Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel SHELL PLC AEX:SHELL.NL, GB00BP6MXD84

  • 33,155 19 apr 2024 12:14
  • -0,315 (-0,94%) Dagrange 33,095 - 33,430
  • 2.025.652 Gem. (3M) 7,5M

Uitstappen? Is het echt never sell Shell?

200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 5807 5808 5809 5810 5811 ... 10002 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 mathijsjelle 16 juni 2021 21:42
    quote:

    The Next Warren Buffet schreef op 16 juni 2021 20:40:

    [...]
    Mijn tip van eergisteren (Kindred Biosciences) vandaag 45% gestegen. Leuk ritje met warrants:) misschien dat TNWB wat winst in Shell stopt;) wat is jullie verhouding Shell tov de gehele portefeuille?
    Te groot tot aan vanmorgen. stuk verkocht en AMG aan port toegevoegd
  2. forum rang 5 mathijsjelle 16 juni 2021 21:44
    quote:

    bp5ah schreef op 16 juni 2021 20:39:

    [...]
    Valt wel mee, dow 1% lager nu, met Powell op de praatstoel.

    Shell 41,73, dollar sterker, 17,32 omgerekend. Nu iets hoger op moment van schrijven. Nog weinig aan't handje. Oie 74,2
    ondertussen RDS iid ingelopen. Dit alles blijft toch mooie "spelletje"
  3. forum rang 4 Opgelet 16 juni 2021 21:49
    quote:

    bp5ah schreef op 16 juni 2021 21:42:

    [...]

    Als alle aandelen zo zouden liggen als een vat brentolie, dan zouden alle technische analisten blij worden.

    Olie gaat de $75 zien donderdag of vrijdag imo en anders volgende week wel, kwestie van tijd.

    TNWB vraagt bp5ah waarom hij in Shell belegt als hij positief is over olie? Via commodities kun je ook in oil beleggen en dan een hoger rendement halen dan met Shell! Forumleden praten over een 40% stijging in olie, Shell moet dan op 25 euro of hoger staan om dat te evenaren. Dat is 2,4% dividendrendement en aandelen terugkopen op een te dure prijs hahaha TNWB heeft een goed uitzicht en ziet dat niet gebeuren!
  4. forum rang 7 Pandjesbaas 16 juni 2021 22:06
    quote:

    The Next Warren Buffet schreef op 16 juni 2021 21:49:

    [...]
    Dat is 2,4% dividendrendement en aandelen terugkopen op een te dure prijs hahaha TNWB heeft een goed uitzicht en ziet dat niet gebeuren!
    Voor een constant dividend zou 2,4% misschien laag zijn. Voor een dividend dat jaar op jaar 4% stijgt is het prima. Dat is bij kapitalisatie (tegen 7% p.j.) immers 2,33x zoveel waard als een constant dividend. Dus eigenlijk heb je dan 6,6% dividendrendement.
  5. maanlandschap 16 juni 2021 22:18
    quote:

    The Next Warren Buffet schreef op 16 juni 2021 21:49:

    [...]
    TNWB vraagt bp5ah waarom hij in Shell belegt als hij positief is over olie? Via commodities kun je ook in oil beleggen en dan een hoger rendement halen dan met Shell! Forumleden praten over een 40% stijging in olie, Shell moet dan op 25 euro of hoger staan om dat te evenaren. Dat is 2,4% dividendrendement en aandelen terugkopen op een te dure prijs hahaha TNWB heeft een goed uitzicht en ziet dat niet gebeuren!
    Af en toe zit je niet te zeveren. Plus est en vous! Er zijn tegenwoordig zoveel meer mogelijkheden om rendement te halen ipv braaf eeuwig naar 1 of 2 aandelen te zitten staren om op 1 jaar eens 10 of 20 % te kunnen halen. Ik ging iets voor 10 u Turbo short op AEX (vanwege ASML en stijging Yields/rente) en short Dax vanwege sterke dollar (export). Oh ja, voor diegenen die gewoon het niet opvolgen en toch in oliebedrijven beleggen: Brent op dit moment 74,03in US dollar futures augustus.
  6. forum rang 4 Opgelet 16 juni 2021 22:20
    quote:

    Pandjesbaas schreef op 16 juni 2021 22:06:

    [...]
    Voor een constant dividend zou 2,4% misschien laag zijn. Voor een dividend dat jaar op jaar 4% stijgt is het prima. Dat is bij kapitalisatie (tegen 7% p.j.) immers 2,33x zoveel waard als een constant dividend. Dus eigenlijk heb je dan 6,6% dividendrendement.
    Elk aandeel verhoogt dividend, dat zit al in de koers verwerkt. Zo werkt het dus niet, maar goed ik ben zelfstandig beursexpert in de pharma sector geen schooldocent dus ik zal het kort houden. Overigens net 3000 aandelen Shell op de Amerikaanse beurs gekocht, de koers ging 13 dollarcent omhoog whaha 500 miljoen market cap gecreëerd:) TNWB heeft eigenlijk geen idee wat hij aan het doen is, olie- en aardgas is onbekend terrein!
  7. [verwijderd] 16 juni 2021 22:31
    TNWB

    -heeft goed uitzicht maar verandert van short naar long in een korte periode (niet zo goed dus)
    -heeft 3500 aandelen gekocht op de Amerikaanse beurs dus om zijn zo genaamde 100k verlies goed te maken moet hij de aandelen kwijt kunnen voor 25 euro (de Nederlandse)
    -zo genaamd miljoenen aan speel geld maar geen kennis van de olie&gas industry (kent ook niemand blijkbaar)
    -eerst zou zijn vader veel geld hebben verdient en nu hij zelf met de pharma indusrtrie

    er zitten zo veel gaten in het verhaal het is niet meer bij te houden
  8. forum rang 7 Pandjesbaas 16 juni 2021 22:38
    quote:

    dividend belegger schreef op 16 juni 2021 22:31:

    TNWB

    -heeft goed uitzicht maar verandert van short naar long in een korte periode (niet zo goed dus)
    -heeft 3500 aandelen gekocht op de Amerikaanse beurs dus om zijn zo genaamde 100k verlies goed te maken moet hij de aandelen kwijt kunnen voor 25 euro (de Nederlandse)
    -zo genaamd miljoenen aan speel geld maar geen kennis van de olie&gas industry (kent ook niemand blijkbaar)
    -eerst zou zijn vader veel geld hebben verdient en nu hij zelf met de pharma indusrtrie

    er zitten zo veel gaten in het verhaal het is niet meer bij te houden
    De grootste uitdaging voor een fantast is altijd om consistent te blijven.
  9. forum rang 10 bp5ah 16 juni 2021 22:41
    quote:

    zonnewijzer schreef op 16 juni 2021 22:18:

    [...]

    Af en toe zit je niet te zeveren. Plus est en vous! Er zijn tegenwoordig zoveel meer mogelijkheden om rendement te halen ipv braaf eeuwig naar 1 of 2 aandelen te zitten staren om op 1 jaar eens 10 of 20 % te kunnen halen. Ik ging iets voor 10 u Turbo short op AEX (vanwege ASML en stijging Yields/rente) en short Dax vanwege sterke dollar (export). Oh ja, voor diegenen die gewoon het niet opvolgen en toch in oliebedrijven beleggen: Brent op dit moment 74,03in US dollar futures augustus.
    Ik had TNWB geantwoord en mijn rendement hier neergezet, maar ik heb 't verwijderd, da's niet zo interessant, en 't voorkomt dat je bleek om je neus wordt ;) ....
  10. forum rang 7 Bert12345 16 juni 2021 22:53
    quote:

    dividend belegger schreef op 16 juni 2021 22:31:

    TNWB

    -heeft goed uitzicht maar verandert van short naar long in een korte periode (niet zo goed dus)
    -heeft 3500 aandelen gekocht op de Amerikaanse beurs dus om zijn zo genaamde 100k verlies goed te maken moet hij de aandelen kwijt kunnen voor 25 euro (de Nederlandse)
    -zo genaamd miljoenen aan speel geld maar geen kennis van de olie&gas industry (kent ook niemand blijkbaar)
    -eerst zou zijn vader veel geld hebben verdient en nu hij zelf met de pharma indusrtrie

    er zitten zo veel gaten in het verhaal het is niet meer bij te houden
    TNWB is profitmaker aka PraatjesMaker. Heeft een rijke fantasie.
  11. forum rang 4 Opgelet 16 juni 2021 23:01
    quote:

    dividend belegger schreef op 16 juni 2021 22:31:

    TNWB

    -heeft goed uitzicht maar verandert van short naar long in een korte periode (niet zo goed dus)
    -heeft 3500 aandelen gekocht op de Amerikaanse beurs dus om zijn zo genaamde 100k verlies goed te maken moet hij de aandelen kwijt kunnen voor 25 euro (de Nederlandse)
    -zo genaamd miljoenen aan speel geld maar geen kennis van de olie&gas industry (kent ook niemand blijkbaar)
    -eerst zou zijn vader veel geld hebben verdient en nu hij zelf met de pharma indusrtrie

    er zitten zo veel gaten in het verhaal het is niet meer bij te houden
    Hahaha ik heb zowel puts als aandelen nu. En doe het niet om mijn verlies goed te maken, is inderdaad maar wat speelgeld omdat ik een leuk zakcentje heb gemaakt met een pharma stock. Al vraagt Shell morgen faillissement aan dan lach ik nog steeds:) En ja mijn vader is een gerespecteerd beursexpert op Wall Street die soms op CNBC komt om zijn mening te geven op televisie. Van hem heb ik wat startkapitaal gekregen en dat vergroot ik in een rap tempo door buitenkansjes in de pharma sector te vinden. Hoe verklaar je anders mijn tip over een aandeel dat bijna 50% op een dag stijgt. 3% dividend rendement is veel te traag voor mij, dan beleg je 1000 dollar een jaar lang om 30 dollar te krijgen? Dan kun je net zo goed vier uur hamburgers flippen bij de McDonald's, dan verdien je het sneller.
200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 5807 5808 5809 5810 5811 ... 10002 »» | Laatste |Omhoog ↑

Direct naar Forum

Premium

Er staat extreem veel op het spel voor Shell

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links