Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,944 25 apr 2024 13:28
  • -0,020 (-0,20%) Dagrange 9,860 - 10,015
  • 326.420 Gem. (3M) 1,8M

Maand december Start op 7.627 en ?????????

98 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 18 december 2013 08:37
    lees Binck even
    denk je dat ze deze overname/fusie doen omdat het ze MEER geld gaat kosten
    er worden weer 1000den mensen ontslagen en het wordt een gestroomlijnde vliegmaatschappij
    Kosten besparend dus
    maar Wilbar u bent aan zet nu met uw kennis want ik schijn onzin te schrijven
    ik zeg dat we vandaag fors stijgen
  2. forum rang 8 Wilbar 18 december 2013 10:05
    quote:

    moneymaker schreef op 18 december 2013 08:50:

    ok geen wederreactie nou dan weet ik genoeg

    met een goed geluimde beurs(ik verwacht dat) kunnen we vandaag naar de 7.75
    Ik kon niet meteen antwoorden omdat ik ook nog een beetje aan het werk ben maar uiteraard geef ik graag mijn reactie. Deze reactie is mede gebaseerd op het artikel vanmorgen in de Telegraaf (en DFT.nl en IEX.nl); ik weet niet wat er bij Binck is geschreven.
    Ik heb jarenlang bij KLM gewerkt dus ik ken de organisatie een beetje. In mijn werk ook regelmatig contact gehad met collegae van AF.
    Men is al jaren bezig met het in elkaar schuiven van beide organisaties. Ook word al jaren gestreefd naar het gezamenlijk uitvoeren van een aantal activiteiten. Maar dat gaat minder simpel als het weleens klinkt. Dat heeft met een aantal zaken te maken.
    Ten eerste met het cultuurverschil tussen AF en KLM of te wel: tussen Fransen en Nederlanders. Dat is zakelijk gezien veel groter als men denkt.
    Ten tweede moet er ook een wil tot samenwerken zijn: ook dat ontbreekt op vele niveaus bij “lichtblauw”(KLM) en “donkerblauw” (AF). Het vaak ontbreken van de wil heeft ook met het eerste punt te maken.
    En tenslotte is het vaak lastig om gezamenlijke activiteiten te gaan ontwikkelen. Het simpelste is misschien gezamenlijk inkopen. Dat kan misschien met vliegtuigen (en dus goedkoper) maar loopt niet over alle andere gebieden. KLM en AF hebben vele IT-systemen. Een groot aantal van deze systemen zijn niet op elkaar aan te sluiten omdat ze van elkaar verschillen. De systemen die bij AF en KLM gebruikt worden bijvoorbeeld voor vliegtuigonderhoud zijn totaal verschillend. Dat komt omdat deze al werden ontwikkeld voordat KLM werd overgenomen door AF. Om hier ooit een einde aan te maken (als dat al kan) dan kost zoiets honderden miljoenen.

    Het enige zichtbare synergie voorbeeld dat ik afgelopen jaren als passagier heb gezien is dat op een gegeven moment bij zowel AF als KLM het zelfde plastic bekertje werd gebruikt voor de drank. Maar tot mijn verbazing was die gelijkheid onlangs weer opgeheven.

    KLM is wereldwijd een zeer sterk merk met een eigen unieke identiteit. Vriend en vijand zijn het er over eens dat het in niemands belang is die identiteit en dat merk te veranderen of op te heffen.
    Daarom geloof ik dus ook niet dat op basis van het gepubliceerde bericht grote besparingen worden bereikt (die worden in het bericht ook niet genoemd) en de koers een opwaartse impuls krijgen.
  3. [verwijderd] 18 december 2013 14:27
    Alitalia nu op zeker gered door 300 miljoen van Ethiad>indirect samenwerkend met AirFrancve Klm
    zeer goed nieuws want op deze manier wordt het belang van AirFranceKlm in Alitalia weer meer waard ook al verkleint hun medezeggenschap /belang nog maar naar 8%
    hoe dan ook positief
    koers nu op 7.31 +2.45% HOGER
  4. joebeatt 19 december 2013 13:01
    quote:

    roobaaro schreef op 19 december 2013 11:53:

    wat is er loos met KLM?
    Misschien omdat het gisteren gestegen is op de mededeling dat AF de KLM versneld gaat inlijven. Sommige mensen zagen dat klaarblijkelijk als positief. Als je het verhaal van Wilbar hierboven leest zou het echter zomaar kunnen zijn dat het allemaal niks uitmaakt of zelfs negatief kan uitwerken. Vandaar vandaag weer terug naar af?
98 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links