Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Post Fyra periode bij de NL spoorwegen

65 Posts
Pagina: 1 2 3 4 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 haas 18 februari 2018 18:53
    blijft worstelen met de NL spoorwegen cs, ook met van Boxtel(D66)
    =================================================================

    zondag 18 februari 2018 | 17:55
    Laatst bijgewerkt: 18-2-2018 | 17:55
    Er moet een volwaardige intercity-verbinding komen tussen Enschede en Zwolle. Daarvoor pleit de Statenfractie van D66 en de gemeenteraadsfractie van de partij in Raalte. De partij roept vervoerder Keolis en de Gedeputeerde Staten op snel te beginnen met het optimaliseren van de lijn.

    Nu rijden er enkel sprinters tussen Enschede en Zwolle. Door de drukte tijdens de spits tussen Zwolle en Enschede, is er vaak geen ruimte in de treinen. Reizigers moeten hierdoor noodgedwongen overstappen op een stoptrein in Raalte, waarin ook geen plek is.

    Spitstreinen blijven uit

    Door het uitblijven van extra spitstreinen is de trein geen aantrekkelijk alternatief voor de auto. "Door het vastlopen van de optimalisatie van het spoor tussen Zwolle en Enschede komt de verbetering van de hele lijn niet van de grond", zegt D66-Statenlid Gerrit van Hofwegen.
  2. forum rang 6 haas 20 februari 2018 10:37
    quote:

    haas schreef op 23 januari 2018 14:05:

    Zwolle -Kampen:
    nwe station Zwolle-Stadshagen werkt niet: station de zwaar voor de klei: extra kosten 10-20 miljoen
    Zwolle-Enschede:
    nwe intercity komt niet verder dan Raalte
    Hengelo-Bielefeld(D):
    werkt na 1 week nog niet: komt niet verder dan de grens:)
    Het provinciebestuur wil snel met treinvervoerder Keolis in gesprek over de problemen rond de dienstregeling op het Kamperlijntje. Dat schrijft de Stentor. De manier waarop de dienstregeling nu wordt uitgevoerd is 'onaanvaardbaar'.

    Keolis rijdt sinds december op de lijn tussen Zwolle en Kampen. Reizigers hebben sindsdien geregeld geklaagd over treinen die te laat of helemaal niet uit Kampen vertrekken.

  3. forum rang 6 haas 1 maart 2018 06:33
    quote:

    haas schreef op 23 januari 2018 14:05:

    Zwolle -Kampen:
    nwe station Zwolle-Stadshagen werkt niet: station de zwaar voor de klei: extra kosten 10-20 miljoen
    Zwolle-Enschede:
    nwe intercity komt niet verder dan Raalte
    Hengelo-Bielefeld(D):
    werkt na 1 week nog niet: komt niet verder dan de grens:)
    De NS trekt ongeveer een half miljard
    euro uit om 45 dubbeldekker-treinen te
    vernieuwen.Het gaat om intercity's die
    net na de eeuwwisseling in gebruik zijn
    genomen en nu ongeveer op de helft van
    van hun levensduur zitten.

    Er komen nieuwe stoelen,moderne lichten
    en oplaadvoorzieningen in tweede en
    eerste klas."De dubbeldekkers kunnen
    dan weer zo'n 20 jaar mee",zegt topman
    Roger van Boxtel.

    Het is de bedoeling dat de vernieuwde
    treinen over drie jaar weer het spoor
    op kunnen.Een eerder aangekondigde
    vernieuwingsoperatie van 81 andere
    dubbeldekkers is nog aan de gang.
  4. forum rang 6 haas 30 april 2018 08:03
    quote:

    haas schreef op 23 januari 2018 14:05:

    Zwolle -Kampen:
    nwe station Zwolle-Stadshagen werkt niet: station de zwaar voor de klei: extra kosten 10-20 miljoen
    Zwolle-Enschede:
    nwe intercity komt niet verder dan Raalte
    Hengelo-Bielefeld(D):
    werkt na 1 week nog niet: komt niet verder dan de grens:)
    Een treinreis van Amsterdam naar
    Berlijn kan voorlopig niet sneller dan
    de ruim zes uur die de rit nu duurt.
    Trouw schrijft dat Duitsland geen geld
    heeft om in de infrastructuur te
    investerenr.Dat blijkt uit gesprekken
    die de NS voerde met Deutsche Bahn.

    Ook het overslaan van tussenstations is
    geen optie,omdat veel steden hun
    internationale verbinding niet kwijt
    willen.

    De enige winst die wel gerealiseerd kan
    worden is de twintig minuten die het
    kost om van locomotief te wisselen aan
    de grens.Het is niet bekend wanneer dat
    wordt afgeschaft.
  5. forum rang 6 haas 5 mei 2018 14:03
    quote:

    haas schreef op 23 januari 2018 14:05:

    Zwolle -Kampen:
    nwe station Zwolle-Stadshagen werkt niet: station de zwaar voor de klei: extra kosten 10-20 miljoen
    Gisteren bleek dat het waarschijnlijk definitief onmogelijk is om de treinen er 140 kilometer per uur te laten rijden. Die hogere snelheid was nu juist voorwaarde om een tussenstop te realiseren op het gloednieuwe (en daardoor nu nog ongebruikte) station Stadshagen. In december bleek dat de bodem te slap is. Onderzoek van ProRail zou nu aangetoond hebben dat versteviging onbetaalbaar is.

    Impuls
    Fractievoorzitter Jan Willem Schutte van de ChristenUnie in Kampen noemt het een 'schande'. ,,Terwijl de verbetering juist zo'n belangrijke impuls had moeten zijn voor het Kamperlijntje.'' De provincie en de gemeenten Zwolle en Kampen betaalden fors mee aan het project. Maar Kampen moet er geen geld meer insteken, zegt Schutte. ,,Het kan niet zo zijn dat de gemeente weer moet bijdragen. ProRail moet de problemen oplossen.''
  6. forum rang 6 haas 26 mei 2018 22:23
    quote:

    haas schreef op 23 januari 2018 14:05:

    Zwolle -Kampen:
    nwe station Zwolle-Stadshagen werkt niet: station de zwaar voor de klei: extra kosten 10-20 miljoen

    De grond onder het Kamperlijntje? Niemand die eraan dacht
    RECONSTRUCTIEProRail begon er niet over, de opdrachtgevers dachten er niet aan en de aannemer voerde het werk zonder vragen uit. Aan grondversteviging werd niet gedaan, is de bizarre conclusie bij de miljoenenblunder rond de Kamperlijn.
  7. forum rang 6 haas 1 juni 2018 10:22
    quote:

    haas schreef op 23 januari 2018 14:05:

    Zwolle -Kampen:
    nwe station Zwolle-Stadshagen werkt niet: station de zwaar voor de klei: extra kosten 10-20 miljoen
    Zwolle-Enschede:
    nwe intercity komt niet verder dan Raalte
    Hengelo-Bielefeld(D):
    werkt na 1 week nog niet: komt niet verder dan de grens:)
    Live: Station Stadshagen in Zwolle gaat voorlopig niet open
    De catastrofe rond het Kamperlijntje is compleet. De spoorverbinding tussen Zwolle en Kampen op stoom krijgen kost enkele jaren en tientallen miljoenen euro's.

    Jelle Boonstra & Marco van den Berg 01-06-18, 08:45 Laatste update: 10:16
    Bovendien dragen de provincie Overijssel en de betrokken gemeentes Kampen en Zwolle het risico. Dat maakte gedeputeerde Bert Boerman vanochtend bekend tijdens een persconferentie in het provinciehuis. Het betekent ook dat station Stadshagen nog niet open kan. Dat kan alleen als de trein op volle snelheid (140 kilometer per uur) over het traject kan. Dat kan nu niet door de slappe bodem, die achilleshiel van het project bleek. ProRail heeft een andere visie op de ernstige vertraging. Volgens die organisatie kan het station bij het Zwolse Stadshagen wel eerder open.
  8. forum rang 6 haas 7 juni 2018 19:33
    Klagende treinreizigers: verbinding Zwolle-Utrecht 'richting veevervoer'

    De reizigers van de stoptrein tussen Utrecht en Zwolle hebben een groot probleem met de verbinding. De wagons zijn vaak overvol, zeker in de spits.

    Zo erg zelfs, dat aan het einde van de verbinding bij Nijkerk en Amersfoort soms stations worden overgeslagen.
  9. forum rang 6 haas 23 juni 2018 08:48
    Aanpassingen aan het spoor dreigen
    flink duurder uit te vallen dan
    gepland.Staatssecretaris Van Veldhoven
    schrijft aan de Kamer dat het tekort
    kan oplopen tot 245 miljoen euro.

    Eerder werd nog een overschrijding van
    200 miljoen genoemd bij het project
    Programma Hoogfrequent Spoorvervoer.Met
    het PHS kunnen er meer treinen op het
    spoor.Dat is nodig voor de groei van
    het goederenvervoer en de toename van
    het aantal reizigers.

    Van Veldhoven heeft ProRail gevraagd te
    onderzoeken hoe de kosten kunnen worden
    beperkt,omdat het tekort anders kan
    oplopen tot 500 miljoen euro.
  10. forum rang 6 haas 26 juni 2018 17:35
    Het fiasco met de hogesnelheidslijn
    tussen Nederland en België is geen
    uitzondering;projecten voor Europese
    hogesnelheidslijnen lopen vaak uit op
    een drama,zegt de Europese Rekenkamer.

    De spoorwegen zijn te duur,worden veel
    te laat opgeleverd,de treinen rijden
    veel langzamer dan de bedoeling was en
    reizigers maken er nauwelijks gebruik
    van.Volgens de Rekenkamer zou het
    helpen als er meer treinen per dag
    rijden en de tickets goedkoper worden.

    Een voorbeeld is de spoortunnel door de
    Alpen,die München met Verona moet gaan
    verbinden.Als die in 2040 klaar is,is
    er 54 jaar over gepraat en aan gewerkt.
  11. forum rang 6 haas 22 juli 2018 19:44
    quote:

    haas schreef op 23 januari 2018 14:05:

    Zwolle -Kampen:
    nwe station Zwolle-Stadshagen werkt niet: station de zwaar voor de klei: extra kosten 10-20 miljoen
    Zwolle-Enschede:
    nwe intercity komt niet verder dan Raalte
    Hengelo-Bielefeld(D):
    werkt na 1 week nog niet: komt niet verder dan de grens:)
    www.youtube.com/watch?v=2wbWAma5MxE
  12. [verwijderd] 22 juli 2018 20:01
    quote:

    haas schreef op 22 juli 2018 19:44:

    [...]
    www.youtube.com/watch?v=2wbWAma5MxE
    Wat voor soort stroom gebruikt pro-rail .... gewoon goedkoopste of groene stroom?
    Ik heb een contract voor alleen groene stroom EN bio gas .... en moet straks van het gas af omdat het niet groen genoeg is.

    Dus rijden de treinen echt op groene stroom of is heel de transitie één grote hoax ?
  13. forum rang 6 haas 30 juli 2018 22:26
    aan het eind voorbij Roodeschool............

    www.google.nl/maps/place/Eemshaven/@5...,6.8298304,3a,75y,175.46h,90t/data=!3m8!1e2!3m6!1sAF1QipPohGk6K3pKwLhxZxWtpAWV19AVT_h78QgF8_qF!2e10!3e12!6shttps:%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2Fp%2FAF1QipPohGk6K3pKwLhxZxWtpAWV19AVT_h78QgF8_qF%3Dw203-h152-k-no!7i4032!8i3024!4m5!3m4!1s0x47c9d89588648bd3:0xaa167e96d56b025e!8m2!3d53.4385887!4d6.8354937?hl=nl
  14. forum rang 6 haas 20 augustus 2018 09:58
    Het Nederlandse spoor begint vol te
    raken,zegt spoorbeheerder ProRail.Omdat
    het aantal reizigers groeit,zullen er
    volgend jaar nog meer treinen rijden.
    "We lopen tegen de grens van het
    spoorsysteem aan",zegt ProRail.

    In 2019 staan meer dan 2 miljoen ritten
    voor passagierstreinen gepland,samen
    goed voor 165 miljoen kilometer.In 2004
    was dat nog 129 miljoen kilometer.

    Volgens ProRail is het zinloos om extra
    spoor aan te leggen.Innovaties moeten
    de drukte verzachten.Zo wordt per 2020
    de dienstregeling nauwkeuriger gepland:
    per 6 seconden en niet per minuut.Voor
    reizigers verandert er niets.
  15. forum rang 6 haas 22 augustus 2018 23:34
    Toch weer problemen rond nieuwe intercity Zwolle-Enschede
    Geen feest met champagne voor de nieuwe sneltrein die maandag gaat rijden tussen Zwolle en Enschede. De trein gaat weliswaar rijden, maar volgens vervoerder Keolis moeten reizigers rekening houden met vertraging.

    Stefan Keukenkamp 22-08-18, 20:03
    5
    Keolis wijst naar spoorbeheerder ProRail die de infrastructuur nog niet op orde heeft. De reis kan daardoor nog wel eens een nare bijsmaak krijgen voor de reiziger. De vervoerder is niet tevreden. ,,Pas wanneer de problemen zijn opgelost, zijn wij tevreden en gaan we dat vieren met onze reiziger”, zegt Keolis-woordvoerder Hanneke Ruiter in een korte reactie.

    www.destentor.nl/zwolle/toch-weer-pro...
  16. forum rang 6 haas 12 september 2018 20:00
    Kan nog rijden: dus als reserve als er tekort aan elektriek is:)
    ================================================================
    Laatste dieseltrein NS (de Buffel) overgedragen aan Spoorwegmuseum

    Het was druk op het perron bij het Spoorwegmuseum. Veel belangstellenden waren naar Utrecht gekomen om aanwezig te zijn bij de binnenkomst van de Buffel. Met de overdracht van de DM'90, zoals de Buffel officieel heet, neemt NS afscheid van het dieseltijdperk. Hoofd Collecties

    www.youtube.com/watch?v=OYSZ9hIuRmI
  17. forum rang 6 haas 20 september 2018 08:40
    Overvolle bussen naar Deltion Zwolle: Jos (18) moet zeven volle bussen lang wachten

    VIDEODe bussen naar Deltion in Zwolle zitten vaak bomvol, waardoor studenten lang staan te wachten. Jos Olsman (18) doet er twee uur over om van zijn huis in Hardenberg naar school te komen, iets dat hij in drie kwartier zou moeten kunnen doen. Een dagelijks probleem voor duizenden studenten van Deltion. ,,Je stapt in de hel."
  18. forum rang 6 haas 25 oktober 2018 21:47
    ‘Europees spoorsysteem begint op debacle Noord/Zuidlijn te lijken’
    ERTMSIn de Tweede Kamer is lang niet iedereen te spreken over het kersverse prijskaartje van maximaal 7 miljard dat voor Nederland hangt aan een nieuw Europees systeem om het Nederlandse spoor veiliger te maken.

    Edwin van der Aa 24-10-18, 16:04 Laatste update: 17:03
    28
    Meerdere Kamerleden schrikken van de verwachte kosten die komende decennia kleven aan invoering van het veiligheidssysteem, dat ERTMS heet. De oppositie, met de PVV voorop, is op dit moment het meest fel over het prijskaartje van 6,5 tot 7 miljard euro richting 2050.

    www.ad.nl/politiek/europees-spoorsyst...
65 Posts
Pagina: 1 2 3 4 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 859,45 -0,68%
EUR/USD 1,0657 +0,13%
FTSE 100 7.828,04 -0,62%
Germany40^ 17.667,10 -0,95%
Gold spot 2.387,92 +0,36%
NY-Nasdaq Composite 15.601,50 -0,52%

Stijgers

WDP
+2,88%
Heineken
+1,23%
Vopak
+0,87%
OCI
+0,56%
Vastned
+0,45%

Dalers

Aegon
-3,40%
ADYEN NV
-2,62%
AMG Cr...
-2,53%
INPOST
-2,51%
B&S Gr...
-2,44%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links