Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Kabinet Rutte III, vertrouwen in de toekomst ???

53.714 Posts
Pagina: «« 1 ... 2527 2528 2529 2530 2531 ... 2686 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 JP Samosa 28 september 2021 22:21
    quote:

    rationeel schreef op 28 september 2021 22:11:

    Raisa Blommestijn
    @rblommestijn

    Wat een enorme eer dat mijn filmpje met bezwaren tegen de #coronapas
    @OmroepON
    net werd getoond tijdens de kort geding zaak van
    @BartMaes16
    en
    @ellebellequ
    .
    Van harte gegund.
    En veel succes ermee
  2. forum rang 6 Ronald Engels 28 september 2021 22:21
    quote:

    gokker schreef op 28 september 2021 09:40:

    [...]

    Dit warrige betoog bevestigt mijn uitspraak dat je Rutte vijandig gezind bent, en je bent niet de enige hier. Uiteraard is dat je goede recht. Meer heb ik niet beweerd.

    Zoals ik ook al schreef maken je politieke uitspraken je niet geloofwaardiger bij je grootste hobby, de bewegingen van hemellichamen en het klimaat op aarde.
    Daar volg je overigens braaf de desinformatie van Electroverse.
    ======================

    gokker,

    Geloof jij nu maar fijn in je CO2 Global Warming, enzv. dan zal je nog veel grote kou gaan leiden in de komende winters, mocht je nog vele jaren leven in goede gezondheid met lagen thermo ondergoed aan in bed de komende strenge winters de komende 35 jaar!

    Ooit wel eens geslapen met lagen thermo ondergoed aan, in een Chinese Guesthouse op een Petrochemische Fabriek, waar de kolencentrale bij minus -35 graden celcius was uitgevallen en alle centrale verwarming is bevroren, enzv!

    Voor mij was het slechts een koude zeer interessante ervaring, net zoals het spugen van de Chinezen op een rode tapijt en dit spuug vastgevroren zat voor eeuwig aan deze tapijt! Enzv, Enzv.
    Ik ken er vele nog veel onsmakelijker waarheden uit het land van De Rijzende Zon.

    Hopelijk hou je van sneeuw en ijs en de vele andere consequenties van een afkoelende Planeet Aarde.

    M.v.g. Ronald

  3. forum rang 7 JP Samosa 28 september 2021 22:23
    quote:

    rationeel schreef op 28 september 2021 22:01:

    Hans van Tellingen
    @hansvantelling

    Geen fan van 'vega', maar ik ga binnenkort wél bij #wakuwaku eten. Want ze moeten openblijven. Sharon Dijksma zal er niet in slagen om dat te voorkomen. Waku Waku is de opmaat tot het einde v d coronapas. Want handhavers kunnen geen duizenden restaurants tegelijkertijd handhaven
    Flink hoor
  4. [verwijderd] 28 september 2021 22:38
    quote:

    Ronald Engels schreef op 28 september 2021 22:21:

    [...]

    ======================

    gokker,

    Geloof jij nu maar fijn in je CO2 Global Warming, enzv. dan zal je nog veel grote kou gaan leiden in de komende winters, mocht je nog vele jaren leven in goede gezondheid met lagen thermo ondergoed aan in bed de komende strenge winters de komende 35 jaar!

    Ooit wel eens geslapen met lagen thermo ondergoed aan, in een Chinese Guesthouse op een Petrochemische Fabriek, waar de kolencentrale bij minus -35 graden celcius was uitgevallen en alle centrale verwarming is bevroren, enzv!

    Voor mij was het slechts een koude zeer interessante ervaring, net zoals het spugen van de Chinezen op een rode tapijt en dit spuug vastgevroren zat voor eeuwig aan deze tapijt! Enzv, Enzv.
    Ik ken er vele nog veel onsmakelijker waarheden uit het land van De Rijzende Zon.

    Hopelijk hou je van sneeuw en ijs en de vele andere consequenties van een afkoelende Planeet Aarde.

    M.v.g. Ronald

    Zag vanavond toevallig een reportage op ARTE over je geliefde Zwitserse gletsjers. Ze worden inmiddels kunstmatig besneeuwd (net als sommige ski gebieden) om het afsmelten te vertragen.
    Kijk maar eens wat er nog van de Rhônegletsjer over is.
  5. forum rang 6 Ronald Engels 28 september 2021 23:19
    quote:

    gokker schreef op 28 september 2021 22:38:

    [...]

    Zag vanavond toevallig een reportage op ARTE over je geliefde Zwitserse gletsjers. Ze worden inmiddels kunstmatig besneeuwd (net als sommige ski gebieden) om het afsmelten te vertragen.
    Kijk maar eens wat er nog van de Rhônegletsjer over is.
    ================

    gokker

    Typisch het commentaar van een CO2 Global Warming gelovige, die Gletsjers in mijn geliefde Zwitserland groeien vanzelf weer aan en wellicht gebeurt dit nu al sinds 2016 - ik bestudeer geen individuele gletsjers en zoals ze al minstens de laatste vijf ijstijden hebben gedaan, smelten/aangroeien de levens cycli van alle Gletsjers wereldwijd, perfect normaal het laatste miljoen jaren.

    Dat onze Planeet Aarde sinds de Mini-Ijstijd 1790-1830, het Dalton Minimum is opgewarmd met plus +1.2 graden celcius en nu aan de vooravond staat sinds juni 2016 aan een afkoeling de komende 200 jaar met minus -1.2 graden celcius heeft alles met onze Almachtige Opwarmende Zon en of Afkoelend Zon te maken, gewoon puur natuurlijke cycli van onze almachtige Zon.

    Dat jij als eventuele Wetenschapper/Fysicus nog steeds geloofd in CO2 Global Warming, vind ik geen compliment voor een eventuele gepensioneerde Fysicus!

    M.v.g. Ronald
  6. [verwijderd] 29 september 2021 00:01
    quote:

    Ronald Engels schreef op 28 september 2021 23:19:

    [...]

    ================

    gokker

    Typisch het commentaar van een CO2 Global Warming gelovige, die Gletsjers in mijn geliefde Zwitserland groeien vanzelf weer aan en wellicht gebeurt dit nu al sinds 2016 - ik bestudeer geen individuele gletsjers en zoals ze al minstens de laatste vijf ijstijden hebben gedaan, smelten/aangroeien de levens cycli van alle Gletsjers wereldwijd, perfect normaal het laatste miljoen jaren.

    Dat onze Planeet Aarde sinds de Mini-Ijstijd 1790-1830, het Dalton Minimum is opgewarmd met plus +1.2 graden celcius en nu aan de vooravond staat sinds juni 2016 aan een afkoeling de komende 200 jaar met minus -1.2 graden celcius heeft alles met onze Almachtige Opwarmende Zon en of Afkoelend Zon te maken, gewoon puur natuurlijke cycli van onze almachtige Zon.

    Dat jij als eventuele Wetenschapper/Fysicus nog steeds geloofd in CO2 Global Warming, vind ik geen compliment voor een eventuele gepensioneerde Fysicus!

    M.v.g. Ronald
    Houd nu toch eens op met je kinderachtige op de man spelen en beperk je tot de feiten. Je denkt te weten dat ik een VVD stemmer ben! Waar haal je dat vandaan?

    Van broeikaseffect snap je de ballen en je kraait wat malloten na die er, zo mogelijk, nog minder verstand van hebben.

    Tot voor kort voorspelde je Elfstedentochten binnen 1-2 jaar en nu ben je gezakt naar 35 jaar prognoses zodat het jouw (en trouwens ook mijn) tijd wel zal duren.
    Je praat over zonnevlekken met een 12 jaren cyclus, die er al helemaal niets mee te maken hebben.

    De ijstijden cycli kennen we heel goed, en daar bestaat totaal geen controverse (en al helemaal niet op korte termijn) dus waar heb je het over?
    De bijbehorende temperatuurgradiënten zijn totaal verwaarloosbaar op de schaal van de waargenomen klimaatveranderingen.
  7. [verwijderd] 29 september 2021 00:19
    De rechter in Kort Geding zal wel oordelen dat de volksgezondheid in gevaar is. Dan is qua maatregelen van overheidswege nogal veel (alles?) geoorloofd. Er is een mogelijkheid om een gratis testje te "halen". Dus coronatoegangsbewijs geen probleem.

    Tja, volgens velen is de volksgezondheid vanwege Covid-19 niet of nauwelijks in gevaar geweest, en op dit moment zeker niet in gevaar. Het testje-halen is praktisch zeer belastend, vooral voor frequente bezoekers. Ook is het testje invasief, en daarmee een aantasting van de integriteit van iemand eigen lichaam, daar waar van vrijwilligheid geen sprake is (vandaar ook de door sommigen gemaakte vergelijking met verkrachting).

    Kortom, de stellingen van de eisers zullen wel afketsen op uitgangspunten die ingezet worden als absolute waarheid of waarbij de praktijk van alle dag met grote (gespeelde?) naïviteit wordt geschetst, zodanig dat geen weerwoord meer mogelijk is. Ook zal de rechter de segregatie niet zo inzien of als overdreven kwalificatie beschouwen, en al helemaal niet inzien dat iets dat misschien wel als klein te beschouwen is, het begin kan zijn van veel meer, een glijdende schaal de verkeerde kant op, waarvan steeds moeilijker een weg terug te vinden zal zijn. Heel veel vertrouwen dus (grenzeloos?) in de wetgevende en uitvoerende macht.

    Volgt dan een hoger beroep, met dezelfde uitkomst. Wel in steeds mooiere volzinnen, als men z'n best doet.
  8. [verwijderd] 29 september 2021 00:29
    Remkes houdt vast wel van een jenevertje, zo'n type is het. Laat de man! Van D66 mag een mens echter niet meer genieten, behalve dan op geheel eigen wijze mensen van de eigen elitaire groep.

    Het valt mij wel op dat de man er geen gras over laat groeien. Dat had hij al aangekondigd, maar dit is de overtreffende trap. Heeft totaal geen trek in oeverloos geouwehoer kennelijk. Dat is te waarderen. Misschien wil hij voorkomen dat nieuwe verkiezingen tot in 2022 uitgesteld worden. Uit elkaar spatten op korte termijn maakt ruim vóór de Kerst nog mogelijk. Of het veel oplost, is een tweede. Wel Kaag terug in het hok, zo valt aan te nemen, dus alleen in dat opzicht de moeite waard volgens velen.
  9. forum rang 7 jowi 29 september 2021 00:32
    quote:

    objectief schreef op 28 september 2021 10:59:

    Het bovenstaande is jou mening; dat mag je in een democratie.
    Maar de inhoud is een optelsom van onwaarheden.
    Subjectief,
    Toevallig vandaag Nieuwsuur gezien? Of brengen die fake news.

    De werkende armen. Een groeiende groep net als de bezoekers aan de voedselbanken.
    Gewoon NL binnenlands belastingplichtigen met flex-contracten, uitzendovereenkomsten zonder pensioenopbouw.
    Full-time werkenden met opgroeiende kinderen.
    Bruto uurloon van idd € 9,80 bruto per uur tot net iets daarboven. Werken full-time, kunnen niet rondkomen
    en zullen na de 67 moeten doorwerken. Deze werknemers worden massaal uitgebuit.

    Dus geen optelsom van onwaarheden maar een betere kijk op maatschappelijke problemen.

    Mijn opmerking.
    Die uitbuiters (ook wel ondernemers genoemd) leven met relatief weinig belastingafdracht als een god in Frankrijk.
    Rijden dikke gesubsidieerde Tesla's. Waarvan de kosten op het netto van die uitbuiter veelal lager zijn dan de kosten van
    (openbaar) vervoer uit het netto van die loonslaaf.

    Dit is het werk/resultaat van 12 jaar kabinetten Rutte.

  10. forum rang 6 Chiddix 29 september 2021 07:24
    Vandaag heeft Remkes het druk. Hij heeft VVD,D66,CDA,PvdA,GL,CU Volt, SGP en groep den Haan uitgenodigd. De groep van den Haan is niet groot(1 zetel). Wat extreem oogt, mag thuisblijven.
    In principe zou je met genoemde partijen een regering kunnen vormen onder het mom, een nationaal kabinet. Als men in hoofdlijnen een conceptakkoord onderschrijft, kan het snel gaan.
    Is niet bekend of Remkes aanstuurt op een regering met 9 partijen(insteek). Hij legt waarschijnlijk de laatste troefkaart op tafel. Alles of niets.
  11. forum rang 6 haas 29 september 2021 07:39
    quote:

    jowi schreef op 29 september 2021 00:32:

    [...]

    Subjectief,
    Toevallig vandaag Nieuwsuur gezien? Of brengen die fake news.

    De werkende armen. Een groeiende groep net als de bezoekers aan de voedselbanken.
    Gewoon NL binnenlands belastingplichtigen met flex-contracten, uitzendovereenkomsten zonder pensioenopbouw.
    Full-time werkenden met opgroeiende kinderen.
    Bruto uurloon van idd € 9,80 bruto per uur tot net iets daarboven. Werken full-time, kunnen niet rondkomen
    en zullen na de 67 moeten doorwerken. Deze werknemers worden massaal uitgebuit.

    Dus geen optelsom van onwaarheden maar een betere kijk op maatschappelijke problemen.

    Mijn opmerking.
    Die uitbuiters (ook wel ondernemers genoemd) leven met relatief weinig belastingafdracht als een god in Frankrijk.
    Rijden dikke gesubsidieerde Tesla's. Waarvan de kosten op het netto van die uitbuiter veelal lager zijn dan de kosten van
    (openbaar) vervoer uit het netto van die loonslaaf.

    Dit is het werk/resultaat van 12 jaar kabinetten Rutte.

    tis des smorgens, heb nog geen jenevertje op:)
    maar ik vind uw aantekening wel oké
  12. forum rang 7 leek2018 29 september 2021 07:42
    De opdracht van de 2e kamer aan Remkes om een minderheidskabinet te onderzoeken is mislukt. Dan moet hij toch zijn opdracht teruggeven en stoppen. En dan is de 2e kamer weer aanzet. Nu gaat hij in feite de 2e kamer splitsen en de 2e kamer accepteert dat zo maar. De 2e kamer laat zichzelf nu buiten spel zetten en zet zichzelf in haar hemd. Ze hadden een grote mond, maar daden ho maar.
  13. forum rang 6 haas 29 september 2021 07:51
    quote:

    leek2018 schreef op 29 september 2021 07:42:

    De opdracht van de 2e kamer aan Remkes om een minderheidskabinet te onderzoeken is mislukt. Dan moet hij toch zijn opdracht teruggeven en stoppen. En dan is de 2e kamer weer aanzet. Nu gaat hij in feite de 2e kamer splitsen en de 2e kamer accepteert dat zo maar. De 2e kamer laat zichzelf nu buiten spel zetten en zet zichzelf in haar hemd. Ze hadden een grote mond, maar daden ho maar.
    precies !
  14. forum rang 6 Chiddix 29 september 2021 07:53
    quote:

    haas schreef op 29 september 2021 07:39:

    [...]

    tis des smorgens, heb nog geen jenevertje op:)
    maar ik vind uw aantekening wel oké
    D66 vermoedde dat Remkes wat borreltjes pakt maar nam die woorden weer terug. Johan drinkt zichzelf moed in. Niets aan de hand als hij daardoor beter functioneert. Andre Hazes kon niet optreden zonder bier.
  15. forum rang 6 haas 29 september 2021 08:02
    quote:

    Chiddix schreef op 29 september 2021 07:53:

    [...]

    D66 vermoedde dat Remkes wat borreltjes pakt maar nam die woorden weer terug. Johan drinkt zichzelf moed in. Niets aan de hand als hij daardoor beter functioneert. Andre Hazes kon niet optreden zonder bier.
    zeker ook al gedronken ? Ik reageerde op aantekeningen van Leek/jowi. Niet van u.

    PS: maar kan u wel vertellen dat als ik die chaos bezie wat Opa Remkes ziet, ik 'wel 'n liter zou nodig hebben:):)
  16. forum rang 6 Chiddix 29 september 2021 08:45
    quote:

    haas schreef op 29 september 2021 08:02:

    [...]

    PS: maar kan u wel vertellen dat als ik die chaos bezie wat Opa Remkes ziet, ik 'wel 'n liter zou nodig hebben:):)
    Het is buigen of barsten met de formatie. De laatste ronde wordt in de media gezegd. Men moet niet afdwalen naar bijzaken(D66) maar het hoofdoel in het oog houden.
  17. forum rang 7 rene l 29 september 2021 08:53
    Het blijft lachen, D66 beticht Remkes nu weer van openbaar dronkenschap onder werktijd.
    Uiteraard kan zoiets niet, maar vroeger was het heel normaal dat echte deals met veel drank beklonken werden.

    Geen meerderheidskabinet, geen minderheidskabinet, en als ik het zo bekijk dan krijgen we straks een minderwaardigheidskabinet die de mening van de burgers zal schofferen.

    Waarom wordt de PVV niks gevraagd, waarom wordt FvD niks gevraagd, waarom wordt BBB niks gevraagd, en dan heb je ook nog Omtzigt die flink wat kiezers achter zich heeft staan, ook hem wordt niks gevraagd.

    Onze democratie is heel subtiel de kop ingedrukt, met voorbedachte rade krijgt links voorrang en rechts wordt weggevaagd.
    In het verkeer is het tegenwoordig niet anders, let bij elk kruispunt goed op en wees op je hoede.

    Nu lees ik weer dat het IMF laaiend is over onze economie, we hebben het nog nooit zo goed gehad als nu.
    Schulden zijn geen probleem, de overvolle asielzoekers opvangkampen zijn geen probleem, leen je rijk, overlaad je met een studieschuld, en neem een overwaarde hypotheek op een torenhoog geprijsd huis.
    Weet je wat jullie in Nederland moeten doen, jullie moeten de woning in Box 3 gaan belasten, geen hypotheekrenteaftrek meer, dit zal op termijn de woningprijs ten goede komen.

    Dit is natuurlijk wel zo, maar als je hypotheekrenteaftrek nooit ingevoerd had dan was het ook niet zo uit de klauwen gelopen.
    Eerlijk gezegd heb ik geen idee wat het precies met mij doet, hypotheekrenteaftrek heb ik toch al niet meer sinds ik op het zijspoor gezet ben, maar ik verwacht eerlijk gezegd wel dat deze plannen mij wel weer geld gaan kosten, anders bedenk je zoiets niet.

    De prijs aan de pomp loopt gigantisch uit de klauwen, zie de verschillen met onze Ooster- en Zuiderburen.
    En dan zie je de economen op tv die het volk uitleggen hoe dit komt.
    De olieprijs is verschrikkelijk duur, je hebt allerlei bijkomende kosten, transport, en de pomphouder moet ook nog een paar duppies per liter verdienen om de kop boven water te houden.

    Hoe wordt je bedonderd door het systeem, de prijs voor ruwe olie staat nagenoeg even hoog als in september 3 jaar terug.
    En wat kostte een liter benzine in 2018?
    We worden genadeloos gemangeld door het systeem, extreme belastingverhogingen op werkelijk alles, halen wat je halen kunt bij de naieve Nederlandse burgers, ze slikken toch alles voor zoete koek.

    Het is het ultieme nivelleren, we zijn namelijk gegijzeld door de Eurofielen, ons welvaartsniveau is namelijk nog veel te hoog in vergelijking met de rest.
    Pluk de Hollanders maar kaal en deel hun poen maar uit aan de armlastige clubgenoten die wel raad weten met onze laatste centen.
    Ze hebben er namelijk meer dan zat van.

    Gistermorgen nog blinde eurofie op de beurzen, uiteindelijk een flinke wegtrekker en sluiten op nagenoeg het laagste punt van de dag.
    Ik word nog maar niet al te enthousiast, in het verleden ben ik namelijk regelmatig op de koffie gekomen, als de daling éénmaal ingezet is dan duurt deze meestal langer dan verwacht.
    Kijk maar naar de volumes.

    Ik steek er nu maar ééntje op, het is echter nog te vroeg om nu al een blik bier open te trekken.

    www.youtube.com/watch?v=ELtpTBf-pMU
  18. forum rang 7 JP Samosa 29 september 2021 08:56
    quote:

    jowi schreef op 29 september 2021 00:32:

    [...]

    Mijn opmerking.
    Die uitbuiters (ook wel ondernemers genoemd) leven met relatief weinig belastingafdracht als een god in Frankrijk.
    Rijden dikke gesubsidieerde Tesla's. Waarvan de kosten op het netto van die uitbuiter veelal lager zijn dan de kosten van
    (openbaar) vervoer uit het netto van die loonslaaf.
    Eens.
    Weggegooid geld.
    Waarom autogebruik subsidiëren?
    Bovendien zijn die zware Tesla’s een aanslag op het wegennet.
    Dan veel beter ebikes subsidiëren, maar wel met hetzelfde bedrag als een autosubsidie!
    Zeg maar zo’n 3500 euro.
    Of een ebike-km-vergoeding op jaarbasis

    Bijv.
    René rijdt 7000 km per jaar.
    Zeg 0,50c per km, dat is € 3500
    ( het bespaart bovendien zorgkosten: meer buiten, meer in beweging etc)
  19. forum rang 7 leek2018 29 september 2021 09:20
    quote:

    JP Samosa schreef op 29 september 2021 08:56:

    [...]

    Eens.
    Weggegooid geld.
    Waarom autogebruik subsidiëren?
    Bovendien zijn die zware Tesla’s een aanslag op het wegennet.
    Dan veel beter ebikes subsidiëren, maar wel met hetzelfde bedrag als een autosubsidie!
    Zeg maar zo’n 3500 euro.
    Of een ebike-km-vergoeding op jaarbasis

    Bijv.
    René rijdt 7000 km per jaar.
    Zeg 0,50c per km, dat is € 3500
    ( het bespaart bovendien zorgkosten: meer buiten, meer in beweging etc)

    Helemaal geen subsidies.
    Gewoon iedereen tussen de 12 en 65 jaar. elke 3 jaar een weggooi fiets. Wel de oude fiets inleveren.
53.714 Posts
Pagina: «« 1 ... 2527 2528 2529 2530 2531 ... 2686 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 865,35 0,00%
EUR/USD 1,0688 +0,16%
FTSE 100 7.847,99 0,00%
Germany40^ 17.845,10 +0,42%
Gold spot 2.377,99 +0,72%
NY-Nasdaq Composite 15.683,37 -1,15%

Stijgers

AALBER...
0,00%
ABN AM...
0,00%
Accsys
0,00%
ACOMO
0,00%
ADYEN NV
0,00%

Dalers

AALBER...
0,00%
ABN AM...
0,00%
Accsys
0,00%
ACOMO
0,00%
ADYEN NV
0,00%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links