Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Maandag 2 september

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
10 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Yvez75
0
Hopen dat de olieprijs wat zakt nu de dreiging van een oorlog iets afgenomen is en er ruimte komt voor Air France om te herstellen van die enorme billenkoek die ze gehad hebben de afgelopen dagen.

Obama gaat het congres om advies vragen en zij zijn er volgende week pas weer. Waarschijnlijk zal de uitkomst zijn dat of het congres de bommem tegen houdt of er toch naar de VN geluisterd gaat worden... In dat laatste geval gaat er sowieso niks gebeuren.. VN is een (schijn) apparaat wat niet snel op 1 lijn ligt .. Conclusie.. hopelijk helemaal geen oorlog..

Dullesjeng
0
Mus-42
0
dit is echt niet normaal olie 1% omhoog klm 5% omlaag,
andersom gebeurt het niet.Waarom?
Candelll
0
De luchtvaart heeft naast de moordende concurrentie, last van hogere olieprijzen. Daarnaast komt het verhaal van luchtkwaliteit in de cockpitten. We hadden al heel lang een verkoopsignaal en als het een echte hoofd-schouderpatroon is dan kan Air France-KLM terug naar de 3,50 of zelfs lager.
JaneJungle
0
quote:

candelll schreef op 2 sep 2013 om 12:39:


De luchtvaart heeft naast de moordende concurrentie, last van hogere olieprijzen. Daarnaast komt het verhaal van luchtkwaliteit in de cockpitten. We hadden al heel lang een verkoopsignaal en als het een echte hoofd-schouderpatroon is dan kan Air France-KLM terug naar de 3,50 of zelfs lager.


beetje overdreven, of zit ik er naast....
Yvez75
0
Ik denk de onzekerheid die er nog in de lucht hangt betreffende een eventuele aanval en zij relatie tot olie.. Ik heb vanmiddag Ahold ingeruild voor ING en air France voor Arcelor.

Candelll
0
oint venture Delta en Virgin Atlantic los van Air France-KLM

Gepubliceerd: 15:20


Door Bart Koster en Doug Cameron

Van DOW JONES NIEUWSDIENST

AMSTERDAM (Dow Jones)--De Amerikaanse luchtvaartmaatschappij Delta Air Lines Inc (DAL) zal zijn aanstaande joint venture met het Britse Virgin Atlantic Airways Ltd voor vluchten tussen het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten apart zetten van de joint venture met SkyTeam-partners Air France-KLM (AF.FR) en Alitalia SpA voor de overige transatlantische vluchten.

De joint venture tussen Delta en Virgin Atlantic, waarin Delta nu een belang heeft van 49%, is een stuk dichterbij gekomen nu het Amerikaanse transportministerie (DOT) vrijdag heeft aangegeven antitrust-immuniteit voor de samenwerking te willen verlenen, wat afstemming op het gebied van dienstregelingen, capaciteit, prijzen en marketing voor hun transatlantische vluchten mogelijk maakt.

Delta en Virgin becijferen de omzet van hun joint venture, die begin 2014 moet ingaan, op circa $3 miljard per jaar. Belangrijk daarbij is dat Delta en Virgin samen een marktaandeel krijgen van 36% op Londen Heathrow, een thuishub van British Airways en Iberia van International Consolidated Airlines Group SA (IAG.LN) en American Airlines van moedermaatschappij AMR Corp (AAMRQ) uit de rivaliserende oneworld-alliantie.

Zodra Delta en Virgin Atlantic hun joint venture hebben voltooid, zal Virgin naar verwachting in onderhandeling treden met andere luchtvaartmaatschappijen uit SkyTeam voor bilaterale samenwerkingscontracten, maar de Britse maatschappij heeft nog geen besluit genomen over toetreding tot SkyTeam.

Door Bart Koster en Doug Cameron; Dow Jones Nieuwsdienst; +31 20 571 5201; bart.koster@wsj.com

(END) Dow Jones Newswires

September 02, 2013 09:20 ET (13:20 GMT)

Copyright (c) 2013 Dow Jones & Company, Inc.
Lord Palf
0
Ik heb het idee dat dit fonds momenteel flink wordt gemanipuleerd. Wat er ook negatief is (sars, olieprijs, oorlogsdreiging, bezettingsgraad) dan duikt de koers 4 a 5 procent naar beneden. Herstelt de beurs of is er positief nieuws te melden dan is het herstel over de dag genomen minimaal. Het gaat tot 17.00 uur goed en dan duikt het weer naar beneden. Ik vind die niet natuurlijk
.
GC
0
Vrachtvervoer luchtvaartmaatschappijen stijgt

GENEVE (AFN) - Luchtvaartmaatschappijen hebben in juli 1,2 procent meer vracht vervoerd dan in dezelfde maand vorig jaar bij een 3,4 procent grotere capaciteit. Het volume bereikte het hoogste niveau sinds medio 2011. Dat maakte brancheorganisatie IATA maandag bekend. In juni steeg het vrachtvervoer op jaarbasis met 0,9 procent.

Groei in Europa en het Midden-Oosten compenseerde zwakke marktomstandigheden in Azië. Het tonnage in Europa steeg met 1,5 procent bij een groei van de capaciteit van 3,5 procent. Maatschappijen uit het Midden-Oosten vervoerden mede dankzij de ramadan 14,4 procent meer vracht bij een 11,1 procent hogere capaciteit. In Noord-Amerika was juist sprake van een daling van 1,1 procent in volume.

,,De groei is bemoedigend, vooral in Europa. Het is echter te vroeg om te zeggen dat het vrachtvervoer de malaise in de afgelopen 18 maanden te boven is'', aldus topman Tony Tyler van IATA. ,,De zwakte in Azië en de verslechterende politieke situatie in het Midden-Oosten zijn voldoende reden om voorzichtig te blijven.''

(ANP Redactie AFN/Economie, email economie(at)anp.nl, +31 20 560 6070)
02-09-2013 12:48:10
10 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

Air France-KLM Meer »

Koers 9,020   Verschil +0,26 (+2,94%)
Laag 8,734   Volume 3.211.497
Hoog 9,104   Gem. Volume 2.300.015
16-jul-19 17:35
label premium

Valse start voor AirFrance-KLM

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium