Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Steinhoff een mooie kans

17.282 Posts
Pagina: «« 1 ... 832 833 834 835 836 ... 865 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. willem1963 31 maart 2023 16:40
    Het is ook een heel interessante kwestie. Ook een testcase wat mij betreft of zo'n WHOA procedure kan helpen om iedereen erbij te betrekken. De hedgefunds zijn natuurlijk brute nietsontziende uitbeners. Maar goed, wel eens met hoopvol dat je dan wel respectvol naar elkaar kunt blijven. Iedereen mag een gefundeerde mening plaatsen en daar mag je het natuurlijk mee eens zijn of niet, maar blijf aardig naar elkaar.
  2. ERNIE44 31 maart 2023 17:05
    quote:

    hirshi schreef op 31 maart 2023 16:44:

    Als je een schuldenlast hebt van hier tot Tokyo ben je altijd afhankelijk van partijen die je willen helpen maar zij zullen ook aan je willen verdienen.
    Maar als je je bezittingen te laag waardeert en net doet alsof je technisch failliet bent dan ben je gewoon illegaal bezig en beroof je de aandeelhouders
    Als je dan ook nog aan de aandeelhouders vraagt of ze af willen zien van 80% van hun eigendomsrechten ben je gewoon crimineel bezig
    Dus oud management eruit trappen en integere mensen voor in de plaats die wel met grote getallen kunnen omgaan en niet jaloers worden.
    Dan staat er zo een euro op het bord en worden de dividend betalingen weer hervat
    En zijn die bloedzuigers met hun 10% rente ook vervangen door normale leningen met normale rente %
  3. willem1963 31 maart 2023 17:07
    Ja, maar wees als geldverstrekker ook eens een keer tevreden met een wat lager rente %. Komt alle partijen ten goede. En maak het niet tot doel om een bedrijf vleugellam te maken en dan te verorberen om er vervolgens naast een hoge percentage % al die jaren ook nog eens te verdienen door het opsplitsen en het in delen verkopen van de onderdelen. Daar wordt maar 1 partij beter van.
  4. forum rang 10 DeZwarteRidder 31 maart 2023 17:08
    quote:

    ERNIE44 schreef op 31 maart 2023 17:05:

    [...]
    Maar als je je bezittingen te laag waardeert en net doet alsof je technisch failliet bent dan ben je gewoon illegaal bezig en beroof je de aandeelhouders
    Als je dan ook nog aan de aandeelhouders vraagt of ze af willen zien van 80% van hun eigendomsrechten ben je gewoon crimineel bezig
    Dus oud management eruit trappen en integere mensen voor in de plaats die wel met grote getallen kunnen omgaan en niet jaloers worden.
    Dan staat er zo een euro op het bord en worden de dividend betalingen weer hervat
    En zijn die bloedzuigers met hun 10% rente ook vervangen door normale leningen met normale rente %
    De enige kans voor de aandeelhouders is volgens mij het bijeenroepen van een BAVA en het huidige bestuur ontslaan.
  5. forum rang 7 hirshi 31 maart 2023 17:19
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 31 maart 2023 17:08:

    [...]

    De enige kans voor de aandeelhouders is volgens mij het bijeenroepen van een BAVA en het huidige bestuur ontslaan.
    Aandeelhouders gaan helemaal geen BAVA bijeenroepen omdat ze wel beseffen dat de waarde van hun aandelen op een fata morgana gebaseerd is.

    Je zit er nog steeds in al wil je dat niet toegeven.
  6. Victor7 31 maart 2023 23:06
    Ik ben het eens met Ernie dat er een vermoeden is van te lage waardering van bezittingen. Daarom is het een goed doordacht plan van SDK om op 22 maart 2023 niet akkoord te gaan met continuatie van hun huidige accountant en een commissaris naar huis te sturen. Ik hoop dat nog meer aandeelhouders zich bij SDK gaan aansluiten.
  7. forum rang 10 DeZwarteRidder 1 april 2023 09:32
    Het huidige bestuur is aangesteld en wordt betaald door de aandeelhouders, dus de aandeelhouders kunnen deze personen ook ontslaan.

    Dit bestuur heeft eerst bepaalde aandeelhouders een paar miljard aan schadevergoeding betaald wegens de fraude en nu kunnen de andere aandeelhouders barsten.
    Hun grootste fout was om de schuldeisers 10% rente toe te zeggen, hierdoor zijn de schuldeisers de baas geworden.
    Veel eerlijker was geweest om een gedeelte van de schuld om te zetten in aandelen, zoals in het verleden ook gebeurt is bij Versatel en Getronics.

    Het SDK zal drastische maatregelen moeten treffen om nog iets te kunnen redden.
  8. Victor7 1 april 2023 13:19
    Wellicht is het een idee om SDK een handje te helpen. Hiermee bedoel ik zeggen dat de forum leden goede vragen formuleren en die dan voorleggen aan SDK. Of oplossingsrichtingen.
    Anderzijds heb ik het vertrouwen in SDK en hun deskundigheid. We weten allemaal dat de financieringscontructie het probleem is en niet de winstgevendheid van de onderliggende bedrijven.
  9. forum rang 6 Concrete 1 april 2023 14:38
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 1 april 2023 09:32:

    Het huidige bestuur is aangesteld en wordt betaald door de aandeelhouders, dus de aandeelhouders kunnen deze personen ook ontslaan.

    Dit bestuur heeft eerst bepaalde aandeelhouders een paar miljard aan schadevergoeding betaald wegens de fraude en nu kunnen de andere aandeelhouders barsten.
    Hun grootste fout was om de schuldeisers 10% rente toe te zeggen, hierdoor zijn de schuldeisers de baas geworden.
    Veel eerlijker was geweest om een gedeelte van de schuld om te zetten in aandelen, zoals in het verleden ook gebeurt is bij Versatel en Getronics.

    Het SDK zal drastische maatregelen moeten treffen om nog iets te kunnen redden.
    Deel aandelen omzetten kan nog steeds natuurlijk
  10. Jos57 1 april 2023 14:51
    quote:

    Concrete schreef op 1 april 2023 14:38:

    [...]

    Deel aandelen omzetten kan nog steeds natuurlijk
    Maar dan zal m.i. binnen de WHOA ook natuurlijk een correcte Waardebepaling van Steinhoff moeten worden vastgesteld, omdat op de j.l. AVA de jaarstukken en accountant zijn weggestemd door de SDK-deelnemers.
    Ben erg benieuwd ook de Nederlandse WHOA dit Zwarte Gat boven tafel kunnen krijgen.
  11. Roel050 1 april 2023 15:04
    Ik ben nog altijd van mening dat er meer in zit dan de huidige, vooral op paniek gebaseerde, koers.
    Ik heb een maand geleden de helft weggegaan.
    Om lager weer terug te kopen, maar helaas kan/mag dat opeens niet meer via DeGiro.
    Ben nog niet over naar een andere broker, binnenkort misschien.
    Ik ga niet mee met sommige fantasten op het Duitse forum (20 cent, 30 cent, 50 cent p/a).
    Maar ook niet met de zwartkijkers (0 cent p/a, waardeloos).
    Ik denk dat een vergoeding van zeg 5 cent er in moet zitten.
    Ik zou zelfs mee willen doen aan die CVR constructie, om op termijn (2026-2028) nog die 5 cent te halen.
    Maar bovenal heb ik vertrouwen in de SdK.
    Die gaan tot het uiterste om er iets voor ons uit te slepen.
    Kortom, ik blijf de voorraad die ik nu nog heb vasthouden.
  12. forum rang 10 DeZwarteRidder 1 april 2023 15:59
    quote:

    Roel050 schreef op 1 april 2023 15:04:

    Ik ben nog altijd van mening dat er meer in zit dan de huidige, vooral op paniek gebaseerde, koers.
    Ik heb een maand geleden de helft weggegaan.
    Om lager weer terug te kopen, maar helaas kan/mag dat opeens niet meer via DeGiro.
    Ben nog niet over naar een andere broker, binnenkort misschien.
    Ik ga niet mee met sommige fantasten op het Duitse forum (20 cent, 30 cent, 50 cent p/a).
    Maar ook niet met de zwartkijkers (0 cent p/a, waardeloos).
    Ik denk dat een vergoeding van zeg 5 cent er in moet zitten.
    Ik zou zelfs mee willen doen aan die CVR constructie, om op termijn (2026-2028) nog die 5 cent te halen.
    Maar bovenal heb ik vertrouwen in de SdK.
    Die gaan tot het uiterste om er iets voor ons uit te slepen.
    Kortom, ik blijf de voorraad die ik nu nog heb vasthouden.
    Ik verwacht dat bijna alle brokers en banken nieuwe aankopen onmogelijk gaan maken.
17.282 Posts
Pagina: «« 1 ... 832 833 834 835 836 ... 865 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 874,67 -1,06%
EUR/USD 1,0620 -0,05%
FTSE 100 7.820,36 -1,82%
Germany40^ 17.760,40 -1,48%
Gold spot 2.389,09 +0,25%
NY-Nasdaq Composite 15.885,02 -1,79%

Stijgers

Avantium
+5,13%
FASTNED
+2,27%
Air Fr...
+2,00%
DSM FI...
+1,84%
CM.COM
+1,69%

Dalers

Arcelo...
-6,90%
Aperam
-6,68%
JUST E...
-4,85%
SBM Of...
-4,17%
RANDST...
-3,69%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links