Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,565 25 apr 2024 14:02
  • -0,165 (-2,88%) Dagrange 5,555 - 5,725
  • 138.778 Gem. (3M) 321,3K

off-topic

23.315 Posts
Pagina: «« 1 ... 729 730 731 732 733 ... 1166 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 sniklaas 17 juni 2021 17:59
    @ABN, ABN Amro is via haar dochterbedrijf voor consumptief krediet Alfam Defam betrokken geraakt bij een schandaal met duizenden ingevorderde leaseauto’s. Diverse gedupeerde consumenten zitten nu zonder auto, maar moeten vervolgens nog wel hun krediet met een rente van 6,9% bij Alfam afbetalen.

    Wellicht hetzelfde leasebedrijf uit Maasbracht (hmm alweer Limburg) dat eerder deze week negatief in het nieuws was..
  2. forum rang 8 Wereldbelegger 17 juni 2021 19:29
    Dank voor het antwoord en de aanvulling

    quote:

    Saibee schreef op 16 juni 2021 19:55:

    [...]
    Ik denk niet dat Ahold/Delhaize Bol.com per se kwijt wil; het hangt ervan af hoeveel een eventuele beursgang van de online winkel opbrengt.

    In 2021 is de omzet van Bol.com vermoedelijk minstens 5.5 miljard euro; bij een waardering van 2x de omzet zou Bol.com 11 miljard waard zijn.
    Bol.com draagt vooralsnog niet bij aan de winst (komt door de grote investeringen); geen idee hoeveel bol.com kan verdienen als de investeringen voorbij zijn.

    De actuele beurswaarde van het totale Ahold/Delhaize concern is 26 miljard euro.
    Met een beursgang van Bol.com kan veel waarde ontsloten worden.
    www.ig.com/nl/nieuws-en-trading-ideee...

  3. forum rang 8 Wereldbelegger 17 juni 2021 19:29
    ook bedankt voor het antwoord en de aanvulling

    quote:

    sniklaas schreef op 16 juni 2021 19:56:

    [...]Wanneer BOL naar de beurs gaat is dat natuurlijk slechts voor een beperkt deel, zeg 25% van de aandelen en de rest blijft in bezit van @AD..

    Al vaker hier besproken een beursgang van @BOL legt de reële waarde bloot van dit bedrijfsonderdeel dat nu in de boeken staat voor een schijntje van de werkelijke waarde maar nog belangrijker tegen een supermarkt K/W waardering van 20..
  4. forum rang 7 ketchup 17 juni 2021 20:26
    quote:

    Saibee schreef op 17 juni 2021 18:24:

    Zilver nu toch zwaar onderuit; optiepremies bij SLV vallen tegen (nog steeds laag dus).
    Duidelijk een mindere dag voor het Saibee Investment Fund.... ;-)
    Ja een mindere dag voor edelmetalen en hun miners
    Normaliter wat lucht eruit is gezond, maar dit voelt wel anders aan , dit is Fed gedreven
    Heb mijn exposure in miners gereduceerd , ga even in de parkeerstrook en kijk het eerst even aan
    Fysiek hou ik vast , dat is mijn basis positie voor spreiding
  5. forum rang 7 sniklaas 17 juni 2021 21:46
    quote:

    ketchup schreef op 17 juni 2021 20:26:

    [...]

    Ja een mindere dag voor edelmetalen en hun miners
    Normaliter wat lucht eruit is gezond, maar dit voelt wel anders aan , dit is Fed gedreven
    Heb mijn exposure in miners gereduceerd , ga even in de parkeerstrook en kijk het eerst even aan
    Fysiek hou ik vast , dat is mijn basis positie voor spreiding
    inderdaad FED (over)dreven, staan voor nu 2 renteverhogingen voorspeld voor 2023..

    Mijns inziens is deze dump overdreven en gaat de koers volgende week weer vrolijk omhoog, met name ZILVER, de ratio kruipt weer naar de 70 en bij een groeiende economie zijn fysieke edele metalen niet aan te slepen voor industriële toepassingen en naar verwacht ook de versieringen business, mensen zijn na Corona toe aan bruiloften en feesten en verwennerijen..

    In het kader van de toekomstige vraag voor platinum heb ik deze middag mijn eerste positie ooit ingenomen van dit edele metaal dat van essentieel belang is voor de productie van waterstof..
  6. forum rang 7 sniklaas 17 juni 2021 22:33
    Het Californische Canoo gaat elektrische pick-ups, minibussen en bestelwagens op de markt brengen. De zogeheten Lifstyle Vehicle die VDL Nedcar gaat bouwen is de eerste wagen die Canoo in productie gaat brengen. Overigens gaat Canoo ook een eigen autofabriek in de Verenigde Staten bouwen.

    De Canoo Lifestyle Vehicle die in Born wordt gebouwd is een grote gezinsauto met vijf tot zeven zitplaatsen en een bereik van vierhonderd kilometer. VDL zal in het laatste kwartaal van 2022 duizend auto’s voor de Amerikanen bouwen. In 2023 moet de productie zijn opgevoerd tot 15.000 Canoos.

    @CANOO, een van de vele toekomstige voertuig merken die bij wijze van spreken op iedere hoek van de straat samengesteld kunnen worden en wellicht binnen afzienbare tijd zelfs bij mensen thuis worden samengesteld.

    De hegemonie van de gevestigde orde zal bij verregaande elektrificatie in rap tempo verschrompelen. Een voertuig op fossiele brandstof produceren is een technisch hoogstandje, een elektrisch voertuig produceren kan nagenoeg iedere fabrikant en bij de volgende ontwikkeling, uitwisselbare subs kan een handige doe het zelver thuis..

    Voertuigen met een waterstof brandstofcel zijn complexer..

    Samengevat verwacht ik dat de huidige producenten van voertuigen flink aan de bak moeten om hun bestaansrecht te borgen en zijn in mijn ogen eerder een SHORT kandidaat dan LONG en met name voor de @VOW3, @DAI, @BMW aan 250, 80 en 95 euro..
  7. forum rang 7 sniklaas 18 juni 2021 09:00
    @PNL, de hetze vanuit de Belgen blijft aanhouden, voelt @BPOST de hete adem van de Nederlanders!!!

    PostNL overtreedt in Belgie regels zwartwerken en corona

    Hoewel PostNL en GLS al worden vervolgd voor mogelijk structurele sociale fraude bij hun pakjesbezorgers, zijn bij nieuwe controles alweer een groot aantal inbreuken vastgesteld bij hun koeriers. Dit zou openbaar aanklager Gianni Reale van het Mechelse arbeidsauditoraat tegenover de Belgische krant De Tijd hebben bevestigd.

    "Het is hallucinant dat PostNL en GLS ondanks hun dagvaarding nog op dezelfde manier blijven werken’, zegt Reale tegenover De Tijd. "Als bij volgende controles bij GLS en PostNL nog inbreuken worden vastgesteld rond zwartwerk en de coronaregels dan overweegt mijn ambt de depots te laten verzegelen, wat bijna overeenkomt met een sluiting."

    Begin mei werd al bekend dat het Mechelse arbeidsauditoraat PostNL en GLS mee vervolgt met de onderaannemers met wie ze ‘wurgcontracten’ zouden sluiten en waar de chauffeurs in slechte omstandigheden zouden moeten werken en onderbetaald worden, wat sociale fraude in de hand zou werken.

    Ook bij een recente controle bij PostNL bleek volgens het arbeidsauditoraat dat zowat de helft van de gecontroleerde gevallen niet in orde was. Het auditoraat heeft daarom al 14 extra dagvaardingen uitgebracht tegen PostNL en er zullen er nog meer volgen, aldus De Tijd.

    PostNL gaf in een reactie aan De Tijd aan dat het zijn volledige medewerking verleent aan het onderzoek, maar nu geen commentaar wil geven.
  8. forum rang 7 ketchup 18 juni 2021 09:19
    ASSET MANAGERS FULL STEAM AHEAD
    evidence continues to point to a marked recovery in risk appetite globally and fund flows are annualizing at their strongest pace in many years
    the future of Asset Management remains intact and strong, overall we continue to select Asset Managers that screen well across long term growth prospects, flow/performance momentum and valuation
    Mag Group PLC comes out top of the list given the significant surge in their flagship funds and is our top pick

    full report enclosed

    nou, dat mag ik hopen, ze zetten er een Price target bij van 230-250 pence op 18 maand range , thans noteert Man Group als volgt
    12 maand low-high 106 - 190 pence thans @ 190 ( 12 maand high)
    beurswaarde 2,750 miljard pond
    dividend: 4%

    ps: Man Group hoort bij mijn grotere beleggingen voor weging met 3%
  9. forum rang 7 sniklaas 18 juni 2021 11:58
    @ALFEN, gaat een versnelling hoger om de koppositie van @TKWY over te nemen in de route naar 100 euro..

    De stijd gaat tussen @BESI, @TKWY en @ALFEN en wat mij betreft winnen ze alle 3..

    Deze morgen is het de beurt aan @ABN en @AGN om te groeien in de portefeuille met het oog op het dividend in september en het kwartje van Lard..

    @ORA, neem nog wat extra stukken om te middelen < 10
  10. Optiebelegger 18 juni 2021 12:37
    quote:

    ketchup schreef op 17 juni 2021 12:29:

    Financials loei-vast en de pret is nog lang niet over
    dit zijn al meer dan een half jaar de super winnaars voor herstel en het feest is verre van over
    intrinsieke waardes voor de sector beduidend hoger dan de huidige beurswaardes voor Banken, zit nog ruim 25-30% upside en dat voor de meeste straks met dividend .

    blijf over-overweight zitten voor deze sector, Financials hebben de zwaarste weging binnen mijn porto
    ING, ABN, KBC, BNP, Credit Agricole, Société Generale, Barclays , UBS, Credit Suisse en Bank of China heb ik in de porto
    De banken zijn vandaag niet loeivast ondanks de 25-30 % upside.
    Is het verstandig om nu nieuwe posities in te nemen ?
  11. forum rang 7 sniklaas 18 juni 2021 13:16
    quote:

    Optiebelegger schreef op 18 juni 2021 12:37:

    [...]
    De banken zijn vandaag niet loeivast ondanks de 25-30 % upside.
    Is het verstandig om nu nieuwe posities in te nemen ?
    hangt ervan af of je voorstander bent van (bij)kopen tijdens een oplopende koers of tijdens een dalende koers.

    Persoonlijk heb ik vandaag banken en verzekeraars @ABN, @USGB, @ACA en @AGN bijgekocht waar ik gisteren extra stukken van @AGN heb verkocht..

    Gisteren de overdreven reactie op de FED rente voorspelling waarop de financials met vleugels aan de dag begonnen en edele netalen naar de dieperik werden gestuurd.
    Vandaag keert de realiteit terug, mogelijke renteverhogingen zijn voor 2022, daar zijn we nog lang niet, dus vandaag wordt de verkoopknop weer flink gebruikt om maandag tot bezinning te komen waarop financials weer stijgen..

    Vanavond ZILVER weer terug aan de $27 en in het kielzog de rest van de edele metalen, mooi deze emotie voor de handelaar..

    En dat is ook de verwachting, ZILVER > $30 en op naar de $40 zoals ons is voorgespiegeld door oa @GS en @JPM..

  12. forum rang 8 Wereldbelegger 18 juni 2021 13:22
    Dank!
    Ziet er niet slecht uit.

    Als aanvulling heb ik gevonden
    30 juli cijfers
    Doorgaans eerste week augustus ex-dividend
    Doorgaans in september interim dividend betaling

    quote:

    ketchup schreef op 18 juni 2021 09:19:

    ASSET MANAGERS FULL STEAM AHEAD
    evidence continues to point to a marked recovery in risk appetite globally and fund flows are annualizing at their strongest pace in many years
    the future of Asset Management remains intact and strong, overall we continue to select Asset Managers that screen well across long term growth prospects, flow/performance momentum and valuation
    Mag Group PLC comes out top of the list given the significant surge in their flagship funds and is our top pick

    full report enclosed

    nou, dat mag ik hopen, ze zetten er een Price target bij van 230-250 pence op 18 maand range , thans noteert Man Group als volgt
    12 maand low-high 106 - 190 pence thans @ 190 ( 12 maand high)
    beurswaarde 2,750 miljard pond
    dividend: 4%

    ps: Man Group hoort bij mijn grotere beleggingen voor weging met 3%
  13. forum rang 8 Wereldbelegger 18 juni 2021 13:33
    New funding

    According to Immutep, financing will be an institutional arrangement. However, the company has not yet announced how much money it wants to raise during its activities.
    In addition, Immutep has yet to clarify why it is raising capital

    Market watchers will pay attention to the company today as details of the latest placements are likely to be announced before the opening on Monday.
    The· Last institutional placement It was completed by Immutep in August 2020. Through that placement, the company raised $ 29.6 million by issuing 123.3 million new shares to institutional investors for 24 cents per share.
    Immutep’s previous funding was used to increase the budget for clinical programs.

    It was primarily aimed at the continued development of the company’s IMP123, a drug that regulates the immune system. However, some of the money raised went to Immutep’s immunosuppressive agonist, IMP761, which is still in the preclinical stage.
    Immutep stock snapshot

    2021 has been a good year for ASX so far for Immutep shares.
    Immutep’s share price is now 48% higher than earlier this year. It has also increased by 305% since this time last year.
    The company Market first It is approximately $ 444 million and has approximately 648 million issued shares.
    This is why the stock price of Immutep (ASX: IMM) is frozen.

    bron:
    sydneynewstoday.com/this-is-why-the-s...
  14. forum rang 5 Saibee 18 juni 2021 17:52
    De AEX meer dan 2% in de min.

    Het verbaast me wel een beetje dat de Europese beurzen het veel zwaarder hebben dan de Amerikaanse markten.
    Je zou bij een sterkere dollar verwachten dat de Amerikaanse markten het in verhouding minder doen.
    Het verbaast me ook dat Adyen zo goed blijft liggen.

    Als ik naar m'n eigen porto kijk dan is de kans op negatieve verrassingen het grootst bij Ontex (stijging grondstofprijzen), Atos (administratie/boekhouding niet op orde) en Forfarmers (ik vermoed ook de grondstofprijzen).
    De risico's zijn het grootst bij Ontex (veel schulden op de balans).

    Het zijn wel alle drie beperkte posities; Forfarmers (1.5%), Atos (0.7%) en Ontex (0.5%)
  15. forum rang 8 Wereldbelegger 18 juni 2021 18:20
    Off topic
    Al eerder hier langs gekomen: integriteit
    grappig detail: gaat over sloopafval en bagger

    Limburg onderzoekt of ex-gedeputeerde Ger Koopmans (CDA) zijn voormalige partner, architect Erol Öztan, bij het toekennen van miljoenen euro’s aan opdrachten, subsidies en leningen bevoordeeld heeft. Commissaris van de koning Johan Remkes heeft vrijdag Provinciale Staten hierover geïnformeerd. Dat deed hij nadat NRC vragen gesteld had aan de provincie over de geldstromen naar de toenmalige partner van Koopmans.

    Als gedeputeerde bereidde Koopmans de besluitvorming over de subsidies en leningen voor, en nam hij aan de stemmingen erover deel. Dat is in strijd met de gedragscode die voorschrijft dat een bestuurder niet deelneemt aan de stemming over „een aangelegenheid die hem rechtstreeks of middellijk persoonlijk aangaat”.

    Remkes schrijft dat „de betrokken transacties geanalyseerd zijn”. De uitkomsten zijn voor hem aanleiding om de zaak door te sturen naar de commissie die de bestuurscultuur in Limburg onderzoekt.

    bron:
    www.nrc.nl/nieuws/2021/06/18/opnieuw-...
  16. forum rang 7 sniklaas 18 juni 2021 19:26
    quote:

    Saibee schreef op 18 juni 2021 17:52:

    het gras is in de US ook veel groener dan in Europa, zelfs in Californië waar de neerslag al jaren van generlei waarde is, of is het meeste nep..

    @FOR verwacht ik geen negatieve verrassingen, dan hadden ze een deel van de 2020 dividend centen in de Company gehouden, zijn agrariërs die zuinig zijn op hun centen..

    @ONTEX, de hoge schuldgraad is de reden dat ik in dit aandeel ben gestapt en de positie aanhou totdat de emissie van +/- 500 mio de schuldratio terugbrengt naar 2…2,5

    Wellicht dat er daarnaast wat vastgoed wordt verkocht en wie weet wat de grootaandeelhouders gaan doen, houden zich nu heel afzijdig..
    Ik blijf rustig afwachten tot de emissie en verdubbel met de verkregen claims de positie en laat deze rijpen op de plank, 2022..23 naar 16….20 euro..
23.315 Posts
Pagina: «« 1 ... 729 730 731 732 733 ... 1166 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links