Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

STAKmeeting 18 nov. 2013

2 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 19 november 2013 16:27
    (even in apart draadje)

    voor zover ik e.e.a. goed kan vertalen in navolging van de meeting (disclaimer ;-)):

    allereerst even een reactie op een opmerking van Prof.Dollar:

    Het management heeft ons erop gewezen, dat in aanloop naar de IPO zowel UniQure alsmede wij als aandeelhouders zeer zorgvuldig moeten omgaan met onze woorden/uitspraken.

    Er werd nadrukkelijk verzocht om geen zaken te verklaren/beweren/speculeren als ware het bij monde van (het management van) UniQure.

    Natuurlijk werd er op de STAK-meeting gevraagd en gepolst of er meer bekend is aangaande een IPO-prijs, aantal uit te geven aandelen, tijdstip etc.etc., maar dat is nu absoluut niet bekend (als ze het al zouden weten dan zouden zij daar ook geen mededelingen over doen).
    UniQure zit niet te wachten op Nina Brink achtige cases!

    Als er zaken bekend zijn, dan zal dat in de vorm van een persbericht bekend gemaakt worden, waarbij de markt op hetzelfde moment over gelijke informatie beschikt.

    Een aantal regels m.b.t. een IPO zijn in het algemeen voorwaarden van de financiele instellingen die UniQure naar de beurs brengen en niet (altijd) een keus van UniQure zelf.

    Handel op NPEX is beëindigd omdat;
    Ten eerste die handel/koers niet representatief is voor de waarde zoals die voor een grote beurs als de Nasdaq zou kunnen gelden(de prijzen waarop Chiesi en Coller Capital instapten weken al belangrijk af van de koers van B-aandelen op NPEX, waarbij ook rekening is gehouden met hun inbreng op andere wijze aan de ontwikkelingen bij UniQure).

    Ten tweede dient het ertoe dat alle aandeelhouders (A+B+C) gelijk te schakelen; niemand kan handelen.

    Ten derde dient het te voorkomen dat de NPEX als een soort grijze beurs gaat fungeren in aanloop naar de IPO, waarbij vrij eenvoudig (door dunne handel) aan koersmanipulatie gedaan kan worden waarop t.t.v. de IPO mogelijk gereageerd kan worden.

    De waarde kan ook door eventuele berichten/ontwikkelingen nog vóór de IPO wijzigen, waarvoor ook weer geldt dat de NPEX geen objectief beeld kan geven door de besloten/beperkte/incourante/dunne handel.

    De IPOvoorbereidingen zijn in volle gang en zal ergens in 2014 plaatsvinden (kans op 1e helft 2014, maar is allemaal nog prematuur)

    UniQure is een opvallende beursgang; nominaties in ranglijst(en) van veelbelovende bedrijven (Fierce), goedkeuring 1e westerse gentherapie en de kansen die via de bestaande technologie om het aantal kandidaten uit te breiden zullen de markt moeten inspireren.

    Het is leuk als je komend jaar, na de IPO en lockup een mooie slag kan slaan, echter, als UniQure waarmaakt van wat er in het vat zit, dan kan het zijn dat je de aandelen niet -wilt- verkopen...voortschrijdende inzicht moet dat duidelijk maken.

    De Lockup is om te voorkomen dat iedereen door dezelfde deur naar buiten wil t.t.v. de IPO en ook om te voorkomen dat een beursgang louter en alleen bedoeld is om te cashen, waarbij mogelijk valse argumenten zijn ingezet om een IPO te laten slagen.

    Ik hoop op toekomstige berichten van UniQure die maken dat ik nog heel wat jaren aandeelhouder WIL blijven.

    Zoals bekend heb ik aangegeven dat ik voor januari 2014 een bijeenkomst/borrel wil organiseren voor aandeelhouders en belangstellenden van UniQure. De IPO was echter op dat moment nog niet bekend en ik moet even inventariseren op welke wijze zo'n bijeenkomst het beste ingevuld kan worden.

    Vanuit NPEX en STAK bestaat nog steeds belangstelling om hieraan een bijdrage te leveren. UniQure zelf moet zich beraden op de (juridische) aspekten van zo'n bijeenkomst, daar vanaf het IPOvoornemen elk woord bij monde van het management op een weegschaaltje gelegd zal worden.

    Zij kunnen natuurlijk een goede schets geven van hetgeen waarmee UniQure zich bezighoudt en alle mogelijke informatie verstrekken die niet conflicteert met hun belangen aangaande de IPO (ze hebben begrijpelijkerwijs geen zin in een conflict met de SEC of met de instelling die hun beursgang begeleid).

    Geduld is een schone zaak. Natuurlijk is het de belegger eigen om te zoeken naar informatie en te speculeren naar kansen en ontwikkelingen, echter; het is van belang om dat duidelijk vanuit eigen visie te doen en zorgvuldig om te gaan met onderwerpen en uitspraken die een IPO kunnen beschadigen.

    ivet
  2. Tex Mex 21 november 2013 16:18
    Wat mij opviel, was het naar mijn oordeel oprechte vertrouwen dat Aldag zelf toonde in het eigen uniQure platform. Hij gaf mij het gevoel dat het platform inmiddels dusdanig goed ontwikkeld/gevalideerd is dat het bedrijf alleen al daarom een voorsprong op eventuele concurrenten heeft. Wat we helaas niet hoorden is of er concrete belangstelling bestaat van andere firma's om dit platform te gebruiken in de ontwikkeling van therapieen anders dan die uniQure in de pipeline heeft zitten.
    Daarnaast kreeg ik de indruk dat er ook al nagedacht wordt over uitbreiding van de pipeline in de preklinische fase. Ook daarvoor zal wel geld opgehaald moeten worden met een evt. IPO, zodat een versnelling daarin kan plaatsvinden.

    Al met al verwacht ik, dat mocht het tot een IPO komen, dat ook ik de overgrote meerderheid van mijn aandelen zal vasthouden. Volgens mij ligt er met de ontwikkelingen rondom hemofilie B nog heel wat in het verschiet.

    Een nadeel (..) is echter wel dat de huidige koersontwikkeling op de NPEX al tot een forse disbalans in mijn beleggingsportefeuille heeft geleid.
2 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 870,27 -0,43%
EUR/USD 1,0729 +0,30%
FTSE 100 8.078,86 +0,48%
Germany40^ 17.931,00 -0,87%
Gold spot 2.332,03 +0,69%
NY-Nasdaq Composite 15.611,76 -0,64%

Stijgers

UNILEV...
+5,85%
RENEWI
+4,68%
B&S Gr...
+2,85%
Flow T...
+2,26%
Fugro
+2,09%

Dalers

ADYEN NV
-18,43%
VIVORY...
-8,38%
WDP
-4,93%
Alfen ...
-4,39%
CM.COM
-3,66%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links