Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,880 18 apr 2024 17:36
  • +0,396 (+4,18%) Dagrange 9,662 - 9,914
  • 2.158.542 Gem. (3M) 1,8M

KLM-topman Eurlings legt functie neer

20 Posts
| Omlaag ↓
  1. Grand Cru 15 oktober 2014 20:13
    AMSTELVEEN (AFN) - Camiel Eurlings legt per direct zijn functie als topman van KLM neer. Dat meldde de luchtvaartmaatschappij woensdag.

    Eurlings wordt opgevolgd door Pieter Elbers, de huidige tweede man van het Nederlandse deel van luchtvaartcombinatie Air France-KLM. De termijn van Eurlings als hoogste baas van de Nederlandse luchtvaartmaatschappij liep nog tot april volgend jaar. Volgens het bedrijf is het besluit om nu te vertrekken in onderling overleg tussen de ex-minister en de raad van commissarissen genomen.

    Een woordvoerster van KLM wilde desgevraagd verder geen commentaar geven op de redenen voor het besluit.
  2. gerrit 69 15 oktober 2014 21:54


    Nou, Camiel Eurlings is nog eerder weg dan Guus Hiddink.

    Het blijft een totale miskleun deze fusie met Air-France.
    KLM had veel beter zelfstandig kunnen blijven.
    Deze fusie heb ik vanaf de start nooit begrepen.
    Het geld vliegt nu zonder vleugels de deur uit en daar heeft de opvolger van Eurlings naar mijn mening ook geen grip op.

    Gerrit

  3. Freebird 15 oktober 2014 23:14
    quote:

    salt schreef op 15 oktober 2014 22:25:

    Waarom zou dit de koers slecht doen? Het deed het ook niet goed toen hij er wel was.
    KLM heeft gewoonweg niets in de melk te brokkelen bij die arrogante Fransen. Daar zal ook deze nieuwe topman van KLM niets aan kunnen veranderen. Verandert m.i. dus niets aan de slechte toekomstverwachting voor dit bedrijf. En aangezien de koers van het aandeel niets meer en niets minder dan een gekapitaliseerde toekomstverwachting is.... zoek ik zoek mijn heil voorlopig elders.
  4. [verwijderd] 15 oktober 2014 23:15
    Vertrek van een topman wordt in de regel door aandeelhouders natuurlijk niet positief ontvangen. En als dat wel zo is, dan verwacht ik een snikkende Camiel. Maar goed, die krijgt een extra stukje vlaai toegestopt door ons mams en gaat ergens anders spelen.

    Kan me bijna niet voorstellen dat hier positief op gereageerd gaat worden (al gold voor mij direct - yes, hij vertrekt). Bij mij is het credo: blijven zitten, want vertrek van een CEO doet geen afbreuk aan de redenen waarom ik dit aandeel kocht. We zullen het zien.
  5. [verwijderd] 16 oktober 2014 08:44
    quote:

    salt schreef op 16 oktober 2014 01:29:

    Hoi Stefan wat zijn voor jou de redenen dan om dit aandeel aan te schaffen?
    Mijn beleggingsstrategie is dat ik mijn vizier richt op aandelen die klappen krijgen. Ik ga er van uit dat beleggers altijd overdrijven. Er moet natuurlijk wel ruimte voor verbetering in zicht zijn. AFKLM past in die strategie. Ik geloof er in dat zelfs de Franse bonden zullen gaan inzien dat er hard ingezet moet worden op concurrerende maatregelen. De dalende brandstofprijzen zijn een opsteker na die dramatische staking. Ik snap overigens de tegen argumenten van beleggers die ik hoog heb zitten (ch@rter bijv) maar zoals eerder geschreven, het aandeel heeft zoveel klappen gehad, dat ik ruimte naar boven zie. Zit er in op gemiddeld 6,50 nu en dat voelt niet verkeerd.

    Zie overigens een mooie IO. Maar goed, dit aandeel kan net zo goed -6% als +6% doen. Op 1 dag.
20 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links