Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Ontex BRU:ONTEX.BL, BE0974276082

  • 9,200 23 apr 2024 17:37
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 9,130 - 9,240
  • 160.790 Gem. (3M) 146,1K

Forum Ontex geopend

4.651 Posts
Pagina: «« 1 ... 147 148 149 150 151 ... 233 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 keffertje 6 oktober 2022 13:36
    quote:

    Snovkov schreef op 6 oktober 2022 13:05:

    Ik hoop dat in November bij de cijfers toch iets te horen krijgen.
    Nog 4 weekjes slapen !
    Ik verwacht hooguit dat als ze iets zeggen, dit 'nietszeggend' zal zijn ('we zijn nog in gesprek' of iets dergelijks)

    UBS verlaagt het koersdoel voor Ontex vandaag trouwens van 9,50 naar 9,10 met een onveranderd koopadvies. Ik blijf die timing van de berichtgeving overigens altijd opmerkelijk vinden, maar wellicht zoek ik er teveel achter.
  2. forum rang 6 keffertje 7 oktober 2022 08:07
    quote:

    Snovkov schreef op 6 oktober 2022 13:39:

    Als het om bakken geld gaat mag je best een tikkeltje achterdochtig zijn toch.
    Ja, maar het heeft - ook voor mij - weinig zin om te speculeren als ik aan dat onderbuikgevoel geen inhoud kan geven. Als je kijkt naar de koersval - vlak voor het uitbrengen van het kepler rapport - en de koersstijging vlak voor de bekendmaking van de verkoop van Mexico, allebei met majeure omzetten dan kun je opnieuw vermoeden dat er voorwetenschap was, maar het spijkerhard bewijzen valt kennelijk nog niet mee (of er is dus toch twee keer sprake van toeval)
  3. Snovkov 7 oktober 2022 09:23
    quote:

    keffertje schreef op 7 oktober 2022 08:07:

    [...]

    Ja, maar het heeft - ook voor mij - weinig zin om te speculeren als ik aan dat onderbuikgevoel geen inhoud kan geven. Als je kijkt naar de koersval - vlak voor het uitbrengen van het kepler rapport - en de koersstijging vlak voor de bekendmaking van de verkoop van Mexico, allebei met majeure omzetten dan kun je opnieuw vermoeden dat er voorwetenschap was, maar het spijkerhard bewijzen valt kennelijk nog niet mee (of er is dus toch twee keer sprake van toeval)
    Ik vind het in ieder geval prima om de mogelijkheid open te houden zonder te veel drama.
    Ik ben ervan overtuigd dat alle middelen die wel of soms ook niet geoorloofd zijn worden ingezet afhankelijk van het afbreukrisico en het nodig hebben van een succes. Dat is voor iedere partij anders. Ik vind met name de vraag interessant hoe je als particulier deze omstandigheden leert kennen en zorgen dat je er voordeel of in ieder geval geen schade van ondervind.
  4. forum rang 6 keffertje 9 oktober 2022 21:01
    quote:

    Snovkov schreef op 7 oktober 2022 09:23:

    [...]

    Ik vind het in ieder geval prima om de mogelijkheid open te houden zonder te veel drama.
    Ik ben ervan overtuigd dat alle middelen die wel of soms ook niet geoorloofd zijn worden ingezet afhankelijk van het afbreukrisico en het nodig hebben van een succes. Dat is voor iedere partij anders. Ik vind met name de vraag interessant hoe je als particulier deze omstandigheden leert kennen en zorgen dat je er voordeel of in ieder geval geen schade van ondervind.
    Ik probeer het ook zo nuchter mogelijk te brengen, want je weet het natuurlijk nooit, maar inderdaad geld brengt het slechtste in de mens boven.
    Ik heb overigens ook geen idee hoe je dit zou moeten herkennen, want omdat je niet aan tafel zit, weet je toch niet wat er daadwerkelijk gebeurt en begrijpt het pas achteraf. Dat wordt vervelender als processen ellenlang duren en er geen enkele betrouwbare daarover naar buiten komt, zoals in dit geval (want inmiddels 7 maanden geleden het gerucht dat GBL het bedrijf zelf van de beurs zou willen halen naar boven kwam en 5 maanden geleden de bevestiging dat er gesprekken liepen met AIP en dit 'niet te lang zou mogen aanslepen' ).
  5. Fagor 10 oktober 2022 10:30
    quote:

    keffertje schreef op 9 oktober 2022 21:01:

    [...]

    Ik probeer het ook zo nuchter mogelijk te brengen, want je weet het natuurlijk nooit, maar inderdaad geld brengt het slechtste in de mens boven.
    Ik heb overigens ook geen idee hoe je dit zou moeten herkennen, want omdat je niet aan tafel zit, weet je toch niet wat er daadwerkelijk gebeurt en begrijpt het pas achteraf. Dat wordt vervelender als processen ellenlang duren en er geen enkele betrouwbare daarover naar buiten komt, zoals in dit geval (want inmiddels 7 maanden geleden het gerucht dat GBL het bedrijf zelf van de beurs zou willen halen naar boven kwam en 5 maanden geleden de bevestiging dat er gesprekken liepen met AIP en dit 'niet te lang zou mogen aanslepen' ).
    Ze kan mooie interviews geven Esther maar ze is nig veel beter in verstoppertje spelen.

    Analisten zouden ook een vaker in de pen moeten kruipen ipv roepen dat het nr 1 overname kandidaat is...
  6. forum rang 6 keffertje 10 oktober 2022 10:39
    quote:

    Fagor schreef op 10 oktober 2022 10:30:

    [...]

    Ze kan mooie interviews geven Esther maar ze is nig veel beter in verstoppertje spelen.

    Analisten zouden ook een vaker in de pen moeten kruipen ipv roepen dat het nr 1 overname kandidaat is...
    Ze hadden er in de cc inderdaad harder moeten aanpakken, want op de vraag hoe het met die gesprekken stond, zei ze: 'ik kan er echt niets over zeggen' en op de vervolgvraag 'dan neem ik aan dat ze nog niet zijn afgebroken' (een open deur overigens want het afbreken zou koersgevoelige informatie zijn), kwam hetzelfde antwoord. Het wordt een beetje een semantische discussie (wat bedoel je met 'gesprekken', want hoe intensief en concreet zijn ze en wie schuiven er bij aan), maar ik heb al eerder aangegeven dat als ze afgesproken hebben om over bijvoorbeeld een halfjaar weer bij elkaar te komen (wanneer hopelijk de overige EM-verkopen zijn afgerond en de verbeterde operationele prestaties zichtbaar zijn) dan lopen de gesprekken formeel natuurlijk ook nog.

    Dat AIP nu zaken wil doen en niet wil afwachten tot de balans is opgeschoond en de resultatenrekening een fleurig beeld toont, lijkt me logisch, maar ze willen dat kennelijk op een prijs die de verkopers (de twee grootaandeelhouders) niet aanstaat, dus is mijn veronderstelling dat die gesprekken volkomen vast zitten en ook niet (meer) echt intensief zullen zijn.

    Over dat verstoppertje spelen nog de volgende slotopmerking. Natuurlijk zijn beleggers (dus ook ik) ongeduldig en hadden liefst eergisteren een bericht gezien, maar als je denkt dat je beleggers 5 maanden in het ongewisse kunt laten over zo'n belangrijk issue dan kan je wat mij betreft beter een andere baan zoeken.
  7. forum rang 6 keffertje 10 oktober 2022 19:03
    quote:

    Dividend Collector schreef op 10 oktober 2022 18:29:

    Ontex: naar €6,80 van €7,50 en houden - Credit Suisse
    Op het forum van beursig.com staat de argumentatie en die is 'verouderd' als we althans het bedrijf zelf mogen geloven, want de analist gaat uit van een hogere schuld (terwijl de schuld juist afneemt door de verkoop van de em-activiteiten) en men veronderstelt lagere winstgevendheid vanwege het niet kunnen doorberekenen van hogere grondstofprijzen, terwijl het bedrijf uit uitgaat van progressief verbeterende marges, wordt in de nieuwe contracten met hogere verkoopprijzen gerekend en zijn er mogelijkheden tot tussentijdse aanpassing van die prijzen in de langjarige contracten en is er juist sprake van dalende grondstofprijzen.

    Uitgaande van de veronderstelling dat we de komende weken tussentijds niets horen van het bedrijf, zullen de derde kwartaalcijfers aantonen wie er gelijk heeft.
  8. forum rang 6 keffertje 11 oktober 2022 09:10
    quote:

    Fagor schreef op 11 oktober 2022 08:51:

    www.beursduivel.be/nieuws/757460/Cred...

    Gisteren om 09.05 uur van 7.80 naar 6.50 met een neutraal .verder een stukje over analisten verwachting
    Bedankt voor het plaatsen maar zie de twee posts boven jouw verhaaltje. Er zijn eigenlijk maar twee mogelijkheden, ofwel zit de analist er faliekant naast of Ontex zet haar aandeelhouders voor de zoveelste keer op het verkeerde been (of is niet 'in control', want ze hebben geen inzicht in hun eigen cijferontwikkeling). Begin november weten we het.
  9. forum rang 6 keffertje 11 oktober 2022 09:12
    Volledigheidshalve het hele bericht:
    Beeld: iStock
    (ABM FN) Credit Suisse heeft maandag het koersdoel voor Ontex verlaagd van 7,80 naar 6,50 euro, bij een ongewijzigd Neutraal advies.

    De analisten hebben hun model aangepast na het besluit van Ontex om de activiteiten in de opkomende landen stop te zetten en na de verkoop van de Mexicaanse activiteiten.

    - Advertentie -

    Verder hebben de analisten de taxaties voor dit jaar verhoogd. Zij rekenen ze nu op een omzetgroei van de kernactiviteiten met 11,5 procent op vergelijkbare basis, tegenover 7,5 procent eerder, met een EBITDA van 96 miljoen euro. Dat is 2 miljoen euro meer dan de 94 miljoen euro waarop Credit Suisse voorheen rekende.

    Daarmee zijn de analisten nog wel altijd een stuk minder optimistisch dan Ontex zelf. De fabrikant rekent op een EBITDA van 100 tot 110 miljoen euro.

    Voor 2023 werden de taxaties door Credit Suisse wel naar beneden bijgesteld. De EBITDA zal volgens de analisten op 160 miljoen euro uitkomen, ofwel 13 miljoen euro minder dan eerder geraamd. De marge zal vermoedelijk 9,2 procent bedragen, terwijl Ontex zelf op een marge van 12,5 tot 13,5 procent mikt.

    Het aandeel Ontex daalde maandagochtend 3,6 procent tot 5,38 euro.

    Bron: ABM Financial News
  10. forum rang 7 Kaviaar 11 oktober 2022 18:39
    quote:

    keffertje schreef op 10 oktober 2022 10:39:

    [...]

    Ze hadden er in de cc inderdaad harder moeten aanpakken, want op de vraag hoe het met die gesprekken stond, zei ze: 'ik kan er echt niets over zeggen' en op de vervolgvraag 'dan neem ik aan dat ze nog niet zijn afgebroken' (een open deur overigens want het afbreken zou koersgevoelige informatie zijn), kwam hetzelfde antwoord. Het wordt een beetje een semantische discussie (wat bedoel je met 'gesprekken', want hoe intensief en concreet zijn ze en wie schuiven er bij aan), maar ik heb al eerder aangegeven dat als ze afgesproken hebben om over bijvoorbeeld een halfjaar weer bij elkaar te komen (wanneer hopelijk de overige EM-verkopen zijn afgerond en de verbeterde operationele prestaties zichtbaar zijn) dan lopen de gesprekken formeel natuurlijk ook nog.

    Dat AIP nu zaken wil doen en niet wil afwachten tot de balans is opgeschoond en de resultatenrekening een fleurig beeld toont, lijkt me logisch, maar ze willen dat kennelijk op een prijs die de verkopers (de twee grootaandeelhouders) niet aanstaat, dus is mijn veronderstelling dat die gesprekken volkomen vast zitten en ook niet (meer) echt intensief zullen zijn.

    Over dat verstoppertje spelen nog de volgende slotopmerking. Natuurlijk zijn beleggers (dus ook ik) ongeduldig en hadden liefst eergisteren een bericht gezien, maar als je denkt dat je beleggers 5 maanden in het ongewisse kunt laten over zo'n belangrijk issue dan kan je wat mij betreft beter een andere baan zoeken.
    Wie weet verrast ze ons juist positief met nog een verkoop van een onderdeel. Je moet tenslotte niet goed nieuws al publiceren voor de cijfers uit.
  11. forum rang 6 keffertje 11 oktober 2022 19:50
    quote:

    Kaviaar schreef op 11 oktober 2022 18:39:

    [...]

    Wie weet verrast ze ons juist positief met nog een verkoop van een onderdeel. Je moet tenslotte niet goed nieuws al publiceren voor de cijfers uit.
    Nou met dat laatste ben ik het totaal niet eens. Dit bedrijf is helemaal niet bezig met zijn aandeelhouders op regelmatige basis te informeren, dus zou het juist goed zijn om de aandacht te verspreiden over verschillende momenten in het jaar en je niet te beperken tot het driemaandelijkse verslag. Nu kunnen we er overigens wel van op aan dat als er daadwerkelijk nieuws is, we dat toch wel te horen krijgen want de informatievoorziening is zo lek als een mandje. Vrijwel alles lekt uit (belangstelling GBL in maart, gesprekken met AIP in mei, verkoop van Mexico in juli en mogelijke verkoop van Brazilië in augustus).
  12. forum rang 6 keffertje 13 oktober 2022 11:04
    Niet het bericht waar we op zaten te wachten, maar ze leven in ieder geval nog :)

    Oct. 13, 2022 08:55 UTC
    Ontex Activates Large Solar Power Installation in Italy
    • On-site solar power helps Ontex to achieve carbon neutral operations by 2030 and reduce grid energy dependency.
    • The Ontex factory in Ortona now houses one of Italy’s largest systems for on-site solar power generation and consumption, producing a large part of the hygiene product plant’s electricity.
    • The new solar installation, developed, financed and operated by Menapy Italia, will produce more than 10 Gigawatthours of green power per year, equivalent to the average consumption of around 3,400 households and saving an estimated 3,700 metric tons of CO2.
    ORTONA, Italy--(BUSINESS WIRE)-- Ontex [Euronext: ONTEX] (BSE:ONTEX) has activated a large solar installation at the site of its factory in Ortona, Abruzzo region, Italy. The new solar installation will produce more than 10 GWh of electricity per year, equivalent to the yearly consumption of around 3,400 households.
    The company is opening solar power installations in Europe and the Americas to produce more energy on-site and achieve carbon-neutral operations by 2030. Ontex’s factories in Italy and eight other European countries run on 100% electricity from renewable sources. The Ontex Group’s total is 91% electricity from renewable sources.
    In times of energy constraints, Ontex plans to become carbon neutral and less dependent on energy from the grid through on-site renewable energy generation, energy conservation, purchase of energy from renewable sources, and carbon offsets for the remaining carbon emissions.
    Annick De Poorter, Ontex’s Executive Vice President for R&D and Sustainability, said: “We can now produce around a quarter of the electricity we need to manufacture essential hygiene goods at our factory in Italy. This is another step towards our goal to have carbon neutral operations by 2030.”
    The solar system was developed and financed by the company Menapy Italia srl, who also installed Ontex’s solar power in Eeklo, Belgium and Segovia, Spain.
    Federico Dotto, Country Manager, Menapy Italia srl, said: “We should shift our power supplies from oil, coal, and natural gas to wind, solar, and other renewable energy sources, which are a clear winner when it comes to boosting the economy. Companies across Europe are working hard to reduce their energy needs and improve their impact on the environment. As Menapy, we are proud to support Ontex in achieving their ambitious sustainability goals, which are also a sound business decision.”
    Construction took nine months and included the clearance and conservation of war devices and memories from the area.
    Since 2017, all of Ontex’s European factories run on electricity from renewable sources, combining own solar generation with the purchase of renewable electricity via Energy Attribute Certificates (EAC’s). More rooftop solar capacity is being installed at Ontex plants in Eeklo, Belgium, Puebla, Mexico and Segovia, Spain.
4.651 Posts
Pagina: «« 1 ... 147 148 149 150 151 ... 233 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Lage waardering Ontex maakt beursexit waarschijnlijk

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links