Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,690 25 apr 2024 17:38
  • -0,274 (-2,75%) Dagrange 9,666 - 10,015
  • 1.268.101 Gem. (3M) 1,8M

Air France-KLM 1e kwartaalcijfers 04-05-12

25 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 2 mei 2012 11:13
    Beste allemaal, in de aanloop naar de kwartaalcijfers even een nieuw draadje gestart. Veel tumult in de vliegsector waaronder drukkende marges, toenemende concurrentie maar ook allicht een totaal nieuw beweging door het aanschaffen van olieraffinaderijen.

    Air France-KLM al een tijd onder druk, worstelt met bezuinigingen en de franse overheid. Balanceert op een all-time low maar laat toch betere bezettingsgraad zien.

    Hoe zien jullie de cijfers tegemoet en hebben jullie nog een tactiek om hier beleggingstactisch op in te spelen?
  2. [verwijderd] 2 mei 2012 11:45
    Het probleem met Airfrance KLM is de hoge schuldpositie.

    Wat dacht je van een claimemissie om geld op te halen, dat gevaar dreigt.

    Wederom een groot verlies gaat eruit komen en een enorme stijging van de brandstofkosten.

    Het aandeel staat laag, maar het kan nog lager. Ik heb geen glazen bol dus kan je weinig adviseren daarover. Maar men zou denken het kan nu alleen nog maar omhoog.

    De schuldenpositie is een groot item. En simpel gedacht je kan nog maar 3,53 euro naar beneden ipv de mensen die gekocht hebben op 12 euro vorig jaar.

    Ik zou ze niet kopen

  3. Ralph van den Hoek 2 mei 2012 12:02
    quote:

    carisol schreef op 2 mei 2012 11:45:

    Het probleem met Airfrance KLM is de hoge schuldpositie.

    Wat dacht je van een claimemissie om geld op te halen, dat gevaar dreigt.

    Wederom een groot verlies gaat eruit komen en een enorme stijging van de brandstofkosten.

    Het aandeel staat laag, maar het kan nog lager. Ik heb geen glazen bol dus kan je weinig adviseren daarover. Maar men zou denken het kan nu alleen nog maar omhoog.

    De schuldenpositie is een groot item. En simpel gedacht je kan nog maar 3,53 euro naar beneden ipv de mensen die gekocht hebben op 12 euro vorig jaar.

    Ik zou ze niet kopen

    De verwachtingen liggen inmiddels ver onder de grond, dus het kan alleen maar meevallen. Men gaat straks echt wel ingrijpen als de verkiezingen in Frankrijk zijn afgelopen. Claimemissie komt er denk ik niet. Koers is te laag en de leiding heeft recentelijk aangeven dat dit echt niet gaat gebeuren.
  4. [verwijderd] 2 mei 2012 12:13
    Je zou inderdaad denken dat de verwachtingen extreem laag zij, zou dit in jullie visie kunnen betekenen dat elke vooruitgang (in de aangekondigde drastische bezuinigingen) positief kan worden opgevat? En waar zien jullie nog een mogelijke (onverwachte)verslechtering? Claimemissie daargelaten
  5. forum rang 10 voda 2 mei 2012 17:11
    PREVIEW: Air France-KLM KW1 verlies hoger, omzet gestegen


    AMSTERDAM (Dow Jones)--Air France-KLM (AF.FR) komt vrijdag voorbeurs met een hoger nettoverlies over het eerste kwartaal 2012, op een gestegen kwartaalomzet, is de gemiddelde verwachting van door Factset geraadpleegde analisten. Vijf analisten komen gemiddeld uit op een 4% hogere omzet van EUR5,55 miljard van EUR5,33 miljard in het eerste kwartaal van 2011. Het gemiddelde verliescijfer van vier analisten is EUR375,1 miljoen, 2% hoger dan de EUR367 miljoen een jaar geleden. Analisten verwachten een update van de voortgang van de herstructureringen, schuldreductie, kostenbesparingen en de onderhandelingen daarover met de vakbonden. Verder zijn ze benieuwd naar mededelingen over vooruitboekingen en andere indicaties over de financiele en operationele ontwikkelingen in de rest van het jaar. Omstreeks 17.00 uur noteert het aandeel 4% lager op EUR3,48, terwijl de AEX met 0,4% daalt. (BTK)


    Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; amsterdam@dowjones.com
  6. [verwijderd] 3 mei 2012 03:54
    quote:

    StevenSeagal schreef:

    Maar zouden ze de brandstof niet hebben gehedged?
    In de outlook geven ze zelf al aan dat het moeilijk wordt vanwege de brandstofkosten. Ik meen dat ze in 2009 hedging in de ban hebben gedaan. Overigens van vanavond: "Lufthansa verdubbelt verlies"...

    Ik blijf er voorlopig weg van. Je zult zien dat dit weekend Hollande wordt gekozen in Frankrijk, dan wordt het m.i. nog lastiger om de te hoge loonkosten van m.n. Air France op de schop te nemen. Brandstof en lonen. Ben somber over Air France.
  7. Ralph van den Hoek 3 mei 2012 10:04
    quote:

    StevenSeagal schreef op 3 mei 2012 09:52:

    Ja precies, las het nieuws over lufthansa ook..wordt erg lastig nu met mooie cijfers te komen denk ik
    De noodzaak en daadkracht om nu hard in te grijpen wordt steeds groter. Zelfs politici in Frankrijk kunnen daar niet om heen. Ik zie dit ondanks dat het negatief is ook wel weer positief. Iedereen weet dat het zo niet langer kan.
  8. bestens 3 mei 2012 17:37
    quote:

    Pistolen Paultje schreef op 3 mei 2012 12:24:

    Is jullie opgevallen dat er gisteren in de naveiling 500.000 stukken AF-KLM verhandeld zijn, allemaal rond de 3,49. Hoe is dit mogelijk en waarom zo'n enorm groot aantal?
    Vandaag weer flinke eindhandel. We zullen het wel merken morgenochtend
  9. [verwijderd] 3 mei 2012 19:44
    quote:

    Pistolen Paultje schreef:

    [quote alias=bestens id=6252152 date=201205031737]
    [...]

    Vandaag weer flinke eindhandel. We zullen het wel merken morgenochtend
    [/quote]

    Vandaag 200.000 op totaal 3.4 miljoen = 5%.
    Gisteren 500.000 op 2,9 miljoen = 20%.
    Lijkt me dat Etihad eindelijk is begonnen zijn overnamespel. Legt wel mooie bodem onder koers.
  10. forum rang 10 voda 4 mei 2012 15:36
    UPDATE: AF-KLM KW1 verlies stagneert, op schema met kostenplan


    (Update van eerder gepubliceerd bericht 'Air France-KLM KW1 verlies licht lager dan verwacht', om informatie, commentaar analist en actuele koers toe te voegen.)


    Door Bart Koster

    Van DOW JONES NIEUWSDIENST


    AMSTERDAM (Dow Jones)--Air France-KLM (AF.FR) heeft in het eerste kwartaal van 2012 een nagenoeg gelijk nettoverlies, maar fors hoger operationeel verlies geleden en ligt op schema met de herstructurerings- en kostenbesparingsplannen, meldt de Frans-Nederlandse luchtvaartgroep vrijdag voorbeurs.

    Het nettoverlies in het kwartaal is uitgekomen op EUR368 miljoen, tegen EUR367 miljoen in dezelfde periode vorig jaar. De maatschappij wijt het verlies vooral aan de hoge brandstofprijzen, die niet gecompenseerd konden worden door de gestegen omzet in passagiersvervoer, en aan de blijvend matige vraag naar vrachtvervoer. In een persverklaring spreekt Air France-KLM van "een moeilijk kwartaal, met verbetering van de activiteiten in maart".

    Operationeel boekte Air France-KLM een 48% hoger verlies van EUR597 miljoen, tegen EUR403 miljoen een jaar geleden. Dat het nettoverlies slechts met EUR1 miljoen toenam, was vooral te danken aan een positieve herwaardering van EUR220 miljoen op hedginginstrumenten. De kwartaalomzet steeg met 6% naar EUR5,65 miljard van EUR5,33 miljard.

    Analisten hadden gemiddeld een nettoverlies van EUR375,1 miljoen en een omzet van EUR5,55 miljard voorzien.

    Jos Versteeg van Theodoor Gilissen Bankiers wijst er vrijdag op dat Air France-KLM in het kwartaalbericht met een sterke financiele positie komt en dat daarmee de angst voor een noodgedwongen claimemissie van tafel is. De TGB-analist wijst op de kaspositie van EUR2,85 miljard en de "slim onderhandelde" kredietlijnen van EUR1,85 miljard. Voor Versteeg is het operationeel resultaat iets zwakker en het nettoresultaat iets beter dan verwacht. TGB heeft een buy-advies bij een koersdoel van EUR7,50.

    Air France-KLM realiseerde in het kwartaal op jaarbasis een stijging van 5,5% in het passagiersvervoer bij een capaciteitstoename van 1,6%, waardoor de bezettingsgraad 3,1 procentpunten toenam tot 81,6%. De omzet in het passagiersvervoer steeg met 8,8% tot EUR4,43 miljard, maar door de gestegen brandstof- en personeelskosten en andere operationele lasten steeg het operationeel verlies naar EUR504 miljoen van EUR367 miljoen.

    Bij de vracht was door de economische crisis in belangrijke markten sprake van een vervoersdaling van 6,1%, nam de capaciteit met 2,0% af en daalde de beladingsgraad 2,9 procentpunten tot 64,9%. De kwartaalomzet daalde 3,3% tot EUR744 miljoen en het operationeel verlies steeg naar EUR68 miljoen van EUR9 miljoen een jaar geleden.

    Bij het onderdeel Engineering & Maintenance steeg de omzet met 2,6% tot EUR772 miljoen, waarvan EUR258 miljoen (+10,7%) uit technisch onderhoud voor derden. De operationele winst daalde hier naar EUR16 miljoen van EUR26 miljoen.

    De brandstofrekening steeg in het kwartaal met 18% naar EUR1,68 miljard.

    Air France-KLM meldt dat het op schema ligt met de herstructurerings- en kostenbesparingsplannen, met productiviteitsstijging en beperking van capaciteit.

    De maatschappij verwacht dat de brandstofrekening dit jaar met EUR1,1 miljard zal stijgen en dat het operationeel verlies in het eerste halfjaar hoger zal zijn dan het verlies van EUR548 miljoen een jaar geleden. Voor het hele jaar wordt een lager kostenniveau en een nettoschuld van maximaal EUR6,5 miljard voorzien.

    Het Franse onderdeel Air France onderhandelt op dit moment met de vakbonden over plannen om de kosten ter verlagen en de productiviteit te verhogen. Air France-KLM doet geen nadere mededelingen over de inzet van Air France in het overlegtraject met de vakbonden. TGB-analist Versteeg vermoedt dat dit te maken heeft met de lopende Franse presidentsverkiezingen, omdat de Franse staat nog steeds de grootste aandeelhouder in Air France-KLM is.

    De grootste concurrent van Air France-KLM, Deutsche Lufthansa AG (LHE.XE), maakte donderdag een groter dan verwacht verlies van EUR397 miljoen bekend en kondigde aan 3.500 stafbanen te gaan schrappen. Het Scandinavische SAS AB (SAS.SK) maakte ook donderdag een tot EUR82,2 miljoen gestegen kwartaalverlies en onderzoek naar aanvullende kostenbesparingen bekend. Moedermaatschappij International Consolidated Airlines Group SA (IAG.LN) van British Airways en het Spaanse Iberia komt op 11 mei met kwartaalcijfers.

    Het aandeel Air France-KLM staat vrijdag omstreeks 10.20 uur 0,5% lager op EUR3,50, terwijl de AEX 0,4% lager noteert.


    - Door Bart Koster; Dow Jones Nieuwsdienst; +31 20 571 5201; bart.koster@dowjones.com
25 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links