Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Euronav BRU:EURN.BL, BE0003816338

  • 15,120 19 apr 2024 10:31
  • -0,140 (-0,92%) Dagrange 15,090 - 15,280
  • 10.928 Gem. (3M) 226,4K

Forum geopend voor Euronav

19.290 Posts
Pagina: «« 1 ... 627 628 629 630 631 ... 965 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. sloebervos 4 juli 2020 17:45
    Nieuw op dit forum maar al een paar maanden koper va Euronav,tevroeg gekocht natuurlijk, maar just on time bestaat niet.Zou het kunnen dat hij,Maarten,het aandeel Frontline bedoeld?Noorse olietankerbedrijf dat ook zoete broodjes heeft gebakken in de periode dat de olieprijs kelderde en de olie in tankers werd gestockeerd.Ik kocht er,gingen pijlsnel de lucht in,verkocht de helft met 40% winst maar daarna kelderden ze tot onder mijn koopprijs.Sedertdien bijgekocht maar ze zakken nog steeds.Aan 65NOK denk ik dat ze niet veel meer gaan zakken maar who knows?Nog een prettige dag.
  2. [verwijderd] 4 juli 2020 19:45
    quote:

    sloebervos schreef op 4 juli 2020 17:45:

    Nieuw op dit forum maar al een paar maanden koper va Euronav,tevroeg gekocht natuurlijk, maar just on time bestaat niet.Zou het kunnen dat hij,Maarten,het aandeel Frontline bedoeld?Noorse olietankerbedrijf dat ook zoete broodjes heeft gebakken in de periode dat de olieprijs kelderde en de olie in tankers werd gestockeerd.Ik kocht er,gingen pijlsnel de lucht in,verkocht de helft met 40% winst maar daarna kelderden ze tot onder mijn koopprijs.Sedertdien bijgekocht maar ze zakken nog steeds.Aan 65NOK denk ik dat ze niet veel meer gaan zakken maar who knows?Nog een prettige dag.
    Goed idee laten we gaan gokken welk bedrijf hij bedoeld. Waarom vraag je het niet gewoon?
  3. [verwijderd] 4 juli 2020 20:35
    quote:

    aossa schreef op 4 juli 2020 20:20:

    [...]
    Omdat hij jou een abonnement op zijn info blaadje gaat aansmeren!
    "Geld printen, zei hij toch!"
    Blijkbaar is er dan niemand lid van zijn blaadje, anders had die dat hier wel even kunnen melden.
    Dus blijkbaar is zijn bladje niet populair, ik heb nog nooit van die gast gehoord. Echte kenners op dit gebied vind ik J Mintzmyer, Risky bets en Joeri van der Sman ;-) . Er zijn er nog een paar die ik volg (kuppy), maar dit zijn de mesen die er echt iets van weten en een groot deel van hun meningen is gratis te volgen.
  4. [verwijderd] 5 juli 2020 13:52
    quote:

    aossa schreef op 4 juli 2020 11:03:

    @Rappe en @ Pommeke:

    Poster had het over aanbieding Top10 zilver aandelen via een vooraf te betalen advies van een internetwebsite. Dit lijkt me louche, niet het beleggen in gerenommeerde beursgenoteerd ETF's. Zulke info werd recentelijk ook in Trends gegeven, waar men aangaf dat technisch de zilvermijnen nog een inloopbeweging te goed hebben. Louter speculatief dus want de ene mijn is al beter of slechter dan de andere wat hun kostenplaatsje betreft. Een ETF volgt een trend, een index van de sector en niet individuele aandelen als dusdanig.

    Vraag die ik me stel bij zulke aanbiedingen (zie bovenaan): als ze werkelijk waardevol zijn waarom dan de info niet voor jezelf houden. Zal meer opbrengen dan die paar betalende clienten. JMHO
    Ik reageerde op een post over silver ETFs en het linkje in die post verwijst naar:

    "Silver ETFs provide investors with exposure to silver. These funds track the price changes of silver, allowing investors to profit from price appreciation of the precious metal without having to own the physical asset."

    Dus ik legde het verschil uit tussen het tracken van grondstofprijzen dat meestal in de vorm van futures werkt en het tracken van aandelen (zoals velen aannemen hoe een ETF gedraagt). Ik had olie als voorbeeld genomen omdat het uitgelegd is in meer dan genoeg artikelen.

    Het komt uiteindelijk erop neer dat je moet weten wat je koopt of wat de ETF trackt. Gaat het om zilveren munten of staven dat je jarenlang in je portfolio kan houden? Of zijn het futures die doorgerold moeten worden? Of zijn het aandelen in zilvermijnen, zilver producerende bedrijven,...?

    Iets totaal anders is op reclame voor een "5G superaandeel", "top 10 zilver aandelen",... in gaan en betalen voor de onthuldiging van het "geheime" topinvestering. Die spelen in op de hebzucht van de mensen, snel rijk worden, geld printen,... en niet weten waarmee ze bezig zijn.
  5. [verwijderd] 5 juli 2020 21:35
    quote:

    Grazes schreef op 4 juli 2020 23:41:

    Goed interview met Hugo... Zie er veel positieve opmerkingen. Voor nu en in de toekomst. Euronav is goed bezig en is een gezond bedrijf dat zijn zaakjes goed voor elkaar heeft richting de toekomst.
    Ja, alsof hij zou zeggen dat het slecht gaat en hij het niet meer ziet zitten.
    Euronav gaat niet failliet de komende tijd, maar om nu te zeggen dat dat het heel goed gaat is flauwekul. De rates zijn gewoon slecht op het moment, en het zal als belegger slim zijn om daar op te letten.
  6. Mnie 5 juli 2020 22:12
    quote:

    lute11 schreef op 5 juli 2020 21:35:

    [...]
    Ja, alsof hij zou zeggen dat het slecht gaat en hij het niet meer ziet zitten.
    Euronav gaat niet failliet de komende tijd, maar om nu te zeggen dat dat het heel goed gaat is flauwekul. De rates zijn gewoon slecht op het moment, en het zal als belegger slim zijn om daar op te letten.
    Jij moet volgens mij je woning verkocht hebben en met heel je vermogen short in euronav zijn gestapt.. Ik kan anders geen verklaring geven voor je negatieve onzin...
  7. [verwijderd] 5 juli 2020 22:26
    quote:

    aossa schreef op 4 juli 2020 12:12:

    Opmerkelijk: (Uit het interview met De Stoop)

    Een beursexit om water te vervoeren?

    Of hij er ooit aan denkt iets anders dan olie te vervoeren? Water bijvoorbeeld, waaraan een enorm tekort dreigt? 'Daarvoor is het te vroeg. We deden het tien jaar geleden met een schip dat olie vervoerde van Algerije en Canada en op de terugweg water meebracht. Het is niet optimaal omdat we verantwoordelijk werden gesteld voor de kwaliteit van het water. We kunnen het in principe met dezelfde schepen, op voorwaarde dat ze enkel water vervoeren. Als beursgenoteerd bedrijf is zoiets moeilijk. Beleggers willen duidelijkheid. Olie in dit geval. Als privébedrijf is die switch makkelijker'.

    Een analist van Deutsche Bank maakte onlangs de bedenking dat Euronav beter de beurs de rug toekeert omdat de markt de prestaties van de olievervoerder 'schromelijk onderschat'. De Stoop: 'Ik deel die mening en ik ben heel ongelukkig over de beurskoers en het feit dat we de Bel-20 misten. Maar een beursexit ligt niet op tafel. 2 miljard dollar? Waar gaan we dat vinden? Ik hou wel van dergelijke provocatieve ideeën. Het was een publieke brief en we kregen er veel reactie op. Wat goed is'.

    Ze hadden mijn post over het transporteren van drinkwater nog voor gek verklaard. Het komt uiteindelijk op een voldoende hoge prijs voor een vat drinkwater en een geografische spreiding van wateroverschot en watertekort neer.

    Er werd 180 m³ drinkwater per dag met Duitse vrachtwagens naar België gereden.
    www.hln.be/nieuws/binnenland/ongezien...

    Meestal komt de olie uit een arm onderontwikkeld land of een woestijn die zeewater moet ontzilten en de olie gaat naar de eerste wereld meestal gevestigd in een gematigd klimaat waar water niet zo'n groot probleem is of hebben het geld voor de schaalgrootte van de ontziltingsinstallaties en kunnen mogelijk goedkoper produceren.

    Je wilt niet leeg terug varen, al is het maar ballastwater voor de stabiliteit.
  8. [verwijderd] 5 juli 2020 22:51
    quote:

    Mnie schreef op 5 juli 2020 22:12:

    [...]

    Jij moet volgens mij je woning verkocht hebben en met heel je vermogen short in euronav zijn gestapt.. Ik kan anders geen verklaring geven voor je negatieve onzin...
    Check de rates, die zijn toch gewoon slecht. Ze maken er nu geen winst meer op. Ga jij in een bedrijf beleggen wat geen winst meer maakt?
    En nee ik zit niet short.
  9. Vavli 6 juli 2020 00:01
    quote:

    lute11 schreef op 5 juli 2020 22:51:

    [...]
    Check de rates, die zijn toch gewoon slecht. Ze maken er nu geen winst meer op. Ga jij in een bedrijf beleggen wat geen winst meer maakt?
    En nee ik zit niet short.
    Ja, want:
    Het tweede kwartaal is er een astronomische winst geboekt
    Het is nog maar de vraag of het derde kwartaal verlies zal optekenen vermits er al heel war aan sterke tarieven is vastgelegd ( zie de post van Risky)
    We wisten dat er een terugval zou komen maar: dat zal resulteren in een versnelde afbouw van de tankervloot zodat er, als de economie herpakt, terug gunstige tarieven zullen zijn. Euronav, met een relatief jonge vloot, is daarbij goed gepositioneerd.
19.290 Posts
Pagina: «« 1 ... 627 628 629 630 631 ... 965 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Euronav loopt stevige averij op

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links