Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel DSM FIRMENICH AG AEX:DSFIR.NL, CH1216478797

  • 104,000 24 apr 2024 17:35
  • -2,150 (-2,03%) Dagrange 103,900 - 106,650
  • 469.436 Gem. (3M) 462,8K

DSM niet te stoppen?

9 Posts
| Omlaag ↓
  1. gerrit 69 19 december 2012 11:59

    Ik was vorige maand nog voorzichtig in mijn koersdoel voor DSM.
    Het aandeel DSM kon naar mijn mening gemakkelijk naar de € 46,00 maar gezien het matige beursklimaat eind november had ik ingezet op een eindejaars-koers tussen de € 42,00 en € 44,00
    De beloning voor beleggers komt nu al veel eerder.
    We zitten nu dicht bij de hoogste top, maar het aandeel DSM kunnen we gerust vast houden voor de lange termijn.
    Ook AKZO doet het weer voortreffelijk en beide chemie-fondsen beschouw ik als de trekpaarden voor de AEX.

    Mvrgr. van Gerrit
  2. gerrit 69 11 januari 2013 00:45
    quote:

    mvdwl schreef op 9 januari 2013 16:15:

    Is DSM geen populair aandeel onder particuliere beleggers, dat het hier zo stil is op het forum?

    Vandaag alweer een hele mooie plus, is er nieuws?
    Optisch lijkt DSM een duur aandeel net als AKZO en Heineken.
    Misschien dat een splitsing van bijvoorbeeld 1 naar 4 aandelen de verhandelbaarheid kan doen toenemen voor wat kleinere beleggers.
    Wie weet, zou DSM dat kunnen overwegen, omdat het aandeel naar mijn mening al twee keer gesplitst is vanaf de introductie in 1990.
    Rond de € 47,00 ligt behoorlijke weerstand, want dat is de oude top als men de chart van de laatste 5 jaar bekijkt.
    Je moet je verder van de populariteit niet veel aantrekken, want een aandeel als Pharming is "super-populair" maar staat nog steeds hooguit op 3 Eurocent.
    DSM is voor de lange termijn een super innovatief bedrijf.

    Groet van Gerrit
  3. Geef_Kwaliteit_de_Tijd 11 januari 2013 14:15
    Dag Gerrit,

    Bedankt voor je reactie. Van het gebrek aan discussie hier trek ik me zeker niet veel aan. Ik vraag me alleen af of er een verband zit tussen de hoeveelheid aan discussie op het forum en het aantal en type particuliere beleggers in een fonds.

    Ik beleg voor de lange termijn en ga DSM nog (heel) lang aanhouden, echt een bedrijf waar ik in geloof. Ik kijk al uit naar de resultaten van q4 en meer nog naar de outlook!

  4. Forecast2006 12 januari 2013 12:13
    quote:

    gerrit 69 schreef:

    [...]

    Optisch lijkt DSM een duur aandeel net als AKZO en Heineken.
    Misschien dat een splitsing van bijvoorbeeld 1 naar 4 aandelen de verhandelbaarheid kan doen toenemen voor wat kleinere beleggers.
    Wie weet, zou DSM dat kunnen overwegen, omdat het aandeel naar mijn mening al twee keer gesplitst is vanaf de introductie in 1990.
    Rond de € 47,00 ligt behoorlijke weerstand, want dat is de oude top als men de chart van de laatste 5 jaar bekijkt.
    Je moet je verder van de populariteit niet veel aantrekken, want een aandeel als Pharming is "super-populair" maar staat nog steeds hooguit op 3 Eurocent.
    DSM is voor de lange termijn een super innovatief bedrijf.

    Groet van Gerrit
    Beste Gerrit,

    Wat vind je van de koersdoelen en dividend hieronder?

    Datum Instelling Advies Koersdoel WPA13 WPA14
    08-01-13 Barclays Overweight 71,00
    19-12-12 KBC Securities Buy 53,00 3,56

    Een winst per aandeel à 3,56 ga ik voor.

    Hoef nog maar een paar weken te wachten en dan is het kassa!!!!!.

    Kind regards,

    Forecast.
  5. gerrit 69 13 januari 2013 02:55
    quote:

    Forecast2006 schreef op 12 januari 2013 12:13:

    [...]

    Beste Gerrit,

    Wat vind je van de koersdoelen en dividend hieronder?

    Datum Instelling Advies Koersdoel WPA13 WPA14
    08-01-13 Barclays Overweight 71,00
    19-12-12 KBC Securities Buy 53,00 3,56

    Een winst per aandeel à 3,56 ga ik voor.

    Hoef nog maar een paar weken te wachten en dan is het kassa!!!!!.

    Kind regards,

    Forecast.
    Een winst van € 3,56 is zeker haalbaar over het hele jaar 2012.
    Voor een kwaliteits aandeel zoals DSM is een k/w van 15 gewoon normaal.
    Dat betekent minimaal een koers van € 53,00 per aandeel
    Bij een k/w van 14 zitten we dicht bij de € 50,00 per aandeel.
    Het zal mij dus wel benieuwen welke winstcijfers DSM zal laten zien over het hele jaar 2012.
    Mochten die al boven verwachting zijn van analisten, dan gaat die weerstand op € 47,00 er echt wel aan.
    Mochten de cijfers conform verwachting zijn, dan kan je voor het jaar 2013 wel eens een winst van € 4,00 per aandeel tegemoet zien en dat zou neerkomen op een winststijging van 12 procent.
    Ik heb wel spijt, dat ik op een koers van € 40,00 geen call-opties durfde te kopen, maar met mijn aandelen zit ik wel rustiger aan het front.

    Mvrgr. van Gerrit
  6. Geef_Kwaliteit_de_Tijd 23 april 2013 14:01
    quote:

    gerrit 69 schreef op 23 april 2013 13:25:


    DSM is eindelijk uitgebroken boven de zware weerstand van € 47,40
    Nu de koers al voor de 1e kwartaalcijfers aantrekt, duid dit op een zekere voorkennis, dat de cijfers wel eens in goede aarde zullen vallen.
    Do not sell Shell, maar DSM heb ik liever wel.

    Gerrit
    Yep, DSM presteert fantastisch. Vandaag niet zo vreemd, gezien het positieve sentiment op het Damrak, maar DSM outperformt de AEX al maanden. Zelfs een (klein) brandje vandaag in een fabriek van DSM kan daar geen verandering in brengen. Ik denk dat DSM binnen nu en 2 jaar zeker naar de 60euro gaat.
9 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Marktomstandigheden DSM-Firmenich verbeteren sterk

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links