Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel SHELL PLC AEX:SHELL.NL, GB00BP6MXD84

  • 33,465 19 apr 2024 17:37
  • -0,005 (-0,01%) Dagrange 32,920 - 33,550
  • 9.995.595 Gem. (3M) 7,6M

Uitstappen? Is het echt never sell Shell?

200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 8301 8302 8303 8304 8305 ... 10002 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Rakker 28 januari 2022 16:18
    boldie: 'meer divi hoef je verlopig niet te verwachten als je daar op rekent'.

    Ik denk dat je daar gelijk in krijgt. Wordt het dividend verhoogt, loopt de aandelenkoers op. Dat is niet in het belang van Shell ivm de aandelen terugkoop. Daarnaast is duidelijk dat er megainvesteringen moeten worden gedaan de komende jaren. Ze moeten niet weer in een situatie belanden dat er geld moet worden geleend om dividend uit te kunnen keren. Ik denk dat de koers blijft hangen rond de €24,-
  2. Fons 28 januari 2022 16:37
    quote:

    boldie schreef op 28 januari 2022 16:14:

    [...]en nu weer verlies dus als als.
    Is hoe dat je het bekijkt:)
    Maak je maar geen zorgen :)
    Er zijn tijden dat ik bijna 2 euro winst maak door long en short te gaan terwijl de koers blijft staan.
    Ik haal zo meer rendement.
    En doe het graag. Beetje als een hobby.

  3. forum rang 6 Arie Jan 28 januari 2022 16:39
    quote:

    Beunhaas schreef op 28 januari 2022 16:16:

    [...]mooi succes
    haha ik snap je gevoel, had ik ook vanmiddag nadat ik ingestapt was op 392. En poefff… 2k weg. Maar alleen als je verkoopt. Ik heb ook zo weinig geduld soms. Maar heb gister een gesprek gehad met een technicus die asmi heel goed kent. Die gaf aan dat in elk apparaat dat op internet is aangesloten een chip zit die alleen asmi kan maken. Niemand anders. Daar zijn er nu 350 miljoen van en ze verwachten dat in 2030 ongeveer 22,5 miljard apparaten aangesloten zijn op internet. Waaronder veel auto’s. Hij gaf aan dat asmi hetzelfde is nu als shell op 13 euro. Ik denk dat je als je ze houdt ze volgende maand gewoon weer op 350 staan. Dus beter terugkopen. !! Of verdelen 50/50 met besi. Ook zo’n fantastisch bedrijf.
    Zegt natuurlijk helemaal niks. Ik ben een oliemens in hart en nieren, maar kon besi niet laten liggen op 70 euro. Dan maar geen Total meer even. Daar zit geen groei potentieel in van 30%

    Maar ok is shell forum.LoL die gaan er natuurlijk nooit uit onder de 28. En dan nog. Trotse shell plc bezitter maandag.
  4. forum rang 10 bp5ah 28 januari 2022 16:41
    quote:

    boldie schreef op 28 januari 2022 16:16:

    [...]ik hoop dat je het verkeerd heb:). Ik wacht rustig af met dit volume tiv de dagen ervoor. Kan weer snel gaan :)
    Ik volg 't amper vandaag.

    Imo mij moet je ff rustig aan doen momenteel Boldie , futures is geen chocola van te maken, al dagen niet.

    Volgens mij moet je wachten, met brent intraday boven 90, ging 't ook niet boven 23.3

    Kijk de grafiek, entry imo 22 low, 21 high.

    En dat concept kan de prullenbak in als de futures maandag voorbeurs 2%+ staan of vanavond flink groen draaien, maar daar lijkt 't niet op, hebben de laatste dagen moeite daar om groen over de finish te krijgen.

    finance.yahoo.com/quote/RDSA.AS/chart...

  5. forum rang 10 bp5ah 28 januari 2022 16:44
    quote:

    ChrisOfWallstreet schreef op 28 januari 2022 16:40:

    [...]

    Ben je er weer terug in Shell?
    Nee, zit nergens in momenteel, kan 't niet genoeg volgen.

    Volg e.e.a. af en toe, je moet op de hoogte blijven.

    Momenteel doe'k alleen aan demonteren achteras/differentieel ;) en kijk ik ff beurs onder de koffie.

    Kijk hier en je weet genoeg, totaal geen richting weer, en als die er is is ie down.

    www.investing.com/indices/indices-fut...

  6. forum rang 5 Marco1962 28 januari 2022 16:44
    quote:

    Odysseus schreef op 28 januari 2022 15:49:

    Ik heb mijn LT positie trouwens ook weer volledig teruggekocht tussen. 65 en 71 (eerder al .92). En zelfs een beetje extra, kon het niet laten.
    In tegenstelling tot q3 cijfers houd ik deze keer wel extra cash aan. Toen vol overtuiging zo.n beetje iedere losse euro in RDS stock of call. Vooral die calls deden zeer toen ook nog omicron kwam na die 1e afstraffing. Maargoed die hebben zich uiteindelijk wel ruimschoots terugbetaald. Maar die fout ga ik niet nog een x maken - nou, in ieder geval niet deze keer dan.... Dan toch maar wat rendement laten schieten.
    Hopelijk een mooie weg omhoog verder. Ik maak me een beetje zorgen om te hoge verwachtingen en en invloed van wisselkoers mocht USD weer wat afzwakken (iemand gaf aan dat koers gisteren tegen oude koers 22.3x oid was). Maargoed voor mijn LT deel moet ik de knop weer even omzetten, buy and hold - een korte termijn dip is prima. Zelfs in mijn voordeel want se stofzuiger deel 2 kan dan goedkoop inkopen voor mij.
    Ik verwacht ergens ri. Slot nog wel een dipje, dat mensen het niet mee willen nemen het weekend in, anderzijds met deze olieprijs... zeg t maar.
    Goed weekend alvast allen


    Wordt dan een LT positie tot vanavond 17.30.
    Maandag ochtend zullen we allemaal met dezelfde GAK beginnen.

    Sluiten we vanavond hoger dan je gak heb je wel weer je bep verlaagd.
    Sluiten we lager dan...
  7. forum rang 6 Arie Jan 28 januari 2022 16:45
    quote:

    andre68 schreef op 28 januari 2022 16:18:

    [...]Ik een paar dagen geleden 1/6 van mijn shell op 22.80 verkocht en dat bedrag besteed aan Besi. Wilde meer spreiding. Tot zover is dit nog niet goed uitgepakt.........
    mijn optiek, als je verkoopt op de top voor je gevoel is dat met andere fondsen ook zo. Heb je overal winstnemingen.
    Dus waar je dan instapt zakt ook. Uiteraard een behoorlijk verschil tussen tech en waarde maar toch. Ik wacht altijd (pfff) doe altijd me best om tot vrijdag te wachten met instappen. Dan zie je of er ingestapt wordt of veel winst genomen wordt.
  8. BeeTeeWee 28 januari 2022 16:48
    quote:

    Pluisje schreef op 28 januari 2022 16:42:

    @mouse
    Hoe werkt dat? Dividend wordt ook betaald over de teruggekochte aandelen?
    Neuh, dan betaal je dividend dat je uit je rechterbroekzak haalt om het in je linkerbroekzak te stoppen. Het inkopen van eigen aandelen maakt de spoeling daarom dikker, we delen de winst met steeds minder aandeelhouders/aandelen...
  9. forum rang 10 bp5ah 28 januari 2022 16:50
    quote:

    Arie Jan schreef op 28 januari 2022 16:41:

    Gelukkig Bp we misten je nu al haha
    Beurs werkt verslavend, is een leuke bezigheid.

    Man ik ben geradbraakt, halve dag onder de auto gelegen, en nog lang niet klaar.

    Maar wel lekker mittal meteen afgekapt gisteren, €20 euro verlies in 3 minuten ;), dat was een nieuw persoonlijk record. Verkoop €27.05 gisteren , nu af te halen voor 25.4*

  10. forum rang 4 Rakker 28 januari 2022 16:56
    Pluije: '@mouse Hoe werkt dat? Dividend wordt ook betaald over de teruggekochte aandelen?'

    Dat denk ik niet. Aandelen worden dacht ik opgeheven.

    AEX maakt zich op voor short-squeeze

    Vrijdag 28 Januari 2022 | Bron: ABM Financial News
    (ABM FN-Dow Jones) De trend in de AEX is nog dalende, maar beleggers moeten zich opmaken voor een short-squeeze nu de bodem nadert. Dit zegt technisch-analist Roelof-Jan van den Akker van ING Financial Markets voor de camera tegen ABM Financial News.

    Het zijwaartse patroon tussen 755-817 punten is ten einde gekomen. "We zitten in een neerwaartse trend", maar toch zal de correctie beperkt zijn, denkt de analist.

    "Ik ben niet bearish en in vind ook helemaal niet dat je in die shortposities moet zitten", aldus Van den Akker.

    "Alle dalingen richting 717 punten in de AEX moet je benutten", want daarna voorziet de analist van ING een "fenomenale stijging".
  11. forum rang 9 Ron-tron system 28 januari 2022 17:01
    quote:

    Mouse schreef op 28 januari 2022 16:56:

    Pluije: '@mouse Hoe werkt dat? Dividend wordt ook betaald over de teruggekochte aandelen?'

    Dat denk ik niet. Aandelen worden dacht ik opgeheven.

    AEX maakt zich op voor short-squeeze

    Vrijdag 28 Januari 2022 | Bron: ABM Financial News
    (ABM FN-Dow Jones) De trend in de AEX is nog dalende, maar beleggers moeten zich opmaken voor een short-squeeze nu de bodem nadert. Dit zegt technisch-analist Roelof-Jan van den Akker van ING Financial Markets voor de camera tegen ABM Financial News.

    Het zijwaartse patroon tussen 755-817 punten is ten einde gekomen. "We zitten in een neerwaartse trend", maar toch zal de correctie beperkt zijn, denkt de analist.

    "Ik ben niet bearish en in vind ook helemaal niet dat je in die shortposities moet zitten", aldus Van den Akker.

    "Alle dalingen richting 717 punten in de AEX moet je benutten", want daarna voorziet de analist van ING een "fenomenale stijging".
    Tja analisten en van een bank dan doe je best het tegenovergestelde natuurlijk.
200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 8301 8302 8303 8304 8305 ... 10002 »» | Laatste |Omhoog ↑

Direct naar Forum

Premium

Er staat extreem veel op het spel voor Shell

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links