Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,575 25 apr 2024 17:35
  • -0,155 (-2,71%) Dagrange 5,505 - 5,725
  • 419.134 Gem. (3M) 321,3K

KIDS out-of-the-box denken en TIPS

359 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 18 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 NewKidInTown 7 december 2017 03:55
    quote:

    NewKidInTown schreef op 6 december 2017 15:28:

    En even vers van de pers: turbo's long BAM gekocht, voor de gok, er zit niet heel veel geld in, maar toch, ik denk dat de daling van vandaag een tikkie overdreven is en dat ze volgende week op gaan veren, zo niet, jammer dan. De stop-loss is redelijk, niet te weinig om direct uit gestopt te worden en niet te veel om dikke verliezen te lijden.

    We gaan het zien, een kleine 15% (winst of verlies) moet haalbaar zijn.
    Mijn aankoop in BAM, is onder anderen ingegeven door:

    "Met een enorme tegenvaller van 55 miljoen en het aantal uitstaande aandelen van 270.621.583 betekent dat dus een tegenvaller van 0,20 EUR per aandeel. Dat de koers hierdoor met 0,998 EUR terugvalt, lijkt me daarom schromelijk overdreven en overreacted. Daarom verwacht ik de koers zeer binnenkort, hoogstens drie dagen, weer zal terugkeren tot circa 4,40 en omstreken.
    Vandaag waarschijnlijk nog even een stukje lager maar in de loop van de dag zal het tij enigzins keren.

    Arend Jan Kamp: "Misschien is die -20% vandaag wel een prachtig koopmoment."

    Dat lijkt me ook."
  2. forum rang 6 NewKidInTown 7 december 2017 16:01
    quote:

    NewKidInTown schreef op 6 december 2017 15:28:

    En even vers van de pers: turbo's long BAM gekocht, voor de gok, er zit niet heel veel geld in, maar toch, ik denk dat de daling van vandaag een tikkie overdreven is en dat ze volgende week op gaan veren, zo niet, jammer dan. De stop-loss is redelijk, niet te weinig om direct uit gestopt te worden en niet te veel om dikke verliezen te lijden.

    We gaan het zien, een kleine 15% (winst of verlies) moet haalbaar zijn.
    Het is helaas het laatste geworden, verlies en ook inderdaad 15% netto, maar dat berust op puur toeval. Het kan niet altijd feest zijn en soms gaat het mis. Gelukkig "er zit niet heel veel geld in" maar toch balen.
  3. forum rang 6 NewKidInTown 10 december 2017 16:52
    Deze autorit start vanaf circa 100 meter van mijn woning.

    www.youtube.com/watch?v=RVUPIIMu2sA

    en deze geeft ook wel een aardige indruk van mijn woonomgeving

    www.youtube.com/watch?v=d-UOwWIeeN4

    en deze ook, de meeste plekken kom ik bijna dagelijks tot wekelijks

    www.youtube.com/watch?v=Jg50c2OpOpY

    alleen voor wie het leuk vind.

    En deze om het af te leren, als ik toch bezig ben.

    www.youtube.com/watch?v=Lew8obAM3Bs

    Als het hier koud is, dan net onder de 20 graden, echt warm dan kan het net boven de 30 gaan.
  4. forum rang 6 NewKidInTown 12 december 2017 14:22
    Vandaag op 12-12 turbo's long TT ingeslagen, redelijk aantal, gaan eruit als TT rond 9,50 noteert.
    Order turbo's long BAM, zijn wegens te scherpe limiet (nog) niet uitgevoerd.
    Aandelen Altice blijven in pf, waarschijnlijk tot eind van de week, dan eens elders gaan kijken.
  5. forum rang 6 NewKidInTown 19 december 2017 17:08
    quote:

    NewKidInTown schreef op 18 december 2017 15:22:

    Turbo's long BAM blijven liggen, doen (nog) helemaal niets.
    Zijn inmiddels vandaag behoorlijk opgelopen, het aandeel BAM bijna 4% en de turbo's circa 14% terwijl ze gisteren nog op 0,0% stonden.

    Wie weet ga ik voor een snelle winst, maar dan wel +14% als dat kan. Dan moet het aandeel nog een centje stijgen, zou goed kunnen.
  6. forum rang 6 NewKidInTown 29 december 2017 03:48
    quote:

    NewKidInTown schreef op 19 december 2017 17:08:

    Zijn inmiddels vandaag behoorlijk opgelopen, het aandeel BAM bijna 4% en de turbo's circa 14% terwijl ze gisteren nog op 0,0% stonden.

    Wie weet ga ik voor een snelle winst, maar dan wel +14% als dat kan. Dan moet het aandeel nog een centje stijgen, zou goed kunnen.
    Heb me toch in kunnen houden, BAM inmiddels circa 7% opgelopen, de turbo's long zo'n 25%. Laat ze waarschijnlijk liggen tot begin januari, kan de eerste gekke dagen van het volgend jaar nog wel een paar procentjes bij, hoop ik.

    De komende beursloze dagen maar besteden aan het zoeken naar koop- en herstel-kandidaten voor 2018. Nieuw jaar, nieuwe kansen. Ga in ieder geval eens wat verder in OCI en AMG duiken, lijken me op het eerste gezicht interessant.
  7. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 29 december 2017 06:41
    NKIT, prima dat je hier uitleeft. Ik lees het soms nog ook.
    Je beklaagt je over te weinig response in de echte TT-draad? Het ligt niet aan je toon, die is iha correct. Het ligt aan teveel open deuren.

    Zoek je aandacht in je vroegere vaderland? Mijn tip: doe echt interessant huiswerk, eventueel controversieel, en je zult eens zien. Er zijn diverse forumgenoten die dat doen.

    Helaas zijn er tegenwoordig ook vele windbuilen (dank aan @mjmj voor deze treffende typering) die eigenlijk niks te melden hebben, maar meeblaten of zichzelf eindeloos herhalen. Optimistisch of pessimistisch over TT maakt me niks uit, zolang het maar een beetje gemotiveerd is. Ordinaire ruziezoekers negeer ik.

    Ik geloof te mogen zeggen dat bijna al mijn posts inhoudelijk zijn. Hoogstens maak ik mij schuldig aan enige herhaling (bv. als het over probes of defrev gaat). Ik zal het proberen dat te 'beperken'.

  8. forum rang 6 NewKidInTown 29 december 2017 07:37
    Goh, BDB, een echt serieuze reactie zonder aanval, dank daarvoor.
    Teveel om op in te gaan, doe er toch een paar: "toon iha correct", dacht en probeer ik ook, maar verbaas me er toch over dat veel van mijn postings als rode lap op een stier werken bij sommigen. Ook herinner ik me van jou als uit het niets "ik lust je rauw", alweer lang geleden, niet vergeten, wel vergeven.
    Open deuren, zou kunnen hoor, TT verandert niet zo heel snel, dus vaak en veel blijft het zelfde, de prestaties, de kritiek, de hoop, de fantasie enz. Ik moet wel zeggen, zeker in de tijd van bijna 100% positivisme, dat ik er plezier in had, om op een discussieforum, te zoeken naar andere invalshoeken, vaak in ieder geval afwijkend van de gangbare mening. Ik beoordeel gedrag en postings van mezelf, als zeer subjectieve waarnemer, eerder als "out-of-the-box" dan als "open deur". Anyway, subjectief zoals gezegd.
    - TT-specifiek, treffend was de verwijdering gisteren van een oproep om volgend jaar mee te doen aan de dagelijkse AEX-voorspelling op het TT-forum, waarschijnlijk na een NOK van deze of gene. Deze ook in nog een stuk of 8 andere draadjes gepost, alle nog aanwezig. Dat toont dan in ieder geval aan dat de irritatie-graad op het TT-forum een stuk hoger is dan elders. Wellicht of bijna zeker door het teleurstellend koersverloop. "Schandalig laag" valt te lezen en je weet mijn visie gebaseerd op K/W "belachelijk hoog". Ik post het maar niet meer, is nu algemeen bekend hoe ik er over denk, roept alleen maar weerstand op. Tekenend was ook de posting waarin iemand aankondigde mij bij elke posting een NOK te geven, om het even wat. Deze dus, naar mijn mening terecht, een poosje gebanned.
    - Algemeen, vind jij ook niet dat op sociale media en ook daarbuiten, de gemoederen bij het minste of geringste, huizenhoog kunnen oplopen, en zonder inhoudelijke argumenten nog niet tot een eerste begin van een zinvolle dicussie leiden ?
    Ach, misschien is er toch niet zoveel veranderd in de loop der tijden, ik herinner me nog een opmerking van een oud-collega meerdere decennia terug, na een humoristich bedoelde opmerking van hem: "je moest ze van het plafond afkrabben" als er weer een paar ontploft waren.
    Als laatste "Zoek je aandacht in je vroegere vaderland?" NEE, ik ben geinteresseerd in beleggen en alles wat daarmee samen hangt, naast andere interesses. Wel is het zo dat ik weinig raakvlakken heb met de gemiddelde Filippijn, dus de contacten met hen zijn weliswaar vriendelijk maar oppervlakkig. Ben blij dat ik ook vele contacten heb met expats, veelal Engelsen, Amerikanen en Aussies. Mooi volk die Aussies, het enige nadeel, ik moet altijd navragen wat ze zeggen want versta ze moeilijk. How are you todie mate ?

    Afijn, afsluitend, ben meestal van jou inhoudelijke postings gewend, prima, ga zo door. En even je mannenbroeders aanstippend, vind ik ook af en toe intrigerend, walang problema, zeggen ze dan hier. Men vind het hier fantastisch als je een paar woorden php spreekt, doe ik dan ook af en toe, zonder de taal echt te hebben geleerd. Ik dwaal af......
  9. forum rang 6 NewKidInTown 29 december 2017 07:46
    BAM-turbo's long, BAM lijkt pre-opening +0,65% hoger.
    ALT-turbo's short, Altice lijkt hoger te openen, gelukkig heb ik er niet veel, maar zit wel in de verkeerde trein.
    AEX-turbo's long, is ietsje achteruit gereden, zal wel moeten wachten op volgend jaar, voor dat we een beetje de goeie kant uit gaan, punt of 4 is genoeg.

    Volgend jaar gaat ALT eruit, win or lose, levert weinig of geen winst of verlies op.
    BAM, turbo's long en calls jan, een van beide winst nemen of let the profits run ?
  10. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 29 december 2017 09:40
    quote:

    NewKidInTown schreef op 29 december 2017 07:37:

    Goh, BDB, een echt serieuze reactie zonder aanval, dank daarvoor.
    ...
    Men vind het hier fantastisch als je een paar woorden php spreekt, doe ik dan ook af en toe, zonder de taal echt te hebben geleerd. Ik dwaal af......
    Mijn commentaar er tussendoor:

    Teveel om op in te gaan, doe er toch een paar: "toon iha correct", dacht en probeer ik ook, maar verbaas me er toch over dat veel van mijn postings als rode lap op een stier werken bij sommigen. Ook herinner ik me van jou als uit het niets "ik lust je rauw", alweer lang geleden, niet vergeten, wel vergeven.
    Zal wel te maken gehad hebben met cijfermatige vaagheid?

    Open deuren, zou kunnen hoor, TT verandert niet zo heel snel, dus vaak en veel blijft het zelfde, de prestaties, de kritiek, de hoop, de fantasie enz. Ik moet wel zeggen, zeker in de tijd van bijna 100% positivisme, dat ik er plezier in had, om op een discussieforum, te zoeken naar andere invalshoeken, vaak in ieder geval afwijkend van de gangbare mening. Ik beoordeel gedrag en postings van mezelf, als zeer subjectieve waarnemer, eerder als "out-of-the-box" dan als "open deur". Anyway, subjectief zoals gezegd.
    En nooit ingaand op echt cijferwerk in de rekenkamerdraad. Alleen de huidige wpa-cijfers en k/w noemend, niet de future.

    - TT-specifiek, treffend was de verwijdering gisteren van een oproep om volgend jaar mee te doen aan de dagelijkse AEX-voorspelling op het TT-forum, waarschijnlijk na een NOK van deze of gene.
    Ja, die verwijdering begreep ik ook niet. Er worden hatelijker en zinlozer posts doorgelaten.
    ...

    Als laatste "Zoek je aandacht in je vroegere vaderland?" NEE, ik ben geinteresseerd in beleggen en alles wat daarmee samen hangt, naast andere interesses. Wel is het zo dat ik weinig raakvlakken heb met de gemiddelde Filippijn, dus de contacten met hen zijn weliswaar vriendelijk maar oppervlakkig. Ben blij dat ik ook vele contacten heb met expats, veelal Engelsen, Amerikanen en Aussies. Mooi volk die Aussies, het enige nadeel, ik moet altijd navragen wat ze zeggen want versta ze moeilijk. How are you todie mate ?

    Afijn, afsluitend, ben meestal van jou inhoudelijke postings gewend, prima, ga zo door. En even je mannenbroeders aanstippend, vind ik ook af en toe intrigerend, walang problema, zeggen ze dan hier. Ik dwaal af......


    Ahum, mijn schoonzoon is een echte Aussie, zoon van een schapenboer. Ik had ze deze kerstdagen nog over de vloer. Ik begin te wennen aan zijn accent, "its olraijt, Haan ". Zijn enige interesses zijn agriculture products en verder niks. History en Dutch as language zijn hem na 10 jaar liefde voor mijn dochter nog steeds worst. Maar ze hebben een mooie en slimme zoon in de wereld geschopt, en hij past wel bij mijn dromerige dochter. Hij houdt haar bij de les.

    Mannenbroeder? Ja, in politiek-historische zin. Toevallig trof ik dit uit 1955 aan, zie bijlage. Uit streng gereformeerde kring (niet de kring van mij of mijn ouders). Maar interessant in historisch opzicht.
    (Edit: wordt door iex geweigerd, joost mag weten waarom. Zal later, als ik puf heb, delen citeren).
    Ergens wordt ook Nieuw Guinea genoemd. Zonder referentie aan het Oostelijke deel, dat lang een Australische kolonie was. (En in feite nog is, dat corrupte zootje in Pt.Moresby kan niks zonder Canberra).

    De rijkdommen van dat land PNG worden extreem geëxploiteerd door het westerse kapitalisme. Vraag poster 'Wies' hier maar, over Mt. Hagen en zo.
    Ook door mijn schoonzoon? Mijn dochter leerde hem liefhebben in de binnenlanden, op een plantage 150 km ten westen van Lay. Ze werd een volleerd entster van cashewboompjes. Stroom kwam van een naburige missiepost.

    Taal? walang problema?
    In sommige delen van PNG noemt men kinderen pikini. Dat dacht ik althans. Maar dat is enkelvoud. Het meervoud is pikini pikini. Net als in Bahassa.

  11. forum rang 6 NewKidInTown 4 januari 2018 10:37
    BAM-turbo's long, BAM lijkt pre-opening +0,65% hoger.
    ALT-turbo's short, Altice lijkt hoger te openen, gelukkig heb ik er niet veel, maar zit wel in de verkeerde trein.
    AEX-turbo's long, is ietsje achteruit gereden, zal wel moeten wachten op volgend jaar, voor dat we een beetje de goeie kant uit gaan, punt of 4 is genoeg.

    Volgend jaar gaat ALT eruit, win or lose, levert weinig of geen winst of verlies op.
    BAM, turbo's long en calls jan, een van beide winst nemen of let the profits run ?


    AEX TL eruit.
    ALT TS eruit gestopt.

    Calls BAM ingelegd ter verkoop, 0,02 boven bied, geduld. BAM TL let the profits run voorlopig.

    Nieuw: TT TL rond 8,21 gekocht vandaag.
  12. forum rang 6 NewKidInTown 11 januari 2018 03:02
    4 jan 2018 om 10:37: Nieuw: TT TL rond 8,21 gekocht vandaag.

    quote:

    NewKidInTown schreef op 10 januari 2018 11:57:

    Turbo's long eruit op 8,95 met netto-winst +42% vanaf vorige week donderdag.
    Bij een terugval van TT weer oppikken ?

    BAM, turbo's long en calls jan, die beide iets teruggevallen zijn maar nog steeds een mooie winst, nog steeds in pf.
359 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 18 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links