Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel ArcelorMittal AEX:MT.NL, LU1598757687

  • 23,830 19 apr 2024 17:35
  • +0,030 (+0,13%) Dagrange 23,440 - 23,880
  • 2.845.773 Gem. (3M) 2,4M

April Arcelor Mittal 2017

2.709 Posts
Pagina: «« 1 ... 4 5 6 7 8 ... 136 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. pbr 3 april 2017 12:12
    quote:

    Novice7 schreef op 3 april 2017 12:06:

    [...]

    Je zou natuurlijk afscheid kunnen nemen van dit aandeel. Zal je een tip geven, Galapagos is afgelopen jaar meer dan verdubbeld en stapelt al weken achtereen het ene ATH op het andere. O.a. voda en ik zitten in zowel AM als GLPG, een gouden aandeel met briljante pareltjes in de pipeline.
    Heb je ze ook gekocht een jaar geleden ?
  2. [verwijderd] 3 april 2017 12:17
    Ik geloof in AM laat dat duidelijk zijn.(op termijn)
    Het kan snel gaan als de trein eenmaal rijdt
    Probleem is dat de koersstijging kunstmatig wordt geblokkeerd door bepaalde parijen(hedgefunds mogelijk)
    Het blijft een zwakke koers als je het vergelijkt met andere grondstofgerelateerde aandelen(Aperam Shell etc)
    AM weer in het verlies op een knalgroene Aex is gewoon slecht.
    Dus voor mij 2 mogelijke redenen
    1 koers kunstmatig laag houden
    2 cijfers en verwachtingen zijn niet zo goed als velen hier melden
    Dit moet toch voor iedereen(behalve als je short zit of aan de zijkant)teleurstellend zijn
    Ik noem dit dode beursdagen en dat is zonde(persoonlijk)
    Galo.vind ik teveel opgelopen,wel een prachtig bedrijf
    Succes!

  3. forum rang 4 Sentiment 3 april 2017 12:28
    quote:

    Stalengeduld schreef op 3 april 2017 12:17:

    Ik noem dit dode beursdagen en dat is zonde(persoonlijk)
    Galo.vind ik teveel opgelopen,wel een prachtig bedrijf
    Succes!

    Galapagos stopt niet bij 100 euro hoor....., dus teveel opgelopen?
    Hij kan van mij niet hoog genoeg oplopen.
    AM is een trader aandeel geworden, de koers gaat precies daarheen, waar je 'm niet verwacht.
  4. forum rang 4 Toekomstbeeld 3 april 2017 12:42
    quote:

    NewKidInTown schreef op 3 april 2017 11:33:

    [...]

    Volgens mij is dit niet correct, kijk het nog even na s.v.p.

    Volgens mij wordt er geen enkel NL aandeel met per tik 0,01 cent verhandeld.
    Klopt. Het gaat als volgt:

    Van bv 7,891 / 7,892 / 7,893 etc gaat de prijsvorming bij > 10 euro naar 10,055 / 10,060 / 10,065 etc

    Bij aandelen boven de 100 euro gaan de bied/laat koersen zelfs per 5 cent.
  5. forum rang 7 A3aan 3 april 2017 12:48
    Reversed Split? Is dat aangekondigd. Dat hoeft voor mij als kleine belegger en sprokkelaar in de daghandel niet. Mijn ervaring is dat in procenten het verschil tussen laag en hoog op een dag groter is als aandeel lager genoteerd is. voor daghandel is een koers onder 10 euro veel beter dan 30 euro. Heb er geen goede ervaringen mee.
  6. forum rang 4 Toekomstbeeld 3 april 2017 12:49
    Ik heb geen abonnement op Kallanish en kan helaas niet de content lezen, maar deze drie headers van de datum 2 april doen mij vermoeden dat er weinig prijssteun voor ijzer en dus staal ligt.

    www.kallanish.com/en/steel-news/marke...

    www.kallanish.com/en/steel-news/marke...

    www.kallanish.com/en/steel-news/marke...
  7. forum rang 4 Kogovus 3 april 2017 12:56
    quote:

    Toekomstbeeld schreef op 3 april 2017 12:49:

    Ik heb geen abonnement op Kallanish en kan helaas niet de content lezen, maar deze drie headers van de datum 2 april doen mij vermoeden dat er weinig prijssteun voor ijzer en dus staal ligt.

    www.kallanish.com/en/steel-news/marke...

    www.kallanish.com/en/steel-news/marke...

    www.kallanish.com/en/steel-news/marke...
    Daar lijkt het inderdaad wel op.
  8. forum rang 6 NewKidInTown 3 april 2017 13:49
    quote:

    schreef op 3 april 2017 13:26:

    Premarket nog steeds weinig stukjes tegen een ongewijzigde prijs. Normaal gesproken geen goed vooruitzicht, het kan ineens naar beneden duikelen. Let wel, dit is een persoonlijke visie.
    Tja 3 transacties samen 1197 stukjes in ruim 3 uur tijd, ik zou me er niet door laten leiden. ZIJ zijn nu op ons gericht en WIJ niet op hen.

    Waar gaat dit over, die US premarket ???
  9. forum rang 4 Toekomstbeeld 3 april 2017 14:12
    quote:

    schreef op 3 april 2017 13:26:

    Premarket nog steeds weinig stukjes tegen een ongewijzigde prijs. Normaal gesproken geen goed vooruitzicht, het kan ineens naar beneden duikelen. Let wel, dit is een persoonlijke visie.
    Nogal wiedes dat AM USA pre-market dezelfde koers noteert als omgerekend de euro koers in de AEX.

    Kijk maar eventjes naar US Steel haar pre-market koers (+2 procent). Zegt iets meer ook al is het nog erg vroeg voor een serieus beeld.
  10. herbie bell 3 april 2017 14:14
    quote:

    KijKhumGaaN.... schreef op 2 april 2017 13:25:

    [...]

    Toekomstbeeld

    Dank je wel voor de uitleg en link,
    bevestig mijn vermoeden..

    spot HRC prices have been moving in tandem with scrap prices. Even the recent uptick in US steel prices has been accompanied by strength in steel scrap prices.
    Toekomstbeeld, goede bijdrage.

    Type grondstof hangt af van oven die gebruikt wordt. Hoogoven (zo bv Arcelor Mittal in gent of Tata in Ijmuiden) gebruikt ijzererts en cokes (en nog tal van andere, maar minder belangrijke) grondstoffen. De vlamboogoven (daar heeft mittal er ook van, onder andere in charleroi) gebruikt schroot (scrap) als grondstof en heel veel elektriciteit.

    Zijn beide grondstoffen en alles (staalprijs, ijzerertsprijs, schrootprijs) gaat samen omhoog of omlaag, met niet teveel tijdsverschil... Voor AM is het voordeel dat ijzerertsprijs stijgt (want ze hebben eigen mijnen), niet alle concurrenten hebben dat en moeten duur ijzererts inkopen als prijs hoog staat. Bij dalende prijzen geldt natuurlijk het omgekeerde.

  11. forum rang 4 Toekomstbeeld 3 april 2017 14:31
    En maar weer wachten op wat onze grote broer de USA vandaag besluit te gaan doen.

    Europa gelijk vanaf 15:30 uur het putje in duwen door lager te openen en dan vanavond lachend en brullend herstellen?
    Of bij de start stevig het groen in, Europa mee omhoog trekkend en dan vanavond (wederom lachend en brullend) terug naar het startpunt en ons opzadelen met een klote opening morgenvroeg?

  12. [verwijderd] 3 april 2017 14:45
    Olie gaat eindelijk omhoog & trekt AM mee!

    De premarkets v.d. branchegenoten een kleine 45 minuten voor VS opening:
    US Steel +2,01%
    AK Steel +2,78%
    Alcoa +1,31%

    Hopelijk wil de VS ons straks mee omhoog trekken. Het is natuurlijk altijd mogelijk dat het gedonder omtrent importtarieven & protectionisme roet in het eten gooien straks.
  13. miniature 3 april 2017 14:49
    quote:

    Geldsmijter1995 schreef op 3 april 2017 14:45:

    Olie gaat eindelijk omhoog & trekt AM mee!

    De premarkets v.d. branchegenoten een kleine 45 minuten voor VS opening:
    US Steel +2,01%
    AK Steel +2,78%
    Alcoa +1,31%

    Hopelijk wil de VS ons straks mee omhoog trekken. Het is natuurlijk altijd mogelijk dat het gedonder omtrent importtarieven & protectionisme roet in het eten gooien straks.
    saaie saaie saaie dag vandaag, en ja ben bang dat je gelijk gaat krijgen omtrent het gedoei omtrent de importtarieven dat we tegen half 4 langzaam maar traag weer terug zulleb zakken richting de € 7.85 en minder
  14. [verwijderd] 3 april 2017 14:53
    quote:

    miniature schreef op 3 april 2017 14:49:

    [...] saaie saaie saaie dag vandaag, en ja ben bang dat je gelijk gaat krijgen omtrent het gedoei omtrent de importtarieven dat we tegen half 4 langzaam maar traag weer terug zulleb zakken richting de € 7.85 en minder
    In feite klaagt Duitsland de VS natuurlijk aan maar reageert de VS met importtarieven. Door iemand was in het maart-draadje al gezegd dat er in het verleden importtarieven werden ingevoerd en net zo snel teruggedraaid door de negatieve gevolgen er van.

    Kortom, ik verwacht dat dit enkel op zeer korte termijn een negatief effect zal hebben, maar dat het voor de beleggers met een lange horizon weinig invloed zal hebben.
  15. forum rang 4 Toekomstbeeld 3 april 2017 15:28
    Mooi bericht lijkt mij mbt de Q1 groei van de automarkt van +5.6%.

    Cercle Finance - 14:19
    (CercleFinance.com) - Peugeot has announced the best growth amongst French carmakers in the PC + UV market, as well as in the PC market in March and over the first quarter of 2017.

    In Q1, volumes increased by 7.5% in a PC + UV market that was up 5.6%. This enabled the brand's market share to reach 17.4%; 0.3 point above the level in Q1 2016.

    Over the same period, Peugeot's market share reached 17.3%, with volumes up 6.2% in a PC market that was up 4.8% relative to previous year.

  16. [verwijderd] 3 april 2017 15:32
    quote:

    Toekomstbeeld schreef op 3 april 2017 15:28:

    Mooi bericht lijkt mij mbt de Q1 groei van de automarkt van +5.6%.
    Levert AM momenteel aan die markt dan? Kan zijn dat ik het gemist heb, maar dacht juist dat dat een markt is die ze betreden wanneer ze Ilva overnemen? Goed nieuws wel, dat absoluut!
2.709 Posts
Pagina: «« 1 ... 4 5 6 7 8 ... 136 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Herstel in zicht voor ArcelorMittal

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links