Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Kabinet Rutte III, vertrouwen in de toekomst ???

53.714 Posts
Pagina: «« 1 ... 2499 2500 2501 2502 2503 ... 2686 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 rationeel 22 september 2021 14:31
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 22 september 2021 14:28:

    Populariteit Kaag brokkelt verder af; zelfs veelgeplaagde Hoekstra is geliefder

    Door onze parlementaire redactie
    Updated 1 min geleden
    19 min geleden
    in BINNENLAND

    Den Haag - In de ranglijst van meest gewaardeerde politici heeft D66-leider Sigrid Kaag een enorme duikeling gemaakt. Ze is nu minder populair dan politici zoals Gert-Jan Segers (CU), Mark Rutte (VVD) en Lilian Marijnissen (SP). Zelfs de veelgeplaagde CDA-leider Wopke Hoekstra schiet haar voorbij.

    De lijst van meest populaire politici van onderzoeksbureau I&O Research wordt aangevoerd door voormalig CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt. Hij krijgt van kiezers het rapportcijfer 7. Laurens Dassen van Volt staat er ook goed op, hij krijgt een 6.

    FvD-voorman Thierry Baudet is met een 2,5 hekkensluiter.

    Het rapportcijfer van Kaag kukelde flink omlaag. Voor de zomer stond ze met een 5,7 nog op een gedeelde vierde plaats. Inmiddels zit ze met een 4,9 in de middenmoot. Daar zit ze samen met GL-leider Klaver die van deelnemers aan het onderzoek eveneens het rapportcijfer 4,9 kreeg.

    Kaag sloot na de zomer CU definitief uit als partij om formatieonderhandelingen mee te starten. Ook de HJ Schoo-lezing, waarin ze VVD-leider Rutte haast onverholen wegzette als ’visieloze ritselaar’ gebeurde na de zomer.

    De D66-politica is inmiddels geen demissionair minister meer. Ze trad half september af toen ze van de Tweede Kamer een motie van afkeuring aan de broek kreeg. Misstanden met evacuaties uit Afghanistan lagen daaraan ten grondslag.
    Je weet toch wel dat de gevaarlijkste partij aangepakt moet worden?Krijgen ze daar opdracht toe vanuit den HAAG?

    Nee natuurlijk,

    Eigen initiatief van lobbyclub DE TELEGRAAF.

    www.telegraaf.nl/nieuws/423167649/pop...

    In het vervolg even een linkje, alhoewel een dergelijk artikel wel gemakkelijk te vinden is.
  2. [verwijderd] 22 september 2021 15:26
    Sofie doet het best goed, een nieuwe lancering van Rutte?
    Haar vader wist ook hoe de paardjes liepen maar overspeelde uiteindelijk zijn hand.

    Onder Rutte zit niets meer bij de VVD, alle kroonprinsen en kroon prinsessen zijn voortijdig gestruikeld, via het achterscherm gordijn verdwenen, vaarwel gekust, bemoedigend naar de nooduitgang geleid, in wachtgeld gezet of op eigen verzoek het lobby circuit in gedoken.

    Hoe laat Rutte Sofie het theater verlaten?
  3. forum rang 7 rene l 22 september 2021 16:01
    quote:

    josti5 schreef op 22 september 2021 11:58:

    Wilders: sterk, duidelijk en komt zowaar ook met positieve voorstellen.

    Wilders is de enige die precies benoemt wat de echte problemen zijn.

    Ik vond hem ijzersterk, prachtig om te zien hoe hij Eurofiel Dassen van Volt flink de oren gewassen heeft.
    Kaag schitterde door afwezigheid, tekenend, ze verschuilt zich voor de realiteit, misschien is ze wel vertrokken richting elders, vele mensen die op haar gestemd hebben kunnen nu haar bloed wel drinken, wat een afgang, hopelijk wordt het haar ondergang.

    Treffend, gisteravond laat was Dassen ook nog in een praatprogramma, daar werden zijn oren hem ook al flink gewassen, hij stond werkelijk in zijn hemd, hij werd er stil van en zei later bijna geen woord meer.
    Het is niet anders dan een grote linkmichel met geld van buitenaf waarmee ons land verder ontwricht moet worden.

    Tja, de problemen in Nederland, blijkbaar een tekort aan vakkrachten, een enorm tekort aan betaalbare huizen voor onze jeugd, en de onveiligheid op straat, ik constateer het dagelijks, het is de realiteit.

    Het klinkt hard om te zeggen, maar al deze problemen zijn voornamelijk veroorzaakt door de gelukszoekers, hun mentaliteit past niet bij ons, hun normen en waarden wijken af, en ze slokken alles op.
    Hun krijgen voorrang met de toewijzing van huizen, en kijk eens naar de gelukszoekersindustrie, hoeveel mensen zijn daar werkzaam, totaal geen toegevoegde waarde, ze zouden zich beter verdienstelijk kunnen maken in sectoren waar een tekort aan mensen is, bijvoorbeeld in de (ouderen)zorg.
    Een functie bij het COA is ook zeer lucratief, je hoeft er weinig te doen, en het betaalt beter dan de zorg.

    Maar de steunpakketten aan bedrijven vallen straks weg, bedrijven zonder toegevoegde waarde zullen als luciferhoutjes omvallen, en terugbetalen van oneerlijke steun, van een kale kip kun je niet plukken.

    Ook de kinderfraude, ik zeg er maar weinig van, maar het is toch absurd dat je zelfs voor een kind van nog geen jaar oud 20.000 Euro subsidie per jaar kunt krijgen, en dit bedrag is nog netto ook, hoger zelfs dan het minimum loon.
    Welke gek heeft zoiets bedacht, je bent dan toch volledig de weg kwijt.

    Gisteren las ik nog "mooie" verhalen over de Harskamp, de inwoners zijn nu blij, de vele honderden voornamelijk jonge mannen zijn van grote toegevoegde waarde, ja het wordt echt zo geschreven.
    Geweldig, elke morgen gaan ze met speciale bussen naar de plaatselijke supermarkt om daar boodschappen te doen van ons geld.
    En ze zijn ondergebracht in een voormalig legerkamp, en wat denk je dat ze er doen, heel toepasselijk, ze spelen er de hele dag schietspelletjes op hun smartphone met een abonnement betaald door ons.
    Ze zeggen het zelf, we voelen ons hier thuis, en we kijken uit naar een eigen woning.
    Er komt geen eind aan, ons land is al stampvol en de wachttijd voor een woning voor onze eigen mensen loopt in rap tempo op.

    En al die groene driften, een normale cv ketel kost 1000 Euro, technisch uitontwikkeld, en een levensduur van 20 jaar.
    Niet al te duur stoken op Russisch gas waarvan de levering hoogst betrouwbaar is.
    Maar we moeten van het gas af, een onbetaalbare warmtepomp met heel veel techniek, krijg er in de winter maar geen storing aan, dan zit je in de kou en achteraf betaal je je blauw.

    Net als al die afdrachten aan de failliete Grieken en sjoemelende Italianen, ze lachen zich rot, wij zijn de pin-automaat van de Eurofielen, Gekke Henkie van Europa.

    Op tv is het nu een volslagen naieve bende, niet al te slimme figuren zonder verstand van zaken, holle praatjes, loze kreten, ze snappen het zelf niet dat ze zichzelf compleet voor schut zetten, of niet dan Robbie en Lillie-Janneke, jullie zijn werkelijk de aller domsten van het zooitje ongeregeld.
    En mevrouw Hermans, ze lijkt er doorheen, een vreemde blik in haar ogen, alleen op de wereld, wanneer is zij de volgende die afknapt.

    Zet toch in op nieuwe verkiezingen en probeer nog te redden wat er te redden valt en maak een ruk naar rechts.
    Nederland is verworden tot een Lost-Country, onherkenbaar, en niet meer de baas in eigen huis.
    En de problemen stapelen zich met de dag op, het wordt alleen maar erger.
    Totdat het geld straks helemaal op is, missie geslaagd, doel bereikt en alle burgers aan het infuus van het systeem.

    Nederland is Knettergek!
  4. forum rang 7 hirshi 22 september 2021 16:10
    quote:

    drooglegging schreef op 22 september 2021 15:26:

    Sofie doet het best goed, een nieuwe lancering van Rutte?
    Haar vader wist ook hoe de paardjes liepen maar overspeelde uiteindelijk zijn hand.

    Onder Rutte zit niets meer bij de VVD, alle kroonprinsen en kroon prinsessen zijn voortijdig gestruikeld, via het achterscherm gordijn verdwenen, vaarwel gekust, bemoedigend naar de nooduitgang geleid, in wachtgeld gezet of op eigen verzoek het lobby circuit in gedoken.

    Hoe laat Rutte Sofie het theater verlaten?
    Sophie heeft de rol van kroonprinses overgenomen nadat Dijkhoff niet de juiste persoon bleek te zijn voor de politieke troonsopvolging bij de VVD.
    Rutte geeft haar alle ruimte.
    Ze was ook in het weekend aanwezig bij de retraite bijeenkomst.
    En ze beschikt over wisselgeld.
    Verhuurdersheffing heeft ze al prijs gegeven en een extra twee miljard is beschikbaar voor linkse hobbies.

    Sophie als publiekslieveling, een gillende keukenmeid bij de neo communisten en een judoka bij het CDA.
    Het wordt een echt familiebedrijf daar in het Haagse.

  5. forum rang 7 rene l 22 september 2021 16:21
    quote:

    objectief schreef op 22 september 2021 16:04:

    [...]

    Daarom ben je zeker naar Rusland verhuisd??
    Zonder last van inefficiency in de zorg; je wordt pas behandeld als het te laat is.

    Ze zijn in Nederland echt de weg kwijt fred.
    Er viel zonet een brief van het PME op de deurmat waarvan ik t.z.t. hopelijk nog iets aan pensioen krijg.

    Wat mij opviel, ik werd in de aanhef niet aangesproken met Geachte Heer...

    De opening is als volgt.

    In vet gedrukte woorden: Pssst... komt het bekend voor?
    En dan:
    Hoor je ook wel eens een stemmetje dat zegt: "O ja, mijn pensioen. Ik zou me daar echt even in moeten verdiepen..."

    Nou, ik heb mij al zodanig in mijn toekomst-pensioen verdiept zodat ik mij hele grote zorgen maak.

    Wat mij verder opviel, de brief is uit naam van Rob Krijgsman verzonden, Manager pensioenadministratie.
    Waar het echter om ging, ze willen dat ik voortaan via Digid inlog in hun systeem en dat ik mijn voorkeuren op digitaal zet.
    Ze hoeven dan geen brieven meer te sturen.
    Maar dat doe ik lekker niet, gewoon alle overzichten in een archiefmap, wel zo makkelijk en overzichtelijk.

    Verder vond ik het redelijk onbeschoft dat de brief volledig in de je vorm opgesteld is, ik ken Dhr. Krijgsman niet, hij mij niet, en ik heb altijd geleerd dat je mensen, zeker degenen die ouder zijn dan jezelf, altijd met U aan dient te spreken.
    Dit is een vorm van respect.
  6. forum rang 10 voda 22 september 2021 16:28
    lekker dan! :-(

    Kabinet laat forse prijsstijgingen energie voor huishoudens nog iets oplopen

    MILJOENENNOTA
    Huishoudens die een nieuw energiecontract afsluiten, zijn honderden euro’s meer kwijt dan vorig jaar en op 1 januari schieten naar verwachting ook de variabele tarieven omhoog. Het kabinet doet vooralsnog niets om die prijsstijgingen op te vangen. Sterker nog: de belasting gaat iets omhoog.

    Stefan ten Teije en Anqelique Kunst 22 sep. 2021 Laatste update: 16:09
    16 REACTIES

    Dat blijkt uit de plannen die het kabinet op Prinsjesdag in de Miljoenennota presenteerde. Onderaan de streep betaalt een gezin met een gemiddeld verbruik (3500 kilowattuur en 1500 kubieke meter gas) volgend jaar 774,65 euro aan overheidsheffing. In 2020 was dit nog 754,65 euro. Een stijging van 20 euro (+2,65 procent).

    Lees ook
    Door schaarste, duur transport en corona betaal je voor deze 8 dingen (straks) een stuk meer
    Energierekening wordt onbetaalbaar voor lage en middeninkomens

    Hoeveel de energieprijzen precies stijgen is afhankelijk van het persoonlijke verbruik en het contract dat huishoudens hebben afgesloten. Als je nu een contract voor een jaar afsluit, betaal je aan energietarief 97 procent meer dan een jaar geleden, toen de prijzen overigens wel historisch laag waren dankzij de coronacrisis. Mensen die een variabel contract hebben, de zogenoemde slapers, gaan waarschijnlijk vanaf 1 januari 2022 meer betalen. Hoeveel dat precies is, hangt af van de prijsontwikkelingen op de Europese energiemarkt. In het eerste half jaar steeg de gemiddelde energierekening met meer dan 300 euro.

    Bewoners zijn komend jaar waarschijnlijk fors meer kwijt aan energiekosten. © ANP

    Koopkracht kan voor veel huishoudens tegenvallen
    Vast staat dat voor veel huishoudens de koopkracht anders uit gaat vallen dan uit de doorrekeningen van het Centraal Planbureau blijkt. De forse prijsstijging van nu is, mede omdat met gemiddelden wordt gewerkt, niet opgenomen in het verwachte inflatiecijfer.

    Los van de hoge huren en stijgende huizenprijzen zijn de energieprijzen dus echt iets om rekening mee te houden, stelt Joris Kerkhof van vergelijkingssite Independer. ,,De verschillen tussen leveranciers zijn wel groot”, stelt hij. ,,De duurste is bij gemiddeld verbruik 59 euro per maand duurder dan de goedkoopste. Ook loont het natuurlijk wel sneller om het huis te verduurzamen als dat mogelijk is.”

    Voor dat laatste heeft het kabinet wel wat geld vrijgemaakt. Nederlanders die hun gasverbruik willen verlagen met een hybride warmtepomp (combinatie van elektriciteit en gas op koude dagen), kunnen daarvoor straks 1000 tot 2100 euro subsidie krijgen. Ook komt er een programma voor betere woningisolatie, zowel voor huur- als koopwoningen.

    Ben jij de klos?
    Reageren kan onderaan dit artikel. Alleen reacties voorzien van een volledige naam worden geplaatst. We doen dat omdat we een debat willen met mensen die staan voor wat ze zeggen, en daar dus ook hun naam bij zetten. Wie zijn naam nog moet invullen, kan dat doen door rechts bovenaan op onze site op ‘Login’ te klikken.

    Belastingen gas omhoog

    In Nederland betaalt iedereen belasting op gas en stroom. Hoe meer je verbruikt, hoe meer belasting je moet betalen. De overheidsheffingen bestaan uit energiebelasting op gas en stroom en opslag duurzame energie (ODE), verminderd met een compensatie vanuit de overheid. Onderstaande berekeningen komen van Independer.

    · De energiebelasting op stroom is licht gedaald, dat betekent bij een gemiddeld verbruik van 3500 kilowattuur dat je dit jaar nog 399,28 euro betaalt aan energiebelasting op stroom en volgend jaar uitkomt op 389,03 euro.

    · De energiebelasting op gas is gestegen, dat betekent bij een gemiddeld verbruik van 1500 kubieke meter gas dat je dit jaar nog 632,64 euro betaalt aan energiebelasting op gas en volgend jaar uitkomt op 659,24 euro.

    · De opslag duurzame energie (ODE) op stroom is heel licht gestegen, dat betekent bij een gemiddeld verbruik van 3500 kilowattuur dat je dit jaar nog 127,05 euro betaalt aan ODE op stroom en volgend jaar uitkomt op 129,15 euro.

    · De opslag duurzame energie (ODE) op gas is heel licht gestegen, dit betekent bij een gemiddeld verbruik van 1500 kubieke meter dat je dit jaar nog 154,46 euro betaalt aan ODE op gas en volgend jaar uitkomt op 157 euro.

    · De overheid komt Nederlandse consumenten wat tegemoet met een vermindering van alle belastingen. Nu ontvangen we gemiddeld 558,56 euro, terwijl we komend jaar 559,77 euro gaan ontvangen.

    · Onder aan de streep betaalt een gezin met een gemiddeld verbruik volgend jaar 774,65 euro aan overheidsheffing. In 2021 is dat nog 754,65 euro. Een stijging van 20 euro (+2,65 procent).

    Ga jij meer of minder energiebelasting betalen in 2022?
    Totaal stroomverbruik per jaar
    kWh

    Heb je een dubbele of slimme meter? Tel het normaal- en dal-verbruik bij elkaar op.
    Heb je zonnepanelen en wek je meer op dan dat je verbruikt? Vul dan 0 in.
    Totaal gasverbruik per jaar
    m3

    bereken mijn belasting


    Overstappen
    „Ons eerste advies is altijd: kijk of je kunt overstappen naar een goedkopere leverancier”, zegt Nathalie Thoonsen, woordvoerder van de stichting Duurzaam (T)huis Twente. Dat is de makkelijkste manier om geld te besparen. Van alle Nederlandse huishoudens heeft bijna de helft een energiecontract voor onbepaalde tijd, tegen variabele tarieven. Dat zijn vooral de mensen die al jaren bij dezelfde leverancier zitten. Juist zij gaan nu last krijgen van de ongekend snelle stijging van gas- en stroomprijzen, want bij een variabel contract gaat de rekening mee met de marktprijs.

    Daardoor kan de volgende rekening zomaar een paar tientjes per maand hoger uitvallen dan de vorige. En die hogere prijzen gaan niet meer weg, voorspelt Thoonsen. „Onze overheid wil dat we van het gas af gaan en maakt gas dus alleen maar duurder. De prijs van elektriciteit is daar deels aan gekoppeld. Het loont dus de moeite om te kijken waar je kunt besparen.”

    www.ad.nl/geld/kabinet-laat-forse-pri...
  7. forum rang 7 hirshi 22 september 2021 16:31
    quote:

    rene l schreef op 22 september 2021 16:21:

    [...]

    Ze zijn in Nederland echt de weg kwijt fred.
    Er viel zonet een brief van het PME op de deurmat waarvan ik t.z.t. hopelijk nog iets aan pensioen krijg.

    Wat mij opviel, ik werd in de aanhef niet aangesproken met Geachte Heer...

    De opening is als volgt.

    In vet gedrukte woorden: Pssst... komt het bekend voor?
    En dan:
    Hoor je ook wel eens een stemmetje dat zegt: "O ja, mijn pensioen. Ik zou me daar echt even in moeten verdiepen..."

    Nou, ik heb mij al zodanig in mijn toekomst-pensioen verdiept zodat ik mij hele grote zorgen maak.

    Wat mij verder opviel, de brief is uit naam van Rob Krijgsman verzonden, Manager pensioenadministratie.
    Waar het echter om ging, ze willen dat ik voortaan via Digid inlog in hun systeem en dat ik mijn voorkeuren op digitaal zet.
    Ze hoeven dan geen brieven meer te sturen.
    Maar dat doe ik lekker niet, gewoon alle overzichten in een archiefmap, wel zo makkelijk en overzichtelijk.

    Verder vond ik het redelijk onbeschoft dat de brief volledig in de je vorm opgesteld is, ik ken Dhr. Krijgsman niet, hij mij niet, en ik heb altijd geleerd dat je mensen, zeker degenen die ouder zijn dan jezelf, altijd met U aan dient te spreken.
    Dit is een vorm van respect.

    Je hebt helemaal gelijk.

    Ik had een rekening bij SNS in het grijze verleden.

    Toen kreeg ik berichten waarin ik met "je" en "jou" werd aangesproken.
    Dat was voor mij een reden om die rekening op te zeggen.
  8. forum rang 7 JP Samosa 22 september 2021 16:42
    quote:

    hirshi schreef op 22 september 2021 16:10:

    [...]

    Sophie heeft de rol van kroonprinses overgenomen nadat Dijkhoff niet de juiste persoon bleek te zijn voor de politieke troonsopvolging bij de VVD.
    Rutte geeft haar alle ruimte.
    Ze was ook in het weekend aanwezig bij de retraite bijeenkomst.
    En ze beschikt over wisselgeld.
    Verhuurdersheffing heeft ze al prijs gegeven en een extra twee miljard is beschikbaar voor linkse hobbies.

    Sophie als publiekslieveling, een gillende keukenmeid bij de neo communisten en een judoka bij het CDA.
    Het wordt een echt familiebedrijf daar in het Haagse.
    Sofie; Leuke verschijning, en n goed begin.
    Ik zie en hoor haar liever dan Kaag, Ploem en Ouwehand bij elkaar.

  9. forum rang 7 hirshi 22 september 2021 16:47
    quote:

    JP Samosa schreef op 22 september 2021 16:42:

    [...]

    Sofie; Leuke verschijning, en n goed begin.
    Ik zie en hoor haar liever dan Kaag, Ploem en Ouwehand bij elkaar.

    Ze maakt een bijzonder positieve indruk.
    Is toegeeflijk en begripvol.
    Lijkt niet uit te zijn op streling van haar ego.
    Dat gaat het electoraat belonen.
  10. forum rang 4 Beursgoeroe 22 september 2021 16:51
    quote:

    voda schreef op 22 september 2021 16:28:

    lekker dan! :-(

    Kabinet laat forse prijsstijgingen energie voor huishoudens nog iets oplopen

    MILJOENENNOTA
    Huishoudens die een nieuw energiecontract afsluiten, zijn honderden euro’s meer kwijt dan vorig jaar en op 1 januari schieten naar verwachting ook de variabele tarieven omhoog. Het kabinet doet vooralsnog niets om die prijsstijgingen op te vangen. Sterker nog: de belasting gaat iets omhoog.

    Stefan ten Teije en Anqelique Kunst 22 sep. 2021 Laatste update: 16:09
    16 REACTIES

    Dat blijkt uit de plannen die het kabinet op Prinsjesdag in de Miljoenennota presenteerde. Onderaan de streep betaalt een gezin met een gemiddeld verbruik (3500 kilowattuur en 1500 kubieke meter gas) volgend jaar 774,65 euro aan overheidsheffing. In 2020 was dit nog 754,65 euro. Een stijging van 20 euro (+2,65 procent).

    Lees ook
    Door schaarste, duur transport en corona betaal je voor deze 8 dingen (straks) een stuk meer
    Energierekening wordt onbetaalbaar voor lage en middeninkomens

    Hoeveel de energieprijzen precies stijgen is afhankelijk van het persoonlijke verbruik en het contract dat huishoudens hebben afgesloten. Als je nu een contract voor een jaar afsluit, betaal je aan energietarief 97 procent meer dan een jaar geleden, toen de prijzen overigens wel historisch laag waren dankzij de coronacrisis. Mensen die een variabel contract hebben, de zogenoemde slapers, gaan waarschijnlijk vanaf 1 januari 2022 meer betalen. Hoeveel dat precies is, hangt af van de prijsontwikkelingen op de Europese energiemarkt. In het eerste half jaar steeg de gemiddelde energierekening met meer dan 300 euro.

    Bewoners zijn komend jaar waarschijnlijk fors meer kwijt aan energiekosten. © ANP

    Koopkracht kan voor veel huishoudens tegenvallen
    Vast staat dat voor veel huishoudens de koopkracht anders uit gaat vallen dan uit de doorrekeningen van het Centraal Planbureau blijkt. De forse prijsstijging van nu is, mede omdat met gemiddelden wordt gewerkt, niet opgenomen in het verwachte inflatiecijfer.

    Los van de hoge huren en stijgende huizenprijzen zijn de energieprijzen dus echt iets om rekening mee te houden, stelt Joris Kerkhof van vergelijkingssite Independer. ,,De verschillen tussen leveranciers zijn wel groot”, stelt hij. ,,De duurste is bij gemiddeld verbruik 59 euro per maand duurder dan de goedkoopste. Ook loont het natuurlijk wel sneller om het huis te verduurzamen als dat mogelijk is.”

    Voor dat laatste heeft het kabinet wel wat geld vrijgemaakt. Nederlanders die hun gasverbruik willen verlagen met een hybride warmtepomp (combinatie van elektriciteit en gas op koude dagen), kunnen daarvoor straks 1000 tot 2100 euro subsidie krijgen. Ook komt er een programma voor betere woningisolatie, zowel voor huur- als koopwoningen.

    Ben jij de klos?
    Reageren kan onderaan dit artikel. Alleen reacties voorzien van een volledige naam worden geplaatst. We doen dat omdat we een debat willen met mensen die staan voor wat ze zeggen, en daar dus ook hun naam bij zetten. Wie zijn naam nog moet invullen, kan dat doen door rechts bovenaan op onze site op ‘Login’ te klikken.

    Belastingen gas omhoog

    In Nederland betaalt iedereen belasting op gas en stroom. Hoe meer je verbruikt, hoe meer belasting je moet betalen. De overheidsheffingen bestaan uit energiebelasting op gas en stroom en opslag duurzame energie (ODE), verminderd met een compensatie vanuit de overheid. Onderstaande berekeningen komen van Independer.

    · De energiebelasting op stroom is licht gedaald, dat betekent bij een gemiddeld verbruik van 3500 kilowattuur dat je dit jaar nog 399,28 euro betaalt aan energiebelasting op stroom en volgend jaar uitkomt op 389,03 euro.

    · De energiebelasting op gas is gestegen, dat betekent bij een gemiddeld verbruik van 1500 kubieke meter gas dat je dit jaar nog 632,64 euro betaalt aan energiebelasting op gas en volgend jaar uitkomt op 659,24 euro.

    · De opslag duurzame energie (ODE) op stroom is heel licht gestegen, dat betekent bij een gemiddeld verbruik van 3500 kilowattuur dat je dit jaar nog 127,05 euro betaalt aan ODE op stroom en volgend jaar uitkomt op 129,15 euro.

    · De opslag duurzame energie (ODE) op gas is heel licht gestegen, dit betekent bij een gemiddeld verbruik van 1500 kubieke meter dat je dit jaar nog 154,46 euro betaalt aan ODE op gas en volgend jaar uitkomt op 157 euro.

    · De overheid komt Nederlandse consumenten wat tegemoet met een vermindering van alle belastingen. Nu ontvangen we gemiddeld 558,56 euro, terwijl we komend jaar 559,77 euro gaan ontvangen.

    · Onder aan de streep betaalt een gezin met een gemiddeld verbruik volgend jaar 774,65 euro aan overheidsheffing. In 2021 is dat nog 754,65 euro. Een stijging van 20 euro (+2,65 procent).

    Ga jij meer of minder energiebelasting betalen in 2022?
    Totaal stroomverbruik per jaar
    kWh

    Heb je een dubbele of slimme meter? Tel het normaal- en dal-verbruik bij elkaar op.
    Heb je zonnepanelen en wek je meer op dan dat je verbruikt? Vul dan 0 in.
    Totaal gasverbruik per jaar
    m3

    bereken mijn belasting


    Overstappen
    „Ons eerste advies is altijd: kijk of je kunt overstappen naar een goedkopere leverancier”, zegt Nathalie Thoonsen, woordvoerder van de stichting Duurzaam (T)huis Twente. Dat is de makkelijkste manier om geld te besparen. Van alle Nederlandse huishoudens heeft bijna de helft een energiecontract voor onbepaalde tijd, tegen variabele tarieven. Dat zijn vooral de mensen die al jaren bij dezelfde leverancier zitten. Juist zij gaan nu last krijgen van de ongekend snelle stijging van gas- en stroomprijzen, want bij een variabel contract gaat de rekening mee met de marktprijs.

    Daardoor kan de volgende rekening zomaar een paar tientjes per maand hoger uitvallen dan de vorige. En die hogere prijzen gaan niet meer weg, voorspelt Thoonsen. „Onze overheid wil dat we van het gas af gaan en maakt gas dus alleen maar duurder. De prijs van elektriciteit is daar deels aan gekoppeld. Het loont dus de moeite om te kijken waar je kunt besparen.”

    www.ad.nl/geld/kabinet-laat-forse-pri...
    tenzij je vluchteling/asielzoeker/gelukszoeker bent, een uitkering hebt of aanverwanten ...................niets aan de hand .............wordt volledig gecompenseerd .................Sinterklaas het hele jaar door .................dat ziet een blinde al tientallen jaren aankomen ............en maar recht proberen te lullen ........... maffia, dievenbende,een K.. ....gezwel ........letterlijk schijt aan de kiezers..................dat er nog lemmingen gaan stemmen ...........
  11. forum rang 7 rene l 22 september 2021 16:59
    quote:

    hirshi schreef op 22 september 2021 16:31:

    [...]

    Je hebt helemaal gelijk.

    Ik had een rekening bij SNS in het grijze verleden.

    Toen kreeg ik berichten waarin ik met "je" en "jou" werd aangesproken.
    Dat was voor mij een reden om die rekening op te zeggen.

    Jij hebt ook groot gelijk hirshi.

    Ik heb voor de grap eens even op de naam Rob Krijsman gegoogled.
    Zelf kan ik niks van hem vinden, en volgens mij zit hij ook niet op Linkedin.

    Waarschijnlijk is Dhr. Krijgsman dus ook de jongste niet meer en gaat hij waarschijnlijk binnenkort ook zelf met pensioen.

    Misschien heeft hij wel geen enkele weet van deze brief.
    Bedacht door een hoog opgeleid meisje van de afdeling marketing die niet snapt hoe het werkt.
    En zijn handtekening, die kun je gewoon inscannen.

    En misschien vind hij vanavond ook wel dezelfde brief op zijn deurmat als hij uit zijn werk komt, ondertekend door hemzelf.
    Benieuwd wat hij dan denkt.
  12. grz085 22 september 2021 17:01
    quote:

    Beursgoeroe schreef op 22 september 2021 14:23:

    [...]

    yep, onder leiding van die meneer uit Den Haag met die Lange Neus, die onder de hand niet meer door een deur kan, met die Neus ...........ben even zijn naam kwijt ............
    Nee die fraudes zijn niet ontstaan o.l.v. Rutte . Eerder valt te denken aan SP en GL. Je wilt niet weten wat een geldverspilling er is geweest bij Kindzorg. Het kon niet op. Overal was een potje voor en maar graaien.
53.714 Posts
Pagina: «« 1 ... 2499 2500 2501 2502 2503 ... 2686 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 865,36 +0,00%
EUR/USD 1,0661 -0,09%
FTSE 100 7.877,05 +0,37%
Germany40^ 17.808,30 +0,22%
Gold spot 2.384,69 +1,00%
NY-Nasdaq Composite 15.683,37 -1,15%

Stijgers

VIVORY...
+11,51%
JUST E...
+5,71%
Air Fr...
+4,18%
FASTNED
+3,00%
RANDST...
+2,65%

Dalers

Pharming
-9,63%
ASMI
-6,10%
Avantium
-6,01%
PostNL
-5,84%
TomTom
-3,31%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links