Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel SHELL PLC AEX:SHELL.NL, GB00BP6MXD84

  • 33,060 19 apr 2024 12:38
  • -0,410 (-1,22%) Dagrange 33,060 - 33,430
  • 2.122.083 Gem. (3M) 7,5M

Uitstappen? Is het echt never sell Shell?

200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 4919 4920 4921 4922 4923 ... 10002 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Take a sisi 10 april 2021 21:51
    quote:

    Ayous schreef op 10 april 2021 19:35:

    Datum
    19 maart 2021
    Fondsen
    Royal Dutch Shell A
    Royal Dutch Shell B
    Tags
    Shell Column grondstoffensector Effect 3 2021
    Delen

    Shell heeft flinke tegenwind. Zo waren er vorig jaar Saoedische prinsjes die probeerden de flexibele Amerikaanse schalieproducenten te verstikken door de markt tijdelijk te overspoelen met olie. Bovendien zorgde corona voor vraaguitval. Gelukkig is Shell gewend incidentele forse omzetdalingen soepel te incasseren.

    Fundamenteel is er minder aanleiding voor zelfvertrouwen. Feit: milieugroeperingen hebben hun jarenlange strijd tegen de olie- en gassector gewonnen. De maatschappelijke en politieke wind is dankzij hun activisme structureel gedraaid: de wereld moet groener, en Shell moet daaraan mee- in plaats van tegenwerken. Ook steeds meer (institutionele) beleggers dringen daarop aan.

    De miljardenaankoop van BG, waarmee het zwaartepunt meer op het relatief schonere gas werd gelegd, bood geen soelaas. Niet alleen zou volgens velen ook gas niet duurzaam genoeg zijn, maar de dure aankoop maakte ook de balans kwetsbaar. Tot vorig jaar kon Shell beleggers nog paaien met een vet dividend, maar toen dit noodgedwongen met twee derde werd verlaagd, had Shell helemaal geen vrienden meer.

    Toch is het vreemd dat milieuzorgen en dividendverlaging nodig waren voor deze ommezwaai van beleggers. Immers, Shell boekt al jaren onvoldoende rendement op de miljarden die de onderneming jaarlijks investeert in de zoektocht naar en exploitatie van olie en gas. De hoge dividenden ten spijt, de harde kapitalistische waarheid is dat Shell over vele jaren gezien in economische zin een waardevernietigende onderneming is geweest. De milieuproblematiek komt daar nog bovenop.

    Ook broeders BP, Total, Chevron en ExxonMobil kampen met druk vanuit de politiek, maatschappij en financiële wereld. Inmiddels bezuinigt de hele sector stevig op kosten en worden conventionele investeringen radicaal verlaagd. Het gevolg: onvoldoende nieuwe velden om de leegloop van bestaande te compenseren. Zolang groene energiebronnen het gat niet kunnen vullen, zullen paradoxaal genoeg de lagere investeringen leiden tot hogere olieprijzen en meer winst. In combinatie met het lagere kapitaalbeslag kan Shell dan eindelijk eens renderen.

    Shell-aandeelhouders zijn dank verschuldigd aan de milieuactivisten. Nu nog hopen dat de groene investeringen wél rendabel zijn.

    Dit is een column van Errol Keyner, adjunct-directeur van de VEB
    Leuk verhaal echter als we eerlijk zijn dan is deze wetenschap er al heel lang , mogelijk is dit artikel op de plank gehouden om het met de juiste timing te lanceren om het geloofwaardig te maken .

    Als dit artikel twee weken geleden geplaatst was had de koers niet eens gereageerd , wat we dus kunnen stellen is dat je geloofwaardiger bent als je in de richting van het sentiment pleit , omdat de markt er dan voor open staat .

    Is hetzelfde dat als ik nu zeg dat we as vrijdag weer op 18 € staan dan wordt ik door de meeste beleggers voor gek verklaard echter als we maandag 5% stijgen en ik vertel dat opnieuw dan is dit meteen een stuk geloofwaardiger .
    Ik moet de eerste annalist nog vinden die begaan met de aandeelhouder is .
    Alleen achteraf is de waarheid aanwijsbaar op voorhand is het een andere zaak .
  2. Kingslayer 10 april 2021 21:51
    quote:

    Opgelet schreef op 9 april 2021 16:34:

    [...]

    Hahaha
    De minuut van de productieverhoging vol in puts gegaan vorige week ook een melding van gemaakt.
    ‘Opgelet!’ het kan nog lager:)
    Ben jij de The best trader? Die begon ook altijd met hahaha!

    Shell gaat komende week door het putje! De nigeriaanse zaak en de prelude voorspellen niks goeds!

    Salute,

    Koning van beleggersland
  3. Snoek67 10 april 2021 22:34
    quote:

    Koning van beleggersland schreef op 10 april 2021 21:51:

    [...]

    Ben jij de The best trader? Die begon ook altijd met hahaha!

    Shell gaat komende week door het putje! De nigeriaanse zaak en de prelude voorspellen niks goeds!

    Salute,

    Koning van beleggersland
    Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor je weer een ban hebt. Best trader.
  4. forum rang 4 Opgelet 10 april 2021 22:50
    quote:

    Koning van beleggersland schreef op 10 april 2021 21:51:

    [...]

    Ben jij de The best trader? Die begon ook altijd met hahaha!

    Shell gaat komende week door het putje! De nigeriaanse zaak en de prelude voorspellen niks goeds!

    Salute,

    Koning van beleggersland
    Nee toch niet.
    Misschien wel best trader of the week met winst van 275k op de puts.
    I am out now tot 16/4.
    Door het putje;) grappig PUTje tip?het kan zeker dat de koers op min 16eur gebracht wordt.
    Te zwaar in om daar op te wachten.
    Opgelet waarschuwing sky fall for rds !!!!!!

  5. Blub 10 april 2021 23:00
    Volgens mij weet niemand het. Het kan vriezen en het kan dooien. De elende in Nigeria is alweer ingecalculeerd en als het meevalt dan stijgt Shell, hetzelfde geldt voor de cijfers in kwartaal 1. Deze zijn door de olieprijs erg goed.

    Shell staat gewoon te laag, dus risico is op 16 niet heel groot.

    We gaan het zien maandag,

  6. Kingslayer 10 april 2021 23:02
    quote:

    Opgelet schreef op 10 april 2021 22:50:

    [...]

    Nee toch niet.
    Misschien wel best trader of the week met winst van 275k op de puts.
    I am out now tot 16/4.
    Door het putje;) grappig PUTje tip?het kan zeker dat de koers op min 16eur gebracht wordt.
    Te zwaar in om daar op te wachten.
    Opgelet waarschuwing sky fall for rds !!!!!!

    Erg goed van je om 245k te verdienen met je puts. Ik heb 330k ermee verdiend. Ik denk ook dat the sku fall for rds met de nigeriaanse zaak en shell prelude
  7. [verwijderd] 11 april 2021 00:35
    Beste Koning van Beleggersland en Opgelet,

    Het is jullie kennelijk niet opgevallen, maar er worden op dit forum geen aantallen en cijfers genoemd. Dit heeft ongetwijfeld te maken met het feit, dat er op grote schaal privacy gevoelige gegevens zijn gehackt. Wees dus niet verrast als jullie binnenkort een e-mailtje ontvangen. Dat begint meestal onschuldig 'we weten dat', maar kan je behoorlijk in de problemen brengen. Pas dus op met wat je schrijft, zelfs trollen kunnen onaangenaam worden verrast.
  8. Kingslayer 11 april 2021 00:42
    quote:

    Mousepoes schreef op 11 april 2021 00:35:

    Beste Koning van Beleggersland en Opgelet,

    Het is jullie kennelijk niet opgevallen, maar er worden op dit forum geen aantallen en cijfers genoemd. Dit heeft ongetwijfeld te maken met het feit, dat er op grote schaal privacy gevoelige gegevens zijn gehackt. Wees dus niet verrast als jullie binnenkort een e-mailtje ontvangen. Dat begint meestal onschuldig 'we weten dat', maar kan je behoorlijk in de problemen brengen. Pas dus op met wat je schrijft, zelfs trollen kunnen onaangenaam worden verrast.
    Ach als ik een paar miljoen winst maak wat interesseert hackers dat nou weer? Ik neem aan dat iedereen hier zit voor shell en niet om mensen te hacken.

    Salute

    Koning van beleggersland
  9. forum rang 6 Take a sisi 11 april 2021 07:45
    quote:

    Koning van beleggersland schreef op 11 april 2021 02:35:

    Voor de mensen die nog geen biertjes hebben gehad

    “Shell lijdt megaverlies van bijna 22 miljard dollar
    Aangepast: 04 februari 2021 18:41“
    Ja klopt , dus erg knap van Shell dat ze ondanks de moeilijke tijd en de meermaals door jou omschreven tegenwind nu in het 1 kwartaal alweer vette winst maken , bedankt voor de reminder dat Shell goed bezig en veerkrachtig is dankzij solide fundering .
  10. forum rang 4 Opgelet 11 april 2021 08:24
    Opgelet iedereen!!!
    Shell kan je mooi omschrijven en vergelijken met een supermarkt die uiteindelijk met de helft van zijn produkten blijft zitten waar ze ooit veel voor betaald hebben en dit zal als gevolg hebben dat er veel minder winst en uiteindelijk binnen 10jaar en later gewoon verliezen gemaakt worden.
    Shell heeft een heel groot probleem!!!de assets waarden.
    Shell wordt nooit meer wat het geweest is en wie anders denkt ga even een kijkje nemen in het koolmijnmusea te beringen.
    Te groot en te laat shell is de sigaar.
    Opgelet de winsten liggen in puts
    Gracias hahaha
  11. forum rang 8 aextracker 11 april 2021 08:37
    quote:

    alrob schreef op 11 april 2021 08:14:

    Tja, posters als Koning van Beleggersland en Opgelet verhogen het nivo van dit forum niet door hun krasse opruiende postings. Jammer voor al die anderen die wel serieus bezig zijn. Ik heb vandaag al weer genoeg gelezen.
    Tja alrob, dat krijg je er gratis bij van de iex-moderator.
    Tijd om een frisse neus te halen en deze onzin te mijden.

    Na > 10 jaar belegd te zijn in RDS, is "any koers RDS" inmiddels vermogenswinst....... maar dat snappen de heren bashers niet, daar ze uit zijn op snelle ritjes en denken dat ze invloed kunnen uitoefenen via een forumpje waar paar honderd duizend particulieren op vertoeven. Hiervan een klein \ minimaal percentage op deze draad belandt.
    M.a.w.; ïmpact 0", en bovenal heel veel irritatie opwekkend.

    Daar mag Moderatie-Henk \ IEX best een "redactie agendapuntje" op inzetten.
    Misschien kan men overwegen een "IEX-PRO-PART forum op te richten en daar strengere screening op content loslaten ? Vooral "gratis houden":) !
    Enkel en allee posters toelaten die "op de inhoud" blijven i.p.v. op de emotie inspelen.
    Screeining o.b.v. een jaar gedrag op de andere iex fora en zo een "serieus selectief gezelschap\netwerk" laten ontstaan, waar je vind wat je nodig hebt voor je beleggings besluiten en portfolio management.
    Bij 3 waarschuwingen op een andere IEX-platform, weer terug bij af.
  12. [verwijderd] 11 april 2021 09:05
    quote:

    aextracker schreef op 11 april 2021 08:37:

    [...]

    Tja alrob, dat krijg je er gratis bij van de iex-moderator.
    Tijd om een frisse neus te halen en deze onzin te mijden.

    Na > 10 jaar belegd te zijn in RDS, is "any koers RDS" inmiddels vermogenswinst....... maar dat snappen de heren bashers niet, daar ze uit zijn op snelle ritjes en denken dat ze invloed kunnen uitoefenen via een forumpje waar paar honderd duizend particulieren op vertoeven. Hiervan een klein \ minimaal percentage op deze draad belandt.
    M.a.w.; ïmpact 0", en bovenal heel veel irritatie opwekkend.

    Daar mag Moderatie-Henk \ IEX best een "redactie agendapuntje" op inzetten.
    Misschien kan men overwegen een "IEX-PRO-PART forum op te richten en daar strengere screening op content loslaten ? Vooral "gratis houden":) !
    Enkel en allee posters toelaten die "op de inhoud" blijven i.p.v. op de emotie inspelen.
    Screeining o.b.v. een jaar gedrag op de andere iex fora en zo een "serieus selectief gezelschap\netwerk" laten ontstaan, waar je vind wat je nodig hebt voor je beleggings besluiten en portfolio management.
    Bij 3 waarschuwingen op een andere IEX-platform, weer terug bij af.

    Goede reactie AEX-tracker. Helemaal mee eens. Maar oprechte emoties tonen los van de inhoud mag van mij wel, doe ik zelf ook wel, als het maar niet een steeds herhalend opzetje is. Stoom afblazen moet wel kunnen. Gedeelde smart is halve smart en gedeelde blijdschap is dubbele blijdschap.
  13. Edwin1976 11 april 2021 09:26
    quote:

    alrob schreef op 11 april 2021 09:05:

    [...]
    Goede reactie AEX-tracker. Helemaal mee eens. Maar oprechte emoties tonen los van de inhoud mag van mij wel, doe ik zelf ook wel, als het maar niet een steeds herhalend opzetje is. Stoom afblazen moet wel kunnen. Gedeelde smart is halve smart en gedeelde blijdschap is dubbele blijdschap.
    Eens, toch zou het wel fijn zijn als je berichten van bepaalde personen kunt blocken. Ik heb wel een lijstje van mensen waar ik niets meer van zou willen zien.
  14. Buyandhold2020 11 april 2021 09:42
    quote:

    Opgelet schreef op 11 april 2021 08:24:

    Opgelet iedereen!!!
    Shell kan je mooi omschrijven en vergelijken met een supermarkt die uiteindelijk met de helft van zijn produkten blijft zitten waar ze ooit veel voor betaald hebben en dit zal als gevolg hebben dat er veel minder winst en uiteindelijk binnen 10jaar en later gewoon verliezen gemaakt worden.
    Shell heeft een heel groot probleem!!!de assets waarden.
    Shell wordt nooit meer wat het geweest is en wie anders denkt ga even een kijkje nemen in het koolmijnmusea te beringen.
    Te groot en te laat shell is de sigaar.
    Opgelet de winsten liggen in puts
    Gracias hahaha

    De wereld is groter dan Beringen en directe omgeving. Om op jouw specifieke voorbeeld van kolenmijnen in te gaan:
    www.reuters.com/article/us-china-coal...
    De rest van de wereld sluit kolenmijnen, China bouwt er 1,5x zo snel kolenmijnen bij. Voorlopig zijn ''we'' dus nog helemaal niet klaar met kolen.

    Daarentegen zit Shell volgens mij helemaal niet (en zeker niet zo dik) in kolenmijnen, dus die vergelijking lijkt scheef te gaan.
200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 4919 4920 4921 4922 4923 ... 10002 »» | Laatste |Omhoog ↑

Direct naar Forum

Premium

Er staat extreem veel op het spel voor Shell

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links