Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 6,185 17 apr 2024 17:37
  • -1,090 (-14,98%) Dagrange 6,040 - 6,755
  • 2.045.397 Gem. (3M) 301,7K

off-topic

23.292 Posts
Pagina: «« 1 ... 739 740 741 742 743 ... 1165 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 Saibee 26 juli 2021 11:49
    quote:

    Chineesintimboektoe schreef op 26 juli 2021 09:01:

    Goedemorgen,

    Wellicht interessant als gokje.

    www.reuters.com/companies/9901.HK/charts

    www.reuters.com/business/china-shares...
    De CCP is niet erg aandeelhoudersvriendelijk gestemd en al helemaal niet als het om buitenlandse aandeelhouders gaat.

    Ik heb zelf drie Chinese aandelen in de porto (China Mobile, Bank of China en Sinopec); het dividend is goed maar voor koerswinst moet je (vooralsnog) dit soort aandelen niet hebben.
  2. forum rang 7 ketchup 27 juli 2021 09:33
    Prosus, ben ik met meer geluk dan wijsheid nog aan zeer goed niveau uitgestapt en met het vakantie seizoen volg ik het allemaal slechts op afstand dus was toch van plan te reduceren , daarbij een maand geleden het advies om alles wat met China te maken had sterk te reduceren heb ik dan ook aan meegedaan.

    Shell heeft thans de zwaarste weging in mijn porto, die heb ik goed aangekocht voor 3 jaar uit
    verder doet Pfizer het nu eindelijk beter en staat weer in de 40$, zie deze nog steeds als een 50$ plus aandeel en het dividend is goed
    Intel ga ik weer instappen , thans geen positie

    overall 38 aandelen in de porto en nog steeds voor weging 50% cash, 40% shares en 10% edelmetalen ( voornamelijk fysiek Goud)
    tot nu toe een goede run gehad dit jaar, probeer dat vast te houden en blijf daarom zeer selectief in het aankopen van aandelen.
    TT is eigenlijk mijn grootste gok-aandeel op koersherstel, heb nu een aanzienlijke positie en mijn gemiddelde zit nu live aan 6.75 euro

    zie dat ze bij IEX adviseren winst te nemen op Sofina , kan me daar wel wat bij voorstellen, maar doe daar niet aan mee en hou mijn positie ( heb ze al jaren ) gewoon vast, een super-performer en één van de beste asset-managers voor returns
    ze denken dat het aandeel thans overgewaardeerde staat versus intrinsiek, dat zou kunnen, maar denk dat deze terecht aan een premie gaat ( ze zijn erg goed bezig binnen niet beursgenoteerde bedrijven en denk dat hier nog ongelofelijk veel rek zit
    Sofina is van alle asset Managers de laatste jaren in mijn porto de beste performer.

    happy holidays, in September tijd om weer eens te kijken hoe het erbij staat - voor nu voornamelijk nog defensief

  3. Vlinder 27 juli 2021 13:20
    @ Prosus

    Een tijdje geleden al met een turbo uitgestopt. Gisteren na die afstraffing durfde ik met een Call-spread wel een gokje te wagen, maar was iets te gretig kennelijk. Had beter nog even kunnen wachten.

    Het blijft een risico met al die maatregelen van de Chinese overheid. En wat zijn ze verder nog van plan... Daarom maar een kleine investering en voornemens om bijtijds winst te pakken mocht de koers weer herstellen.

    K C80 dec22 - V C90 dec22
    Investering 270
    Max profit 730
    Break even 82,70 (op einddatum)

    Puur voor de gok dus. Een soort staatslot, maar met iets meer kans op een leuk prijsje. We gaan het zien...
  4. forum rang 7 JP Samosa 27 juli 2021 14:45
    Cat heeft n grote Bakkus, maar het helpt wel….
    …………..
    Aandeelhouder Just Eat Takeaway kritisch
    Beeld: Takeaway.com
    (ABM FN-Dow Jones) Just Eat Takeaway moet een combinatie met een andere wereldwijd actieve sectorgenoot onderzoeken en activiteiten die niet tot de kern worden gerekend verkopen. Dit vindt althans Cat Rock Capital Management.

    De opbrengsten moet de maaltijdbezorger uit Amsterdam investeren in groei en het terugkopen van aandelen die zijn gebruikt voor de overname van het Amerikaanse Grubhub.

    Volgens de kritische aandeelhouder, die volgens de AFM een belang van ruim 4 procent heeft in Just Eat Takeaway maar zelf een belang van 4,7 procent meldt, slaagde de maaltijdbezorger er niet in om beter met beleggers te communiceren sinds de beursgang. Daardoor is het bedrijf "zwaar ondergewaardeerd" en kwetsbaar voor overnamepogingen tegen veel te lage waarderingen, vreest Cat. De Amerikaanse concurrent DoorDash is volgens Cat maar liefst vier keer zo veel waard.

    En dat is jammer, aldus Cat, want Just Eat Takeaway heeft enorme potentie. "We vinden JET een fantastische online maaltijdbezorger", maar "Just Eat moet wel leveren", aldus Alex Captain, de oprichter van Cat Rock.
  5. forum rang 7 ketchup 27 juli 2021 15:45
    zojuist mijn eerste order ingelegd om INTEL te kopen @ 52.75 $ of beter
    ga ze gestaffeld inslaan richting de 50$

    INTEL
    12 maand high-low: 68-44$
    beurswaarde: 210 miljard $
    KW x 12
    dividend 2.75%

    ietswat gekleurde analyse op SA van Arne Verheye , maar er zit wel wat fundamentele onderbouwing in waar ik mij bij kan vinden
  6. forum rang 7 ketchup 28 juli 2021 08:06
    Apple, MSFT en Alphabet - allemaal mooie cijfers
    mijn laatste acties waren verkoop Apple @ 133$ en verkoop MSFT @ 240$ en verkoop Alphabet @ 1.750 $ ( deze wel al een tijd geleden) - denkende dat ze allemaal wel een keer gaan corrigeren aan toen al ongelofelijke waarderingen
    nou, mooi niet ... Apple trok na wat consolidatie rond de 130$ verder door naar 150$ en nu aan 146$, MSFT nu aan 286$ en Alphabet aan 2.650$
    Apple gaat thans aan 33x de winst, MSFT aan 39x de winst en Alphabet aan 37 x de winst, dat zijn toch echt hoge multiples en je zou denken dat dit op de langere termijn moeilijk houdbaar is , maar zolang deze Big Tech bedrijven zulke cijfers en groei laten zien is het moeilijk in te schatten wanneer iets te 'vol' gewaardeerd staat

    zit thans positie loos op deze fenomenale performers en heb niet het lef er in te stappen aan deze waardes
    denk wel dat mijn koop niveaus van 115 voor Apple en 225 voor MSFT niet langer realistisch zijn en deze wellicht nu eerder aan 125-135 voor Apple en 250 voor MSFT moeten liggen, Alphabet nu eerder aan 2.350$

    zou graag zien dat ze gaan corrigeren, bomen groeien uiteindelijk niet tot aan de hemel - eens stopt het over-performen een keer en komt er een 25% correctie.

    Apple, Alphabet en MSFT zijn met zijn 3 meer waard dan alle 1.000 bedrijven die aan de Euronext noteren
  7. forum rang 4 holenbeer 28 juli 2021 08:36
    Reminder: Cassava sluit ATH, dit jaar 1700 % gestegen. Bijna 2 keer zoveel als Gamestop.

    Morgen komen ze met langverwacht nieuws op de grootste Alzheimer conferentie van de wereld, nadat ze daarvoor uitgenodigd zijn.
    Of je nu nog in moet stappen of een gokje doen, geen idee. Maar wel leuk om te volgen.

    Als het nieuws goed is, komt er op termijn een goudgerande overname. Niemand laat dat lopen.

    Er komt vast nog een pulback, dus kansen voor puts op de top of latere instappers.

    Check evt recente artikelen op SA, gisteren nog. Bv deze van Joe Springer.
    seekingalpha.com/article/4441626-5-re...
  8. forum rang 7 ketchup 28 juli 2021 17:38
    Pfizer , begint er nu echt goed uit te zien staat thans aan 12 maand high en dicht tegen all time high van 30 jaar geleden , mocht Pfizer over de 45$ gaan en dat weten vast te houden, dan gaan ze naar new highs

    Pfizer mi op weg naar een 50 $ aandeel en dat met tegen 4% dividend rendement
    looking good ! ( heb er 20k , dus zit niet zonder )

    morgen Shell , zwaarste weging in mijn porto samen met Nestlé - ben benieuwd
  9. forum rang 7 ketchup 29 juli 2021 05:43
    zo, ben er vroeg bij
    lees me nog maar wat in bij de voorberichten voordat het geweld straks losbarst
    druk dagje voor me met mijn 2 zwaargewichten die rapporteren, Shell en Nestlé
    verwacht voor Shell een goed verhaal bij ondersteunde resultaten, wel allemaal nog in de herstel-modus , dus nog verre van een lange termijn blue-sky-scenario, denk voor de komende 6 maand nog steeds een koers-range van 16 euro onderkant en 18 euro bovenkant, maar volgend jaar ( 12-18 maand) wel richting de 20 euro en dat bij 4 @ 5% dividend
    Shell is van de oil majors één van de betere gepositioneerd om de transitie te maken van Oil Major naar Energiespeler met een focus voor meer duurzaam en groener, wel nog een lange weg te gaan en dit is een 5 @ 10 jaren plan
    denk dat Shell deze transitie succesvol zal volbrengen , het is trachten de juiste mix te vinden in geleidelijk afbouw van het ene en opbouw van het andere en dat bij resultaten waarbij aandeelhouderswaarde weer moet groeien en dividend longterm houdbaar is, een helse klus, maar heb er vertrouwen in.

    Nestlé, gaat neutraal zijn, een prima long-term play , gewoon een solide performer, maar geen spektakel, een range van 100-120 CHF , heb ze al 35 jaar in de porto, soms wat meer, soms wat minder - staan thans rond de 114-115 CHF en dat is tegen ATH
    Nestlé beurswaarde 320 miljard CHF
    12 maand low-high 95 - 117 CHF, thans @ 114 CHF
    dividend 2.5%
    kw X 25

    1995 nog een 15 CHF aandeel nu 25 jaar later aan 115 CHF
    prima dividend betaler ( gemiddeld 3% ) en ook wel een paar X speciaal dividend uitgekeerd bij overtollige cash die ze naar de aandeelhouder terugvloeien
    Nestlé is werelds grootste voedsel concern
    Nestlé heeft daarnaast een belang in l'Oreal van ca 20%
    L'Oréal het Franse cosmetica concern met een beurswaarde van 215 miljard euro
  10. forum rang 7 JP Samosa 29 juli 2021 09:21
    quote:

    ketchup schreef op 29 juli 2021 09:09:

    Nokia plust flink nu aan 5.28 euro
    AB Inbev de kosten lopen daar wel fiks op, dat is een domper en ondanks de goede sales , kakt het aandeel toch tegen 5% in , heb hier een beperkte positie en dubbel die

    @goedemorgen,
    Feli met Pfizer! ( ha, zo kan Corona toch je vriend zijn)

    @Nokia: gaat weer lekker.! 1van succesnummers van de afgelopen jaren gebleken.

    @Bpost, probleemgevalletje aan het worden.
    Blijft maar terugzakken…….( vanwege post.nl concurrentie?/ overheidsbemoeienis?)………moet straks knalcijfers laten zien….
    Wat denk je?
  11. forum rang 5 Saibee 29 juli 2021 09:48
    Na een paar missers (Unilever, Philips en vooral Vopak gisteren) nu met RD Shell en Danone ook een paar keer meevallende cijfers.

    Bij Bpost zijn de optiepremies hoog; hier de afgelopen dagen een paar puts aug21 at-the-money geschreven.
    Het aandeel is voor mij vooral geschikt om opties te schrijven ; binnen de sector een serieuze achterblijver.

    Orange wil maar niet op gang komen; nu weer een forse afschrijving in Spanje.

    Ik ben verder benieuwd naar de cijfers van JDE Peets (4 aug as) ; die zette de afgelopen dagen regelmatig all-time-lows neer.
23.292 Posts
Pagina: «« 1 ... 739 740 741 742 743 ... 1165 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links