Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel SHELL PLC AEX:SHELL.NL, GB00BP6MXD84

  • 34,080 25 apr 2024 15:38
  • +0,065 (+0,19%) Dagrange 33,990 - 34,270
  • 2.954.409 Gem. (3M) 7,6M

Uitstappen? Is het echt never sell Shell?

200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 5826 5827 5828 5829 5830 ... 10002 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. maanlandschap 18 juni 2021 13:56
    quote:

    @monkeytail schreef op 18 juni 2021 13:34:

    Optie expiratie is om 16:00 uur. Daarna neemt iedereen weer posities in. Maandag en misschien namiddag is de daling weer vergeten denk ik. Er is nl. weinig aanleiding tot fundamentele wijzigingen.
    De optie expiratie geldt voor vele aandelen, dus dat is geen punt. De veel sterkere dollar (na de Fed-zitting) was de oorzaak. En de dollar die nu spijtig genoeg momenteel niet wil dalen. ALLE grondstoffen gingen gisteren terug onder de grond, in het putje :). Mogelijk speelt een aankomend akkoord met Iran ook mee bij de daling van de olieprijs (maar enkel de "groten" zijn daarvan nu al op de hoogte...). De dollar moet terug verzwakt worden door een uitspraakje in de US dat die rentestijging eind 2023 te vroeg is en de hoge inflatie wel zal passeren (al is inflatie niet slecht voor de olieprijzen...)
  2. forum rang 4 Opgelet 18 juni 2021 13:59
    quote:

    Koning van beleggersland schreef op 18 juni 2021 13:14:

    9

    Veel mensen zijn verbaasd over deze geweldige koersdreun! Ik had het goed voorspeld en heb dus geen schade geleden. Als de koers binnenkort onder de €16 komt dan koop ik in!
    Mijn puts doen het heerlijk vandaag, heb eergisteren zowel aandelen als puts gekocht! Aandelen weer verkocht dit aandeel kan naar 15 euro gaan op de korte termijn, maar ook naar 18. Who knows? De $100 dollar oil barrel is wel ontkracht. The Next Warren Buffet
  3. Aurum 18 juni 2021 14:02
    quote:

    zonnewijzer schreef op 18 juni 2021 13:56:

    [...]
    De optie expiratie geldt voor vele aandelen, dus dat is geen punt. De veel sterkere dollar (na de Fed-zitting) was de oorzaak. En de dollar die nu spijtig genoeg momenteel niet wil stijgen. ALLE grondstoffen gingen gisteren terug onder de grond, in het putje :). Mogelijk speelt een aankomend akkoord met Iran ook mee bij de daling van de olieprijs (maar enkel de "groten" zijn daarvan nu al op de hoogte...). De dollar moet terug verzwakt worden door een uitspraakje in de US dat die rentestijging eind 2023 te vroeg is en de hoge inflatie wel zal passeren (al is inflatie niet slecht voor de olieprijzen...)
    Waarom zou een sterke dollar , slecht zijn voor shell ? Olie prijs is dollars en het ook dividend. Hoe sterker hoe meer euro je ervoor krijgt. Lijkt me niet verkeerd

  4. forum rang 6 RJ 80 18 juni 2021 14:10
    quote:

    Zorgelijk schreef op 18 juni 2021 12:50:

    Terug naar de 15 euro. Wat een k.. aandeel is shell.
    Zorgelijke post dit... maar goed, je doet je alias eer aan dus waar heb ik het over. De gemiddelde forumlezer heeft er echter niets aan. Verbaast me uberhaupt op het Shell forum, zeer laag gemiddeld niveau en nogal wat frustratie en betweterij.... Had gehoopt hier fundamenteel meer op te kunen steken maar goed, so be it.

    Maarre 'Zorgelijk': Waarom zit je er dan in? Besef je wel goed dat pensioenfondsen momenteel aan het afbouwen zijn in de fossiele sector? Ken je materie voordat je ergens instapt. Ik zit ook in Shell, maar heb al lang geaccepteerd dat verkoopdruk door grote instituten nog wel even aan kan houden met een beetje pech. Ik blijf er vooral in zitten omdat die verkoopdruk op termijn wel een keer verdwijnt, en mogelijk zelfs ergens stopt als 'goed gedrag' van Shell richting energietransitie en klimaatneutraliteit beloont gaat worden.

    Ben er zelf ergens van overtuigd dat Shell die draai van fossiel naar schone(re) energie kan maken. Daarnaast, dan heb ik liever dat een Shell (of een Total, BP bvb) nog revenues uit fossiel haalt om die vervolgens aan te wenden voor versnelling in die energie/duurzame transitie, dan dat een US/Russische/Arabische partij dat vaccuum invult die lang niet diezelfde agenda hebben als Shell nu heeft, en naar 'gedwongen' wordt. En, met huidige olie- en gasprijzen hebben ze wellicht ruimte die draai nog meer te versnellen dan men nu dacht. Dat management daar is niet gek en moeten we niet onderschatten. Ze zullen die transitie mss zelfs voorlopig was 'sandbaggen' om die later te overtreffen mocht de olie/gasprijzen langer hoog blijven. Dat kunnen in de toekomst JUIST weer koerstriggers zijn, maar ja, mss wel even eelt op de billen kweken dan... Ik zie om die reden en inschatting Shell als een toekomstig ESG waardig bedrijf, hopelijk een voorloper in wording in de sector.

    Als je geen zitvlees hebt dan adviseer ik je te verkopen want anders blijf je je mogelijk nog maanden, mss wel een paar jaar ergeren omdat het je niet snel genoeg gaat en dat is weer slecht voor je hart. Ik heb zelf een paar maandjes terug positie ingenomen en gelijk ook een lange call optie gekocht (expiratie dec. '25) omwille van vermelde gedachtegangen. Tja, ik ben een optimist, beetje chauvinist ook, en heb vertrouwen => Kijk maar eens naar een DSM of een Philips, die zitten nu ook in heel andere dan hun traditionele achtergrond (kolenmijnen toen= spec.chem + voeding nu resp. gloeilampjes = hoogwaardig medisch equip. nu), ik acht een Shell daar ook toe in staat.
  5. JB81 18 juni 2021 14:15
    quote:

    Mr Trade. schreef op 18 juni 2021 14:14:

    Eigenlijk best eng om te bedenken dat partijen de koersen neer kunnen zetten waar ze willen (altijd op de dag van expiratie).
    Zo zie je maar weer "you never rlly beat the house"

    Hopelijk vanmiddag na 4 uur herstel.
    "Best eng" Crapuleus bedoel je waarschijnlijk...op veel herstel zou ik maar niet hopen vandaag...
  6. JB81 18 juni 2021 14:24
    quote:

    kassa! schreef op 18 juni 2021 14:19:

    Lange neus naar hen die verkopers van wo/do niet verstandig vonden. De rest die long zit gun ik een snel herstel.
    Zij die verkopen met winst hebben altijd gelijk. Voorts hakkelt het hier altijd weer opnieuw dezelfde kant op...tot aan het einde van een week netjes te plussen, de afgelopen 2 weken door de put te duwen met een daling van 4%....om moedeloos van te worden...nu weer wachten op cijfers Q2, zal ook niks teweeg brengen, dan mar weer wachten op cijfers Q3...en intussentijd tevreden zijn met dividend? Op dagen als vandaag zie je je dividend 4x verdampen en kan je weer zitten wachten to al het voorgaande opnieuw begint en we de volgende expiratie weer in exact hetzelfde schuitje zitten.

200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 5826 5827 5828 5829 5830 ... 10002 »» | Laatste |Omhoog ↑

Direct naar Forum

Premium

Er staat extreem veel op het spel voor Shell

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links