Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Rusland

63.426 Posts
Pagina: «« 1 ... 95 96 97 98 99 ... 3172 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 luchtschip 16 januari 2022 20:31


    Peskov, pers chef van het Kremlin, says Russia observes a gradual invasion of Ukraine by NATO and that's a red line.

    "We can no longer tolerate this situation"

    twitter.com/pmakela1/status/148276123...

    Beetje bij beetje zitten de Russen een excuus te verzinnen om hen de reden te geven Oekraine binnen te vallen, al is het zogenaamd om Oekraine te redden

  2. forum rang 7 hirshi 16 januari 2022 21:21
    quote:

    luchtschip schreef op 16 januari 2022 20:31:

    Peskov, pers chef van het Kremlin, says Russia observes a gradual invasion of Ukraine by NATO and that's a red line.

    "We can no longer tolerate this situation"

    twitter.com/pmakela1/status/148276123...

    Beetje bij beetje zitten de Russen een excuus te verzinnen om hen de reden te geven Oekraine binnen te vallen, al is het zogenaamd om Oekraine te redden

    Je zit er weer helemaal naast.

    Het gaat de Russen er niet om Oekraine te redden maar door de zwakte van Joe Biden ziet Rusland kansen eisen te stellen aan het Westen en als die niet ingewilligd worden haar invloedsfeer uit te breiden met behulp van de separatisten in het Oosten van Oekraïne.

  3. forum rang 10 DeZwarteRidder 16 januari 2022 21:33
    quote:

    hirshi schreef op 16 januari 2022 21:21:

    [...]Je zit er weer helemaal naast.

    Het gaat de Russen er niet om Oekraine te redden maar door de zwakte van Joe Biden ziet Rusland kansen eisen te stellen aan het Westen en als die niet ingewilligd worden haar invloedsfeer uit te breiden met behulp van de separatisten in het Oosten van Oekraïne.
    Joe Biden is helemaal niet zwak tegenover Poetin, maar vanzelfsprekend wil hij geen (atoom)oorlog gaan voeren, dus houdt hij zich in.

    Als Trump nu president geweest was, dan had hij ook niks kunnen doen.

    Zelfs als Poetin Oekraïne zou veroveren dan kunnen wij daar niets aan doen, omdat niemand in het westen zich wil opofferen voor Oekraïne.

    De Oekraïners zullen hun eigen boontjes moeten doppen als Poetin in de aanval gaat.

  4. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 16 januari 2022 22:03
    quote:

    luchtschip schreef op 16 januari 2022 04:12:

    [...]
    ...
    Wat van Balen en Verhofstadt hebben gedaan was zeer loofwaardig.

    Het Oekrainse volk werd geregeerd door
    >>Viktor Fedorovytsj Janoekovytsj (geboren 9 juli 1950) is een Oekraïens politicus en was van 25 februari 2010 tot 22 februari 2014 de president van Oekraïne.

    >>Janoekovytsj regeerde als een dictator en was een lakei van Putin
    >>Janoekovytsj buitte het volk uit door corruptie van hem zelf en enkele Rusland vriendelijke oligarchen

    >>>>Het volk kwam in opstand tegen deze uitbuiting en onderdrukking wat resulteerde in de Maidan Revolutie
    Van Balen en Verhofstad hielden een toespraak om het volk een hart onder de riem te steken.

    En dan gaan bij jou de tenen krommen ?
    Omdat je liever had dat de dictator Janoekovytsj was blijven zitten en van Balen en Verhofstad een dictator hadden moeten steunen, die het volk uitbuitte ?

    Wat mij betreft hebben van Balen en Verhofstadt zich moedig opgesteld om het volk te ondersteunen en niet te zwichten voor de militaire druk van Putin

    Toen, 7 jaar geleden, bleek je gevoelig te zijn voor desinformatie en nam je het serieus
    Je bent nu nog steeds boos dat van Balen en Verhofstadt zich niet lieten leiden door deze desinformatie en hun rug recht hielden
    Daar gaan mijn tenen van krommen
    Nee, ik vond niet dat Janoekovytsj had moeten blijven zitten en schreef ook niet dat van Balen en Verhofstad die dictator hadden moeten steunen. Wel vond ik het een nogal ordinaire bemoeienis van schreeuwerige buitenlanders met interne discussies van een land in transitie. Temeer omdat van Balen en Verhofstadt zich daar manifesteerden als EU-parlementsleden, en de Oekraïners een warm welkom in de EU beloofden (of althans suggereerden). En tussen de regels door ook in de NAVO.

    Ik vond dat een stap te ver, zeker in dat stadium. De EU is in het begin van deze eeuw al veel te snel en te ruim uitgebreid met Oost-Europese en Balkan-landen die daar nog niet rijp voor bleken. Daar plukken we nu nog steeds de wrange vruchten van: denk aan Bulgaarse fraudekwesties, Roemeense criminelen met Kalasjnikovs, en rechtsstatelijke cq mensenrechtenkwestie met o.a. Hongarije en Polen.
    Wat Oekraïne en de EU betreft bleek de Nederlandse bevolking het in meerderheid met mij eens te zijn, getuige de uitslag van het Oekraïne-referendum in april 2016. Dat ging weliswaar nog om een associatieverdrag, maar velen zagen er een voorportaal in voor een snel volgend volledig lidmaatschap.

    Je moet me niet als een ware spindokter allerlei woorden in de mond leggen en me standpunten gaan toeschrijven die ik helemaal niet heb.

  5. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 16 januari 2022 22:25
    quote:

    luchtschip schreef op 16 januari 2022 04:40:

    [...]
    Je bedoelt deze vraag :

    Beperkte DijkBewaking 12 januari 06:45 :
    @ luchtschip:
    Ik lees her en der - o.a. in de WSJ - over de impopulariteit van Pamela Harris. Heb het allemaal niet zo gevolgd, maar ik vraag me af: klopt dit, en waaraan kan het liggen?
    Oprechte vraag, jij kunt er misschien wat over zeggen?
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

    Ik beschuldig je nog net niet van forum vervuiling maar wat voor zin heeft het om op het Biden draadje te praten over Pamela Harris ? Ik ken helemaal geen Pamela Harris

    Het lijkt er wel op dat je niet in een echte gedachtenwisseling geïnteresseerd bent, want je brengt totaal onbekende figuren te berde
    ...

    Probeer eerst eens duidelijk aan te geven waar je over spreekt.
    Voor de duidelijkheid :
    Ik sta open voor een gedachtenwisseling, mits je aangeeft waar je het over hebben wilt.
    Maar bij Pamela Harris begrijp ik niet wie jij bedoelt.
    Ontstellend kinderachtig om je zo quasi-mierenneukerig van de domme te houden. Ik schrijf per abuis twee letters fout in een voornaam, en jij komt aan met een soortgelijk klein schrijffoutje van mij al weken geleden in een totaal andere draad, en zelfs met ene Pamela uit Batwatch(??).

    Ik stelde mijn vraag in het Joe Biden forum. Je weet heel goed dat ik het over de vice-president van de VS had.
    Maar goed, laat maar zitten verder, het was een serieuze vraag zonder bijbedoelingen. In een kinderachtig woordenspelletje met allerlei flauwe speldenprikken in mijn richting ben ik verder niet geïnteresseerd.

  6. forum rang 6 asti 16 januari 2022 22:32
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 16 januari 2022 21:33:

    [...]

    (...)

    Zelfs als Poetin Oekraïne zou veroveren dan kunnen wij daar niets aan doen, omdat niemand in het westen zich wil opofferen voor Oekraïne.

    (...)
    Wat is dan de ratio achter de wens om Oekraïne toe te laten treden tot de NAVO?
  7. forum rang 5 DurianCS 16 januari 2022 22:48
    quote:

    asti schreef op 16 januari 2022 22:32:

    [...]

    Wat is dan de ratio achter de wens om Oekraïne toe te laten treden tot de NAVO?
    Volgens mij is deze wens er niet, maar principieel heeft Poetin hier niets over te zeggen. Oekraine is soeverein en beslist zelf of ze in aanmerking zouden willen komen.
  8. forum rang 10 luchtschip 16 januari 2022 23:19
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 16 januari 2022 22:03:

    [...]

    1)

    Nee, ik vond niet dat Janoekovytsj had moeten blijven zitten en schreef ook niet dat van Balen en Verhofstad die dictator hadden moeten steunen. Wel vond ik het een nogal ordinaire bemoeienis van schreeuwerige buitenlanders met interne discussies van een land in transitie. Temeer omdat van Balen en Verhofstadt zich daar manifesteerden als EU-parlementsleden, en de Oekraïners een warm welkom in de EU beloofden (of althans suggereerden). En tussen de regels door ook in de NAVO.

    2)
    Ik vond dat een stap te ver, zeker in dat stadium. De EU is in het begin van deze eeuw al veel te snel en te ruim uitgebreid met Oost-Europese en Balkan-landen die daar nog niet rijp voor bleken. Daar plukken we nu nog steeds de wrange vruchten van: denk aan Bulgaarse fraudekwesties, Roemeense criminelen met Kalasjnikovs, en rechtsstatelijke cq mensenrechtenkwestie met o.a. Hongarije en Polen.

    3)
    Wat Oekraïne en de EU betreft bleek de Nederlandse bevolking het in meerderheid met mij eens te zijn, getuige de uitslag van het Oekraïne-referendum in april 2016. Dat ging weliswaar nog om een associatieverdrag, maar velen zagen er een voorportaal in voor een snel volgend volledig lidmaatschap.

    4)
    Je moet me niet als een ware spindokter allerlei woorden in de mond leggen en me standpunten gaan toeschrijven die ik helemaal niet heb.

    1)
    OK, duidelijk

    2)
    Dat is een persoonlijke mening en je goed recht.
    De EU huldigt ook het standpunt dat ze weten dat er uitwassen in die landen zijn, wat zich uit in corruptie en criminaliteit.
    De EU stelt zich op het standpunt dat deze landen het niet lukt op eigen houtje orde op zaken te stellen en na integratie bij de EU er op langere termijn wel de mogelijke verbeteringen te realiseren zijn.

    De EU kan deze uitwassen makkelijk absorberen en met de bestaande regelgeving op den duur de kop in drukken

    We zijn Europa
    Men kan zeggen voor deze landen halen we onze neus op en laat ze maar eerst orde op zaken stellen
    of
    Men kan zeggen dat ze onderdeel van Europa zijn en wij hun wel helpen orde op zaken te stellen in eigen land

    Je kunt de nadruk leggen op de nadelen, maar er zijn toch ook voordelen bij het betrekken van die landen tot de EU
    We hebben er nieuwe afzetgebieden bij, nieuwe productiegebieden met goedkope producten en werkkrachten, een nieuwe plek voor toeristen om heen te gaan etc etc

    Daar moet ieder een persoonlijk oordeel over vellen en op de partij stemmen die zijn standpunten vertegenwoordigt

    3)
    Er was het Oekraine referendum in 2016
    Echter het gros van de Nederlandse bevolking had geen benul wat er zich afspeelde en had totaal geen inzicht in de belangen en consequenties op diverse gebieden.
    Iedereen is met zijn werk bezig, met zijn hobby en huishouden en weinigen die politiek het naadje van de kous volgen
    Inderdaad er is een mening uitgekomen bij het volk dankzij het referendum
    Maar of dit nu een weloverwogen mening is

    Dat je daaruit concludeert, dat het Nederlandse volk het met jou eens was,
    tja, voor wat het waard is.
    De verdere conclusie is ook dat het overige Europese het weer niet met je eens was.
    Het is maar net met welk referentie kader je jezelf vergelijkt.

    4)
    Neen, het is niet mijn bedoeling woorden in je mond te leggen en je standpunten toe te schrijven.

    Echter, wanneer jij zegt tenenkrommend naar van Baalen en Verhofstadt gekeken had op het Maidan Plein, dan trek ik daar een conclusie uit.
    Ten onrechte, naar jij nu aangeeft.
  9. forum rang 6 asti 16 januari 2022 23:36
    quote:

    DurianCS schreef op 16 januari 2022 22:48:

    [...]
    Volgens mij is deze wens er niet, maar principieel heeft Poetin hier niets over te zeggen. Oekraine is soeverein en beslist zelf of ze in aanmerking zouden willen komen.
    Oekraïne kan niet besluiten om toe te treden tot NAVO zonder de unanieme wil van NAVO landen om Oekraïne toe te laten. Het officiële standpunt van de NAVO is dat zij Oekraïne willen toelaten, zodra het land aan de nodige criteria voldoet. Dat zegt dus dat de wens om Oekraïne toe te laten er is.

    DZR stelt dat niemand in het westen zich wil opofferen voor Oekraïne. De vraag die ik daarom aan DZR stel is: wat is de logica achter de wens om Oekraïne toe te laten treden tot de NAVO? Als het westen niet bereid is om voor Oekraïne op te komen, Oekraïne kennelijk vanuit strategisch oogpunt niet belangrijk genoeg vindt, is het toch niet zinvol om Oekraïne toe te laten tot de NAVO?

    Wat betreft jouw zienswijze over het recht van Oekraïne het volgende:

    Jij bent een burger met een mening. Die mening is misschien niet meer dan het napapagaaien van wat je op TV hebt gehoord, misschien ook niet. Hoe dan ook ben je niet meteen van hypocrisie te betichten, want het is gewoon een op zichzelf staande mening.

    De partijen die er bij dit verhaal toe doen echter, de VS en haar bondgenoten, zijn wel van hypocrisie te betichten. De VS vindt het namelijk niet goed als de Russen naar bijvoorbeeld Zuid-Amerika gaan. Je kunt over het algemeen kun je stellen dat de soevereiniteit van andere staten niet wordt gerespecteerd door de VS. Van het omver werpen van democratieën tot aan het binnenvallen van landen onder valse voorwendselen. Met alle verschrikkelijke gevolgen van dien.

    Als ik dus de partijen die ertoe doen op de TV hoor met betrekking tot de eigen keuze van Oekraïne, dan denk ik in de eerste plaats: wie probeer je in de maling te nemen?
  10. forum rang 10 luchtschip 16 januari 2022 23:42
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 16 januari 2022 22:25:

    [...]
    Ontstellend kinderachtig om je zo quasi-mierenneukerig van de domme te houden. Ik schrijf per abuis twee letters fout in een voornaam, en jij komt aan met een soortgelijk klein schrijffoutje van mij al weken geleden in een totaal andere draad, en zelfs met ene Pamela uit Batwatch(??).

    Ik stelde mijn vraag in het Joe Biden forum. Je weet heel goed dat ik het over de vice-president van de VS had.
    Maar goed, laat maar zitten verder, het was een serieuze vraag zonder bijbedoelingen. In een kinderachtig woordenspelletje met allerlei flauwe speldenprikken in mijn richting ben ik verder niet geïnteresseerd.

    Is ook kinderachtig en flauw.
    Was een directe reactie op jouw opmerking je zegt :

    Ik wil het nog net geen forum vervuiling noemen, maar je hebt niet gereageerd op de vraag in het Biden draadje.

    het eerste gedeelte vond ik dan weer dusdanig om tot deze flauwe reactie te komen.

    Maar je vroeg mijn reactie op het feit dat The wall Street Journal schreef dat Kamala Harris impopulair was
    Wat mijn mening daarover was

    Dat is toch ook een kinderachtige vraag
    >>Je vertelt niet waarom zij Kamala Harris impopulair vinden
    >>Het is toch bekend dat Rupert Murdoch als media magnaat Trump steunt en via zijn media, Fox News en The Wall Street journal, vol continue pulp verhalen verspreidt over de Democraten, Joe Biden en Kamala Harris.

    Kamala Harris is niet zo maar op de wereld gestapt om direct vice President te worden.
    Zij heeft een verleden als kind, opgroeiende puber/student en volwassene met werk en relaties.
    Nota bene werk als Attorney General, die moet beslissen iemand wel of niet aan te klagen op basis van beschikbare feiten van overtredingen.
    Beslissingen vallen bij sommigen in het verkeerde keelgat, wat niet te vermijden is. Maar ben je dan verwijtbaar omdat mensen het niet met jouw beslissing eens zijn ?

    Niet zo moeilijk om een verhaal te vinden uit haar verleden en sappig aan te dikken om haar in diskrediet te brengen
    Ga er vooralsnog van uit dat het verhaal in de Wall Street journal daar op neer komt, tenzij jij anders meldt.

    Er zijn geen ernstige misstappen van Kamala Harris te melden en heeft het voor mij geen toegevoegde waarde mij daar in te verdiepen.

    Tenzij jij iets schokkends hebt gevonden in het artikel, dan verneem ik dat graag.
  11. forum rang 10 luchtschip 17 januari 2022 02:27

    Besprekingen tussen NATO en Rusland zijn nog steeds gaande
    De NATO vindt het belangrijk dat de zaak niet verder escaleert, heeft Rusland voorstellen gedaan en Rusland moet er over nadenken om daar mogelijk binnenkort met een reactie op te komen

    Russia must de-escalate its military build-up in around Ukraine, respect its international commitments & core principles of European security.

    Watch NATO Secretary General @jensstoltenberg’s interview with @RosieBarton @CBCPolitics

    NATO Secretary General Jens Stoltenberg says that while there's an urgent need for diplomacy to resolve the crisis in eastern Europe, it's up to Russia, not Ukraine, to show flexibility.

    video van het interview met Jens Stoltenberg 8:39 minuut

    twitter.com/NATOpress/status/14828040...
  12. forum rang 10 luchtschip 17 januari 2022 02:38


    Kaart van Financial Times over de troepen opbouw van de Russen bij de grens met Oekraine en Wit Rusland en bezet gebied van Oost Oekraine en de Krim.

    Midden boven laat de cirkel grootte zien hoeveel soldaten het betreft

    pbs.twimg.com/media/FJOsZgLXsAMRdqv?f...

    This @FT map illustrates how Russian forces are currently encircling Ukraine on three sides. Interesting to note the deployments close to Belarus - some pundits believe Putin may use the threat of a Ukraine invasion as cover to consolidate his military takeover of Belarus

    twitter.com/GlasnostGone/status/14827...
  13. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 17 januari 2022 07:10
    quote:

    luchtschip schreef op 16 januari 2022 23:19:

    [...]
    ...
    3)
    Er was het Oekraine referendum in 2016
    Echter het gros van de Nederlandse bevolking had geen benul wat er zich afspeelde en had totaal geen inzicht in de belangen en consequenties op diverse gebieden.
    Iedereen is met zijn werk bezig, met zijn hobby en huishouden en weinigen die politiek het naadje van de kous volgen
    Inderdaad er is een mening uitgekomen bij het volk dankzij het referendum
    Maar of dit nu een weloverwogen mening is

    Dat je daaruit concludeert, dat het Nederlandse volk het met jou eens was,
    tja, voor wat het waard is.
    De verdere conclusie is ook dat het overige Europese het weer niet met je eens was.
    Het is maar net met welk referentie kader je jezelf vergelijkt.
    ...
    Heeft het volk bij gewone verkiezingen dan wel een 'weloverwogen' mening? Weloverwogen of niet, we hebben in feite toch zeer weinig invloed op de echte gang van zaken daarna?

    Bij het Oekraïne-referendum was tenminste duidelijk wat het onderwerp was. Mensen die het geen bal interesseerde bleven gewoon thuis.

    Maar gezagsgetrouwen zoals jij schrokken zich een hoedje, en hebben sindsdien alles gedaan om referenda in welke vorm dan ook voortaan onmogelijk te maken. D'66 voorop, en die koerswijziging vind ik een eeuwige schande voor die partij. Het is alsof het CDA ineens zou zeggen: wij willen partijen op confessionele grondslag voortaan verbieden.

    Het 'overige Europese' was het niet met me eens? Hoe weet je dat? Zijn er binnen de EU dan nog meer referenda over de Oekraïne geweest?

  14. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 17 januari 2022 07:36
    quote:

    luchtschip schreef op 17 januari 2022 02:27:

    Besprekingen tussen NATO en Rusland zijn nog steeds gaande
    De NATO vindt het belangrijk dat de zaak niet verder escaleert, heeft Rusland voorstellen gedaan en Rusland moet er over nadenken om daar mogelijk binnenkort met een reactie op te komen

    Russia must de-escalate its military build-up in around Ukraine, respect its international commitments & core principles of European security.

    Watch NATO Secretary General @jensstoltenberg’s interview with @RosieBarton @CBCPolitics

    NATO Secretary General Jens Stoltenberg says that while there's an urgent need for diplomacy to resolve the crisis in eastern Europe, it's up to Russia, not Ukraine, to show flexibility.
    ...
    Ik vind de koude-oorlogtaal van Stoltenberg niet in mijn belang als EU-burger en inwoner van een land dat NATO-lid is. Rusland beweegt troepen op eigen bodem, mag het?

    Hoeveel wapens en troepen heeft de VS wel niet in diverse landen all over the world?

    En nee, ik ben geen pacifist. En ja, ik ben voor verhoging van het defensiebudget. En ja, Putin is geen lieverdje.

    Ik vind ook dat onze topmilitairen veel wijzer, gedisciplineerder en betrouwbaarder zijn dan onze politici. Zie gisteren bijvoorbeeld luitenant-admiraal Rob Bauer, nu hoogste NAVO-militair, in Buitenhof-tv. Hij bleef geduldig en beleefd bij de veelal domme vragen journalist Hagens.

    Groet van een officier (bd) der KL, naast een leven als fysicus ook ex-docent aan de KMA.

  15. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 17 januari 2022 08:06
    quote:

    luchtschip schreef op 16 januari 2022 23:42:

    [...]
    Is ook kinderachtig en flauw.
    Was een directe reactie op jouw opmerking je zegt :

    Ik wil het nog net geen forum vervuiling noemen, maar je hebt niet gereageerd op de vraag in het Biden draadje.
    het eerste gedeelte vond ik dan weer dusdanig om tot deze flauwe reactie te komen.

    Maar je vroeg mijn reactie op het feit dat The wall Street Journal schreef dat Kamala Harris impopulair was. Wat mijn mening daarover was

    Dat is toch ook een kinderachtige vraag
    >>Je vertelt niet waarom zij Kamala Harris impopulair vinden
    >>Het is toch bekend dat Rupert Murdoch als media magnaat Trump steunt en via zijn media, Fox News en The Wall Street journal, vol continue pulp verhalen verspreidt over de Democraten, Joe Biden en Kamala Harris.

    Kamala Harris is niet zo maar op de wereld gestapt om direct vice President te worden.
    Zij heeft een verleden als kind, opgroeiende puber/student en volwassene met werk en relaties.
    Nota bene werk als Attorney General, die moet beslissen iemand wel of niet aan te klagen op basis van beschikbare feiten van overtredingen.
    Beslissingen vallen bij sommigen in het verkeerde keelgat, wat niet te vermijden is. Maar ben je dan verwijtbaar omdat mensen het niet met jouw beslissing eens zijn ?

    Niet zo moeilijk om een verhaal te vinden uit haar verleden en sappig aan te dikken om haar in diskrediet te brengen
    Ga er vooralsnog van uit dat het verhaal in de Wall Street journal daar op neer komt, tenzij jij anders meldt.

    Er zijn geen ernstige misstappen van Kamala Harris te melden en heeft het voor mij geen toegevoegde waarde mij daar in te verdiepen.
    Tenzij jij iets schokkends hebt gevonden in het artikel, dan verneem ik dat graag.
    Poeh, wat een lange reactie op een simpele vraag van mij. Ik kwam in een artikel over beleggen een link tegen naar de WSJ (geen idee over de achtergrond van dat medium) en toen ik dat las zag ik in een zijkolom een link over K. Harris. Toen ik daar op klikte las ik dat ze nu minder populair was. Veel redenen stonden er niet bij.

    Omdat jij veel over Biden etc. post en de ontwikkelingen in de VS kennelijk goed bijhoudt, vroeg ik in het Biden-forum of jij er meer van wist.

    Je had het als compliment kunnen beschouwen. In plaats daarvan werd deze eerlijke vraag van mij als vitriool in mijn gezicht terug gegooid. Ikke niet snappe.

    Ik had het leerzamer gevonden als je ingegaan was op deze door @asti geplaatste nogal negatieve link over K. Harris:
    wrongfulconvictionsreport.org/2020/08...

    Mogelijk veel fake-verhalen? Ik weet het niet.

  16. forum rang 9 josti5 17 januari 2022 08:55
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 16 januari 2022 22:25:

    [...]
    Ontstellend kinderachtig om je zo quasi-mierenneukerig van de domme te houden. Ik schrijf per abuis twee letters fout in een voornaam, en jij komt aan met een soortgelijk klein schrijffoutje van mij al weken geleden in een totaal andere draad, en zelfs met ene Pamela uit Batwatch(??).

    Ik stelde mijn vraag in het Joe Biden forum. Je weet heel goed dat ik het over de vice-president van de VS had.
    Maar goed, laat maar zitten verder, het was een serieuze vraag zonder bijbedoelingen. In een kinderachtig woordenspelletje met allerlei flauwe speldenprikken in mijn richting ben ik verder niet geïnteresseerd.

    @Han, ik heb ooit een draadje gestart over 'Kamal' Harris, in plaats van Kamala.
    'Kamal' als koosnaampje van haar echtgenoot, met een knipoog.
    Je zou het voor de aardigheid eens door kunnen lezen :-)

    www.iex.nl/forum/Topic/1376604/Koffie...

  17. forum rang 7 hirshi 17 januari 2022 10:09
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 16 januari 2022 21:33:

    [...]

    Joe Biden is helemaal niet zwak tegenover Poetin, maar vanzelfsprekend wil hij geen (atoom)oorlog gaan voeren, dus houdt hij zich in.

    Als Trump nu president geweest was, dan had hij ook niks kunnen doen.

    Zelfs als Poetin Oekraïne zou veroveren dan kunnen wij daar niets aan doen, omdat niemand in het westen zich wil opofferen voor Oekraïne.

    De Oekraïners zullen hun eigen boontjes moeten doppen als Poetin in de aanval gaat.

    Wat Trump had gedaan als hij president was geweest is onbekend..
    Hij was in zijn ambtstermijn nogal onvoorspelbaar en jij bent dus niet bij machte zoiets te weten.
    Hij liet in ieder geval niet met zich sollen.

    Tijdens de koude oorlog was er door de oorlogsdreiging van twee kanten een zeker evenwicht.
    De situatie nu is heel anders omdat Poetin degene is die een ultimatum stelt aan het Westen.
    En de zwakke president Joe Biden het nakijken heeft.

  18. forum rang 6 Chiddix 17 januari 2022 11:28
    De NAVO krijgt deze week nog de tijd na te denken over de voorstellen van Rusland o.a Oekraine wordt geen lid van de NAVO en dat vastleggen in een document.
    Het is niet te voorspellen wat er gebeurt als de NAVO het afwijst. Rusland gaat niet met 100000 man de Oekraine binnenvallen maar bij mobilisatie leger Rusland wordt het een ander verhaal. Dan gaat de Oekraine het niet redden.
    Rest de EU en de NAVO niets anders dan toe te kijken.
    Ik sta achter Poetin. De NAVO moet wegblijven uit de Oekraine.
63.426 Posts
Pagina: «« 1 ... 95 96 97 98 99 ... 3172 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 874,02 -0,09%
EUR/USD 1,0689 -0,13%
FTSE 100 8.040,38 -0,06%
Germany40^ 18.063,70 -0,41%
Gold spot 2.324,10 +0,09%
NY-Nasdaq Composite 15.696,64 +1,59%

Stijgers

VIVORY...
+24,31%
ASMI
+10,99%
BESI
+4,08%
NX FIL...
+3,85%
TomTom
+3,80%

Dalers

ALLFUN...
-11,00%
ING
-5,96%
Flow T...
-2,94%
WDP
-2,89%
RELX
-2,04%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links