Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Uitstel reactie van inspecteur

10 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 28 februari 2013 13:49
    Interessant, hoe is die schade ontstaan? Als er termijnen zijn verstreken dient u binnen veertien dagen na ontdekking alsnog voor bezwaar of beroep zorg te dragen en kunt u zich vermoedelijk (meer gegevens nodig voor stelligere uitspraken) beroepen op verschoonbare termijnoverschrijding. Ook een verzoek tot ambtshalve vermindering zou de schade eventueel kunnen wegnemen. Indien er vergrijpboetes zijn opgelegd, dan zal er toch sprake moeten zijn van schuld van de belastingplichtige en niet enkel de adviseur. Als er verzuimboetes wegens te late aangiftes e.d. zijn opgelegd en u heeft de gegevens tijdig aan de adviseur verstrekt, kunt u hem/haar hiervoor aansprakelijk houden. Oftewel, waar bestaat de schade uit?
  2. mrs johns 28 februari 2013 14:21
    In 2010 en 2011 huishoudelijke hulp ivm met een frozen shoulder plus operatie gehad en die is cash betaald Deze Poolse mevrouw heeft goed voor mij gezorgd maar is nu weer terug naar Polen en heb geen kwitanties.
    Mijn belastingadviseur vertelde dat haar naam,adres genoeg was en dat ze in die periode in Nederland was. aangezien ik erg veel ziektekosten heb moeten maken het ook wel duidelijk zou zijn dat ik HH nodig had
    Mijn belastingadviseur die ik maandag belde zei maak je niet druk komt allemaal goed, daarna
    nagevraagd bij het belastingtelefoon hoe het stond met mijn aangifte moest ik horen dat mijn adviseur, mij had moeten inlichten want er zijn brieven gestuurd naar hem op 20 dec ,8 jan ,28jan
    en 11febr hiervan heb ik vandaag de copies gehad en tot 8 maart om te reageren
    kan dit allemaal zo ? Wat nu ? mijn vertrouwen in deze adviseur is weg


  3. [verwijderd] 5 maart 2013 09:50
    Korte conclusie: Het optreden van de belastingadviseur is laakbaar, maar het goede nieuws is dat er geen schade is.
    Reactie kan alsnog volgen, er is nog niet eens een aanslag opgelegd, laat staan met omgekeerde bewijslast wegens niet verstrekken van informatie. Mocht dit laatste alsnog gebeuren dan is het zeer de vraag of die omkering wel terecht is, nu u als belastingplichtige niet eens op de hoogte was dat er informatie gevraagd werd. U zou dan m.i. met succes in bezaar kunenn, mits u met normale bewijslastverdeling voldoende aannemelijk kunt maken de kosten te hebben gemaakt en betaald.
10 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 860,01 -0,62%
EUR/USD 1,0655 +0,11%
FTSE 100 7.895,85 +0,24%
Germany40^ 17.714,20 -0,69%
Gold spot 2.392,50 0,00%
NY-Nasdaq Composite 15.282,01 -2,05%

Stijgers

WDP
+3,12%
Kendrion
+2,92%
EBUSCO...
+2,67%
Vopak
+2,61%
NX FIL...
+2,17%

Dalers

JUST E...
-5,11%
TomTom
-4,68%
Fugro
-4,30%
ASMI
-4,00%
BESI
-3,64%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links