Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Post Fyra periode bij de NL spoorwegen
Volgen
Zwolle -Kampen: nwe station Zwolle-Stadshagen werkt niet: station de zwaar voor de klei: extra kosten 10-20 miljoen Zwolle-Enschede: nwe intercity komt niet verder dan Raalte Hengelo-Bielefeld(D): werkt na 1 week nog niet: komt niet verder dan de grens:)
blijft worstelen met de NL spoorwegen cs, ook met van Boxtel(D66) ================================================================= zondag 18 februari 2018 | 17:55 Laatst bijgewerkt: 18-2-2018 | 17:55 Er moet een volwaardige intercity-verbinding komen tussen Enschede en Zwolle. Daarvoor pleit de Statenfractie van D66 en de gemeenteraadsfractie van de partij in Raalte. De partij roept vervoerder Keolis en de Gedeputeerde Staten op snel te beginnen met het optimaliseren van de lijn. Nu rijden er enkel sprinters tussen Enschede en Zwolle. Door de drukte tijdens de spits tussen Zwolle en Enschede, is er vaak geen ruimte in de treinen. Reizigers moeten hierdoor noodgedwongen overstappen op een stoptrein in Raalte, waarin ook geen plek is. Spitstreinen blijven uit Door het uitblijven van extra spitstreinen is de trein geen aantrekkelijk alternatief voor de auto. "Door het vastlopen van de optimalisatie van het spoor tussen Zwolle en Enschede komt de verbetering van de hele lijn niet van de grond", zegt D66-Statenlid Gerrit van Hofwegen.
haas schreef op 23 januari 2018 14:05 :
Zwolle -Kampen:
nwe station Zwolle-Stadshagen werkt niet: station de zwaar voor de klei: extra kosten 10-20 miljoen
Zwolle-Enschede:
nwe intercity komt niet verder dan Raalte
Hengelo-Bielefeld(D):
werkt na 1 week nog niet: komt niet verder dan de grens:)
Het provinciebestuur wil snel met treinvervoerder Keolis in gesprek over de problemen rond de dienstregeling op het Kamperlijntje. Dat schrijft de Stentor. De manier waarop de dienstregeling nu wordt uitgevoerd is 'onaanvaardbaar'. Keolis rijdt sinds december op de lijn tussen Zwolle en Kampen. Reizigers hebben sindsdien geregeld geklaagd over treinen die te laat of helemaal niet uit Kampen vertrekken.
haas schreef op 23 januari 2018 14:05 :
Zwolle -Kampen:
nwe station Zwolle-Stadshagen werkt niet: station de zwaar voor de klei: extra kosten 10-20 miljoen
Zwolle-Enschede:
nwe intercity komt niet verder dan Raalte
Hengelo-Bielefeld(D):
werkt na 1 week nog niet: komt niet verder dan de grens:)
De NS trekt ongeveer een half miljard euro uit om 45 dubbeldekker-treinen te vernieuwen.Het gaat om intercity's die net na de eeuwwisseling in gebruik zijn genomen en nu ongeveer op de helft van van hun levensduur zitten. Er komen nieuwe stoelen,moderne lichten en oplaadvoorzieningen in tweede en eerste klas."De dubbeldekkers kunnen dan weer zo'n 20 jaar mee",zegt topman Roger van Boxtel. Het is de bedoeling dat de vernieuwde treinen over drie jaar weer het spoor op kunnen.Een eerder aangekondigde vernieuwingsoperatie van 81 andere dubbeldekkers is nog aan de gang.
haas schreef op 23 januari 2018 14:05 :
Zwolle -Kampen:
nwe station Zwolle-Stadshagen werkt niet: station de zwaar voor de klei: extra kosten 10-20 miljoen
Zwolle-Enschede:
nwe intercity komt niet verder dan Raalte
Hengelo-Bielefeld(D):
werkt na 1 week nog niet: komt niet verder dan de grens:)
Een treinreis van Amsterdam naar Berlijn kan voorlopig niet sneller dan de ruim zes uur die de rit nu duurt. Trouw schrijft dat Duitsland geen geld heeft om in de infrastructuur te investerenr.Dat blijkt uit gesprekken die de NS voerde met Deutsche Bahn. Ook het overslaan van tussenstations is geen optie,omdat veel steden hun internationale verbinding niet kwijt willen. De enige winst die wel gerealiseerd kan worden is de twintig minuten die het kost om van locomotief te wisselen aan de grens.Het is niet bekend wanneer dat wordt afgeschaft.
haas schreef op 23 januari 2018 14:05 :
Zwolle -Kampen:
nwe station Zwolle-Stadshagen werkt niet: station de zwaar voor de klei: extra kosten 10-20 miljoen
Gisteren bleek dat het waarschijnlijk definitief onmogelijk is om de treinen er 140 kilometer per uur te laten rijden. Die hogere snelheid was nu juist voorwaarde om een tussenstop te realiseren op het gloednieuwe (en daardoor nu nog ongebruikte) station Stadshagen. In december bleek dat de bodem te slap is. Onderzoek van ProRail zou nu aangetoond hebben dat versteviging onbetaalbaar is. Impuls Fractievoorzitter Jan Willem Schutte van de ChristenUnie in Kampen noemt het een 'schande'. ,,Terwijl de verbetering juist zo'n belangrijke impuls had moeten zijn voor het Kamperlijntje.'' De provincie en de gemeenten Zwolle en Kampen betaalden fors mee aan het project. Maar Kampen moet er geen geld meer insteken, zegt Schutte. ,,Het kan niet zo zijn dat de gemeente weer moet bijdragen. ProRail moet de problemen oplossen.''
haas schreef op 23 januari 2018 14:05 :
Zwolle -Kampen:
nwe station Zwolle-Stadshagen werkt niet: station de zwaar voor de klei: extra kosten 10-20 miljoen
De grond onder het Kamperlijntje? Niemand die eraan dacht RECONSTRUCTIEProRail begon er niet over, de opdrachtgevers dachten er niet aan en de aannemer voerde het werk zonder vragen uit. Aan grondversteviging werd niet gedaan, is de bizarre conclusie bij de miljoenenblunder rond de Kamperlijn.
haas schreef op 23 januari 2018 14:05 :
Zwolle -Kampen:
nwe station Zwolle-Stadshagen werkt niet: station de zwaar voor de klei: extra kosten 10-20 miljoen
Zwolle-Enschede:
nwe intercity komt niet verder dan Raalte
Hengelo-Bielefeld(D):
werkt na 1 week nog niet: komt niet verder dan de grens:)
Live: Station Stadshagen in Zwolle gaat voorlopig niet open De catastrofe rond het Kamperlijntje is compleet. De spoorverbinding tussen Zwolle en Kampen op stoom krijgen kost enkele jaren en tientallen miljoenen euro's. Jelle Boonstra & Marco van den Berg 01-06-18, 08:45 Laatste update: 10:16 Bovendien dragen de provincie Overijssel en de betrokken gemeentes Kampen en Zwolle het risico. Dat maakte gedeputeerde Bert Boerman vanochtend bekend tijdens een persconferentie in het provinciehuis. Het betekent ook dat station Stadshagen nog niet open kan. Dat kan alleen als de trein op volle snelheid (140 kilometer per uur) over het traject kan. Dat kan nu niet door de slappe bodem, die achilleshiel van het project bleek. ProRail heeft een andere visie op de ernstige vertraging. Volgens die organisatie kan het station bij het Zwolse Stadshagen wel eerder open.
Klagende treinreizigers: verbinding Zwolle-Utrecht 'richting veevervoer' De reizigers van de stoptrein tussen Utrecht en Zwolle hebben een groot probleem met de verbinding. De wagons zijn vaak overvol, zeker in de spits. Zo erg zelfs, dat aan het einde van de verbinding bij Nijkerk en Amersfoort soms stations worden overgeslagen.
Aanpassingen aan het spoor dreigen flink duurder uit te vallen dan gepland.Staatssecretaris Van Veldhoven schrijft aan de Kamer dat het tekort kan oplopen tot 245 miljoen euro. Eerder werd nog een overschrijding van 200 miljoen genoemd bij het project Programma Hoogfrequent Spoorvervoer.Met het PHS kunnen er meer treinen op het spoor.Dat is nodig voor de groei van het goederenvervoer en de toename van het aantal reizigers. Van Veldhoven heeft ProRail gevraagd te onderzoeken hoe de kosten kunnen worden beperkt,omdat het tekort anders kan oplopen tot 500 miljoen euro.
Het fiasco met de hogesnelheidslijn tussen Nederland en België is geen uitzondering;projecten voor Europese hogesnelheidslijnen lopen vaak uit op een drama,zegt de Europese Rekenkamer. De spoorwegen zijn te duur,worden veel te laat opgeleverd,de treinen rijden veel langzamer dan de bedoeling was en reizigers maken er nauwelijks gebruik van.Volgens de Rekenkamer zou het helpen als er meer treinen per dag rijden en de tickets goedkoper worden. Een voorbeeld is de spoortunnel door de Alpen,die München met Verona moet gaan verbinden.Als die in 2040 klaar is,is er 54 jaar over gepraat en aan gewerkt.
haas schreef op 23 januari 2018 14:05 :
Zwolle -Kampen:
nwe station Zwolle-Stadshagen werkt niet: station de zwaar voor de klei: extra kosten 10-20 miljoen
Zwolle-Enschede:
nwe intercity komt niet verder dan Raalte
Hengelo-Bielefeld(D):
werkt na 1 week nog niet: komt niet verder dan de grens:)
www.youtube.com/watch?v=2wbWAma5MxE
haas schreef op 22 juli 2018 19:44 :
[...]
www.youtube.com/watch?v=2wbWAma5MxE Wat voor soort stroom gebruikt pro-rail .... gewoon goedkoopste of groene stroom? Ik heb een contract voor alleen groene stroom EN bio gas .... en moet straks van het gas af omdat het niet groen genoeg is. Dus rijden de treinen echt op groene stroom of is heel de transitie één grote hoax ?
aan het eind voorbij Roodeschool............www.google.nl/maps/place/Eemshaven/@5... ,6.8298304,3a,75y,175.46h,90t/data=!3m8!1e2!3m6!1sAF1QipPohGk6K3pKwLhxZxWtpAWV19AVT_h78QgF8_qF!2e10!3e12!6shttps:%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2Fp%2FAF1QipPohGk6K3pKwLhxZxWtpAWV19AVT_h78QgF8_qF%3Dw203-h152-k-no!7i4032!8i3024!4m5!3m4!1s0x47c9d89588648bd3:0xaa167e96d56b025e!8m2!3d53.4385887!4d6.8354937?hl=nl
Het Nederlandse spoor begint vol te raken,zegt spoorbeheerder ProRail.Omdat het aantal reizigers groeit,zullen er volgend jaar nog meer treinen rijden. "We lopen tegen de grens van het spoorsysteem aan",zegt ProRail. In 2019 staan meer dan 2 miljoen ritten voor passagierstreinen gepland,samen goed voor 165 miljoen kilometer.In 2004 was dat nog 129 miljoen kilometer. Volgens ProRail is het zinloos om extra spoor aan te leggen.Innovaties moeten de drukte verzachten.Zo wordt per 2020 de dienstregeling nauwkeuriger gepland: per 6 seconden en niet per minuut.Voor reizigers verandert er niets.
Toch weer problemen rond nieuwe intercity Zwolle-Enschede Geen feest met champagne voor de nieuwe sneltrein die maandag gaat rijden tussen Zwolle en Enschede. De trein gaat weliswaar rijden, maar volgens vervoerder Keolis moeten reizigers rekening houden met vertraging. Stefan Keukenkamp 22-08-18, 20:03 5 Keolis wijst naar spoorbeheerder ProRail die de infrastructuur nog niet op orde heeft. De reis kan daardoor nog wel eens een nare bijsmaak krijgen voor de reiziger. De vervoerder is niet tevreden. ,,Pas wanneer de problemen zijn opgelost, zijn wij tevreden en gaan we dat vieren met onze reiziger”, zegt Keolis-woordvoerder Hanneke Ruiter in een korte reactie.www.destentor.nl/zwolle/toch-weer-pro...
Kan nog rijden: dus als reserve als er tekort aan elektriek is:) ================================================================ Laatste dieseltrein NS (de Buffel) overgedragen aan Spoorwegmuseum Het was druk op het perron bij het Spoorwegmuseum. Veel belangstellenden waren naar Utrecht gekomen om aanwezig te zijn bij de binnenkomst van de Buffel. Met de overdracht van de DM'90, zoals de Buffel officieel heet, neemt NS afscheid van het dieseltijdperk. Hoofd Collecties www.youtube.com/watch?v=OYSZ9hIuRmI
NS wil sneltrein Amsterdam-Berlijn die er 2 uren minder lang over doet:)
Overvolle bussen naar Deltion Zwolle: Jos (18) moet zeven volle bussen lang wachten VIDEODe bussen naar Deltion in Zwolle zitten vaak bomvol, waardoor studenten lang staan te wachten. Jos Olsman (18) doet er twee uur over om van zijn huis in Hardenberg naar school te komen, iets dat hij in drie kwartier zou moeten kunnen doen. Een dagelijks probleem voor duizenden studenten van Deltion. ,,Je stapt in de hel."
‘Europees spoorsysteem begint op debacle Noord/Zuidlijn te lijken’ ERTMSIn de Tweede Kamer is lang niet iedereen te spreken over het kersverse prijskaartje van maximaal 7 miljard dat voor Nederland hangt aan een nieuw Europees systeem om het Nederlandse spoor veiliger te maken. Edwin van der Aa 24-10-18, 16:04 Laatste update: 17:03 28 Meerdere Kamerleden schrikken van de verwachte kosten die komende decennia kleven aan invoering van het veiligheidssysteem, dat ERTMS heet. De oppositie, met de PVV voorop, is op dit moment het meest fel over het prijskaartje van 6,5 tot 7 miljard euro richting 2050. www.ad.nl/politiek/europees-spoorsyst...
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)
Indices
AEX
859,45
-0,68%
EUR/USD
1,0657
+0,13%
FTSE 100
7.828,04
-0,62%
Germany40^
17.667,10
-0,95%
Gold spot
2.387,92
+0,36%
NY-Nasdaq Composite
15.601,50
-0,52%
Stijgers
Dalers