Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Ahold Delhaize Koninklijke AEX:AD.NL, NL0011794037

  • 27,740 25 apr 2024 10:24
  • -0,020 (-0,07%) Dagrange 27,630 - 27,780
  • 184.986 Gem. (3M) 2,1M

Hamsteren&bonus

10 Posts
| Omlaag ↓
  1. pilot1 27 juni 2013 10:47
    MARKET TALK: Huishoudens bezuinigen op boodschappen - ING



    AMSTERDAM (Dow Jones)--Bijna een kwart van de Nederlandse huishoudens vond het in het tweede kwartaal van 2013 lastiger om rond te komen, blijkt donderdag uit de periodieke ING Budget Barometer. De belangrijkste redenen zijn lagere inkomens, aldus 30% van de ondervraagden en stijgende prijzen, zegt 25%. Naast besparingen op grote uitgaven geeft de helft van de huishoudens ook minder uit aan dagelijkse boodschappen, aldus het onderzoek van ING Nederland. De barometer kwam in het laatste kwartaal uit op 82 punten, tegen 79 in het eerste kwartaal, waarbij alle scores onder de 100 punten duiden op meer pessimisten dan optimisten over de eigen portemonnee. Het populairste middel om te bezuinigen is 'koopjesjagen' (85%) en 60% van de besparende huishoudens koopt meer huismerken in plaats van A-merken. Van de huishoudens kiest 57% voor een goedkopere supermarkt om te besparen en 22% koopt om te besparen seizoensgroenten en -fruit. Op snoep en snacks bezuinigt 75% van de huishoudens, op vlees en vis 59% en op kant-en-klaarmaaltijden ook 59%. Van de huishoudens ziet 53% weinig of geen ruimte meer om nog verder te bezuinigen op boodschappen. (BTK)

  2. [verwijderd] 29 juni 2013 14:52
    quote:

    bub schreef op 29 juni 2013 12:49:

    van de AH hoef je het niet te hebben. De Hamsterweken zijn mager en de uitvoering is beroerd. Wil Appie nog wel zijn best doen.
    De hamsterweken zijn mager?.Ik heb flink ingeslagen .Misschien zat er weinig bij voor U?.Zou kunnen natuurlijk.Ik vermoed een vervolg van de hamster na de vakantie.Kan je weer inslaan.
  3. pilot1 30 augustus 2013 12:52
    'Supermarktklant let meer op aanbiedingen'

    Gepubliceerd op 30 aug 2013 om 11:48 | Views: 406
    Artikel
    Reacties

    .



    ROTTERDAM (AFN) - Door de voortwoekerende crisis nemen steeds meer Nederlanders maatregelen om hun bestedingen in de supermarkt terug te dringen. Ze gaan vaker af op aanbiedingen en zijn ook bereid om hiervoor meerdere supermarkten te bezoeken. Dat concludeert Deloitte in een vrijdag gepubliceerd onderzoek naar consumententrends in de supermarktbranche.

    Vooral de folder wordt steeds belangrijker voor consumenten om te achterhalen waar ze voor aanbiedingen moeten zijn. Ruim 70 procent gebruikt nu de folder als oriëntatiemiddel. Vorig jaar was dit nog 66 procent. Inmiddels bezoekt 28 procent van de consumenten verschillende supermarkten vanwege aanbiedingen. Een jaar eerder was dit nog slechts 21 procent.
10 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links