Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel SHELL PLC AEX:SHELL.NL, GB00BP6MXD84

  • 33,480 16 apr 2024 17:38
  • -0,580 (-1,70%) Dagrange 33,300 - 33,885
  • 9.503.336 Gem. (3M) 7,4M

Uitstappen? Is het echt never sell Shell?

200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 9226 9227 9228 9229 9230 ... 10002 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 Marco1962 26 mei 2022 21:15
    quote:

    Arie Jan schreef op 26 mei 2022 20:56:

    [...]zou me niet zo druk maken, je kan er toch niks aan doen.
    Rothshield toch banken en Rockefeller farmacie, die betalen waarschijnlijk geen euro teveel.
    In tegenstelling Arie, ik ga morgen geheel op kosten van Shell op vakantie. Maar ik vind het prima dat bedrijven extra belasting mogen betalen en niet alleen huishoudens voor de kar staan.
  2. reuropean 26 mei 2022 21:17
    Ik woon in Engeland. Er zijn hier zeker een paar miljoen gezinnen die dagelijks op het randje leven. Dat wil zeggen dat de ouders niet eten omdat ze dat aan de kinderen geven. Dat bejaarden de verwarming uitzetten omdat ze de energie rekening niet kunnen betalen. Mensen die nier dialyse apparatuur moeten gebruiken maar de energie rekening ervoor niet kunnen betalen. We spreken hier over doffe ellende voor miljoenen huishoudens die nergens terrecht kunnen. Het is hier vrij normaal dat gezinnen waar iemand werkt naar de voedselbank moeten omdat ze geen geld overhouden om eten te kopen. Echte armoede met een bijzonder mager sociaal vangnet waar je eigenlijk niet van kunt leven. Het is dan niet zo vreemd dat er gekeken word naar de uitzonderlijk hoge winsten van shell, bp en andere energieleveranciers. Die overigens in vele gevallen de regering dringend gevraagd hebben om iets te doen aan de hoge energieprijzen en aangegeven hebben dat ze hun investeringsplannen niet gaan wijzigen. Het is natuurlijk een glibberig pad waar we aan beginnen dat is wel duidelijk maar niets doen is ook geen optie in de uk.
  3. forum rang 9 Ron-tron system 26 mei 2022 21:27
    quote:

    reuropean schreef op 26 mei 2022 21:17:

    Ik woon in Engeland. Er zijn hier zeker een paar miljoen gezinnen die dagelijks op het randje leven. Dat wil zeggen dat de ouders niet eten omdat ze dat aan de kinderen geven. Dat bejaarden de verwarming uitzetten omdat ze de energie rekening niet kunnen betalen. Mensen die nier dialyse apparatuur moeten gebruiken maar de energie rekening ervoor niet kunnen betalen. We spreken hier over doffe ellende voor miljoenen huishoudens die nergens terrecht kunnen. Het is hier vrij normaal dat gezinnen waar iemand werkt naar de voedselbank moeten omdat ze geen geld overhouden om eten te kopen. Echte armoede met een bijzonder mager sociaal vangnet waar je eigenlijk niet van kunt leven. Het is dan niet zo vreemd dat er gekeken word naar de uitzonderlijk hoge winsten van shell, bp en andere energieleveranciers. Die overigens in vele gevallen de regering dringend gevraagd hebben om iets te doen aan de hoge energieprijzen en aangegeven hebben dat ze hun investeringsplannen niet gaan wijzigen. Het is natuurlijk een glibberig pad waar we aan beginnen dat is wel duidelijk maar niets doen is ook geen optie in de uk.
    Het wanbeleid van regeringen en ook groene invloeden hebben de hoge energieprijzen grotendeels gestuurd dus laat zij er maar voor opdraaien ook.
    Maar ja er zijn geen centen meer enkel diepe schulden dus ik weet waar te zijn met mijn (kapitaal) en dat is tastbaar goud en spijtig maar vaarwel Shell en ik heb dus uitzonderlijk verlies genomen op de laatste long positie.
    Als regeringen over bedrijven gaan beslissen krijgen we een soort abn amro in de energiesector;)
    Europa gaat natuurlijk ook zulk een regel uit zijn duim zuigen om de failliete boel te redden.
    Begrijp me niet verkeerd ik ben zeker akkoord om arme gezinnen uit de nood te helpen maar ik wil niet in bedrijven investeren of handelen waar de overheid een hand in de winsten heeft zonder enige regels.
    Put opties erin met 20% van de gemaakte winsten daar ga ik eens over nadenken.
  4. forum rang 4 Go Go Go ! 26 mei 2022 21:43
    quote:

    Carl 2-8 schreef op 26 mei 2022 21:27:

    [...]
    Het wanbeleid van regeringen en ook groene invloeden hebben de hoge energieprijzen grotendeels gestuurd dus laat zij er maar voor opdraaien ook.
    Maar ja er zijn geen centen meer enkel diepe schulden dus ik weet waar te zijn met mijn (kapitaal) en dat is tastbaar goud en spijtig maar vaarwel Shell en ik heb dus uitzonderlijk verlies genomen op de laatste long positie.
    Als regeringen over bedrijven gaan beslissen krijgen we een soort abn amro in de energiesector;)
    Europa gaat natuurlijk ook zulk een regel uit zijn duim zuigen om de failliete boel te redden.
    Begrijp me niet verkeerd ik ben zeker akkoord om arme gezinnen uit de nood te helpen maar ik wil niet in bedrijven investeren of handelen waar de overheid een hand in de winsten heeft zonder enige regels.
    Put opties erin met 20% van de gemaakte winsten daar ga ik eens over nadenken.
    De regels zijn “tijdelijk” en afhankelijk van de “prijzen” las ik in het geplaatste stukje. Met het fenomeen “tijdelijk” zijn Nederlanders goed bekend.
    De shitzooi waarin we als burgers verstrikt zijn geraakt is veroorzaakt door wat je hier boven in je eerste zin al aangeeft. Het lijkt wel bijna georkestreerd. Onder het mom “Hoe helpen we het bestaande systeem zo snel mogelijk naar de knoppen”.

    Onder druk wordt immers alles vloeibaar.
  5. forum rang 5 Blanco rolling 26 mei 2022 22:01
    Ik heb zelf in grote armoede geleefd en kon mijn rekeningen en toen huur niet meer betalen, nadat ik ernstig ziek was geworden.
    Fout van een onnozele huisarts die een mij een dodelijke combinatie van medicijnen had voorgeschreven, waardoor ik in coma ben geraakt.
    Werd toen gezegd door drugsmisbruik, maar ik heb in mijn leven nooit gesnoven of gespoten.
    Later bleek een deel van die cocktail gelijk te zijn aan synthetische heroïne en de ander het nog eens versterkte.

    Later bleek dat ik L4 en L5 , de onderste rugwervels, gebroken had na een val, maar die huisarts achtte het niet nodig om foto’’s te maken met tot gevolg dat de zenuwen meer en meer beschadigd raakten

    Het is dat ik een redelijke opleiding heb, anders was ik nooit uit die ellende gekomen
  6. forum rang 5 Baksteen 26 mei 2022 22:18
    quote:

    Carl 2-8 schreef op 26 mei 2022 21:27:

    [...]
    Het wanbeleid van regeringen en ook groene invloeden hebben de hoge energieprijzen grotendeels gestuurd dus laat zij er maar voor opdraaien ook.
    Maar ja er zijn geen centen meer enkel diepe schulden dus ik weet waar te zijn met mijn (kapitaal) en dat is tastbaar goud en spijtig maar vaarwel Shell en ik heb dus uitzonderlijk verlies genomen op de laatste long positie.
    Als regeringen over bedrijven gaan beslissen krijgen we een soort abn amro in de energiesector;)
    Europa gaat natuurlijk ook zulk een regel uit zijn duim zuigen om de failliete boel te redden.
    Begrijp me niet verkeerd ik ben zeker akkoord om arme gezinnen uit de nood te helpen maar ik wil niet in bedrijven investeren of handelen waar de overheid een hand in de winsten heeft zonder enige regels.
    Put opties erin met 20% van de gemaakte winsten daar ga ik eens over nadenken.
    Als men nu eens echt was gaan vergroenen net zoals Finland, dan was het gewoon te overzien.
    klimaatweb.nl/nieuws/wordt-finland-ho...
    Nee men koos de weg van de minste weerstand, en de roepers van de chocolade krant gelijk geven, er is olie en gas genoeg, klopt, maar je betaald welde hoofdprijs
  7. forum rang 4 Go Go Go ! 26 mei 2022 22:34
    quote:

    Ernie1966 zonder Bert schreef op 26 mei 2022 22:23:

    www.worldoil.com/news/2022/5/26/saudi...

    En dan zitten wij elke dag te kloten voor 21 centjes
    Ik neem aan dat je de 21 centjes van Carl bedoelt en niet de tijdelijke "gift" van de overheid op de prijs van een liter aangelengde Euro 95 E10 van 21 centjes :-)
  8. forum rang 5 mathijsjelle 26 mei 2022 22:43
    quote:

    Blanco rolling schreef op 26 mei 2022 21:37:

    @carl.
    Spreiding.
    Ik heb gewoon 12 k winst vandaag. Mijn Adyens en Amazons komen weer boven water.
    Prosus ook en nu de 25 k premie schrijven voor 17 juni aanstaande.
    Zit op 3150 euro, heb nog 3 gedekte contracten prosus juni call 45 geschreven voor 2,50
    Amazon boven water poeh dan heb ik nog wel paar van dit soort dagen nodig
  9. snorro1 26 mei 2022 23:06
    quote:

    reuropean schreef op 26 mei 2022 21:17:

    Ik woon in Engeland. Er zijn hier zeker een paar miljoen gezinnen die dagelijks op het randje leven. Dat wil zeggen dat de ouders niet eten omdat ze dat aan de kinderen geven. Dat bejaarden de verwarming uitzetten omdat ze de energie rekening niet kunnen betalen. Mensen die nier dialyse apparatuur moeten gebruiken maar de energie rekening ervoor niet kunnen betalen. We spreken hier over doffe ellende voor miljoenen huishoudens die nergens terrecht kunnen. Het is hier vrij normaal dat gezinnen waar iemand werkt naar de voedselbank moeten omdat ze geen geld overhouden om eten te kopen. Echte armoede met een bijzonder mager sociaal vangnet waar je eigenlijk niet van kunt leven. Het is dan niet zo vreemd dat er gekeken word naar de uitzonderlijk hoge winsten van shell, bp en andere energieleveranciers. Die overigens in vele gevallen de regering dringend gevraagd hebben om iets te doen aan de hoge energieprijzen en aangegeven hebben dat ze hun investeringsplannen niet gaan wijzigen. Het is natuurlijk een glibberig pad waar we aan beginnen dat is wel duidelijk maar niets doen is ook geen optie in de uk.

    brexit
  10. forum rang 4 Go Go Go ! 26 mei 2022 23:17
    quote:

    epicurus1 schreef op 26 mei 2022 22:08:

    Ik begrijp die windfall tax niet. Aan de pomp gaat procentueel het grootste deel naar de staat. Dus met deze prijzen zijn zij de grootste graaiers. En dat zonder enig risico of extra inspanning. Dit hoor ik eigenlijk nergens.
    Je vergelijkt misschien de in Nederland geheven accijns en BTW in de prijs van een liter brandstof met die in Engeland. Ik kan echter niet zo snel vinden wat de belastingdruk op brandstoffen in Engeland is.

    De heffing van windfall tax lijkt mij op zich vrij duidelijk. Als overheid zorg je op deze wijze dat je je inkomsten als overheid instandhoudt. Geen noodzaak daardoor om onnodig je toch al gammele overheidsbegroting nog verder aan gort te rammen.

    Verder is het vrij simpel ... je gaat namelijk ordinair, als een soort moderne Robin Hood, verder met de herallocatie van kapitaal. Je steelt van de minder armen en geeft het geld vervolgens aan de armsten.

    Wen er maar aan en anticipeer. Dit is nog maar het begin. Of op zijn Engels; When the shit hits the fan !
  11. K-d-H 1962 26 mei 2022 23:21
    quote:

    reuropean schreef op 26 mei 2022 21:17:

    Ik woon in Engeland. Er zijn hier zeker een paar miljoen gezinnen die dagelijks op het randje leven. Dat wil zeggen dat de ouders niet eten omdat ze dat aan de kinderen geven. Dat bejaarden de verwarming uitzetten omdat ze de energie rekening niet kunnen betalen. Mensen die nier dialyse apparatuur moeten gebruiken maar de energie rekening ervoor niet kunnen betalen. We spreken hier over doffe ellende voor miljoenen huishoudens die nergens terrecht kunnen. Het is hier vrij normaal dat gezinnen waar iemand werkt naar de voedselbank moeten omdat ze geen geld overhouden om eten te kopen. Echte armoede met een bijzonder mager sociaal vangnet waar je eigenlijk niet van kunt leven. Het is dan niet zo vreemd dat er gekeken word naar de uitzonderlijk hoge winsten van shell, bp en andere energieleveranciers. Die overigens in vele gevallen de regering dringend gevraagd hebben om iets te doen aan de hoge energieprijzen en aangegeven hebben dat ze hun investeringsplannen niet gaan wijzigen. Het is natuurlijk een glibberig pad waar we aan beginnen dat is wel duidelijk maar niets doen is ook geen optie in de uk.
    Waar was die regering in 2020 toen Shell 20 miljard verlies maakte.
200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 9226 9227 9228 9229 9230 ... 10002 »» | Laatste |Omhoog ↑

Direct naar Forum

Premium

Er staat extreem veel op het spel voor Shell

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links