Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel ArcelorMittal AEX:MT.NL, LU1598757687

  • 23,470 23 apr 2024 17:35
  • -0,640 (-2,65%) Dagrange 23,400 - 24,100
  • 3.800.729 Gem. (3M) 2,5M

Arcelor Mittal - oktober 2017

2.043 Posts
Pagina: «« 1 ... 4 5 6 7 8 ... 103 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Toekomstbeeld 3 oktober 2017 15:18
    Nucor, Steel Dynamics downgraded at Longbow amid cautious steel outlook

    Oct. 2, 2017 11:53 AM ET|By: Carl Surran, SA News Editor
    Nucor (NUE) and Steel Dynamics (STLD +0.7%) are downgraded to Neutral from Buy at Longbow, which lowers its estimates for the entire steel sector (SLX +0.8%) after its channel checks indicate that orders for carbon steel have slowed considerably.

    Industry sources now foresee hot-rolled coil steel prices at $580-$590/ton on average at year-end, vs. last summer when they expected HRC prices to reach $640 in December, and recent efforts to increase mill prices have not taken hold, Longbow says.

    The firm quotes a source as saying prices are falling because steel industry players are no longer worried about "supply drying up," and distributors are no longer concerned about tariffs that the Trump administration could level on steel imports.

    seekingalpha.com/news/3298735-nucor-s...
  2. forum rang 5 03har 3 oktober 2017 15:40
    quote:

    Toekomstbeeld schreef op 3 oktober 2017 15:18:

    Nucor, Steel Dynamics downgraded at Longbow amid cautious steel outlook

    Oct. 2, 2017 11:53 AM ET|By: Carl Surran, SA News Editor
    Nucor (NUE) and Steel Dynamics (STLD +0.7%) are downgraded to Neutral from Buy at Longbow, which lowers its estimates for the entire steel sector (SLX +0.8%) after its channel checks indicate that orders for carbon steel have slowed considerably.

    Industry sources now foresee hot-rolled coil steel prices at $580-$590/ton on average at year-end, vs. last summer when they expected HRC prices to reach $640 in December, and recent efforts to increase mill prices have not taken hold, Longbow says.

    The firm quotes a source as saying prices are falling because steel industry players are no longer worried about "supply drying up," and distributors are no longer concerned about tariffs that the Trump administration could level on steel imports.

    seekingalpha.com/news/3298735-nucor-s...
    Ciao TKB,

    Dit is wel een heel vreemd bericht.
    Beide bedrijven leveren (hfdzakelijk) EAF staal.
    Wat ze wel gemeen hebben is een hoog verbruik aan schrot en een laag verbruik aan ert, of speciaal erts
    De bedrijven die wel koolstof staal leveren zoals USsteel en Ak steel zouden dan beter in de downgrade passen, doch worden niet genoemd ????

    Har.
  3. [verwijderd] 3 oktober 2017 15:54
    EC to confirm fixed trade defence penalty for HRC from four countries on October 6

    The European Commission (EC) will set a fixed trade defence penalty for hot rolled coil (HRC) imported from four countries on Friday October 6, market sources told Metal Bulletin on Tuesday October 3.

    “EU member states insisted on a fixed amount per tonne [as definitive trade defence measure, and its] publication in the Official Journal of the EU should be made on Friday this week,” a trade lawyer said.

    In late September, the EC proposed applying a fixed penalty of €17.60-96.50 ($20.68-113.40) per tonne on HRC originating in Russia, Ukraine, Brazil and Iran.

    Earlier last month, the EU Trade Defence Instruments Committee rejected the proposal to set minimum import price (MIP) as definitive trade defence measure on HRC imports.
  4. forum rang 10 voda 3 oktober 2017 17:22
    We need more Steel (from AM?) :-)

    Amerikaanse autoverkopen flink omhoog

    Meer voertuigen verkocht door nasleep orkanen en kortingen.

    (ABM FN-Dow Jones) De autoverkopen in de Verenigde Staten zijn in september gestegen. Prijskortingen en toegenomen verkopen in de nasleep van de verwoestende orkanen Harvey en Irma droegen bij aan de hogere verkopen. Dit bleek dinsdag uit cijfers van grote autofabrikanten als General Motors, Ford, Toyota en Fiat Chrysler.

    Met de stijging komt een einde aan een aantal maanden van dalingen. In september kon geprofiteerd worden van een extra verkoopdag. GM en Ford verkochten bovendien meer pickups en SUV's, hun meest winstgevende producten.

    Bij GM stegen de verkopen op jaarbasis met 12 procent tot een totaal van 279.397 auto's, terwijl Ford de verkopen op zag lopen met 9 procent tot 221.643 voertuigen. Bij Toyota was sprake van een verkoopstijging van 15 procent ten opzichte van september 2016, waarmee het totaal aantal uitkwam op 226.632. Alleen Fiat Chrysler vormde een uitzondering, daar namen de autoverkopen op jaarbasis met 10 procent af tot 174.266 stuks.

    In september steeg de vraag naar auto's in navolging van de orkanen Irma en Harvey, waarbij veel voertuigen onherstelbaar beschadigd raakten. Analisten verwachten dat de Amerikaanse auto-industrie hier ook de komende maanden van kan profiteren. Volgens econoom Jonathan Smoke van Cox Automotive moeten er in Texas en Florida in totaal zo'n 600.000 voertuigen worden vervangen en de piek in de verkopen is meestal in de eerste twee maanden van herstel na de orkaan merkbaar, aldus de marktvorser.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    (END) Dow Jones Newswires
  5. forum rang 10 voda 3 oktober 2017 17:38
    In de eindveiling 527,579 stuks, die de koers 2 cent hoger zette.

    ArcelorMittal 22,625 0,225 1,00 % 17:35:28

    Laatste 22,625 17:35:28 Theor. open 22,625 17:35:19
    Bied 22,625 17:37:00 Laat 22,63 17:36:45
    Laagste 22,385 09:00:25 Hoogste 22,725 16:39:19
    Open 22,42 09:00:23 Vorig slot 22,40 02-10-2017
    Cum. vol. 5.175.390 Gem. dagomzet 8.177.014
  6. [verwijderd] 3 oktober 2017 18:14
    quote:

    voda schreef op 3 oktober 2017 17:38:

    In de eindveiling 527,579 stuks, die de koers 2 cent hoger zette.

    ArcelorMittal 22,625 0,225 1,00 % 17:35:28

    Laatste 22,625 17:35:28 Theor. open 22,625 17:35:19
    Bied 22,625 17:37:00 Laat 22,63 17:36:45
    Laagste 22,385 09:00:25 Hoogste 22,725 16:39:19
    Open 22,42 09:00:23 Vorig slot 22,40 02-10-2017
    Cum. vol. 5.175.390 Gem. dagomzet 8.177.014

    AB, Voda,

    Hopelijk komen de meesten weer terug om waardevolle bijdragen te leveren.

    Groeten vanuit een halfzonnig Mexico Stad.

    Ozzy
  7. Kerncentrale 3 oktober 2017 21:21
    De "oude jongeren" zijn niet weg. Die hebben alleen een paar extra grijze haren gekregen. In de afgelopen half jaar veel geleerd. Vooral hoe het niet moet. En ik had een mooie winst. Juist had. Voltooid verleden tijd.Maar dat is algemeen bekend, je weet pas wat je had als je het niet meer hebt. Zou Arcelor op € 26,- staan speel ik weer quitte. Geloof ik Peter Markus, vraag ik Renée 1 en Voda of we weer een feestje kunnen bouwen in Apeldoorn aangezien het eten daar prima smaakte en Renée 1 Voda op de fiets kan ophalen Ze nu weten waar ze wel en niet moeten zijn. Het kan gebeuren.Maar het hoeft niet. Wel graag dit jaar nog. Trouwens het had erger kunnen zijn bv als ik Gemalto op €64 gekocht.Zie ... het ...kan ...nog.....slechter.
  8. Gordon gekko 3 oktober 2017 22:19
    quote:

    Meel schreef op 3 oktober 2017 21:37:

    ik snap niet helemaal waarom MT stijgt.. ik zit met 500 stukjes long, maar das meer omdat ik LT heel veel verwacht van MT, ST snap ik echt niet dat het nu omhoog gaat..... Het blijft MT..... niet te voorspellen, maar met de huidige io koers staan we eigenlijk gewoon 2e te hoog.
    nou dan moet je toch maar iets anders gaan doen als beleggen op de beurs
  9. Meel 3 oktober 2017 22:33
    quote:

    dom blondje schreef op 3 oktober 2017 22:19:

    [...]nou dan moet je toch maar iets anders gaan doen als beleggen op de beurs
    Licht van de beurs, vertel ons allen waarom een dalende vraag naar iron ore en staal de prijs van een staal aandeel doet stijgen....

    Het beleggen gaat me prima af, ik sta zelfs wel wat aan de positieve kant, dus, mehhhh, ik hou het wel gewoon bij beleggen. Ik dank je wel hartelijk voor je ongevraagde advies, ik ben blij dat je geheel altruistisch mensen dingen wil bijbrengen in zeer beknopte vorm zonder onderbouwing, dat is echt waar mensen naar op zoek zijn, jij hebt dat door, waar andere mensen denken dat je inhoudelijk moet reageren, dat vind ik echt helemaal top aan jou! Net als jouw koersdoel voor BAM van 8 euro, das dat positieve aan je dat iedereen om je heen zo top vind, das waarschijnlijk ook waarom pappa je net wat minder aandacht gaf dan de rest van de kinderen, bij jou gaat toch wel alles ok, en toen mamma ook nog, want die was het eigenlijk wel met pappa eens dat jij geen aandacht behoefte... Met jou gaat alles top! Toen kwam daar ook nog de meester bij, toen nog je oom, uiteindelijk belandt als internet trol.... Maar ik snap je hoor, jij hoort ook tot de mensen waar we naar luisteren!!!
    Maar vandaag ff niet
  10. Robert F 3 oktober 2017 23:07
    Voorgeval Voda al slaapt...hier voor de liefhebbers.
    De US heeft ons beetje geholpen en 0,35% erbij. Kom je op €22.70 als ik het goed heb.

    Beursupdate: AEX op Wall Street

    03-10-17 22:14:19
    Meerderheid fondsen hoger in New York. (ABM FN-Dow Jones) De fondsen uit de AEX met een notering op Wall Street zijn dinsdag in meerderheid hoger gesloten in New York dan in Amsterdam

    Aegon (-0,46%) ArcelorMittal (+0,35%) ASML (+0,18%) Galapagos (+0,03%) ING Groep(+0,15%) Philips (-0,29%) RELX (+0,15%) Royal Dutch Shell (-0,12%) Unilever (0,00%) Op basis van deze koersuitslagen zou de AEX niet op 542,25 punten, maar op 542,26 punten zijn gesloten. Euro/dollar: 1,1751. Door: ABM Financial News. info@abmfn.nl Redactie: +31(0)20 26 28 999 Copyright ABM Financial News. All rights reserved (END) Dow Jones Newswires October 03, 2017 16:14 ET (20:14 GMT)
  11. Gordon gekko 3 oktober 2017 23:17
    quote:

    Meel schreef op 3 oktober 2017 22:33:

    [...]

    Licht van de beurs, vertel ons allen waarom een dalende vraag naar iron ore en staal de prijs van een staal aandeel doet stijgen....

    Het beleggen gaat me prima af, ik sta zelfs wel wat aan de positieve kant, dus, mehhhh, ik hou het wel gewoon bij beleggen. Ik dank je wel hartelijk voor je ongevraagde advies, ik ben blij dat je geheel altruistisch mensen dingen wil bijbrengen in zeer beknopte vorm zonder onderbouwing, dat is echt waar mensen naar op zoek zijn, jij hebt dat door, waar andere mensen denken dat je inhoudelijk moet reageren, dat vind ik echt helemaal top aan jou! Net als jouw koersdoel voor BAM van 8 euro, das dat positieve aan je dat iedereen om je heen zo top vind, das waarschijnlijk ook waarom pappa je net wat minder aandacht gaf dan de rest van de kinderen, bij jou gaat toch wel alles ok, en toen mamma ook nog, want die was het eigenlijk wel met pappa eens dat jij geen aandacht behoefte... Met jou gaat alles top! Toen kwam daar ook nog de meester bij, toen nog je oom, uiteindelijk belandt als internet trol.... Maar ik snap je hoor, jij hoort ook tot de mensen waar we naar luisteren!!!
    Maar vandaag ff niet
    praat geen onzin man
  12. aandeeltje! 3 oktober 2017 23:19
    quote:

    Meel schreef op 3 oktober 2017 21:37:

    ik snap niet helemaal waarom MT stijgt.. ik zit met 500 stukjes long, maar das meer omdat ik LT heel veel verwacht van MT, ST snap ik echt niet dat het nu omhoog gaat..... Het blijft MT..... niet te voorspellen, maar met de huidige io koers staan we eigenlijk gewoon 2e te hoog.
    Hiezo 2e te hoog, is daar ook iets van een onderbouwing?
    Het is echt niet zo dat AM 1 op 1 en onmiddellijk fluctueert met de io prijs. AM staat nu gewoon te laag zelfs bij een lagere io prijs, dus? stijgt ie, anderen hebben het ook door. Gelukkig maar, dan verdien ik er geld aan :-) was niet van plan er jaren over te doen. Het heeft overigens geen zin dagelijks of zelfs meermaal dagelijks naar io te kijken als je er voor LT in zit, voor dat je het weet snap je er niets meer van :-)

  13. forum rang 6 NewKidInTown 4 oktober 2017 07:01
    quote:

    Kerncentrale schreef op 3 oktober 2017 21:21:

    De "oude jongeren" zijn niet weg. Die hebben alleen een paar extra grijze haren gekregen. In de afgelopen half jaar veel geleerd. Vooral hoe het niet moet.....
    Hi Kerncentrale, long time, no see, mooi dat je er weer bent, ik heb je gemist.
    Een eventueel feestje dit jaar nog, van mij mag het, maar ik zal er niet bij zijn, wellicht over een jaar.
    Fundamenteel en koerstechnisch lijkt het er inderdaad weer beter uit te gaan zien.
    Gud luck :-)
2.043 Posts
Pagina: «« 1 ... 4 5 6 7 8 ... 103 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Herstel in zicht voor ArcelorMittal

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links