Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel ICT Group AEX:ICT.NL, NL0000359537

  • 14,250 3 sep 2021 17:06
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 14,250 - 14,500
  • 1.584

cijfers 2011

23 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 21 maart 2012 08:20
    2011: GELIJKBLIJVEND OPERATIONEEL RESULTAAT BIJ LAGERE OMZET
    21-03-2012

    Belangrijkste ontwikkelingen in 2011

    De omzet nam met 5% af tot € 80,2 miljoen
    Het bedrijfsresultaat over 2011 vergeleken met het 2010 bedrijfsresultaat exclusief eenmalige baten bleef op gelijk niveau als gevolg van de goede performance van de Nederlandse activiteiten
    Het netto resultaat over 2011 bedroeg € 8,1 miljoen negatief als gevolg van de afwaardering van goodwill van de Duitse activiteiten € 10,2 miljoen.
    Dividendvoorstel van € 0,09 per gewoon aandeel

    Carlo D’Agnolo, CEO van ICT Automatisering NV: “Het jaar 2011 was een jaar met twee gezichten. Na gunstige marktomstandigheden in de eerste helft van het jaar kwam halverwege het jaar een omslag en liep, met name in Nederland, de vraag naar IT dienstverlening terug. Duitsland bleef kampen m et de gevolgen van het vertrek van medewerkers in 2010. Dit , gecombineerd met een sterk toegenomen krapte op de arbeidsmarkt, leidde ertoe dat Duitsland ook in 2011 niet aan de winst kon bijdragen. De Nederlandse activiteiten met name HUMIQ en Improve presteerden goed, waarmee ICT met een lagere omzet toch een gelijk blijvend bedrijfsresultaat kon rea liseren. De eerste maanden van het jaar laten echter geen herstel van de mar kt zien in Nederland. In 2011 h ebben we belangrijke stappen gezet in het bieden van marktspecifieke oplossingen aan onze klanten vanuit verticals. Deze fo cus verhoogt de toegevoegde waarde die ICT aan haar klanten kan leveren en zorgt ervoor dat ICT een meer herkenbaar profiel in de markt krijgt.”

    Toelichting resultaat
    Over 2011 liet de omzet van ICT als totaal een daling zien van 5% naar € 80,2 miljoen (2010: € 84,5 miljoen). Ondanks de gedurende het jaar verslechterende marktomstandigheden, kon in Nederland, een omzetstijging van 4% worden gerealiseerd. De omzet van ICT Nederland in 2011 bedroeg € 64,9 miljoen (2010: € 62,4 miljoen). Waar de omzet in Nederland in de eerste helft van het jaar een nagenoeg gelijk niveau liet zien als in 2010, steeg de omzet in de tweede helft van 2011 met 7% ten opzichte van de vergelijkbare periode vorig jaar ondanks een afnemende vraag. Deze stijging is met name in het vierde kwartaal gerealiseerd als gevolg van het succesvol afronden van een aantal projecten in dat kwartaal. Tevens is, in het vierde kwartaal aanzienlijke omzet gerealiseerd op de levering van hardware. Het ingezette herstel van de tarieven in Nederland zette door de verslechterende marktomstandigheden amper door.

    Over geheel 2011 bedroeg de omzet van ICT Duitsland € 15,3 miljoen, een aanzienlijke daling ten opzichte van € 22,1 miljoen in 2010. Deze daling is het gevolg van het gekrompen personeelsbestand vanaf de tweede helft van 2010. De omzet in de tweede helft van 2011 (€ 7,5 miljoen) was redelijk in lijn met de omzet in de eerste helft van het jaar (€ 7,8 miljoen).
  2. [verwijderd] 21 maart 2012 08:46
    Maarja, wat maakt het allemaal uit tegenwoordig.
    De koers had volgens mij allang hoger moeten staan dus nu blijft voor mij de vraag met hoeveel de anderen rekening hadden gehouden en of zij vinden dat dit mee of tegen valt en of zij daar naar gaan handelen.
    Zelf zit ik al overwogen in dit fonds een paar jaar en ik doe zelf op deze niveaus in ieder geval niets.
    Alleen jammer van het dividend, nu moet je het nog meer even van de koers hebben en die koersontwikkeling van meer van dit soort fondsen is enorm brak de afgelopen jaren omdat grote partijen steeds meer uit de hele smallcaps zijn gestapt om de kosten te drukken en steeds meer in de stoxx50 fondsen vanwege de liquiditeit.
    Dit zorgt voor veel hogere waarderingen van die fondsen en die komen dan op hun beurt al die kleine fondsen opkopen.
    Het is er alleen wachten op.
  3. forum rang 4 guusje 21 maart 2012 09:13
    quote:

    Hans Heijkers schreef op 21 maart 2012 08:46:

    Maarja, wat maakt het allemaal uit tegenwoordig.
    De koers had volgens mij allang hoger moeten staan dus nu blijft voor mij de vraag met hoeveel de anderen rekening hadden gehouden en of zij vinden dat dit mee of tegen valt en of zij daar naar gaan handelen.
    Zelf zit ik al overwogen in dit fonds een paar jaar en ik doe zelf op deze niveaus in ieder geval niets.
    Alleen jammer van het dividend, nu moet je het nog meer even van de koers hebben en die koersontwikkeling van meer van dit soort fondsen is enorm brak de afgelopen jaren omdat grote partijen steeds meer uit de hele smallcaps zijn gestapt om de kosten te drukken en steeds meer in de stoxx50 fondsen vanwege de liquiditeit.
    Dit zorgt voor veel hogere waarderingen van die fondsen en die komen dan op hun beurt al die kleine fondsen opkopen.
    Het is er alleen wachten op.
    Mooi overname kandidaat, met veel perspectieven voor een laag prijsje.
  4. [verwijderd] 21 maart 2012 10:31
    SNS houd het op 3,25 dat dan weer wel.
    Omzet nederland mooie stijging, 20% in het 4deQ.
    Omzet in zijn geheel nagenoeg gelijk -5%.
    Omzet Ned liet een stijging zien vanj 4% t.o.v. 2010. M.n. 2de helft een 7% stijging.
    Door Duitsland daarintegen incl afwaardering onder de streep.
    Hier verbetering.
    Verwacht veel van het mPACSView applicatie.
    Mooie deal met DSM gister.
    Van hieruit de weg omhoog, om later dit jaar opgeslokt te worden.

    Gaan iig niet de deur uit bij mij.
  5. [verwijderd] 21 maart 2012 10:54
    quote:

    + schreef op 21 maart 2012 10:31:

    SNS houd het op 3,25 dat dan weer wel.
    Omzet nederland mooie stijging, 20% in het 4deQ.
    Omzet in zijn geheel nagenoeg gelijk -5%.
    Omzet Ned liet een stijging zien vanj 4% t.o.v. 2010. M.n. 2de helft een 7% stijging.
    Door Duitsland daarintegen incl afwaardering onder de streep.
    Hier verbetering.
    Verwacht veel van het mPACSView applicatie.
    Mooie deal met DSM gister.
    Van hieruit de weg omhoog, om later dit jaar opgeslokt te worden.

    Gaan iig niet de deur uit bij mij.
    Deal was met onderdeel van Csm :)
  6. [verwijderd] 21 maart 2012 20:34
    quote:

    guusje schreef op 21 maart 2012 09:58:

    Ik mis Nel haar mening, vooral omdat je gezellig voorheen veel op het ICT forum aanwezig was.
    Als Nel er niet is, wil je dan mijn mening horen?
    Ik was vanmorgen op de pc. Mijn beeld is: 2011 snel vergeten: Dld zwaar verliesgevend en dus Nld zwaar winstgevend. Wij moeten in Dld de tijd nemen om er weer boven op te komen.
    Gelukkig laat ICT de landen organisatie achter zich, want dat is met cloud computing e.d. niet meer van deze tijd. ICT gaar inzetten op verticals zoals water, logistiek etc. Deze verticals gaat men ook proberen internationaal uit te buiten. Dat zal niet in een jaar tot groot succes leiden, maar naar mijn mening heeft de huidige directie de goede koers te pakken. Inzetten op kennis en niet op detachering, inzetten op kwaliteit en marge en niet op volume. Dat vereist één organisatie en niet een toevallige groepering van willekeurige eenheden, zoals je ook nog bij Simac aantreft.
    Het aandeel is er niet voor het snelle rendement, maar op langere termijn zal het zeer rendabel blijken te zijn.
    Zoef
  7. [verwijderd] 23 maart 2012 11:22
    In ICT hoef je geen believer te zijn, daar ben je belegger.

    Als de fundamenten de koers niet rechtvaardigen en de toekomst het nog moet uitwijzen of het uberhaupt nog iets gaat worden, dan ben je believer in een fonds.

    ICT draait al bijna 35 jaar goed en heeft alleen onlangs door de dubbele crisis en de ruzie in het management van Duitsland door reorganisatie kosten over 2009 en de afboeking op goodwill op die duitse activiteiten als gevolg van de leegloop en dat dit nog niet aangevuld is over het afgelopen jaar onder de streep een verlies gedraaid maar het bedrijfsresultaat is al bijna 35 jaar positief en de omzet is naar omstandigheden niet te veel gedaald.
23 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium drie voorbeelden van IEX Premium: de exclusieve content op de site, de app op een smartphone en IEX Magazine.

Benieuwd naar onze analyses en kooptips?

Word nu abonnee van IEX en krijg onbeperkt toegang tot onze (koop)tips en succesvolle modelportefeuilles. Nu 3 maanden voor slechts €19,95! Profiteer van 58% korting!

Word abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links