Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel DSM FIRMENICH AG AEX:DSFIR.NL, CH1216478797

  • 102,700 25 apr 2024 17:39
  • -1,300 (-1,25%) Dagrange 101,150 - 105,100
  • 593.854 Gem. (3M) 462,8K

Shorter selling DSM

25 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 bezinteergebelegt 8 februari 2014 10:45
    quote:

    TURBO-TA schreef op 7 februari 2014 19:24:

    According to a reliable source, a group of shoters are selling DSM to push the share down to gain the maximum profit before the official results being published on 26 February.
    Is een beetje vreemd want in het shortselling register van de AFM worden geen meldingen gemaakt van shortposities in DSM. Positie moet dus kleiner zijn dan 0.5 procent en dat mag dan geen naam hebben. Wat wel kan is dat partijen gewoon hun werkelijke aandelenbezit in DSM afbouwen in aanloop naar de definitieve cijfers want DSM heeft zich eerlijk gezegd wel onsterfelijk belachelijk gemaakt met de onverwachte publicatie vd cijfers, daar was geen enkele aanleiding toe, heeft al 1.8 miljard aan beurswaarde gekost en het vertrouwen onder beleggers heeft wss gewoon een deuk gekregen en doen nu aan risicobeperking want wellicht ligt er een lijk in de kast. Had zelf al lang een rebound verwacht bij DSM maar nu die definitief uitblijft zal de 44 euro wel opgezocht gaan worden voor 26/2. Vallen de cijfers dan mee, gaat het weer terug naar 48/49, definiteve beursschade blijft dan 1 miljard oid. Was getekend: Feike Sijbesma. Ben benieuwd of die deze briljante move ook op zijn CV zet als ie weer gaat solliciteren :-)

    gr

    B.E.G.B.
  2. [verwijderd] 8 februari 2014 12:03
    Ik denk niet dat er lijken in de kast liggen want dat hadden ze ook moeten melden bij de voorlopige publicatie van de jaarcijfers anders heeft de direktie een (heel) groot probleem Trouwens de jaarcijfers waren gewoon goed ,menig bedrijf zou jaloers zijn Ik denk eerder dat ze bij de presentatie van de definitieve jaarcijfers een strategie wijziging gaan melden en dat ze daar de focus op gaan leggen Een mogelijkheid zou kunnen zijn afsplitsing van onderdelen ,dsm is misschien op dit moment wel op iets te veel fronten actief
  3. forum rang 7 bezinteergebelegt 8 februari 2014 12:30
    quote:

    BP66 schreef op 8 februari 2014 12:03:

    Trouwens de jaarcijfers waren gewoon goed

    Precies, dus waarom die pre-publicatie ? Laten we wel zijn, het is dan toch een mis-interpretatie van jewelste als de CEO hier eerder meekomt en later blijkt dat er niets aan de hand is ? De focus op een evtle stategiewijziging had dan gewoon onderdeel kunnen zijn van de presentatie van de cijfers op de geprikte datum van ik meen 26/2. Als er dan volledig onnodig 1,8 beurswaarde wordt verdampt heeft de CEO wel wat uit te leggen.

    gr

    B.E.G.B.
  4. [verwijderd] 8 februari 2014 20:03
    quote:

    BP66 schreef op 8 februari 2014 14:29:

    DSM kan overigens de overige aandelen (inkoopprgramma) voor een prikkie kopen Wat de reden is van de pre publicatie is gissen maar vreemd is het wel
    Het eerste deel van de inkoop is in ieder geval uitgevoerd tegen gemiddeld 51,85. Een stuk goedkoper dan voor de voorlopige publicaties had gekund. De grote winnaar van dit geintje is dus DSM zelf.
  5. gerrit 69 8 februari 2014 22:34
    quote:

    RemcoW1984 schreef op 8 februari 2014 20:03:

    [...]
    Het eerste deel van de inkoop is in ieder geval uitgevoerd tegen gemiddeld 51,85. Een stuk goedkoper dan voor de voorlopige publicaties had gekund. De grote winnaar van dit geintje is dus DSM zelf.
    Grote winnaar ???
    Dan hadden ze toch even moeten wachten met hun gemiddelde aankoop op € 51,85 want het aandeel staat nu op € 47,34 en dat is € 4,51 lager.
    Kijk, dat SBM 15 procent daalt kan ik nog begrijpen gezien wat er allemaal aan claims en eventuele boetes boven het hoofd hangt bij dat bedrijf met een huidige K/W van 30, maar van DSM vind ik de koers daling zonder enig herstel nog steeds onbegrijpelijk.
    De verklaring hiervan ligt hem gewoon in het feit, dat de vroegtijdige publicatie van de jaarcijfers een enorme onrust heeft gezaaid bij beleggers alsmede de onduidelijke outlook en presentatie van onze geweldige CEO Sijbesma, die het voor elkaar heeft gekregen om ruim 1,5 miljard beurswaarde te laten verdampen in een jubileum jaar van het beursbestaan van DSM
    Hulde voor die man die niet met tact en timing omgaan kan.

    Gerrit
  6. [verwijderd] 9 februari 2014 12:09
    quote:

    gerrit 69 schreef op 8 februari 2014 22:34:

    [...]

    Grote winnaar ???
    Dan hadden ze toch even moeten wachten met hun gemiddelde aankoop op € 51,85 want het aandeel staat nu op € 47,34 en dat is € 4,51 lager.
    Kijk, dat SBM 15 procent daalt kan ik nog begrijpen gezien wat er allemaal aan claims en eventuele boetes boven het hoofd hangt bij dat bedrijf met een huidige K/W van 30, maar van DSM vind ik de koers daling zonder enig herstel nog steeds onbegrijpelijk.
    De verklaring hiervan ligt hem gewoon in het feit, dat de vroegtijdige publicatie van de jaarcijfers een enorme onrust heeft gezaaid bij beleggers alsmede de onduidelijke outlook en presentatie van onze geweldige CEO Sijbesma, die het voor elkaar heeft gekregen om ruim 1,5 miljard beurswaarde te laten verdampen in een jubileum jaar van het beursbestaan van DSM
    Hulde voor die man die niet met tact en timing omgaan kan.

    Gerrit
    Ze hadden inderdaad nog lager kunnen inkopen, maar ze moeten ook nog een deel. De aandeleninkoop is bedoeld voor optieplannen voor het management en personeel. Met deze inkoop is DSM goedkoper uit dan dat het eerder geweest zou zijn en de kans op winst voor het management en het personeel is ook groter bij een lagere instapprijs. Enig eigenbelang bij een tijdelijke koersdip lijkt er dus toch echt te zijn.
  7. [verwijderd] 9 februari 2014 12:22
    DSM zal bij de presentatie van de jaar cijfers met een goed verhaal moeten komen daar heb ik op dit moment nog alle vertrouwen in Ik denk niet dat er lijken in de kast liggen Veel aandeelhouders hadden meer verwacht van de komende periode maar wanneer de ecenomie slechts een gering herstel laat zien dan zou ik ook voorzichtig zijn met een voorspelling in de komende periode
  8. gerrit 69 9 februari 2014 23:56
    quote:

    RemcoW1984 schreef op 9 februari 2014 20:55:

    Ik zou het ook wel interessant vinden om te weten hoe men in de toekomst de valuta risico's gaat afdekken. De risico's zijn voor 2014 duidelijk weer aanwezig.
    Nu veel valuta al is gedaald ten opzichte van de Euro en de Dollar, vraag ik mij af wat het extra neerwaartse risico nog is.
    Om nu nog deze risico,s af te dekken, kost in ieder geval ook een smak geld en dan is de vraag of dat dan weer verantwoord is.

    Gerrit
  9. [verwijderd] 10 februari 2014 12:35
    quote:

    gerrit 69 schreef op 9 februari 2014 23:56:

    [...]

    Nu veel valuta al is gedaald ten opzichte van de Euro en de Dollar, vraag ik mij af wat het extra neerwaartse risico nog is.
    Om nu nog deze risico,s af te dekken, kost in ieder geval ook een smak geld en dan is de vraag of dat dan weer verantwoord is.

    Gerrit
    Mee eens, maar de valutarisico's worden al door verschillende bedrijven genoemd sinds half 2013. Eerst door een te sterke euro en later door de verzwakking van andere valuta. Je zou dus zeggen dat DSM voor 2014 in 2013 al maatregelen genomen zou kunnen hebben. Zo niet, dan kan het zo maar zijn dat de kwartaal 1 verwachtingen ook weer naar beneden bijgesteld moeten worden.
  10. gerrit 69 10 februari 2014 12:59
    quote:

    RemcoW1984 schreef op 10 februari 2014 12:35:

    [...]
    Mee eens, maar de valutarisico's worden al door verschillende bedrijven genoemd sinds half 2013. Eerst door een te sterke euro en later door de verzwakking van andere valuta. Je zou dus zeggen dat DSM voor 2014 in 2013 al maatregelen genomen zou kunnen hebben. Zo niet, dan kan het zo maar zijn dat de kwartaal 1 verwachtingen ook weer naar beneden bijgesteld moeten worden.
    Daar begin ik helaas ook in te geloven dat DSM tactisch achterop raakt in al haar doelstellingen.
    CEO Sybesma moet straks maar eens aantonen dat hij zijn geld dubbel en dwars waard is in dit Jubileumjaar.

    Gerrit
  11. [verwijderd] 10 februari 2014 20:43
    Er zit geen enkele grote shorter in dsm. Kijk maar in het register. Ceo heeft gewoon al tijdig aangegeven iets minder dan verwacht gehaald te hebben. Het gros van de bedrijven probeerd dit net te verdoezelen. Dsm echter niet. Maar Men is tegenwoordig zo bang aangelegd met aandelen houden dat velen meteen verkochten.
  12. gerrit 69 14 februari 2014 14:33

    Het lijkt wel vrijdag de 13e, maar het blijkt toch 14 februari te zijn.
    Een rare dag met een AEX dicht tegen de 400 aan, waarvan ik steeds de indruk krijg dat we volgende week naar boven vliegen.
    Het aandeel Pharming door het dak, wat nog steeds onverklaarbaar is en het aandeel DSM misschien nog in de plus na de schrikreactie van vanmorgen.
    We wachten het maar weer af.

    Gerrit
  13. forum rang 7 bezinteergebelegt 14 februari 2014 14:55
    quote:

    gerrit 69 schreef op 14 februari 2014 14:33:

    AEX dicht tegen de 400 aan, waarvan ik steeds de indruk krijg dat we volgende week naar boven vliegen.

    Gerrit
    Ik ga juist op mijn tellen passen, zie zomaar weer een bull trap ontstaan, waardeloze omzetten, een index die vanaf 10.15 op 399 staat, stonden de futures nog op -60 oid, nu onveranderd en nu hier nog op 399, alleen een paar zwaargewichten aardig groen, zie het rood sluiten als de Yanks na 15.30 een beetje gaan kuchen, in DSM heb ik me (weer) lelijk vergist, daar wordt nu met de ballen van Pietje P. gespeeld, en van Heineken weet ik ook niet meer wat ik daar van moet denken, AKZO gaat ook nergens meer over, lijkt nu niet meer stuk te kunnen maar stap nu long in en je hebt ineens 5 euro teruggang aan je broek hangen, gewoon omdat het dan wel kan, pik nog 1/2 uurtje WS mee en dan ga ik de koers van Heinkene ondersteunen in de kroeg en aansluitend naar het clubhuis vh kapitalisme. Maar...........ga nu eerst wat putjes Randstad maart oppakken, half Amerika ligt op een verwarmingsrooster of bij de ingang van een Wal Mart en Randstad op bijna 49 ?? Iets klopt er niet en m.i. is dat de koers van Randstad. Terug naar 45 lijkt me op zjn plek.

    gr

    B.E.G.B.
25 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Marktomstandigheden DSM-Firmenich verbeteren sterk

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links