Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

BIOFRONTERA

386 Posts
Pagina: «« 1 ... 11 12 13 14 15 ... 20 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. peebee 19 november 2019 09:02
    Inmiddels 19 november, nog amper 1 maand te gaan, dus vooruitzichten zouden wel grotendeels bekend moeten zijn..
    oftewel: als het geen 30 mio zou worden, dient dit bekend gemaakt te worden in mijn ogen.
    Negatief gezegd: eigenlijk is Biofrontera a one trick pony....
    Blijf er overigens vertrouwen in houden, hopelijk goed nieuws Aktipak...
  2. [verwijderd] 5 december 2019 13:16
    Biofrontera heeft een werkend en goedgekeurd product: Ameluz dat een groei in verkoopvolumes kent sinds 2015. Ameluz is zowel in Europa (EMA) als ook in de VS (FDA) op de markt goedgekeurd als middel tegen actinische keratose (AK), een huidaandoening als gevolg van te veel in de zon te hebben gezeten. Ook is in het jaar 2017 Ameluz in Europa goedgekeurd tegen basaalcelcarcinoom (BCC). De FDA goedkeuring verwacht men in 2021. Er liggen nog kansen in het verschiet voor behandeling van acne en prickle cell carcinoma, kortom wederom enorme marktkansen.

    Als je wetenschappelijke studie wilt lezen van Ameluz zie:

    www.ema.europa.eu/docs/nl_NL/document...

    In het geval dat je dat in een andere taal wilt doen:
    www.ema.europa.eu/ema/index.jsp?curl=...

    Helaas is er door mij onbekende redenen enige groeivertraging opgetreden (let wel vertraging geen verkoopafname). Wie kan mij uitleggen waarom? Ik haal het niet uit: Biofrontera AG (BFRA) CEO Hermann Lübbert on Q3 2019 Results - Earnings Call Transcript Waarom heeft er zo’n onredelijke koersafstraffing plaatsgevonden? Ik vind het onredelijke gezien het feit dat Ameluz een superieur middel is in vergelijking tot wat er is en gezien de marktkansen die (nog) in het verschiet liggen. Is er iets structureel veranderd?
  3. [verwijderd] 14 januari 2020 12:06
    quote:

    MisterBlack schreef op 5 december 2019 13:16:

    Helaas is er door mij onbekende redenen enige groeivertraging opgetreden (let wel vertraging geen verkoopafname). Wie kan mij uitleggen waarom? Ik haal het niet uit: Biofrontera AG (BFRA) CEO Hermann Lübbert on Q3 2019 Results - Earnings Call Transcript Waarom heeft er zo’n onredelijke koersafstraffing plaatsgevonden? Ik vind het onredelijke gezien het feit dat Ameluz een superieur middel is in vergelijking tot wat er is en gezien de marktkansen die (nog) in het verschiet liggen. Is er iets structureel veranderd?

    Van 5 dec 2019

    Volgens SMC Research heeft Biofrontera zijn omzet- en winstverwachting moeten verlagen na de zwakke cijfers over het derde kwartaal. SMC-analist Holger Steffen ziet verhoogde onzekerheid over het groeipotentieel op de korte termijn, maar blijft de vooruitzichten op middellange termijn als zeer goed beoordelen, na de snelle expansie in de afgelopen jaren, die werd bekroond door een succesvolle markttoegang in de VS en een snel marktaandeel Vanuit het perspectief van SMC Research is de omzetdaling in het derde kwartaal van dit jaar de eerste significante demper van de afgelopen tijd.Het management ziet problemen in de vergoedingspraktijk als de belangrijkste reden en heeft verschillende tegenmaatregelen genomen die analisten als veelbelovend beschouwen, maar die langer zijn Na een stijging van de omzet met 31 procent tot EUR 19,1 miljoen in de eerste negen maanden, heeft het bestuur de winstverwachting voor het volledige jaar verlaagd van EUR 32 naar 35 miljoen naar EUR 28 tot 31 miljoen. Onderverdeeld naar de groeiverwachtingen voor het vierde kwartaal, komt dit overeen met een breed bereik van ongeveer 35 tot 80 procent. Tegelijkertijd werden de winstvoorspellingen voor het volledige jaar aanzienlijk herzien van +4 tot +7 miljoen euro tot -4 tot -6 miljoen euro, wat naast de lagere inkomsten met hogere kosten, vooral uit rechtszaken, maar ook vergeleken met de voorlopige berekeningen lager dan verwacht eenmalige inkomsten uit de acquisitie van Cutanea Het grote voorspellingsinterval voor groei in het vierde kwartaal laat zien dat er momenteel meer onzekerheid bestaat over het groeipotentieel op korte termijn. Het bedrijf meldt echter dat de verkopen in de Verenigde Staten sinds oktober weer zijn gestegen. Op deze basis, terwijl het onderzoeksbureau nu de verkoopraming voor het hele jaar bevestigt, die de analisten al hadden verlaagd op basis van de voorlopige omzetcijfers voor het derde kwartaal, was de winstraming opnieuw verlaagd in reactie op het negen maanden durende rapport. De groei- en marge-aannames van de analisten voor de komende twee jaar zijn ook voorzichtiger, en het voortdurende conflict met grootaandeelhouder Deutsche Balaton, die misschien de kwestie van vertrouwen met betrekking tot alle bestuursleden op een andere buitengewone algemene vergadering in december wil oproepen, zorgt voor extra onzekerheid. Als gevolg hiervan beschouwt de kwestie van de continuïteit van het management SMC Research als een belangrijke risicofactor, terwijl het onderzoeksbureau daarentegen de groeivooruitzichten op middellange termijn van Biofrontera beschouwt, die de analisten als zeer goed blijven beoordelen. De tegenmaatregelen in de VS zijn veelbelovend en een komende uitbreiding van de goedkeuring in Europa om actinische keratosen in de nek, romp en ledematen te behandelen, een mogelijke uitbreiding van de goedkeuring in de VS met basaalcelcarcinoom en de intensivering van de marketing van Xepi bieden aanzienlijk extra potentieel In dit spanningsveld had SMC Research een reële waarde bepaald van ongeveer EUR 6,60 per aandeel (voorheen: EUR 7,10), hetgeen aanzienlijk boven de sterk lagere prijs lag. Om rekening te houden met de momenteel verhoogde onzekerheid, veranderde het onderzoeksbureau de stemming in "Speculative Buy" (voorheen: Buy)
  4. forum rang 5 MisterBlues 15 januari 2020 17:13
    Dank rryn voor je post van 14 jan 2020 om 12:06

    Kortom op de middellange termijn blijven de vooruitzichten goed. Een 'speculatief koopadvies' kan weer veranderen in een 'normaal koopadvies' als:
    - De problemen in de vergoedingspraktijk opgelost worden
    - De scherpe kanten van het voortdurende conflict met grootaandeelhouder Deutsche Balaton eraf zijn
    - De hoge kosten als gevolg van vele rechtszaken verdwijnen.

    Het belangrijkste is dat de verkoop in de VS blijft toenemen. Dit is toch de markt waar het meeste winst kan worden behaald.

    Ik ga genoemde punten goed in de gaten houden in 2020, 2021. Ik krijg een beetje een punthoofd van de complicaties rond dit aandeel.

    MP
386 Posts
Pagina: «« 1 ... 11 12 13 14 15 ... 20 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 860,01 -0,62%
EUR/USD 1,0655 +0,11%
FTSE 100 7.895,85 +0,24%
Germany40^ 17.714,20 -0,69%
Gold spot 2.392,50 +0,55%
NY-Nasdaq Composite 15.282,01 -2,05%

Stijgers

WDP
+3,12%
Kendrion
+2,92%
EBUSCO...
+2,67%
Vopak
+2,61%
NX FIL...
+2,17%

Dalers

JUST E...
-5,11%
TomTom
-4,68%
Fugro
-4,30%
ASMI
-4,00%
BESI
-3,64%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links