel apart, hoeveel economische schade en moeite we accepteren ivm Covid. Maar alle dood en ellende (+economische schade) door het broeikaseffect die vele male groter is , accepteren we zonder morren.
38.985 Posts
Pagina: «« 1 ... 1006 1007 1008 1009 1010 ... 1950 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 874,79 +0,96%
EUR/USD 1,0711 +0,08%
FTSE 100 8.044,81 +0,26%
Germany40^ 18.161,70 +0,13%
Gold spot 2.319,35 -0,11%
NY-Nasdaq Composite 15.696,64 +1,59%

Stijgers

VIVORY...
+26,32%
BAM
+4,73%
PROSUS
+3,52%
ASMI
+3,14%
JUST E...
+3,10%

Dalers

RANDST...
-7,22%
Akzo N...
-6,93%
FASTNED
-4,65%
NSI
-3,89%
Arcelo...
-2,65%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links