Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Air France - KLM is nu een groeiaandeel !
Volgen
Deze week mooi afgesloten met een winst van ruim 16,5 % Positieve berichten over kostenverminderingen, 5000 man moet en gaat eruit, en het afstoten van bedrijfsonderdelen, heeft de koers van het aandeel enorm goed gedaan. T.o.v. waar we vandaan komen is het aandeel voor de langere termijn natuurlijk uiterst gunstig geprijsd, zeker met als bijkomend voordeel de dalende olieprijzen. Als je de tijd en de rust hebt zou ik zeggen leg ze op de plank en ga lekker ontspannen op vakantie, uhhh.. met AF/KLM natuurlijk. Natuurlijk mag je er anders over denken, en zijn er zeker nog obstakels op de weg, maar ik denk dat we er momenteel gunstig voorstaan!
Er is geen verband tussen het aandeel AF-KLM en een dalende of stijgende olieprijs.. Probeer dus niet zoals een RTL Z reporter aan elke stijging of daling van een aandeel een nieuwsfeitje te hangen. Hier breng je de kleine belegger alleen maar mee in de war!
vinniz schreef op 22 juni 2012 18:46 :
Er is geen verband tussen het aandeel AF-KLM en een dalende of stijgende olieprijs.. Probeer dus niet zoals een RTL Z reporter aan elke stijging of daling van een aandeel een nieuwsfeitje te hangen. Hier breng je de kleine belegger alleen maar mee in de war!
Leg dat maar eens duidelijk uit dan!
Had natuurlijk ook mijn reactie kunnen zijn dat jij mij maar iets moest vertellen over de verbanden tussen die twee.. Maar ok, vooruit.. ik ben nieuw hier en wil niet meteen de moeilijkste zijn. Als je naar diverse onderzoeken kijkt is er simpelweg geen direct verband te trekken. Zo is er bijvoorbeeld het wetenschappelijk onderzoek van Huang waaruit blijkt dat een hoge volatiliteit (maakt dus niet uit of dit op een hoog of laag niveau is, als het maar beweegt) positief is voor olie gebruikende bedrijven.. Hij stelt dat luchtvaartmaatschappijen de olieprijs perfect weten te hedgen en het goed kunnen doorbereken aan de klant. Probeer nu zelf eens een klein onderzoekje en kijk naar de returns van beide en doe bijvoorbeeld een correlatietest. Als je nog niet overtuigd bent, doe je ook nog een simpele regressietest.. Denk erom dat de returns niet normaal verdeeld en je toets dus hier op aan moet passen. Schroom overigens niet om de resultaten te delen.
vinniz schreef op 23 juni 2012 09:08 :
Had natuurlijk ook mijn reactie kunnen zijn dat jij mij maar iets moest vertellen over de verbanden tussen die twee.. Maar ok, vooruit.. ik ben nieuw hier en wil niet meteen de moeilijkste zijn.
Als je naar diverse onderzoeken kijkt is er simpelweg geen direct verband te trekken. Zo is er bijvoorbeeld het wetenschappelijk onderzoek van Huang waaruit blijkt dat een hoge volatiliteit (maakt dus niet uit of dit op een hoog of laag niveau is, als het maar beweegt) positief is voor olie gebruikende bedrijven.. Hij stelt dat luchtvaartmaatschappijen de olieprijs perfect weten te hedgen en het goed kunnen doorbereken aan de klant.
Probeer nu zelf eens een klein onderzoekje en kijk naar de returns van beide en doe bijvoorbeeld een correlatietest. Als je nog niet overtuigd bent, doe je ook nog een simpele regressietest.. Denk erom dat de returns niet normaal verdeeld en je toets dus hier op aan moet passen. Schroom overigens niet om de resultaten te delen.
Ik verwijs graag naar bijgaand artikel, dat spreekt voor zich lijkt mij.www.nrc.nl/nieuws/2012/05/04/air-fran...
Leidenaar schreef op 23 juni 2012 22:41 :
[...]
Ik verwijs graag naar bijgaand artikel, dat spreekt voor zich lijkt mij.
www.nrc.nl/nieuws/2012/05/04/air-fran... Dat artikel zegt helemaal niets. Airlines zijn er altijd als de kippen bij om slechte resultaten te verklaren door een hoge olieprijs, als de olieprijs vervolgens daalt hoor je ze er nooit weer over. Er zijn ook maatschappijen die winst maken met de huidige olieprijs. Sterker nog, door de hoge overige kosten van AF/KLM is de olieprijs bij hen juist een mindere factor dan bij low cost airlines. Zie bijvoorbeeld dit artikel over de resultaten van Ryanair: "The recently ended fiscal year illustrates the carrier's record of boosting and improving initially conservative guidance. The airline raised its forecast for fiscal-year net profit to €480 million from €440 million in January, and Monday far exceeded that target. The strong performance by Ryanair, Europe's biggest carrier by stock-market capitalization, contrasts with the poor recent performance by the region's flag carriers, many of which have embarked on wide-ranging restructuring plans to staunch widening losses on their short-haul routes despite buoyant long-haul activities. Operators of national airlines such as Air France-KLM SA, AF.FR +2.78% Deutsche Lufthansa AG, LHA.XE +1.03% British Airways IAG.LN -2.50% and Iberia parent International Consolidated Airlines Group SA are struggling to offset the impact of high fuel prices on their results due to relatively elevated staff and other operating costs compared with Ryanair and smaller budget rivals such as easyJet PLC. EZJ.LN -2.33% The strain of rising oil prices and a regionwide economic slowdown has put several European airlines, including Hungary's Malev, Spanish regional carrier Spanair and small Danish airline Cimber Sterling, out of business this year. Ryanair's Mr. Millar believes more failures are yet to come." Kernprobleem van AF/KLM is dat ze niet concurrerend zijn, de kosten waaronder vooral de salariskosten zijn veel te hoog. En die juichstemming over de aangekondigde reorganisatie kon ook wel eens snel weer weg zijn. Het gaat immers niet om het aankondigen, dat is makkelijk, maar om het uitvoeren van die reorganisatie. Gaan de vakbonden daarmee akkoord ? Ik denk het niet en het moet nog veel slechter gaan voor ze wel gedwongen zijn, JR
Leidenaar schreef op 23 juni 2012 22:41 :
[...]
Ik verwijs graag naar bijgaand artikel, dat spreekt voor zich lijkt mij.
www.nrc.nl/nieuws/2012/05/04/air-fran... Dit spreekt inderdaad voor zich.. In de zin van dat je feiten negeert en geen eigen mening kan vormen. Overigens is er ook nog een groot verschil tussen een artikel en een nieuwsbericht ;) Dank voor je bijval JR, er zitten hier blijkbaar toch nog mensen die ruis negeren en zelf kunnen denken.
vinniz schreef op 24 juni 2012 10:10 :
Dit spreekt inderdaad voor zich.. In de zin van dat je feiten negeert en geen eigen mening kan vormen. Overigens is er ook nog een groot verschil tussen een artikel en een nieuwsbericht ;)
Dank voor je bijval JR, er zitten hier blijkbaar toch nog mensen die ruis negeren en zelf kunnen denken.
Kom op mensen, we zitten hier niet om elkaar af te kraken maar om elkaar te helpen. En vanzelfsprekend weten we ook niet alles, hebben we ons huiswerk NIET gedaan en maken we ons schuldig aan het negeren van feiten. Daarom zitten we juist op een forum. Als we alles perfect wisten hoefden we hier helemaal niet te komen. Ik heb al eens eerder, net als JR, de vraag gesteld of een lagere olieprijs wel voordelig is voor AF, omdat de brandstofkosten daar relatief minder belangrijk zijn dan voor de low-budget maatschappijen. Kent iemand een onderzoek naar de relatie tussen de olieprijs en de resultaten van AF of de luchtvaart in het algemeen? Daarbij lijkt de lage olieprijs nu een gevolg te zijn van de verminderde economische activiteit waardoor er minder vrachtvervoer is. Dan is de lage olieprijs dus een symptoom van iets wat niet positief is voor AF. Dat van die aangekondigde peroneelsreductie zit me ook dwars. Het hangt volgens mij (te?) veel af van de welwillendheid van het Franse personeel en in Frankrijk staat men, in mijn ervaring, enorm op "verworven rechten". Heeft iemand wat meer informatie over hoe de plannen in Frankrijk zijn geland?
Zeker niet mijn bedoeling om iemand af te kraken of iets, maar kan er alleen een beetje slecht tegen dat er niet met feiten worden gekomen maar met een nieuwsberichtje als er iets wordt gevraagd.. Bij mij zijn er drie kleine studies bekend naar olieprijsveranderingen en de invloed daarvan op aandelen. Dit zijn: Oil price shocks and industry stock returns van Elyasiani e.a. daarnaast nog een studie van Huang, Masulis en Stoll waar niet echt een titel van is. En als laatst kan je bijvoorbeeld nog Oil price shocks and stock markets in the U.S. and 13 European countries van Park e.a. lezen. Als je nog andere kent, laat mij het dan weten! Zelf kan je bijvoorbeeld ook kijken naar de ontwikkelingen van de olieprijs en aandelen, door bijvoorbeeld een simpele regressieanalyse.. Best leuk om eens naar te kijken!
allemaal leuk en aardig. tegenwoordig gaan de aandelen omhoog of omlaag afhankelijk van het sentiment(uitzonderingen daar gelaten). dat er een stijging zat aan te komen was wel duidelijk na de flinke daling. maar het gaat net zo makkelijk weer naar beneden.
De hele wereld heeft het over de hoge brandstof prijzen, mede als verklaring voor de slechte bedrijfsresultaten in de luchtvaart sector. Maar mijnheer of mevrouw vinniz weet het allemaal veel beter, schermt met vage onderzoeken en berekeningen, en wil ons allemaal aan het rekenen zetten. Prima dat je ook een bijdrage wilt leveren, maar wees dan concreet en duidelijk en lever die berekeningen en of dat cijfermateriaal hier dan ook meteen aan i.p.v. te gaan zitten betweteren en katten.
Uit de Volkskrant van vrijdag 22 juni 2012 Ruim 5000 banen weg bij Air France. Het gaat om ruim 10% van het totale personeelsbestand van de zustermaatschappij van KLM. De luchtvaartcombinatie heeft het zwaar en wil de komende twee jaar zo'n 2 miljard euro aan kosten verlagen om uit de rode cijfers te komen en schulden af te lossen. DE GROOTSTE OORZAAK VAN DIE SLECHTE CIJFERS IS DE HOGE BRANDSTOFPRIJS. Maar omdat het concern daar weinig grip op heeft, snijdt het vooral in personeelskosten. Etc.
Stroopwafel schreef op 24 juni 2012 23:56 :
.. DE GROOTSTE OORZAAK VAN DIE SLECHTE CIJFERS IS DE HOGE BRANDSTOFPRIJS.
Leg mij dan eens uit hoe het komt dat de winst bij Ryanair 25% is gestegen en dat zij met diezelfde hoge brandstofprijs een half miljard euro winst maken.
jrxs4all schreef op 25 juni 2012 09:27 :
[...]
Leg mij dan eens uit hoe het komt dat de winst bij Ryanair 25% is gestegen en dat zij met diezelfde hoge brandstofprijs een half miljard euro winst maken.
Een paar factoren kunnen van invloed zijn. - de stijging van het aantal passagiers is bij Ryanair groter dan (bijvoorbeeld) bij AF/KL - de personeelslasten bij low-cost carriers zijn een stuk lager dan bij reguliere maatschappijen - misschien zijn de Ryanair inkopers bekwamer in het managen en hedgen van hun kerosine contracten.
Het gaat hier alleen maar om de post van "vinniz"(zie boven), die stelt dat er geen verband bestaat tussen een dalende of stijgende olieprijs en de koers van AF/KLM. Het zal zeker niet zo zijn dat bij elke verandering van de olieprijs de koers van AF/KLM direkt mee zal bewegen. Maar nu de olieprijs al weer een wat langere periode aan het dalen is zal de koers van AF/KLM daar zeker op reageren. En omdat de olieprijs dus daalt, zal dat een positief effect hebben op de koers van het aandeel AF/KLM. Simpele logica!
Simpele logica inderdaad, maar er is simpel weg ook geen (statistisch) bewijs voor mbt wat jij zegt. Ik vertrouw liever op oa wetenschappelijk onderzoek ipv directe lijnen trekken en daaruit conclusies af te leiden. Gelukkig heeft ieder zijn ding!
Beleggers (dus aandelen) reageren op positief en op negatief nieuws, het zijn net mensen. Vaak gaat gevoel voor rekenwerk, met nog niet eens zo'n slechte uitkomst!
Een lage(re) olieprijs is op het eerste gezicht misschien wel leuk voor elk vliegmaatschappij maar je kan ook redeneren dat een lage olieprijs een goede indicatie is voor de stand van zaken van de economie van vandaag de dag. En een verslechterende economie heeft beslist een negatief effect op de vervoerscijfers. En dan vooral bij de premium passagiers.
Die vervoerscijfers, die nog niet eens zo slecht zijn, zijn inmiddels wel in de koers verwerkt. Kijk nog eens waar de koers een jaar geleden of twee jaar geleden op stond, Beide keren rond de 11 euro. We staan nu op ongeveer 1/3 daarvan. Maar goed als je de huidige koers te hoog vind zou ik zeggen handel daar dan naar, maar waarschijnlijk zit je in opties?
vinniz schreef op 25 juni 2012 15:38 :
Simpele logica inderdaad, maar er is simpel weg ook geen (statistisch) bewijs voor mbt wat jij zegt. Ik vertrouw liever op oa wetenschappelijk onderzoek ipv directe lijnen trekken en daaruit conclusies af te leiden. Gelukkig heeft ieder zijn ding!
Ik geloof dat er geen directe correlatie is tussen de koers van AF/KLM en de olieprijs. Maar voer de testen eens uit met langere tijdsintervallen? Een lagere olieprijs zorgt namelijk voor een beter resultaat (desnoods minder negatief) op de langere termijn. Dit is een feit en wordt hoe dan ook gereflecteerd in de koers, zij het dan niet direct. Als de koers van olie het komende half jaar stijgt met 50% staat de koers van AF/KLM over een half jaar lager dan wanneer de koers van olie met 50% daalt.. Dit geld niet alleen voor AF/KLM maar ook voor Ryanair, het beïnvloed namelijk de hele vliegtuigsector. Uiteindelijk is de koers een reflectie van de zogenaamde verdisconteerde toekomstige cashflows van het bedrijf, mits deze hoger ligt dan het direct liquideren van het bedrijf (om het maar even op de wetenschappelijke toer te houden).
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)