Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel bpost BRU:BPOST.BL, BE0974268972

  • 3,615 18 apr 2024 17:35
  • +0,050 (+1,40%) Dagrange 3,550 - 3,620
  • 248.138 Gem. (3M) 227,2K

Forum bpost geopend

10.743 Posts
Pagina: «« 1 ... 353 354 355 356 357 ... 538 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. maskerade 4 december 2021 12:06
    quote:

    United We Stand schreef op 4 december 2021 10:39:

    [...]
    De beste stuurlui staan aan wal ...
    Maar hij deelt wel zijn ideeën. Das walking the talk ( los van de inhoud). Dan kan het ergens over gaan.

    Er zijn hier anderen op het forum die de boel afkraken maar zelf niet met cijfers of ideeën komen.
  2. United We Stand 4 december 2021 13:12
    quote:

    maskerade schreef op 4 december 2021 12:06:

    [...]

    Maar hij deelt wel zijn ideeën. Das walking the talk ( los van de inhoud). Dan kan het ergens over gaan.

    Er zijn hier anderen op het forum die de boel afkraken maar zelf niet met cijfers of ideeën komen.

    Voor mij is dit enkel 'Talk', veel geblaat, weinig wol.
    Denk je dat Bpost op zoek is naar advies hoe ze hun business moeten runnen op een forum?
  3. forum rang 4 Riding the Tiger 4 december 2021 13:14
    De beste stuurlui staan alleszins niet aan het roer van BPost. De laatste drie "Top" Managers bakten er totaal niets van. Ik ben geen top manager, dat weet ik wel. Er zijn verkeerde keuzes gemaakt, en voor er een turn around komt moet er veel gebeuren.

    Overhead cutten heeft volgens mij een averechts effect. Je zit in een boomende markt e-commerce / pakjes), maar zelfs in pandemie tijden wordt er te weinig winst gemaakt. Dan moet je gas geven om vooruit te gaan, en niet gaan cost cutten. Want dat is winst verhogen op korte termijn. En dan zal je in 2022 serieuze poepeklets krijgen omdat concurrenten je voorbij steken.

    Ik heb zelf 20 jaar in sales gewerkt ; je verzorgt eerst je key accounts. En dat gebeurt ook te weinig. Amazon denkt eraan zelf zijn pakjes te verdelen, dat zou dramatisch zijn. Zo'n klanten moet je nog sterker aan je binden. Daar moet je goede sales mensen voor hebben...
  4. maskerade 4 december 2021 14:12
    Amazon denkt inderdaad zijn eigen pakjes te leveren: Waarom?

    radial = 25 fulfillment centers in usa.
    amazon = 110 fulfillment centers in usa

    Ons klein landje en klein bedrijfje heeft iets minder dan 1/4 van de aantallen van Amazon in Fulfillment centers op hun eigen markt. En Amazon betaald Bpost voor Belgische leveringen. Ze geven dus geld aan hun concurrent. Ik snap Amazon wel. Het is ook een strategische keuze om voor belgië te kiezen.Ze willen stoppen met het "financieren" van hun eigen concurrentie.

    Laat Radial maar groeien, zowel in Europa als in de USA.
    Die 870 mln cash op de balans aan het werk zetten lijkt me super belangrijk de komende jaren. Als je dat kan vertalen naar eenzelfde EBIT % als nu (+/- 8%) dan komt er iets minder dan 70 mln ebit bij. Das 20% van 340 mln Ebit nu.

    ofwel 25 cent wint per aandeel extra (Winst hé, geen dividend!)

  5. maskerade 4 december 2021 14:16
    quote:

    Riding the Tiger schreef op 4 december 2021 13:14:

    Amazon ..... Zo'n klanten moet je nog sterker aan je binden. Daar moet je goede sales mensen voor hebben...
    met alle respect maar zelfs al ben je de beste sales ter wereld: Als Amazon HQ beslist het zelf te doen dan heb je daar als Sales Bpost niets aan te veranderen.

    Al afgevraagd waarom Amazon in België wil beginnen met het zelf leveren?
  6. belegger1981 4 december 2021 18:57
    quote:

    maskerade schreef op 4 december 2021 14:16:

    [...]

    met alle respect maar zelfs al ben je de beste sales ter wereld: Als Amazon HQ beslist het zelf te doen dan heb je daar als Sales Bpost niets aan te veranderen.

    Al afgevraagd waarom Amazon in België wil beginnen met het zelf leveren?
    Ik had vernomen dat belgie te klein is voor amazon om zelf te leveren en de leveringen bij bpost zullen blijven,of ben ik mis?
    Ik hoor het graag.
  7. Vavli 4 december 2021 19:51
    Ik denk dat Bpost in elk geval in een sterke positie zit en dat Amazon twee keer zal nadenken vooraleer ze de investeringen gaan doen die nodig zijn om Bpost te verslaan. Bpost heeft het personeel, de infrastructuur, de steun van de overheid,… om daar tegenop te boksen… dat is een totaal ander gegeven dan in de VS.
  8. [verwijderd] 4 december 2021 22:16
    quote:

    Vavli schreef op 4 december 2021 19:51:

    Ik denk dat Bpost in elk geval in een sterke positie zit en dat Amazon twee keer zal nadenken vooraleer ze de investeringen gaan doen die nodig zijn om Bpost te verslaan. Bpost heeft het personeel, de infrastructuur, de steun van de overheid,… om daar tegenop te boksen… dat is een totaal ander gegeven dan in de VS.
    'de steun van de overheid' .... jij ziet het echt niet, maar dat is een negatieve asset, Bpost zit in een zwakke positie daarentegen Amazon rules the world, wake up man
  9. maskerade 5 december 2021 09:15
    quote:

    pedro schreef op 4 december 2021 22:16:

    [...]'de steun van de overheid' .... jij ziet het echt niet, maar dat is een negatieve asset, Bpost zit in een zwakke positie daarentegen Amazon rules the world, wake up man
    Verklaar je nader waarom de steun van de overheid een negatieve asset is?
  10. Vavli 5 december 2021 20:43
    Ik heb veel liever de Belgische staat als meerderheid aandeelhouder dan zo een figuur als Kretinsky die zowel bij PostNL als de Britse post de grootste aandeelhouder is. Als die elders meer winst kan rapen en plots opstapt, krijgt de koers van PostNL een zware klap. In elk geval interesseert die Tsjech zich totaal niet voor de Nederlandse belangen, laat staan voor dat van de kleine aandeelhouders.
  11. DJ o Harry 6 december 2021 09:03
    quote:

    belegger1981 schreef op 4 december 2021 18:57:

    [...] Amazon levert al regelmatig hun zendingen zelf, Dit doen ze omdat bpost niet hun belofte altijd kan waarmaken van levering in 24 uur , heb de laatste tijd mijn aankopen bij amazon geleverd gekregen door hun eigen dienst en niet meer door Bpost,

    Ik had vernomen dat belgie te klein is voor amazon om zelf te leveren en de leveringen bij bpost zullen blijven,of ben ik mis?
    Ik hoor het graag.
  12. DJ o Harry 6 december 2021 09:23
    hoever gaat Bpost deze week weeral omlaag gaan, denk wat we tegen eind van de week onder de 7 gaan, wat is dit toch een triestig aandeel sta al bijna op 30 procent verlies
    vraag me af of dit ooit nog goed komt ,zodra mijn verlies weggewerkt is doe ik ze direct van de hand en voorgoed weg er mee, maar denk dat dit nog lang gaat duren, er is totaal geen vertrouwen in dit aandeel
  13. [verwijderd] 6 december 2021 11:37
    quote:

    maskerade schreef op 5 december 2021 09:15:

    [...]

    Verklaar je nader waarom de steun van de overheid een negatieve asset is?
    ambtenaren in stofjassen zo omschreef iemand, verder is overheidssteun uit den boze maar als het bpost is niet, wel je ziet wat ervan komt, niet aanpassen is hetzelfde lot als de neanderthalers met je minister van post erbij!
  14. maskerade 6 december 2021 11:58
    quote:

    pedro schreef op 6 december 2021 11:37:

    [...]ambtenaren in stofjassen zo omschreef iemand, verder is overheidssteun uit den boze maar als het bpost is niet, wel je ziet wat ervan komt, niet aanpassen is hetzelfde lot als de neanderthalers met je minister van post erbij!
    awel, ze zijn zich toch aan het aanpassen. Ze doen aan verticale integratie in de E-commerce sector. Dat is toch al een shift ten opzichte van brieven ronddragen.

    Ik begrijp nog steeds niet wat je bedoelt met negatieve assets. Assets staan op de balans. Bedoel je het beheerscontract tussen de regering en bpost?

    Dat is ook goedgekeurd door de europese commissie. Das +/- 126 mln € per jaar. =>omzet in 2020: 4.11 miljard €. De beheersovereenkomst heeft dus een aandeel van 3% van de omzet.

    Die overheids"steun" is niet vrijblijvend. Ze moeten der wel iets voor doen hé.
  15. maskerade 6 december 2021 12:01
    quote:

    pedro schreef op 6 december 2021 11:39:

    [...]keep on dreaming, die willen dat -terecht- niet
    persoonlijk ben ik daar ook geen voorstander van. Als het dan toch tot een joint-venture of merger moet komen, al dan niet met privatisering, zie ik wel complementaire business met een Kuehne Nagel of Katoennatie. (alle zoiets). Niet gewoon pakjes ronddragen. Dat is nu al een commodity.
10.743 Posts
Pagina: «« 1 ... 353 354 355 356 357 ... 538 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Bpost vlucht naar voren ondanks kritiek op mega-overname

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links