Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,660 24 apr 2024 11:57
  • +0,140 (+2,54%) Dagrange 5,550 - 5,685
  • 238.669 Gem. (3M) 317,5K

off-topic

23.306 Posts
Pagina: «« 1 ... 931 932 933 934 935 ... 1166 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 Unimog 20 mei 2022 19:21
    bedrijven hebben momenteel meer interesse in het kopen van aandelen dan de handelaren lijkt het wel

    maaltijdbezorger doordash gaat voor 400mio aandelen inkopen. na een groene start duikt het aandeel met de markt mee -8%
    400mio op een marketcap van 22miljard maakt geen al te grote indruk op een dag als vandaag

    eerder van de week was er al Caterpillar die voor 15 miljard gaat inkopen op iets meer dan 100miljard marketcap
    dat zet meer zoden aan de dijk
  2. forum rang 7 Unimog 20 mei 2022 19:40
    quote:

    ketchup schreef op 20 mei 2022 19:24:

    Heb vandaag PosrNl verkocht, TomTom gehalveerd
    Apple en MSFT gestaffeld inslaan, doe daar ook Alphabet en AMZN bij
    Ga terug posities nemen in de big 4 US Tech
    geen haast , want denk nog steeds dat we lager gaan

    Gd wknd
    Alphabet en Amazon gaan beide door 20 splitten mocht je het niet weten.
  3. forum rang 7 ketchup 20 mei 2022 20:24
    Bedankt wist niet, maar maakt mij niet uit
    Voor mij gaat het niet om aantallen, maar om investeringswaarde , dus 1 aandeel @ 100 of 10 aandelen @ 10 is om het even

    Zo maken ze wel meer aandelen beschikbaar voor een groter publiek

    Voor 1 aandeel nu @ 2000 krijg je er dan straks 20 aan 100 ( of welke verdeelsleutel ze dan ook toepassen )
  4. forum rang 5 Saibee 20 mei 2022 20:41
    quote:

    Unimog schreef op 20 mei 2022 20:32:

    Ja klopt op die manier. Zo zijn de aandelen als de opties beter verhandelbaar en zijn ze makkelijk toe te voegen aan etf's.
    Ja, en kunnen ze eventueel ook aan de Dow worden toegevoegd; dat gaat nooit gebeuren met aandelenprijzen in de duizenden dollars.
  5. forum rang 7 Unimog 20 mei 2022 20:53
    quote:

    Saibee schreef op 20 mei 2022 20:41:

    [...]
    Ja, en kunnen ze eventueel ook aan de Dow worden toegevoegd; dat gaat nooit gebeuren met aandelenprijzen in de duizenden dollars.
    Dat zou de weging van de Dow inderdaad compleet uit zn verband slaan.
    Van deze eventuele toepassing is me overigens verder niets bekent.
    Enkel speculatie? Het tech gehalte word dan wel erg groot.
  6. Johan8 20 mei 2022 23:17
    We zitten in een bearmarket, niets nieuws wat ik nu
    vertel waardchijnlijk.
    Aandelen gaan -80 / -90% , de toppers -70 / -50%

    ik volg op twitter JDB_trading aanrader om te
    volgen, waarzinnig goed hoe hij alles ziet op basis
    van TA
    Je zou al zijn tweets van de laatste 2 jaren kunnen bekijken

    Zelf heb ik alleen nog Tomtom calls, Plug Power
    en dus velen putopties
  7. forum rang 7 ketchup 21 mei 2022 07:26
    wat je ook gestaffeld gaat inslaan, hou er serieus rekening mee dat mochten de Q2 cijfers eerder minder dan meer tonen versus de verwachtingen , dan kan er echt nog een reep af
    dat gaat vooral op voor de Big Tech bedrijven aan de overkant van het water, daar is het de laatste jaren immer 'meer' geweest en zijn de verwachtingen vaak overtroffen
    nu is het echt oppassen als APPLE en MSFT voor het eerst tekort komen versus de verwachtingen dat kan Apple ook terug naar 115 en MSFT naar 200 $

    hou dus genoeg achter de hand mocht dat gebeuren om te middelen

    gd wknd
  8. forum rang 7 JP Samosa 21 mei 2022 12:09
    quote:

    ketchup schreef op 21 mei 2022 07:26:

    wat je ook gestaffeld gaat inslaan, hou er serieus rekening mee dat mochten de Q2 cijfers eerder minder dan meer tonen versus de verwachtingen , dan kan er echt nog een reep af
    dat gaat vooral op voor de Big Tech bedrijven aan de overkant van het water, daar is het de laatste jaren immer 'meer' geweest en zijn de verwachtingen vaak overtroffen
    nu is het echt oppassen als APPLE en MSFT voor het eerst tekort komen versus de verwachtingen dat kan Apple ook terug naar 115 en MSFT naar 200 $

    hou dus genoeg achter de hand mocht dat gebeuren om te middelen

    gd wknd
    Een goeie waarschuwing. Ik beperk me nu ook tot af en toe gestaffeld inkopen.
  9. forum rang 7 sniklaas 21 mei 2022 16:04
    quote:

    Johan8 schreef op 21 mei 2022 13:05:

    zoals een van de beursuitspraken,

    ga geen vallend mes opvangen
    Koop wanneer het bloed door de straten loopt is er ook eentje die zijn waarde veelvuldig heeft aangetoond…

    Vergeet niet dat puur cash aanhouden je in 2022 op -10% waardeverlies zet dat je hoogstens met een paar %% kunt verkleinen door slim valuta’s te verhandelen…
  10. forum rang 5 Saibee 21 mei 2022 16:54
    quote:

    sniklaas schreef op 21 mei 2022 16:04:

    [...]
    Vergeet niet dat puur cash aanhouden je in 2022 op -10% waardeverlies zet dat je hoogstens met een paar %% kunt verkleinen door slim valuta’s te verhandelen…
    Ik kijk daar iets anders tegen aan.

    Zelf heb ik geld voor het dagelijks leven en beleggingsgeld gescheiden.
    Beleggingsgeld gebruik ik niet om het dagelijkse leven mee te bekostigen (nu niet en later ook niet); het enige wat ik met dat geld doe is beleggen waarbij cash aanhouden voor mij ook als een vorm van beleggen is.
    Elke euro die op de beleggingsrekening staat is (afgezien van 0.5% negatieve rente die je vanaf een bepaald saldo kwijt bent) na een jaar nog steeds één euro.

    De enige reden waarom ik m'n cash in bepaalde aandelen omzet is dat de risk/reward ratio van die aandelen ten opzichte van het aanhouden in cash liefst op de korte maar zeker op de langere termijn (duidelijk) beter is.

    Ik weet het, timing is lastig en kopen op de absolute bodem is maar voor weinigen weg gelegd; daarom koop ik ook gefaseerd bij maar dat de prijzen in het dagelijkse leven met 10% stijgen is voor mij geen reden om de cashpositie van een beleggingsrekening aan het werk te zetten.

    De koopkracht van geld waarmee het dagelijkse leven bekostigd wordt is natuurlijk wel aan inflatie (dit jaar tegen de 10%) onderhevig; daar zou ik wellicht wel de aankoop van bepaalde gebruiksgoederen naar voren schuiven (zeker als je denkt dat de hoge inflatie structureel is).
  11. forum rang 7 sniklaas 21 mei 2022 20:28
    quote:

    Saibee schreef op 21 mei 2022 16:54:

    [...]Elke euro die op de beleggingsrekening staat is (afgezien van 0.5% negatieve rente die je vanaf een bepaald saldo kwijt bent) na een jaar nog steeds één euro.
    daarom schrijf ik ook waardeverlies Saibee, de euro van vandaag heeft volgend jaarde een waarde van 90 €cent, dus cash staat bij voorbaat al op 10% waardeverlies…

    Rendement op de beurs is bij mij de enige vorm van inkomsten en vul van het dividend en de opgeschreven winst uit de portefeuille de pot om volgend jaar van te leven..

    Opgeschreven winsten van de pensioen en winstpakkers portefeuille worden opnieuw geïnvesteerd en alle dividenden gaan ook naar de leefrekening…

    De overtollige’ centen van de leefrekening dient als ‘buffer’ ter bescherming van margin calls op mijn cfd posities…
  12. forum rang 7 sniklaas 22 mei 2022 01:57
    quote:

    Saibee schreef op 21 mei 2022 21:20:

    Sniklaas, vanuit jouw positie snap ik wel waarom je de kaspositie, gezien de inflatie van 10% en een spaarrente ergens tussen 0 en -0.5%, het liefst zo snel mogelijk weer herinvesteert.
    Is mijn werkkapitaal dat als een goed ondernemer betaamd moet renderen, iig geinvesteerd moet worden met als doel om minstens de waardevermindering gecompenseerd te krijgen en daar bovenop een minimaal rendement...
  13. forum rang 7 MOEdig Voorwaarts 22 mei 2022 07:02
    Expiratie is ook hier zonder problemen verlopen.

    Ik sta YTD nog op een klein plusje.

    Ik heb nog wel een paar probleemdossiers op te lossen, te weten JET en Atos. Op beide aandelen zou ik schadeloos uit moeten kunnen stappen als ze langere tijd minimaal op dit niveau blijven liggen (break-even niveau verlaagd middels opties). Bassisscenario bij JET is voor mij dat deze geleidelijk naar nul zal zakken (elke M&A-actie is dus upside), terwijl brekebeen Atos misschien op eigen kracht kan herstellen (daarnaast veel outside interesse in cyberhoek van Atos).

    Cash level opgehoogd naar comfortabel niveau (>30% ex optieverplichtigen).

    Agenda voor de komende tijd is vooral om kwaliteit op te vangen tegen aantrekkelijke prijzen. Fondsen waar mijn aandacht naar uit gaat zijn o.a. Blackrock en toch ook wat cyclischer spul als Aperam en Michelin (daar veel te vroeg begonnen met puts schrijven, maar inmiddels "gefixt" en klaar om aandelen op te vangen).

    Overigens ook naar Alphabet gekeken, maar mijn probleem met big tech is dat hun verdiensten vooral zijn gebaseerd op een totaal gebrek aan toezicht (schaamteloze exploitatie privacygegevens, misbruik machtsposities (Apple)). Indirect via Blackrock (hoge weging big tech in diverse etf's) hier toch enige exposure naartoe. Positie in BLK is echter nog minimaal.

    So far, so good.

    Ben benieuwd wat de nieuwe week gaat brengen.
23.306 Posts
Pagina: «« 1 ... 931 932 933 934 935 ... 1166 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links