Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel SHELL PLC AEX:SHELL.NL, GB00BP6MXD84

  • 33,470 18 apr 2024 17:37
  • -0,060 (-0,18%) Dagrange 33,180 - 33,555
  • 6.212.668 Gem. (3M) 7,5M

Uitstappen? Is het echt never sell Shell?

200.031 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 10002 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 3 februari 2013 13:31
    quote:

    Razor schreef op 3 februari 2013 13:10:

    [...]

    Ik heb al heel wat correcties gezien in de 35 jaar dat ik beleg.
    koersen gaan op en neer maar dat maakt allemaal niets uit, zolang de onderliggende bedfrijven maar gezond zijn en dividend blijven uitbetalen, geen te grote schulden maken en groeien op de juiste manier.
    Shell is toch altijd een van mijn kernbeleggingen geweest, net als heineken, unilever, dit zijn rotsvaste jongens in de aex, daar hoef je nooit echt aan te twijfelen. Tuurlijk doen ze wel eens een mindere aankoop of de conjuctuur speelt ze parten, er valt eens een lijkje uit dfe kast, hier en daar een rechtszaakje, een beetje concurentie enz, maar dat is met alle aandelen zo.
    Ook al vergaat morgen de halve wereld dan gaat er overmorgen weer een koopman onderweg die benzine tankt (shell) smiddags een blikje soep lostrekt (unilever) en savonds een biertje drinkt (heineken).

    Haha,ja mooie uiteenzetting. Voeg daarbij ook nog eens CORIO met heel mooi dividend dan kun je daarmee heel wat woeste beurs stormen doorstaan.Dat is de laatste 15 jaar wel gebleken. Daar neem ik vanavond een HEINEKEN (uiteraard) biertje op , proost.
  2. [verwijderd] 3 februari 2013 21:09
    quote:

    kool schreef op 1 februari 2013 21:01:

    [...]

    Ik gebruikte met "gezever" misschien de verkeerde term. Ik probeer alleen maar om mensen met een beperkte blik (gezien hun discussie) wat te helpen, door wat feiten neer te gooien, waar ze misschien hun voordeel mee kunnen doen. Als je wilt dat ik voortaan mijn mond hou en mijn argumenten niet ter tafel gooi moet je het zeggen. Als we allen onze woorden op een goudschaaltje moeten wegen, zal er weinig kwalitatief goede inhoudelijke informatie meer gepost worden vermoed ik.

    Graag zie ik meerdere reactie's in de toekomst van u tegemoet!
  3. [verwijderd] 3 februari 2013 22:32
    quote:

    Yugo_belegger schreef op 3 februari 2013 21:09:

    [...]

    Graag zie ik meerdere reactie's in de toekomst van u tegemoet!
    Eerlijk gezegd, ben ik wel blij met de beweging van de laatste dagen in het aandeel Shell. t.o.v Chevron, Exxon Mobil en zelfs Total is Shell lager gewaardeerd als je naar de KW kijkt.Dat is zeer interessant omdat het neerwaards risico op lange termijn dan beperkter is. Ik probeer namelijk ritjes te maken met dit aandeel.Dat doe ik al jaren en pakt gegarandeerd altijd goed uit. Dat betekent in dit geval dat ik na sterk gedaalde koersen puts schrijf. putprijzen lopen dan namelijk snel op en door de meestal dan ook oplopende VIX gaat het nog hoger. Ik doe dit altijd gestaffeld dus nooit alle puts in een keer schrijven. Als dan na een tijdje het aandeel weer begint te stijgen, dalen de puts weer in waarde en nog eens extra door de weer dalende VIX. Als ik de winst hoog genoeg vind en het aandeel loopt tegen een weerstand op, sluit ik de posities weer en wacht op de volgende beweging.
  4. [verwijderd] 3 februari 2013 22:41
    quote:

    kool schreef op 3 februari 2013 22:32:

    [...]
    Eerlijk gezegd, ben ik wel blij met de beweging van de laatste dagen in het aandeel Shell. t.o.v Chevron, Exxon Mobil en zelfs Total is Shell lager gewaardeerd als je naar de KW kijkt.Dat is zeer interessant omdat het neerwaards risico op lange termijn dan beperkter is. Ik probeer namelijk ritjes te maken met dit aandeel.Dat doe ik al jaren en pakt gegarandeerd altijd goed uit. Dat betekent in dit geval dat ik na sterk gedaalde koersen puts schrijf. putprijzen lopen dan namelijk snel op en door de meestal dan ook oplopende VIX gaat het nog hoger. Ik doe dit altijd gestaffeld dus nooit alle puts in een keer schrijven. Als dan na een tijdje het aandeel weer begint te stijgen, dalen de puts weer in waarde en nog eens extra door de weer dalende VIX. Als ik de winst hoog genoeg vind en het aandeel loopt tegen een weerstand op, sluit ik de posities weer en wacht op de volgende beweging.

    Op shell kun je altijd verdienen, ik zie het ook als ondergewaardeerd op dit moment. De echte waardevermeerdering gaat nog nog komen in mijn visie in een jaar of 5 a 6, dus nu flink inslaan is niet verkeerd. Kleine tip; Wat overigens ook een leuk aandeel is, is core labaratoriums, je hoort er weinig over maar daarmee kun je ook erg leuke ritten maken.
  5. Rafter 3 februari 2013 23:33
    Gebruik RDS al paar jaar voor het defensief stallen van de room van technisch overgewaardeerde value-aandelen. Dividend gsat weer metb4% omhoog en legt echt een bodem;RDS is geen KPN! Ook lekker gunstig voor de box 3. Op grond van de verwachtingen mbt de projekten: deze gaan over 2 a 3 jaar fors bijdragen.! Desnoods gooi je een deel in Total, nog wat hogerdividend. Lach wat om due advies verlagingen, denk zelf na!
  6. kck 4 februari 2013 21:51
    quote:

    kool schreef op 3 februari 2013 22:32:

    [...]
    Eerlijk gezegd, ben ik wel blij met de beweging van de laatste dagen in het aandeel Shell. t.o.v Chevron, Exxon Mobil en zelfs Total is Shell lager gewaardeerd als je naar de KW kijkt.

    Die onderwaardering valt wel mee en de cijfers van Xom en Chevron waren beter.Daarbij zijn de marges van deze 2 veel beter.

    Enige waar RD echt hoger scoort is dividend en price/book.

    Total is iets goedkoper en een hoger div.,maar daar betaal je 30% extra div. belasting aan Hollande en de communistische vakbonden.

    Overigens(ik doe ook al lang shortputs RD),als je van plan bent om terzijnertijd winst te nemen op je shortputs(net als ik),waarom dan dat lange spul?
    De marges liggen een stuk hoger,en bij koersstijging dalen de kortere procentueel veel harder.

    kck
  7. [verwijderd] 8 februari 2013 14:26
    quote:

    chris63 schreef:

    de futures in de US voor Shell staan op 24.90 euro.

    Wow !! Ik weet niet wat er aan de hand is met Shell in de US maar de futures staan al dik rood op 24.88 !! met al bijna 2.5 miljoen stuks.

    Koers in Nederland reageert er nauwelijks op maar ik denk dat dat nog gaat komen......
200.031 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 10002 »» | Laatste |Omhoog ↑

Direct naar Forum

Premium

Er staat extreem veel op het spel voor Shell

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links