Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Beter Bed en Accell kunnen elke dag terug naar EUR14-14.5?

6 Posts
| Omlaag ↓
  1. smallstocktrader 28 mei 2013 19:19
    Ik heb onlangs een paar duizend aandelen Beter Bed en Accell gekocht rond EUR13.3 en ben een eetje verbast dat de koersen van deze beide small caps rond EUR13 blijven. Beide zijn financiele sterke groei small caps met een beetje goede dividenden, cash flow, management en aandeelhouders als Teslin; met Duitse concument gaar het een beetje goed, de KW1 cijfers waren niet echt slecht, Beter Bed en Accell zijn altijd een beetje mooie overnamekanditaten (door private equityfondsen) net als Macintosh en Stern, etc.

    Mijn verwachting is dat elke dag kunnen zowel Accell als Beter Bed terug naar EUR14, en daarna EUR14.5 als het macronieuws een beetje meevalt. Ik vroeg me of andere IEX-leden ook mijn mening delen of er is iets mis met Accell en Beter dat ik heb gemist? Ik weet dat zowel Beter Bed als Accell halen ruim 1/3 van hun omzet uit Holland, waar het concumentenvertrouwen te laag is, maar een aandeelkoers van EUR13 lijkt me een beetje aan de lage kant.

    Alvast bedankt!

    The small stock trader
  2. smallstocktrader 3 juni 2013 10:54
    "naar buy van reduce" door Rabo? dit moet een trigger voor Beter Bed zijn om naar EUR14-14.5 te gaan!

    The small stock trader!

    Quote: Stocks are like people, every stock has its characteristics - Jesse Livermore

    Rabo verwacht winstgroei voor Beter Bed’

    AMSTERDAM (AFN) - Na meerdere kwartalen van winstdaling, zou er vanaf het derde kwartaal van dit jaar bij Beter Bed weer sprake kunnen zijn van een flinke winstsprong. Dat verwachten analisten van Rabobank, die hun advies voor het aandeel Beter Bed verhogen naar buy van reduce.

    Volgens Rabobank is het aandeel Beter Bed nu aantrekkelijk geprijsd, omdat het de afgelopen tijd circa 20 procent onder het marktgemiddelde heeft gepresteerd. Ook de consensus voor de winst van het bedrijf is verlaagd.

    Rabobank baseert zijn optimisme onder meer ook op de stijging van de marge in het eerste kwartaal, die met een plus van 60 basispunten ver boven verwachting uitstak. Daarnaast heeft het bedrijf de kosten per winkel flink naar beneden gebracht en is er in de komende kwartalen geen sprake meer van eenmalige kosten of herstructureringskosten. De verwachtingen van Rabobank houden geen rekening met een eventuele verbetering van de marktomstandigheden.

    Het aandeel Beter Bed noteerde maandag rond 9.40 uur 3,9 procent hoger op13,50 euro . De SmallCap-index stond 0,1 procent hoger.
  3. smallstocktrader 3 juni 2013 23:02
    Ik heb vandaag half van mijn positie in Beter Bed verkocht rond EUR13.8 (met een knlein winste van ruim EUR1,000:)) en een beetje meer aandelen Accell gekocht rond EUR13.15: Nog steeds denk ik dat elke dag kunnen zowel Accell en Beter Bed terug naar EUR14.

    The small stock trader

    Quote: "I’ve tried to learn some new things, like macro, currencies and commodities. The world has changed and it’s a macro world. What happens in China affects what happens in the US" - Steve Cohen (SAC Capital)
  4. smallstocktrader 6 juni 2013 22:55
    Ik heb vandaag mijn laatste 2,000 stuks Beter Bed verkocht onder EUR14 om meer Accells te kopen onder EUR13, maar ik zou blij zijn om weer in Beter Bed in te stappen op rond EUR13. Nu kijk ik uit naar waneer Accell naar EUR14 gaat:)

    Effegenoeg: Volgens me gaat Beter Bed in de komende jaren minimaal een WPA van EUR1 op te halen en als het keert ruim EUR0.8 dividend per aandeel uit, dan heb je al een mooie dividendrendement van bijna 6%. Beter Bed is altijd een dividend “kampioen” geweest, maar er waren eenmaalige posten van ruim EUR8mln in 2012, daardoor de lage dividend in 2012 (ik denk niet dat in de komende jaren gaat Beter Bed zo’n eemlaige posten hebben...).

    The small stock trader

    Quote: The stock's performance depends on three factors: real growth (rise of earnings and dividends), inflationary growth and speculative growth - Ben Graham
6 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium drie voorbeelden van IEX Premium: de exclusieve content op de site, de app op een smartphone en IEX Magazine.

Benieuwd naar onze analyses en kooptips?

Word nu abonnee van IEX en krijg onbeperkt toegang tot onze (koop)tips en succesvolle modelportefeuilles. Nu 3 maanden voor slechts €19,95! Profiteer van 58% korting!

Word abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links