Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel ArcelorMittal AEX:MT.NL, LU1598757687

  • 23,800 18 apr 2024 17:35
  • +0,290 (+1,23%) Dagrange 23,560 - 23,960
  • 2.676.573 Gem. (3M) 2,4M

Arcelor Mittal - oktober 2017

2.043 Posts
Pagina: «« 1 ... 3 4 5 6 7 ... 103 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Robert F 2 oktober 2017 17:40
    Mooie dag. Ben superblij dat ik vrijdag gekocht heb. Alle tekenen stonden toen op groen voor vandaag.
    Het blijft een risico over het weekend heen.
    KW is erg laag en er is geld bij MT voor aflossen en investeren en dat is goed teken voor de Q3 cijfers.

    Het blijft spannend of we nu de weg omhoog houden en we nu in de opmaat zitten naar Q3 cijfers.
  2. forum rang 10 voda 2 oktober 2017 18:51
    Gelukkig is Arcelor niet verkozen tot Topper!

    Eind vorig jaar is namelijk Arcelor tot TOPPER verkozen. En kijk nu eens naar die koers!!!

    Maar ja, dan hoor je die analisten niet meer hé!

    Beursblik: experts blijven somberen

    Ahold Delhaize meest geliefd voor oktober.

    (ABM FN-Dow Jones) Beursexperts zijn ook voor oktober weer somber gestemd. Dit bleek maandag uit de maandelijkse enquete van Actiam.

    Hoewel september volgens analist Corne van Zeijl, bij Actiam verantwoordelijk voor de maandelijkse enquete, een bijzonder goede maand was met een koersstijging van 4,1 procent, blijven de experts somber gestemd. Van de geraadpleegde experts is 36 procent pessimistisch gestemd en slechts 28 procent optimistisch. De rest is neutraal.

    "De sombere stemming komt vooral door de verwachte negatieve effecten van afbouwen van QE. De optimisten wijzen op de goede economische groei en de winstontwikkeling", vatte Van Zeijl de reacties in de enquete samen.

    Van de experts was een maand geleden 45 procent pessimistisch over september, terwijl slechts 29 procent optimistisch was. Volgens Van Zeijl is september ook niet vaak een heel goede beursmaand en was afgelopen maand de beste septembermaand in maar liefst 20 jaar tijd.

    Voor het komende halfjaar zijn de cijfers beter. Dan is 33 procent optimistisch gestemd en 28 procent pessimistisch. Wel is het optimisme daarmee nog altijd ver onder gemiddelde over de afgelopen jaren, benadrukte Van Zeijl.

    Ahold topper

    Voor komende maand is opnieuw Ahold Delhaize het meest getipte aandeel onder de experts. "Afgelopen maand was dat ook al zo en liet het aandeel een bescheiden outperformance zien." Ook Boskalis en Aegon zouden volgens de experts koopwaardig zijn. Van Zeijl merkte op dat Boskalis eigenlijk nooit in de lijstjes voorkomt, zowel niet als topper, maar ook niet als flopper.

    Het minste vertrouwen onder de experts is er in Altice. "Een oude bekende", aldus Van Zeijl. Ook Unilever wordt afgeraden.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    Copyright ABM Financial News. All rights reserved

    (END) Dow Jones Newswires
  3. forum rang 10 voda 2 oktober 2017 22:57
    Beursupdate: AEX op Wall Street

    Licht positief slot.

    (ABM FN-Dow Jones) De fondsen uit de AEX met een notering op Wall Street zijn maandag per saldo hoger gesloten in New York dan in Amsterdam.

    Aegon (-0,2%)
    ArcelorMittal (+0,2%)
    ASML (-0,1%)
    Galapagos (+0,1%)
    ING Groep(+0,3%)
    Philips (+0,2%)
    RELX (+0,4%)
    Royal Dutch Shell (+0,7%)
    Unilever (-0,4%)

    Op basis van deze koersuitslagen zou de AEX niet op 541,04, maar op 541,68 punten zijn gesloten.

    Euro/dollar: 1,1734.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    Copyright ABM Financial News. All rights reserved

    (END) Dow Jones Newswires
  4. aandeeltje! 3 oktober 2017 00:05
    Het was weer een mooi dagje vandaag, niet alleen voor AM. Het zou helemaal mooi zijn als inderdaad blijkt dat ik wederom heb uitgebreid in een lokaal dipje. We zullen zien. We zijn in ieder geval weer wat dichter bij de kw 3 rapportage, waar ik veel belang aan hecht. In ieder geval zullen die ok zijn. Wat de verwachtingen zijn doet er m.i. iets minder toe. AM staat gewoon te laag genoteerd op dit moment en ik blijf van mening dat tijd en rapportages de koers naar boven zullen dirigeren. Dat er nog dips zullen komen is AM wel een beetje eigen. Ik zie het liever niet, maar het geeft ook wel weer kansen om wat uit te breiden terwijl de tijd verstrijkt. Zit je niet meteen tot plafond erin, vind ik altijd onverstandig.
    Morgen maar weer eens aanzien.
  5. aandeeltje! 3 oktober 2017 00:09
    Cashwise lijkt het zeer ok te gaan met AM. IlVA, nog ergens investeringen van naar ik neem 1,5 mlj, versneld aflossen van 1,25 milj lenjngen, het lijkg allemaal te kunnen, de p&l zal wat behoudend zijn, waarschijnlijk een omgekeerde window dressing i.v.m. aantonnen noodzaak de dumps van China in o.a. Europa tegen te gaan
  6. Robert F 3 oktober 2017 00:14
    Soms hoor je geluiden dat de markt op instorten staat. Vandaag zag ik dit stukje op Alex:

    Beursblik: stierenmarkt zal nog jaren aanhouden

    02-10-17 21:57:13
    Canaccord Genuity rekent nog 3 tot 5 jaar op stijgende koersen. (ABM FN-Dow Jones) De huidige stierenmarkt kan nog jaren aanhouden en daarmee de langste ooit worden, ondanks alle onzekerheden, zoals die rondom Noord-Korea, de Amerikaanse politiek en het verkrappende beleid van de Federal Reserve. Dit denkt analist Brian Reynolds van Canaccord Genuity. Reynolds wees op de enorme berg aan pensioengeld die nog aan de zijlijn staat en van waar er een continue stroom richting de kredietmarkten gaat. Bedrijven wenden dit aan om eigen aandelen in te kopen. Een bijna perfecte correlatie, aldus de analist. Volgens Reynolds zal de huidige stierenmarkt nog zeker drie jaar aanhouden en mogelijk zelfs wel vijf jaar. Daarbij denkt de analist dat er hoogstwaarschijnlijk een versnelling zal optreden. Door: ABM Financial News. info@abmfn.nl Redactie: +31(0)20 26 28 999 Copyright ABM Financial News. All rights reserved (END) Dow Jones Newswires October 02, 2017 15:57 ET (19:57 GMT)
  7. aandeeltje! 3 oktober 2017 00:20
    Gewoon blijven opletten, of het jaren uitblijft geen idee. Voorlopig zie ik nog geen al te grote beren op de weg.
    De staalmarkt zelf is natuurlijk best nog in problematische omstandigheden, maar AM heeft toch een en ander kunnen ombuigen en draajt nu weer best ok in ieder geval beter dan de koers aangeeft.
  8. Mountainlion 3 oktober 2017 10:40
    Ik hoop stiekem met Halloween rond de € 24
    Ga 25 okt voor 2 maanden door zuid oost Azië backpacken,
    Zou dan prettiger zijn , om afstand te kunnen nemen ( hou ze wel in portefeuille )
    Maar hoef me dan niet zo druk te maken om mijn centjes.
    Mijn hele spaargeld zit in Arcelor , natuurlijk niet verstandig, maar ik hoop dat het goed komt.
    Trouwenss die 2 maanden Azie , kan ik financieren van het rendement van 2016
    Sta dit jaar nog op een klein verlies, maar ik geloof in een eindejaars rally
    Kan totaal niet onderbouwen, maar is het onderbuikgevoel , dat zegt
    Dat AM einde van het jaar op € 25 staat
    Groeten mountainlion
  9. Peter Markus 3 oktober 2017 10:54
    quote:

    Mountainlion schreef op 3 oktober 2017 10:40:

    Ik hoop stiekem met Halloween rond de € 24
    Ga 25 okt voor 2 maanden door zuid oost Azië backpacken,
    Zou dan prettiger zijn , om afstand te kunnen nemen ( hou ze wel in portefeuille )
    Maar hoef me dan niet zo druk te maken om mijn centjes.
    Mijn hele spaargeld zit in Arcelor , natuurlijk niet verstandig, maar ik hoop dat het goed komt.
    Trouwenss die 2 maanden Azie , kan ik financieren van het rendement van 2016
    Sta dit jaar nog op een klein verlies, maar ik geloof in een eindejaars rally
    Kan totaal niet onderbouwen, maar is het onderbuikgevoel , dat zegt
    Dat AM einde van het jaar op € 25 staat
    Groeten mountainlion
    Moet makkelijk haalbaar zijn.
    € 30 + sluit ik nog steeds niet uit.
    PM
  10. forum rang 7 rene l 3 oktober 2017 11:46
    Gisteren was het blinde eurforie op de beurzen.
    Eerlijk gezegd weet ik de reden nog steeds niet.
    Misschien waren de aanstichters wel de roepende analisten.
    Het gaat niet goed en het gaat niet slecht en de beurzen hebben voor dit jaar nog geen echte correctie voor hun kiezen gehad.

    Goud noteert weer ruim onder de 1300, er is dus geen algehele paniek.

    Vergeet daarnaast niet dat Mittal zijn eigen correctie van 30% dit jaar achter de rug heeft.
    Inmiddels is er weer een behoorlijk herstel en Mittal is nog steeds één van de goedkoopste fondsen op de Aisniks.

    Heipalen zijn inmiddels zo goed als uitverkocht en de levertijden lopen op.
    Als alternatief worden er op dit moment zelfs stalen pijpen ingezet.
    Het is wel duurder maar zeker net zo stabiel.
    Staal zal altijd nodig zijn en een betaalbaar volwaardig alternatief zal er nooit komen.
    Staal is namelijk berekenbaar en heeft geen last van ouderdomsverschijnselen, behalve natuurlijk als het aan roest onderhevig is.

    Slappe dinsdag, vaste week?
  11. [verwijderd] 3 oktober 2017 12:54
    quote:

    rene l schreef op 3 oktober 2017 11:46:

    Het gaat niet goed en het gaat niet slecht en de beurzen hebben voor dit jaar nog geen echte correctie voor hun kiezen gehad.

    Slappe dinsdag, vaste week?
    René, zoals je schrijft: het gaat niet goed en het gaat niet slecht. Het volgende heb ik al eens eerder geschreven:
    "Hoe goed gaat het in Nederland?"
    Volgens Rutte en consorten trekt onze economie aan, het gaat een stuk beter. Maar er bereiken mij ook andere berichten:
    De tabakshandelaar is de sigaar en in de scheepsbouw is de wind uit de zeilen genomen en de zeelui raken aan lager wal. Autobedrijven liggen aan banden en zelfs bierbrouwers moeten uit een ander vaatje tappen.

    Wat een rust trouwens weer op het forum, geen zelfverheerlijking en ook niet meer elke post eindigen met een vraag. Echt het werk van Henk! Hulde daarvoor.
    Groeten vanuit een aangenaam warm Cali waar weer een 2-tal terminals voor het OV op het programma staan om gebouwd te worden, waarbij dus ongetwijfeld heel veel staal nodig is. Terminal Sur komt voor ons dichtbij maar er zijn veel protesten omdat er nogal wat natuur moet sneuvelen. Wat men echter vergeet is dat er doordat iedereen met de auto naar school, werk of centrum gaat er bredere wegen nodig zijn om nog maar niet te spreken over luchtvervuiling, smog e.d. Gisteren heb ik weer eens op de autopista Simon Bolivar enorme files kunnen bewonderen, onvoorstelbaar.
    Maar nee, een of ander torretje verliest zijn habitat of een onduidelijk onkruid heeft zijn leven gelaten. Wat je veel hoort zijn rana´s. Dat zijn hele kleine kikkertjes die een enorm geluid maken en elkaar op die manier gek maken. Het heeft geloof ik iets met "paren" te maken. Dan vond ik de kikkers in Nederland toch wel prettiger om te horen. je werd er in ieder geval niet horendol van.
  12. Crooswijk 3 oktober 2017 13:33
    quote:

    de volharder schreef op 3 oktober 2017 12:54:

    [...]
    René, zoals je schrijft: het gaat niet goed en het gaat niet slecht. Het volgende heb ik al eens eerder geschreven:
    "Hoe goed gaat het in Nederland?"
    Volgens Rutte en consorten trekt onze economie aan, het gaat een stuk beter. Maar er bereiken mij ook andere berichten:
    De tabakshandelaar is de sigaar en in de scheepsbouw is de wind uit de zeilen genomen en de zeelui raken aan lager wal. Autobedrijven liggen aan banden en zelfs bierbrouwers moeten uit een ander vaatje tappen.

    Wat een rust trouwens weer op het forum, geen zelfverheerlijking en ook niet meer elke post eindigen met een vraag. Echt het werk van Henk! Hulde daarvoor.
    Groeten vanuit een aangenaam warm Cali waar weer een 2-tal terminals voor het OV op het programma staan om gebouwd te worden, waarbij dus ongetwijfeld heel veel staal nodig is. Terminal Sur komt voor ons dichtbij maar er zijn veel protesten omdat er nogal wat natuur moet sneuvelen. Wat men echter vergeet is dat er doordat iedereen met de auto naar school, werk of centrum gaat er bredere wegen nodig zijn om nog maar niet te spreken over luchtvervuiling, smog e.d. Gisteren heb ik weer eens op de autopista Simon Bolivar enorme files kunnen bewonderen, onvoorstelbaar.
    Maar nee, een of ander torretje verliest zijn habitat of een onduidelijk onkruid heeft zijn leven gelaten. Wat je veel hoort zijn rana´s. Dat zijn hele kleine kikkertjes die een enorm geluid maken en elkaar op die manier gek maken. Het heeft geloof ik iets met "paren" te maken. Dan vond ik de kikkers in Nederland toch wel prettiger om te horen. je werd er in ieder geval niet horendol van.
    Geen hulde voor Henk maar voor Voda!
    Voda heeft zo veel mailtjes gestuurd naar de IEX inverband met het slechte optreden van Henk.
    Volharder, geniet lekker van het zonnetje.
2.043 Posts
Pagina: «« 1 ... 3 4 5 6 7 ... 103 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Herstel in zicht voor ArcelorMittal

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links