Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,510 23 apr 2024 16:49
  • +0,050 (+0,92%) Dagrange 5,450 - 5,585
  • 435.847 Gem. (3M) 313,7K

off-topic

23.301 Posts
Pagina: «« 1 ... 760 761 762 763 764 ... 1166 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 sniklaas 17 september 2021 14:39
    @GLPG, positief bericht en wie weet weer snel terug > gak van €53,02...

    17 September 2021; 13.15 CET; Galapagos NV (Euronext & Nasdaq: GLPG) announced today that the European Medicines Agency's (EMA) Committee for Medicinal Products for Human Use (CHMP) has issued a positive opinion for Jyseleca® (filgotinib), a once-daily, oral, JAK1 preferential inhibitor for the treatment of adult patients with moderately to severely active ulcerative colitis (UC) who have had an inadequate response with, lost response to, or were intolerant to either conventional therapy or a biologic agent. Following this positive opinion, a final decision from the European Commission is expected later this year.
  2. forum rang 7 ketchup 17 september 2021 14:54
    Ja, lees me net in over Galapagos , dat zou in ieder geval even een halt aan de verdere erosie kunnen geven zojuist een 1é order ingelegd 1.250 stuks te kopen @ 47,25 euro of beter - zou moeten lukken

    ja, heb ze gekregen, iets onder mijn niveau

    mocht het de komende dagen verder naar 45-46 euro zakken koop ik nog wat bij
  3. forum rang 7 ketchup 20 september 2021 07:14
    Hang Seng krijgt een gevoelige tik - 3.5%
    China Inc staat zwaar onder druk en al een tijdje, eerst de handremmen aan op de Tech bedrijven en haar multi miljardairs, nu gaat Evergrande diep door het stof
    en het is nog maar de vraag of die gered gaan worden

    zelfs sectoren die eerst als veilig gezien werden, waar oa Lenovo in opereert krijgen klappen

    Lenovo begon het jaar aan 7.50 HK$ ging naar een high van 11.50 ( plus 50% ) en staat nu wel aan 8 HK$
    Lenovo heeft praktisch de hele rally teruggegeven , nu YTD is daar nog maar 6.5% van over voor een plus
    zo ook Bank of China, begin het jaar aan 2.70 HK$, ging naar een high van 3.15 ( plus 17%) en thans weer aan 2.70 HK$ , die heeft haar hele rally teruggegeven )

    beide geven wel fors dividend , Lenovo 3.75% en Bank of China 8.5%

    Alibaba veerde op van haar low van 150 HK$ naar 170 HK$, nu weer tergen 150 HK$ ( heb ze recent aangekocht aan 157 HK$)
    Alibaba heeft een enorme afstraffing gekregen en van begin dit jaar van 230 HK$ heeft het aandeel 35% ingeleverd en het was al in verval.

    dus is dus niet zo verwonderlijk dat Prosus met een zware weging in Tencent , ook van 100 euro terug gezakt is naar 68-70 euro

    de pijn op China Inc is vrees ik nog niet over, de partij gaat naar total control en de miljardairs moeten in het gareel
    daarbij kan Evergrande als ze omvallen de hele Chinese economie een tik geven en dat zal zich ook vertalen een handrem op de wereldwijde handel
    China is een grote productiemotor voor de wereld
    we komen er steeds meer achter dat we daarop moeten minderen voor exposure

    eerste Banken gaan hier vermogende klanten vanaf Oktober belasten op geparkeerd kapitaal
    bedragen vanaf 100.000 euro tot 1 mio betalen een 0.5% op jaarbasis
    bedragen boven de 1.0 mio euro betalen 0,3% op jaarbasis
    bedragen < 100.000 euro mogen nog gratig geparkeerd worden
    afrekening zal per kwartaal plaatsvinden

    Gij zult beleggen en Gij zult risico nemen, want als het klapt moeten we er allemaal maximaal inhangen , en dat allemaal omdat de rentes niet mogen oplopen, want de schulden kunnen niet afgelost worden
    al onze overheden zijn Evergrande's

    ze houden de langlopende rentes toch niet onder controle, ze gaat de versoepelingen wel moeten terugdraaien
    gratis geld is over

    dus beter wat parkeergeld betalen en genoeg cash achter de hand houden, want er komt toch een keer een einde aan deze gratis super bull run aan de beurzen en China laat zien hoe je waardes kan halveren op 12 maand.

  4. forum rang 7 sniklaas 20 september 2021 10:08
    @3333, Evergrande’s schuld van 300 miljard US$ valt de markt zwaar op de maag en de injectie van 14 miljard van de staat van afgelopen vrijdag is goed om de eerste nood (salarissen ed) te ledigen maar meer ook niet..

    Oogt al met al een ongecontroleerde beerput waar de grootte partijen zoals een Blackrock een fors belang in hebben en dus een flinke financiële markt schade kunnen veroorzaken..

    De eieren waarop we momenteel lopen worden steeds groter waardoor bij breuk het verlies er meteen inhakt waar tevens de goudgerande dividenden van de @ABN en @BASF partijen lonken en natuurlijk @CSGN, deze morgen de positie tot target aangevuld en neem < CHF 9 extra stukken..

    De edele metalen laten het vooralsnog afweten, had gezien de huidige onrust een herstelletje verwacht, vannacht nog wat ZILVER en PLATINUM bijgenomen…
  5. forum rang 7 ketchup 20 september 2021 11:09
    Shell is volgens Morgan één van de winnaars die de transitie van Oil & Gas major naar energiespeler gaan volbrengen
    ze zien Shell als goed gepositioneerd en gecommitteerd de juiste stappen te nemen , ze denken dan ook dat dit zich over tijd gaat vertalen in de koers van het aandeel thans aan rond 17 euro hebben ze een overweight advies op het aandeel en denken dat bij oplopende Olie prijzen mogelijk terug over 12-18 maand naar 100$, thans @ 70$
    Gas is al vast en nogmaals de vooruitziende blik dat Shell de transitie gaat volbrengen op een acceptabele manier en aandeelhouderswaarde verder zal weten te beschermen , en dat dit op de langere termijn zich zou kunnen vertalen in een aanzienlijke appreciatie van de koers, ze denken op 2-3 jaar bij een mooi rendement voor dividend er 40% upside zit op het aandeel voor een koers richting de 23-25 euro

    Long Shell, dus laten we hopen dat ze gelijk krijgen en dat Shell bij 2024 weer een aandeel is dat stevig in de 20 noteert en dat bij 4% dividend rendement maakt het een aantrekkelijke belegging voor de komende 3 jaar.
  6. forum rang 7 JP Samosa 20 september 2021 12:16
    ABM FN-Dow Jones) Deutsche Lufthansa wil 2,14 miljard euro ophalen met een aandelenuitgifte om zijn eigen vermogen te versterken en ontvangen steungelden terug te kunnen betalen.

    Vanaf woensdag zullen 6 miljoen nieuwe aandelen worden aangeboden aan de huidige aandeelhouders, waardoor het aantal uitstaande aandelen verdubbelt.

    De nieuwe aandelen kosten 3,58 euro per stuk. Het aandeel Lufthansa sloot vrijdag op 8,21 euro.

    Een syndicaat van banken heeft de claimemissie volledig onderschreven.

    De bruto opbrengst zal worden gebruikt om 1,5 miljard euro terug te betalen aan het Duitse fonds voor economische stabilisering, kondigde het bedrijf aan. Eind dit jaar wil Lufthansa nog eens 1 miljard euro terugbetalen.
  7. forum rang 5 Saibee 20 september 2021 12:55
    De afgelopen week weinig transacties gedaan.
    Vrijdag was de expiratie; heb wat RD Shell moeten leveren.

    Als ik zie wat voor klappen de grondstof-aandelen vandaag krijgen dan ben ik blij dat ik hier de afgelopen weken de posities vrijwel volledig afgebouwd heb.

    Aandelen Danone rond 63 euro verkocht (goed getimed) en het vrijgekomen geld in Henkel belegd; die timing was duidelijk minder.
    Henkel hou ik gewoon aan; solide balans, niet echt goedkoop maar duidelijk minder risico dan Danone.

    Banken blijf ik uit op wat optie-constructies na (lange calls en kort geschreven calls); wel opletten als de dividenden uitgekeerd worden.

    Boskalis is, zo te zien, de enige grotere positie in de porto die meer dan 2% zakt.
    Afgelopen vrijdag liepen geschreven calls op nul af; voor de rest heb ik naast aandelen nog een wat langer lopende driepoot op 25 en 26 euro.
    Over Boskalis maak ik me weinig zorgen; goed gevulde orderportefeuille en met alle nog te nemen klimaatmaatregelen in het verschiet is dit één van de aandelen die ik rustig over een crisis heen durf aan te houden.
  8. forum rang 7 ketchup 20 september 2021 13:10
    vandaag even een serieuze reality check - dat er na new highs toch ook weer fiks wat afkan
    wel constateer ik met verbazing dat ook aandelen die gewoon deze hele hosanna hausse aan de beurzen praktisch niet meegemaakt hebben en waarvan je al wat (broos) herstel zag, nu gewoon ook mee onderuit gezogen worden

    de financials die echt goed aan het herstellen waren krijgen vandaag een ongelofelijk pak rammel
    nu begrijp ik dat er totaal een 150-tal financiële instellingen op de een of andere manier wel een exposure hebben aan dat Evergrande ( direct of indirect)
    en als je maar zelfs de naam Lehman maar fluistert dan slaat de paniek al toe

    heb een mooie run gehad dit jaar en ga dat niet allemaal teruggeven , dus ik zet wel stoploss op bepaalde posities , die geen of weinig dividend uitkeren en remplaceer dan dat wel met wat anders dat wel dividend uitkeert ( ik opteer voor wachtgeld)
    overall blijf ik voor risicoprofiel rond de huidige verdeling van 55% cash, 40% shares en 5% edelmetalen

    wil wel op een goede correctie de Big 4 tech bedrijven in de US kopen ( Apple, MSFT, Alphabet en AMZN) maar dan moet daar toch eerst nog 10-15% af.
  9. forum rang 7 sniklaas 20 september 2021 20:53
    De CASH positie is vandaag fors afgenomen, heb gemiddeld bij, @PLATINUM, @ZILVER, @BASF, @BAYN, @CSGN, @GLPG, @PNL, @PRX, @TKWY, @URW en zojuist bij @INTC...

    - CASH 17%
    - AANDELEN 56%
    - EDELE METALEN (9,3%), MINERS (11,3%) EN HEFBOOM PRODUCTEN (5,7%), totaal 26%
    - HEDGE COVERAGE VAN ALLE INVESTERINGEN 70%

    tot nu toe lever ik vandaag onder aan de streep 1,4% in en -6% in de afgelopen 10 dagen...
  10. forum rang 7 ketchup 21 september 2021 07:43
    quote:

    ketchup schreef op 20 september 2021 11:09:

    Shell is volgens Morgan één van de winnaars die de transitie van Oil & Gas major naar energiespeler gaan volbrengen
    ze zien Shell als goed gepositioneerd en gecommitteerd de juiste stappen te nemen , ze denken dan ook dat dit zich over tijd gaat vertalen in de koers van het aandeel thans aan rond 17 euro hebben ze een overweight advies op het aandeel en denken dat bij oplopende Olie prijzen mogelijk terug over 12-18 maand naar 100$, thans @ 70$
    Gas is al vast en nogmaals de vooruitziende blik dat Shell de transitie gaat volbrengen op een acceptabele manier en aandeelhouderswaarde verder zal weten te beschermen , en dat dit op de langere termijn zich zou kunnen vertalen in een aanzienlijke appreciatie van de koers, ze denken op 2-3 jaar bij een mooi rendement voor dividend er 40% upside zit op het aandeel voor een koers richting de 23-25 euro

    Long Shell, dus laten we hopen dat ze gelijk krijgen en dat Shell bij 2024 weer een aandeel is dat stevig in de 20 noteert en dat bij 4% dividend rendement maakt het een aantrekkelijke belegging voor de komende 3 jaar.

    toeval bestaat niet , Morgan komt met een uiterst positieve update on Shell
    en nu de confirmatie verkoop door Shell van Permian Bassin voor 9.5 miljard $ in contanten/cash

    goede stap van Shell in haar transitie-plan en verder een mooi bedrag voor verdeling onder aandeelhouders, verdere afbouw van schuld en ruimte voor aanvullende acquisities om de transitie naar Energiespeler te versnellen

    Shell gaat echt in overdrive en is niet voor niets één van de favorieten om de transitie te volbrengen.

    voor de rest is het pijn in China , Alibaba zakt naar new low @ 148 HK$, Bank of China doet het redelijk aan 2.70 HK$ , Lenovo zakt verder terug na iets onder de 8 HK$ en is bezig al het mooie van dit jaar in te leveren

    mijn porto kreeg gisteren wel een tik, maar YTD nog fiks op en ben niet van plan dit allemaal terug te geven, dus voor nu damage control modus
    hoop wel dat de Big 4 aan de overkant van het water nu eens goed gaan corrigeren met een % of 15 en dan ga ik beginnen in te stappen
    APPLE nu vanaf de high van 157$ thans @ 143$ is straks de 1e aan de beurt, nu 10% onder de high
    AMZN straks als 2e aan de beurt nu ook van een high van 3770 naar thans 3355 is ook 10% gecorrigeerd
    MSFT is van de high van 305 nu aan 294 slechts 3,5% gezakt
    ALPHABET van een high van 2925 nu aan 2775 slechts 5% gezakt

    Apple en AMZN nog 5% te gaan om in te stappen
    MSFT en ALphabet die moeten nog 10% zakken

    niet onmogelijk als er een bloedrode oktober maand aankomt ?

  11. forum rang 7 JP Samosa 21 september 2021 09:46
    @Ketchup,
    Met name @Micrsoft is loeivast. Stijgt langzaam maar van echte daling is al lange tijd geen sprake. Wil ik ook weer in.

    @AAL ( voormalig geldmachientje)van 3000 naar 2500 in een week…heb je ze in porto?

    Zit nu aan zo’n 65 a 70% cash. Wacht op hernieuwde instapkansen, Asmi,Besi,Nokia ,tom2.
    Ali,Baidu en kweb hou ik en neem ik bij mocht t echt veel verder zakken.

    Maar , ik zie nu dat de boel al flink begint te herstellen…….

  12. forum rang 7 ketchup 21 september 2021 09:52
    Neen, geen AAL in de porto
    concentreer me wat de UK betreft op 3 aandelen die ik on and off in de porto heb ( soms wat meer van de ene dan weer van de andere ) : Barclays, Man Group en Glencore

    Ja, MSFT doet het ongelofelijk goed
    dit is immer het probleem, heb te vroeg afscheid genomen en om er dan nu weer in te stappen is verrotte moeilijk, maak me geen illusie dat ik wat zal moeten opbetalen , maar voor nu is het allemaal naar mijn gevoel erg vol gewaardeerd.
  13. mjmj 21 september 2021 09:58
    quote:

    ketchup schreef op 21 september 2021 09:52:

    Neen, geen AAL in de porto
    concentreer me wat de UK betreft op 3 aandelen die ik on and off in de porto heb ( soms wat meer van de ene dan weer van de andere ) : Barclays, Man Group en Glencore

    Ja, MSFT doet het ongelofelijk goed
    dit is immer het probleem, heb te vroeg afscheid genomen en om er dan nu weer in te stappen is verrotte moeilijk, maak me geen illusie dat ik wat zal moeten opbetalen , maar voor nu is het allemaal naar mijn gevoel erg vol gewaardeerd.
    MSFT heeft een duurzaam groeiende asset: hun ecosysteem inclusief teams. Kan niemand tegen op. Daarnaast azure.
  14. forum rang 7 JP Samosa 21 september 2021 17:32
    quote:

    sniklaas schreef op 20 september 2021 20:53:

    De CASH positie is vandaag fors afgenomen, heb gemiddeld bij, @PLATINUM, @ZILVER, @BASF, @BAYN, @CSGN, @GLPG, @PNL, @PRX, @TKWY, @URW en zojuist bij @INTC...

    - CASH 17%
    - AANDELEN 56%
    - EDELE METALEN (9,3%), MINERS (11,3%) EN HEFBOOM PRODUCTEN (5,7%), totaal 26%
    - HEDGE COVERAGE VAN ALLE INVESTERINGEN 70%

    tot nu toe lever ik vandaag onder aan de streep 1,4% in en -6% in de afgelopen 10 dagen...
    Ha, dan blijft er nog genoeg over,Peter.
    Tkwy en Besi ben ik uit.
    Takeaway ,vreemd aandeel.
    Ik laat zelf nooit thuis bezorgen en sta altijd raar te kijken van het aantal bezorgers in de stad. En dat daar velen nog aan moeten verdienen
    maar ook Bpost en post.NL, zijn gestaag dieper aan het zinken.
    Bpost….er moet straks 50% bij om weer op 10 te komen……zo hard ging de daling weer
    Heb van beiden nog een restant. Ik overweeg wel een ruil ( met bijv. Tom2 ofnokia)
  15. forum rang 7 sniklaas 21 september 2021 18:46
    quote:

    JP Samosa schreef op 21 september 2021 17:32:

    [...]

    Ha, dan blijft er nog genoeg over,Peter.
    Tkwy en Besi ben ik uit.
    Takeaway ,vreemd aandeel.
    Ik laat zelf nooit thuis bezorgen en sta altijd raar te kijken van het aantal bezorgers in de stad. En dat daar velen nog aan moeten verdienen
    maar ook Bpost en post.NL, zijn gestaag dieper aan het zinken.
    Bpost….er moet straks 50% bij om weer op 10 te komen……zo hard ging de daling weer
    Heb van beiden nog een restant. Ik overweeg wel een ruil ( met bijv. Tom2 ofnokia)
    zo gaat dat nu eenmaal Jan, de realiteit is de waan van de dag en niet datgene dat cijfermatig de winnaar zou kunnen zijn.

    Mij hoor je vandaag niet mopperen…

    Beleggen is 80% emotie en 20% realiteit, de winst maak je met de juiste emotionele keuzes…
23.301 Posts
Pagina: «« 1 ... 760 761 762 763 764 ... 1166 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links