Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Kabinet Rutte III, vertrouwen in de toekomst ???

53.714 Posts
Pagina: «« 1 ... 2258 2259 2260 2261 2262 ... 2686 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 jowi 23 juni 2021 17:04
    Alsof in Europa geen oorlogen gevoerd zijn, alsof Europa niet de hele wereld veroverd heeft...

    Beste Gokker, wij westerlingen hebben inderdaad ook het e.e.a. uitgevreten en oorlogen gevoerd.
    Gelukkig hebben wij daar sinds 1945 van geleerd en hebben we nu een maatschappij met normen, waarden, gelijkheid en acceptatie. Het zou voor een ieder prettig zijn als dit zo blijft !!!

    Een groot deel van de vluchtelingen en gelukszoekers waarvoor jij je sterk maakt, hebben dat helaas nog niet. Zie bijvoorbeeld de ontwikkelingen in ons eigen landje (het toenemend anti semitisme, homo haat, de veiligheid en het vernederen van vrouwen). Ben jij gezien je opvattingen niet bang dat je daar een steentje aan bijdraagt!!!

    Het merendeel past dus gewoonweg niet binnen onze maatschappij. Opvang in de regio is dus voor beide partijen qua cultuur, geloof en normen en waarden het beste.

    En zoals gewoonlijk zullen wij wel weer een financiële (solidariteits) bijdrage leveren.
  2. [verwijderd] 23 juni 2021 17:29
    quote:

    jowi schreef op 23 juni 2021 17:04:

    Alsof in Europa geen oorlogen gevoerd zijn, alsof Europa niet de hele wereld veroverd heeft...

    Beste Gokker, wij westerlingen hebben inderdaad ook het e.e.a. uitgevreten en oorlogen gevoerd.
    Gelukkig hebben wij daar sinds 1945 van geleerd en hebben we nu een maatschappij met normen, waarden, gelijkheid en acceptatie. Het zou voor een ieder prettig zijn als dit zo blijft !!!

    Een groot deel van de vluchtelingen en gelukszoekers waarvoor jij je sterk maakt, hebben dat helaas nog niet. Zie bijvoorbeeld de ontwikkelingen in ons eigen landje (het toenemend anti semitisme, homo haat, de veiligheid en het vernederen van vrouwen). Ben jij gezien je opvattingen niet bang dat je daar een steentje aan bijdraagt!!!

    Het merendeel past dus gewoonweg niet binnen onze maatschappij. Opvang in de regio is dus voor beide partijen qua cultuur, geloof en normen en waarden het beste.

    En zoals gewoonlijk zullen wij wel weer een financiële (solidariteits) bijdrage leveren.
    Ik herhaal, ik praat niet over immigratie naar Europa en maak me daar ook helemaal niet sterk voor. Nu niet en nooit niet.

    Ik heb het over de overgrote meerderheid van vluchtelingen die in de buurlanden (vaak "niemandsland") terecht zijn gekomen. De discussie ging over humanitaire hulp aan deze grote groep (weggegooid geld volgens enigen hier) en die is nu juist essentieel wanneer men wil voorkomen dat ze verder trekken in onze richting. Doel moet zijn dat ze in hun geboorteland terugkeren.
  3. [verwijderd] 23 juni 2021 17:35
    quote:

    jowi schreef op 23 juni 2021 17:30:

    www.telegraaf.nl/nieuws/412664599/hel...

    Beste Gokker,

    Ga jij die mensen in Boxmeer vertellen dat er heel veel zielige vluchtelingen zijn die toch opgevangen moeten worden!!!!!
    Ik word er moedeloos van. Waarom blijf je me een standpunt toedichten dat ik nergens ingenomen heb?
    Is het nu zó ingewikkeld?
  4. forum rang 6 asti 23 juni 2021 17:47
    quote:

    jowi schreef op 23 juni 2021 16:51:

    Beste Asti,

    Aanvallen met wapens ipv met woorden of op democratische wijze.
    Of rechtvaardigt ongewenst gedrag (onderdrukking etc) tot het gebruik van wapens.

    Het zijn toch niet enkel woorden die Palestijnen onderdrukken? Zijn het enkel woorden die het bestaan van miljoenen Palestijnse vluchtelingen kunnen verklaren?
  5. forum rang 7 jowi 23 juni 2021 17:54
    Beste Asti,

    Geen idee. Maar een ding is zeker. Na de erkenning van de Staat Israël is het in het midden oosten hommeles.
    Een probleem dat jij en ik niet kunnen oplossen. Lijkt me beter om actie te ondernemen in NL zodat e.e.a. hier niet uit de hand loopt.

    Ik neem aan dat jij in NL woont. Ms dat we beter de uitbuiting ed in NL kunnen veroordelen dan te zwarte pieten naar Rusland, China en Israël !!!

    Een toepasselijk gezegde "verbeter de wereld en begin bij jezelf".
  6. [verwijderd] 23 juni 2021 17:54
    quote:

    jowi schreef op 23 juni 2021 17:47:

    Beste Gokker,

    Ik heb toch mijn excuses aangeboden.
    Lijkt me toch duidelijk !!!
    Waardeer ik ook zeer jowi.

    "Ik had je reactie nog niet gelezen. Excuses"

    Feit is dat een bedachtzaam mens al BDB ook verwarring sticht. Over René heb ik het maar liever niet. Die is alleen maar op zoek naar een aanleiding zijn bekende gal te spuwen.
  7. forum rang 9 josti5 23 juni 2021 18:52
    quote:

    jowi schreef op 23 juni 2021 17:54:

    Beste Asti,

    Geen idee. Maar een ding is zeker. Na de erkenning van de Staat Israël is het in het midden oosten hommeles.

    (...)

    Einde quote.

    Daarvóór was het ook al milennialang hommeles onder de Engelsen, en daarvoor de Turken, de Romeinen, de Phoeniciërs, de Egyptenaren, en dan zal ik er nog wel een paar vergeten...
  8. forum rang 7 A3aan 23 juni 2021 19:37
    quote:

    jowi schreef op 23 juni 2021 17:54:

    Beste Asti,

    Geen idee. Maar een ding is zeker. Na de erkenning van de Staat Israël is het in het midden oosten hommeles.
    Een probleem dat jij en ik niet kunnen oplossen. Lijkt me beter om actie te ondernemen in NL zodat e.e.a. hier niet uit de hand loopt.

    Bekijk het standpunt ook eens van de andere kant. Daar in het Midden-Oosten leefden verschillende bevolkingsgroepen, Filistijnen, Joden, Eqyptenaren, Meden en Persen enz. Het waren eigenlijk stammen en een stam is door een geloof te gaan geloven in het beloofde land en zich Joden gaan noemen. Die stam Joden zijn al rond het begin van de jaartelling na Christus over de hele wereld verspreid en woonden daar, voor in die tijd, tamelijk rustig en beleefden hun geloof. Echter in de jaren 1930/1940 komt er ineens een mannetje met een snorretje in Europa in opkomst die een hekel had aan Joden omdat ze als zakenlieden, bankiers, winkeleigenaren, wetenschap etc. flink meededen in de maatschappij. Wat die snor uit is gaan vreten zullen we hier maar niet aanhalen, maar de hele wereld liet het gebeuren. In 1942 was al bekend wat er gebeurde, maar niet een natie maakte zich daar druk om. Tja en toen kwam het einde van de oorlog in zicht en ineens moest men wel laten weten dat het verschrikkelijk was en uit een soort schaamte werd door door de grote landen besloten dat er een eigen land voor de Joden moest komen en in 1948 was het zo ver. De bevolking (noemen we nu Palestijnen) kregen van de één op de andere dag te horen dat ze op moesten hoepelen, ook al woonden hun voorvaderen daar als 2000 jaar of meer. Ze werden gewoon, niet goedschiks dan maar kwaadschiks, hun huizen uit gejaagd, hun land afgenomen en moesten ophoepelen. Zonder enige vergoeding. Waarheen, zoek het maar uit, Ja en dat daar dan verzet tegen komt is toch niet zo onbegrijpelijk dat het oorlog wordt. Dus kan ik wel begrijpen dat ze zich nog steeds verzetten en hun huizen en land terug willen hebben.

    Stel dat morgen ineens iemand bij een van jullie aanbelt en zegt. Goede middag, maar mijn voorouders van de hunnenbedbouwers of een Romein woonde hier 2000 jaar geleden. Ophoepelen jij en met geweld wordt je verdreven. Dat vindt je dan gewoon?

    Zo kan je het ook zien. Dat wil niet zeggen dat ik het geweld in het Midden-Osten, Israël of de Gazastrook goed keur. Maar dat de Palestijnen het niet pikken kan ik wel inkomen.
  9. [verwijderd] 23 juni 2021 20:29
    Bij gebrek aan @rationeel doe ik zelf maar even een Baudetje. Ook voor de tegenstanders best interessant om kennis van te nemen, slechts 4 minuutjes, en het kost waarschijnlijk moeite, maar deze keer klopt het als een zwerende vinger en er is geen speld tussen te krijgen. Ik beveel dan ook aan (een Van-der-Gijpje): laa gaaaaan. Vakantie tot half augustus, daarna quasi-belangrijk-bakkeleien tot diep in de herfst, en dan zal men onder een of andere politieke vlag weer verder gaan, en zoals bekend, ik verwijt ze daar niks in het Haagse, zo heeft NL gekozen.

    Intussen heeft het Gerechtshof gisteren ook weer een flinke anti-feiten-duit in het Covid-zakje gedaan, maar die moet ik nog even voor jullie opzoeken.

    Wel heb ik weinig tijd, want ik moet morgen al vroeg naar de meeting "wat deugt ons soort mensen toch zeer" van Barbara en Claudia. Iedereen komt in regenboogpak. Snelle Lewis is de eerste gastsprekert en zal dan de techniek van het deemoedige knielen belichten....
  10. [verwijderd] 23 juni 2021 20:41
    5.6
    Niet in discussie is dat de vier preventieve middelen tegen COVID-19 die in Nederland op de markt zijn gebracht na een rolling review van (het CHMP van) de EMA onder voorwaarden zijn goedgekeurd. Deze middelen hebben alle onderzoeksfases doorlopen. De middelen worden eerst getest in het laboratorium. Daarna volgt een klinische studiefase. In de klinische fases 1 en 2 worden de kandidaat vaccins getest op kleine groepen mensen. In fase 3 worden de kandidaat geneesmiddelen op grootschalige wijze getest op hun veiligheid en werkzaamheid. Elk van de inmiddels in Nederland op de markt gebrachte vaccins is getest in een groep van ten minste 24.000 mensen, zoals de voorzieningenrechter met juistheid heeft overwogen. Dat ongeveer de helft van hen zich in de placebogroep bevond kan er niet aan afdoen dat de testgroep in haar totaliteit uit (ten minste) 24.000 personen bestond. De omstandigheid dat (het CHMP van) de EMA de in Nederland op de markt gebrachte middelen onder voorwaarden heeft goedgekeurd betekent dan ook dat de EMA op grond van de doorlopen onderzoeksfases bewezen acht dat deze middelen werken en veilig zijn. De onderzoeken die nog plaatsvinden zien alleen op bijkomende kwesties, zoals de vraag hoe lang een coronavaccin bescherming biedt of de vraag naar de effecten van een eventuele tweede prik bij het Janssen-vaccin. De in Nederland op de markt gebrachte middelen hebben de testfase dus al achter de rug en van een medisch experiment kan bij die middelen dan ook niet (meer) worden gesproken.
  11. forum rang 6 Chiddix 24 juni 2021 07:57
    quote:

    A3aan schreef op 23 juni 2021 19:37:

    [...]

    Bekijk het standpunt ook eens van de andere kant.

    De bevolking (noemen we nu Palestijnen) kregen van de één op de andere dag te horen dat ze op moesten hoepelen, ook al woonden hun voorvaderen daar als 2000 jaar of meer. Ze werden gewoon, niet goedschiks dan maar kwaadschiks, hun huizen uit gejaagd, hun land afgenomen en moesten ophoepelen. Zonder enige vergoeding. Waarheen, zoek het maar uit, Ja en dat daar dan verzet tegen komt is toch niet zo onbegrijpelijk dat het oorlog wordt. Dus kan ik wel begrijpen dat ze zich nog steeds verzetten en hun huizen en land terug willen hebben.

    Stel dat morgen ineens iemand bij een van jullie aanbelt en zegt. Goede middag, maar mijn voorouders van de hunnenbedbouwers of een Romein woonde hier 2000 jaar geleden. Ophoepelen jij en met geweld wordt je verdreven. Dat vindt je dan gewoon?

    Je kunt het ook omdraaien. In het jaar 70 na chr overkwam de Joden dit. Ze werden grotendeels verdreven maar zijn nu weer terug wat ze eerder bezaten.
  12. forum rang 6 Chiddix 24 juni 2021 09:15
    quote:

    gokker schreef op 24 juni 2021 08:47:

    [...]

    Al veel eerder, in 586 BC, na de verovering van Juda door Nebukadnezar.
    Klopt. Volgens de overlevering zijn ze daarvoor een paar keer ge-evacueerd(tegen hun zin) maar kwamen te zijner tijd weer terug. Wat korter dan de laatste keer. 1948-70 = 1878 jaar. Nu kan men wel zeggen, opgestaan, is plaats vergaan maar het is recht gezet. En dat bevalt velen niet.
  13. forum rang 7 leek2018 24 juni 2021 09:32
    quote:

    Chiddix schreef op 24 juni 2021 09:15:

    [...]

    Klopt. Volgens de overlevering zijn ze daarvoor een paar keer ge-evacueerd(tegen hun zin) maar kwamen te zijner tijd weer terug. Wat korter dan de laatste keer. 1948-70 = 1878 jaar. Nu kan men wel zeggen, opgestaan, is plaats vergaan maar het is recht gezet. En dat bevalt velen niet.
    Als je ver in de geschiedenis terug gaat hebben Joden het over het "Beloofde Land". Kan je dus ook uitleggen dat dit land oorspronkelijk hun NIET toe behoorde.
53.714 Posts
Pagina: «« 1 ... 2258 2259 2260 2261 2262 ... 2686 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 874,67 -1,06%
EUR/USD 1,0617 -0,08%
FTSE 100 7.820,36 -1,82%
Germany40^ 17.760,40 -1,48%
Gold spot 2.382,45 -0,03%
NY-Nasdaq Composite 15.865,25 -0,12%

Stijgers

Avantium
+5,13%
FASTNED
+2,27%
Air Fr...
+2,00%
DSM FI...
+1,84%
CM.COM
+1,69%

Dalers

Arcelo...
-6,90%
Aperam
-6,68%
JUST E...
-4,85%
SBM Of...
-4,17%
RANDST...
-3,69%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links