Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Novacyt PSE:ALNOV.FR, FR0010397232

  • 0,810 23 apr 2024 16:38
  • +0,030 (+3,85%) Dagrange 0,750 - 0,810
  • 226.278 Gem. (3M) 177,7K

Novacyt de volgende biotech raket!

70.368 Posts
Pagina: «« 1 ... 1022 1023 1024 1025 1026 ... 3519 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. makyjo 3 juni 2020 08:41
    quote:

    N13k schreef op 3 juni 2020 08:37:

    Ook dit PB heeft positieve en negatieve kanten. Ik denk in beginsel dat het heel goed is dat je in staat bent om grote schulden meteen af te lossen (in de toekomst geen rentelasten/aflossingen).

    Daarnaast zien we echter ook dit:
    ''Vatel has exercised its right to request conversion of all outstanding debt into new ordinary
    shares of €1/15 each in the Company (“Ordinary Shares”) at a fixed conversion price of €0.70
    per Ordinary Share. Therefore, the remaining debt of €2,066,257 has been converted into
    2,952,681 Ordinary Shares''

    Vatel ruilt dus haar lening in voor shares met een omgerekende waarde van €0,70. Ik denk dat we er vanuit mogen gaan dat zij heel snel al die 3miljoen aandelen zullen dumpen om nog zoveel mogelijk winst te behalen t.o.v. de huidige koers?

    Totaal aantal verhandelbare aandelen per 9 juni: 70,626,248
    De dillution vanaf het huidige aantal aandelen bedraagt: 4,36%
    Er werden ook afspraken gemaakt welk tijdsschema dient gerespecteerd te worden als ze al hun aandelen willen dumpen want dergelijke zakenpartner zal wel over andere info beschikken dan de markt
  2. [verwijderd] 3 juni 2020 08:44
    quote:

    Here to stay schreef op 3 juni 2020 08:39:

    nogmaals;
    Vatel has agreed to a lock-in period for a certain number of the Ordinary Shares, whereby 1,107,255 Ordinary Shares will not be sold or transferred before 31 December 2021, and a further 1,033,438 Ordinary Shares will not be sold or transferred before 31 March 2021. The remaining 811,988 shares have no such restrictions.
    Ah ja dank, aanpassingen gemaakt in mijn post.
  3. [verwijderd] 3 juni 2020 08:47
    Het scheelt dat veel aandelen nog een tijdje in lock-in zitten ja :)
    Vraag me alsnog af hoe de markt hier op reageert, de markt weet nu iig dat er een dillution aan komt, gaat men het al inprijzen?
    Bij het semi-positieve bericht van gister ging het ook al down. En nu..?

    Die gegroeide cashpositie van 25miljoen per 2 juni is op zich ook wel goed nieuws denk ik. Iig lastig inschatten als je het exàcte aantal verkopen niet weet (en ook niet weet of klanten vooruit hebben betaald etc etc). Maar fijn dat ze het geld hebben natuurlijk.. schulden aflossen, dikke prima.
  4. forum rang 10 voda 3 juni 2020 08:56
    Toch een flinke rente besparing:

    The €5.0m HEGC secured term loan, announced on 6 November 2019, has a fixed interest rate
    of 11% per annum and is repayable over 48 months with an initial 12-month interest only period
    followed by 36 equal monthly payments of interest and capital. HEGC took a first ranking charge
    over the assets of the UK businesses with a pledge over Novacyt, which will be satisfied upon
    full repayment of €6.1m, including €5.0m of capital, during the month of June 2020.

    In May 2018, Novacyt entered into an unsecured convertible bond facility with Vatel for €4.0m
    to be repaid over three years at an interest rate of 7.4%. Under the terms of an agreed
    restructure with Vatel, announced on 6 November 2019, the interest rate was retrospectively
    increased to 8.9% (effective 31 July 2019) and the term of the loan was extended by 12 months
    to May 2022 to reduce annual payments to Vatel. The bond also carries a non-conversion
    premium of 0.1% when monthly repayments are made in cash.
  5. forum rang 7 trab33 3 juni 2020 09:02
    quote:

    Headtrader schreef op 2 juni 2020 17:58:

    [...]

    Het bedrijf zelf is er zich gewoon van bewust dat de koers reeds zwaar overdreven is en wil niet meedoen aan het kunstmatig opdrijven van de koers. Ze willen heel graag aandacht van institutionele beleggers en echte analisten. Die kunnen ze enkel krijgen aan een aantrekkelijke koers en dat is het niet meer. Het heel beperkt inkopen van eigen aandelen is om de schijn hoog te houden naar de particuliere beleggers zodat het aandeel nu ook niet crasht.
    Het koersverloop van de laatste weken komt hen perfect uit.
    neen dat willen ze nu echt niet laten uitschijnen dat de koers aan 3.5 te hoog is
    daarom zijn er al 3 insiders aankopen geweest de laatste 14 dagen
    of zouden ze vrijwillig de koers omlaag praten om goedkoop in te kopen ;)
  6. Johny 3 juni 2020 09:22
    Zakken en stijgen het aandeel is een spel voor velen.
    Maar in the end stijgt het hard... al de rest moet je niet naar zien.
    Ik kijk er minder en minder naar.
    Ik blijf vertrouwen houden.
    Je kan veel verdienen met traden maar is niets voor mij. Ik durf niet te verkopen.
    Long term is positief.
    Geen schulden meer , cash komt binnen , crisis is nog lang niet voorbij enz..
    Het bedrijf groeit als kool en de kans is groot dat het wordt opgegeten.
  7. Zuurtje 3 juni 2020 09:25
    [quote alias=Johny id=12462863 date=202006030922]
    Zakken en stijgen het aandeel is een spel voor velen.
    Maar in the end stijgt het hard... al de rest moet je niet naar zien.
    Ik kijk er minder en minder naar.
    Ik blijf vertrouwen houden.
    Je kan veel verdienen met traden maar is niets voor mij. Ik durf niet te verkopen.
    Long term is positief.
    Geen schulden meer , cash komt binnen , crisis is nog lang niet voorbij enz..
    Het bedrijf groeit als kool en de kans is groot dat het wordt opgegeten.

    [/quote
    Zo denk ik er ook over..ik durf ook niet te handelen, doe het altijd verkeerd! Lol
  8. [verwijderd] 3 juni 2020 09:25
    quote:

    voda schreef op 3 juni 2020 09:15:

    En het PB wordt weer verkeerd uitgelegd. Niet te geloven toch? Of speelt hier wat anders mee?

    Novacyt 3,36 -0,06 -1,75 % 09:13:59
    Het bedrijf zat gewoon al jaren in overlevingsmodus met een massa schulden en dankzij een onverwacht opkomend virus zijn zij plots in staat hun schulden af te lossen. Aandeel staat nog steeds x20 tov begin dit jaar en toch vinden jullie dit onbegrijpelijk laag. Beetje serieus blijven hé
70.368 Posts
Pagina: «« 1 ... 1022 1023 1024 1025 1026 ... 3519 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium drie voorbeelden van IEX Premium: de exclusieve content op de site, de app op een smartphone en IEX Magazine.

Benieuwd naar onze analyses en kooptips?

Word nu abonnee van IEX en krijg onbeperkt toegang tot onze (koop)tips en succesvolle modelportefeuilles. Nu 3 maanden voor slechts €19,95! Profiteer van 58% korting!

Word abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links