Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel SHELL PLC AEX:SHELL.NL, GB00BP6MXD84

  • 33,465 19 apr 2024 17:37
  • -0,005 (-0,01%) Dagrange 32,920 - 33,535
  • 9.995.595 Gem. (3M) 7,5M

Uitstappen? Is het echt never sell Shell?

200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 9424 9425 9426 9427 9428 ... 10002 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 Succes 5 juli 2022 18:06
    Saudi Arabia is charging Asian buyers near-record prices for oil as demand soars and supply remains pressured

    > Saudi Arabia will raise oil prices next month for Asian buyers to $9.30 a barrel above the regional benchmark.
    > Prices from of the world's largest oil producers have skyrocketed past other countries in the Middle East.
    > Although OPEC+ agreed to raise production in July and August, experts say it'll be hard to meet targets.

    Saudi Arabia will be raising oil prices next month for Asian buyers, a sign that oil suppliers are still slammed with high demand as they run out of capacity to keep up.

    Saudi Aramco, the state oil producer, hiked prices for Arab Light crude grade in August to $9.30 a barrel above the regional benchmark. It means that prices for one of the world's largest oil producers have skyrocketed past other countries in the Middle East, almost surpassing its previous high of $9.35 a barrel in May.

    It's another increase in prices this year as oil producers have struggled to meet demand this year amid Western sanctions against Russian oil. Saudi Arabia's prices for Asia have risen over $7 since Russia invaded Ukraine at the end of February, according to Bloomberg.

    Although OPEC+, which Saudi Arabia is a member of, agreed to raise production by 648,000 barrels a day throughout the months of July and August, industry heads have speculated the organization will be unable to meet those targets.

    "We are seeing an ever tighter oil and gas market appearing – and we are feeling that right now," Shell CEO Ben van Beurden said last week in a report by CNBC. "I cannot know how much spare capacity OPEC would have but it is not as much as what a lot of people hope or think is my estimation."

    S&P Global previously told Insider that some countries within the cartel have missed production quotas earlier this year, which has left OPEC+ 2.6 million barrels a day short of their collective goal as of June. Meanwhile, S&P also estimates oil demand to rise by 1.7 billion barrels a day in Asia, which would more than double the continent's pre-pandemic demand.


    markets.businessinsider.com/news/comm...

  2. Questions 5 juli 2022 18:10
    quote:

    Erwin_P schreef op 5 juli 2022 17:33:

    Gokje
    koop 10 putopties AEX 202212'16 PUT 350 voor 1,85 =1850 euro
    Krijgen we echt zware crisis en de AEX gaat naar 350 punten dan verkoop je ze in december voor 44.00 = 44.000 euro.
    winst van 42.150 euro.
    Gaan we toch weer up dan verlies pakken van 925 euro op 50%
    Dat klopt nu met de Vola die in de opties zit. Als de vola en gamma eruit lopen wordt dit snel minder.
    Maar je hebt gelijk. Als morgen de AEX 10% zakt dan wordt het nog 16000 euro winst op 1 dag.
  3. forum rang 7 boldie 5 juli 2022 18:12
    quote:

    JB81 schreef op 5 juli 2022 17:57:

    [...]

    Ik hoop van harte dat je gelijk hebt Boldie, maar alles dat afgelopen jaar naar "Shell naar 30" wees is niet meer dan een angstaanjagend accurate contra-indicator geweest.
    30 geloof ik zelf niet. 27 28.oets beter beeld echter dan zal die divi meer moeten zijn dan nu. Benieuwd naar de cijfers en is ook reden waarom nu ingestapt ben want zover kan zien koers 25.5 toch stuk mee in de range dan koers 23.4 nu op de borden maar goed is puur mijn mening en tijd zal leren of ik gelijk heb.
  4. forum rang 5 Lekker Truitje 5 juli 2022 18:17
    Gaan we nu allemaal veel minder rijden als er een recessie komt ? Gaan we minder vliegen ? Denk dat dat allemaal wel meevalt ? De chemie zal wel minder olie nodig hebben als we plastics stap voor stap gaan vervangen door andere materialen, maar dat zal maar langzaam gaan.
    Is er plots veel te veel energie in de aanbieding ? Nou als de russen opeens weer al hun fossielen op de markt gaan gooien zal dat vast wel schelen, maar op dit moment lijkt me niet echt een teveel aan energie. Electrische auto's hebben ook energie nodig, en de produktie van zon en wind is nog lang niet op een hoog niveau. Bovendien zijn er te weinig laadpaaltjes, kan het electriciteitsnet het niet aan en is Nederland wel een van de voorlopers in de energieomslag. China vermoedelijk ook, maar er zijn zoveel autorijders op de aardbol die gewoon nog naar het tankstation gaan. M.a.w. ik denk dat deze koersval vandaag een een heel tijdelijk iet is. Lekker en gezellig voor handelaren die er baat bij hadden. En op een moment van een algehele koersdaling min of meer wereldwijd. En tijdens de vakantieperiode : relatief weinig handel, je kunt de koersen makkelijk omlaag manipuleren. Shel is veel meer dan bijv. een Just Eat omlaag gegaan, lager dan veel andere aandelen. Wel gelijk aan de daling van de WTI, maar de Dutch TTF gas steeg juist...... nix aan de hand dus m.i. - naja, niet veel....
  5. Questions 5 juli 2022 18:17
    quote:

    boldie schreef op 5 juli 2022 18:12:

    [...]30 geloof ik zelf niet. 27 28.oets beter beeld echter dan zal die divi meer moeten zijn dan nu. Benieuwd naar de cijfers en is ook reden waarom nu ingestapt ben want zover kan zien koers 25.5 toch stuk mee in de range dan koers 23.4 nu op de borden maar goed is puur mijn mening en tijd zal leren of ik gelijk heb.
    Voor een koers > 27 moet de olie rond 80 euro blijven en zal Shell het divi weer terug moeten brengen van voor corona >1.70 dollar per aandeel.

    Het enige voordeel is dat de netto schuld van Shell is gedaald van >80 miljard naar < 50 Miljard met een FCF > 15 miljard.

    Shell zal iets moeten doen aan hun dividend of de Buy-Back ophogen. Een hogere dollar is voor ons in de EU beter. Voor de pompprijs weer nadelig = Inflatie
  6. forum rang 7 boldie 5 juli 2022 18:20
    quote:

    Lekker Truitje schreef op 5 juli 2022 18:17:

    Gaan we nu allemaal veel minder rijden als er een recessie komt ? Gaan we minder vliegen ? Denk dat dat allemaal wel meevalt ? De chemie zal wel minder olie nodig hebben als we plastics stap voor stap gaan vervangen door andere materialen, maar dat zal maar langzaam gaan.
    Is er plots veel te veel energie in de aanbieding ? Nou als de russen opeens weer al hun fossielen op de markt gaan gooien zal dat vast wel schelen, maar op dit moment lijkt me niet echt een teveel aan energie. Electrische auto's hebben ook energie nodig, en de produktie van zon en wind is nog lang niet op een hoog niveau. Bovendien zijn er te weinig laadpaaltjes, kan het electriciteitsnet het niet aan en is Nederland wel een van de voorlopers in de energieomslag. China vermoedelijk ook, maar er zijn zoveel autorijders op de aardbol die gewoon nog naar het tankstation gaan. M.a.w. ik denk dat deze koersval vandaag een een heel tijdelijk iet is. Lekker en gezellig voor handelaren die er baat bij hadden. En op een moment van een algehele koersdaling min of meer wereldwijd. En tijdens de vakantieperiode : relatief weinig handel, je kunt de koersen makkelijk omlaag manipuleren. Shel is veel meer dan bijv. een Just Eat omlaag gegaan, lager dan veel aandelen. Wel gelijk aan de daling van de WTI, maar de Dutch TTF gas steeg juist...... nix aan de hand dus m.i. - naja, niet veel....
    zolang mensen zich boos maken dar ze niet kunnen vliegen door staking boeren is drang om te vliegen nog groot laten we maar zeggen. En energie behoefte blijft groeien en shell is er daar ook bij. Wel beetje jammer niet iets meer geduld had maar ja denk komt vorige keer slag gemist 29 naar 23.55 nu te gretig
  7. forum rang 5 maarten030 5 juli 2022 18:20
    Ik heb echt wel spijt gehad dat ik Shell rond 16 heb ingeleverd vanaf 10.50. Maar beleggers zijn echt naïef om te denken dat het naar de 30 gaat. Olie kan helemaal niet jarenlang boven de 100 blijven, want dan gaat echt alles kapot. De olieprijs is zowat de grootste aanjager van de inflatie en door de recessie gaat de olieprijs gewoon keihard naar beneden.

    Jazeker heeft Shell mooie winsten behaald in 2022 en daar worden ze rijkelijk voor beloond. Jazeker gaan ze dat komende half jaar/jaar nog meer doen. Echter als de piek is geweest is de weg naar beneden ingezet en zit je "gevangen" in een aandeel dat komende decennia een gepasseerd station is. Alles zit nu mee voor Shell. Misschien gewoon eens bij AMG en OCI fora kijken.

    Dotcombubbel correctie: verliesgevende tech, tech algemeen, waardeaandelen, grondstoffen, olie/energie. Als dit zich herhaalt kan er wat gedaan worden aan de goedkope bodemprijzen voor de goede techbedrijven.

    Succes all!
  8. forum rang 7 boldie 5 juli 2022 18:22
    quote:

    maarten030 schreef op 5 juli 2022 18:20:

    Ik heb echt wel spijt gehad dat ik Shell rond 16 heb ingeleverd vanaf 10.50. Maar beleggers zijn echt naïef om te denken dat het naar de 30 gaat. Olie kan helemaal niet jarenlang boven de 100 blijven, want dan gaat echt alles kapot. De olieprijs is zowat de grootste aanjager van de inflatie en door de recessie gaat de olieprijs gewoon keihard naar beneden.

    Jazeker heeft Shell mooie winsten behaald in 2022 en daar worden ze rijkelijk voor beloond. Jazeker gaan ze dat komende half jaar/jaar nog meer doen. Echter als de piek is geweest is de weg naar beneden ingezet en zit je "gevangen" in een aandeel dat komende decennia een gepasseerd station is. Alles zit nu mee voor Shell. Misschien gewoon eens bij AMG en OCI fora kijken.

    Dotcombubbel correctie: verliesgevende tech, tech algemeen, waardeaandelen, grondstoffen, olie/energie. Als dit zich herhaalt kan er wat gedaan worden aan de goedkope bodemprijzen voor de goede techbedrijven.

    Succes all!
    mee zat dan had je divi gehad van. 50 ipv nu 24 en koers ruim boven de 30 gestaan
  9. forum rang 5 Baksteen 5 juli 2022 18:23
    quote:

    Lekker Truitje schreef op 5 juli 2022 18:17:

    Gaan we nu allemaal veel minder rijden als er een recessie komt ? Gaan we minder vliegen ? Denk dat dat allemaal wel meevalt ? De chemie zal wel minder olie nodig hebben als we plastics stap voor stap gaan vervangen door andere materialen, maar dat zal maar langzaam gaan.
    Is er plots veel te veel energie in de aanbieding ? Nou als de russen opeens weer al hun fossielen op de markt gaan gooien zal dat vast wel schelen, maar op dit moment lijkt me niet echt een teveel aan energie. Electrische auto's hebben ook energie nodig, en de produktie van zon en wind is nog lang niet op een hoog niveau. Bovendien zijn er te weinig laadpaaltjes, kan het electriciteitsnet het niet aan en is Nederland wel een van de voorlopers in de energieomslag. China vermoedelijk ook, maar er zijn zoveel autorijders op de aardbol die gewoon nog naar het tankstation gaan. M.a.w. ik denk dat deze koersval vandaag een een heel tijdelijk iet is. Lekker en gezellig voor handelaren die er baat bij hadden. En op een moment van een algehele koersdaling min of meer wereldwijd. En tijdens de vakantieperiode : relatief weinig handel, je kunt de koersen makkelijk omlaag manipuleren. Shel is veel meer dan bijv. een Just Eat omlaag gegaan, lager dan veel andere aandelen. Wel gelijk aan de daling van de WTI, maar de Dutch TTF gas steeg juist...... nix aan de hand dus m.i. - naja, niet veel....
    Er zijn gewoon werknemers die ondanks de recessie gewoon hun loon krijgen
  10. forum rang 7 boldie 5 juli 2022 18:32
    quote:

    New M by O schreef op 5 juli 2022 18:29:

    Opgelet!!!
    Er is ook goed nieuws want Dubai zit te wachten om terug in te stappen in shell met lange termijn visie maar dan wel op een interessante prijs daar het dividend nu eenmaal niet past bij een koers van 25eur plus.
    Donderdag instappen op 19,80eur.
    grapjas en mocht wel zo zijn klaag ik je aan wegens voorkennis lol
  11. forum rang 7 Succes 5 juli 2022 19:01
    quote:

    Jaap schreef op 5 juli 2022 18:36:

    Donderdag is wel heel kort om de bocht.
    Is vrijdag ineens beter?
    Olie gaat naar beneden en dat duurt wel een maand of twee.
    Of ie naar 65 dollar gaat?
    Dat is afwachten.
    Tuurlijk vrijdag is altijd beter ... -TGIF-

    --------

    Feb'22
    Olieprijs = +/-$90
    Shell = +/-23,5
    ??
    Logica = nee/weg/foetsie/etc

    Succes allen.
200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 9424 9425 9426 9427 9428 ... 10002 »» | Laatste |Omhoog ↑

Direct naar Forum

Premium

Er staat extreem veel op het spel voor Shell

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links