Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Brunel International AEX:BRNL.NL, NL0010776944

  • 10,060 23 apr 2024 17:35
  • -0,020 (-0,20%) Dagrange 9,950 - 10,080
  • 52.885 Gem. (3M) 63,9K

Ongekend Brunel!

102 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 marktwaarde 3 augustus 2011 12:16
    Waarom wordt er toch zo weinig gepost over Brunel?

    Dit aandeel heeft mij veel plezier bezorgd. Het aandeel is nu ineens in 3 dagen enorm gedaald. Ik heb me blauw gezocht naar mogelijk nieuws. iemand een idee? mening?

    Ik stap weer in rond de 24 EUR. En hou er rekening mee dat de halfjaarcijfers wat tegen kunnen vallen (net zoals vorig jaar) maar bij Brunel speelt de toekomst! en niet het verleden! Ze hebben een unieke én gewilde positie in detacheringsland.

  2. forum rang 4 marktwaarde 4 augustus 2011 11:17
    misschien wordt er een lijntje getrokken met de grondstoffenmarkt. Brunel is de grootste speler op die markten (vooral olie en gas). Maar dit doet Brunel vaker. flink dalen en dan weer flink stijgen, kun je op zich je voordeel uit halen.

    opvallend is ook dat Brunel het hoogstgewaardeerde aandeel onder analisten is.
  3. [verwijderd] 4 augustus 2011 20:39
    quote:

    Fiscalist1 schreef:

    misschien wordt er een lijntje getrokken met de grondstoffenmarkt. Brunel is de grootste speler op die markten (vooral olie en gas). Maar dit doet Brunel vaker. flink dalen en dan weer flink stijgen, kun je op zich je voordeel uit halen.

    opvallend is ook dat Brunel het hoogstgewaardeerde aandeel onder analisten is.
    Gelijk heb je, koersdoelen tussen de Euro 35 en 41.50 !! Fonds is met in een week tijd met ruim 25% gedaald, nog meer dan USG/Randstad die met ongeveer 15% zijn gedaald.
    Redenen zijner niet, oftewel niet bedrijfstechnisch. Alles is terug te draaien op de blinde paniek die nu heerts en het macrogeweld. Ook komt nu de vakantietijd om de hoek kijken waardoor de boeken extreem laag zijn. En dan ga je al snel naar beneden, zoals hier vanaf boven de Euro 30.
    Ik ben vanaf de Euro 24 naar beneden gestaffeld aan het kopen, leg ze weg en over een paar maandjes zien we wel weer normale koersen. Dat is mijn mening. Ik doe het met meerder lokale fondsen die nu allemaal over 1 kam worden geschoren. Gewoon de "buy and hold"-strategie. Want als er een goede uptick in de markt komt dan gaan dit soort fondsen extra hard.
  4. [verwijderd] 5 augustus 2011 11:25
    quote:

    83M schreef:

    van oktober nog 20 euro naar 34 euro tijdje terug bedoelt ie denk ik.
    Maar het blijft natuurlijk een belachelijke daling. Doe er je voordeel mee zou ik zeggen. Verkopen is nu al te laat lijkt me.
    Volgens mij was die stijging ook mede te danken aan prima cijfers !!! Hierdoor werden de koersdoelen aangepast naar Euro 35 en hoger. Kreeg vandaag binnen rond de 21, en plaats zelfs weer wat op 22.90. Mensen zijn gek geworden. Ik houd een groot deel van mijn positie gewoon aan, dat komt zekers goed.
  5. pardon 19 augustus 2011 11:09
    Brunel overtreft eigen verwachtingen

    Gepubliceerd: Friday 19 August 2011 08:23

    AMSTERDAM (AFN) - Detacheerder Brunel heeft de omzet afgelopen kwartaal met bijna 30 procent zien groeien ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Daarmee overtrof het bedrijf de eigen verwachtingen, zo liet Brunel vrijdag weten.

    De omzet van de onderneming klom afgelopen kwartaal tot 217,3 miljoen euro. Het bedrijfsresultaat (ebit) verdubbelde daarbij bijna tot 11,9 miljoen euro. De opbrengsten van de belangrijke energiedivisie stegen met 28 procent. In Nederland en Duitsland groeide de omzet met respectievelijk 23 en 44 procent.

    Brunel overtrof in het tweede kwartaal de eigen verwachtingen en zag die trend doorzetten in juli. Het bedrijf is ook positief over de vooruitzichten voor de rest van het jaar. De eerder uitgesproken prognose van een omzetgroei van minstens 20 procent in 2011, werd door de onzekere economische omstandigheden echter niet verhoogd.

    Libië en Kazachstan

    De brutomarge lag in het tweede kwartaal door aflopende projecten van de energiedivisie en door werkdageffecten een fractie lager dan een jaar eerder. Brunel zag zich de afgelopen maanden genoodzaakt projecten in Libië en Kazachstan uit veiligheidsoverwegingen stop te zetten. Dit had volgens bestuursvoorzitter Jan Arie van Barneveld echter slechts een beperkte invloed op de resultaten van het bedrijf.

    De pijplijn met nieuwe orders voor de energiedivisie, waarbij Brunel hoogopgeleid personeel levert aan de internationele olie- en gasindustrie, is volgens Van Barneveld goed gevuld. ,,Het volume aan orders is vergelijkbaar met het eerste kwartaal. Er bestaat altijd het risico dat er door de economische omstandigheden wat vertraging ontstaat bij de uitvoering van die projecten, maar voorlopig voorzien we geen annuleringen.''

    De economische ontwikkelingen in Nederland zijn volgens Van Barneveld ,,niet overtuigend''. Hij verwacht echter niet dat Brunel daar op korte termijn last van zal hebben. Ook in Nederland trekt de groei van het bedrijf inmiddels vanuit ale sectoren aan, stelde hij. ,,Vooral de industrie en de high tech doen het goed. Maar sinds een paar maanden trekt ook de vraag uit de financiële dienstverlening aan.''
  6. [verwijderd] 19 augustus 2011 11:39
    quote:

    el toro invencible schreef op 19 augustus 2011 11:20:

    Koopje voor 20,00....

    Met goed sentiment was er vuurwerk geweest vandaag, bij herstel zal Brunel zeker gaan aantrekken.

    ik verwacht dit vuurwerk vandaag nog!
    de cijfers zijn super en het aandeel is in de afgelopen tijd al behoorlijk omlaag gegaan.
    begin deze maand stonden we nog op 30 euro.

    we gaan het zien vandaag en anders maar in de aankomende weken/maanden.

    groet,poil
  7. [verwijderd] 19 augustus 2011 11:57
    Toch oppassen m.i.

    Ik heb AMG in porto, kwam ook met knalgoede cijfers, ging die dag ( 10 aug ) van 12% plus naar 2% min.

    Daarna is het alleen maar bergafwaarts gegaan.
    Staat inmiddels een paar euro lager na de cijfers.

    Voor de LT lijkt me Brunel inderdaad een goed bedrijf om in te beleggen.
  8. [verwijderd] 24 augustus 2011 14:04
    quote:

    poil-1 schreef op 19 augustus 2011 11:39:

    [...]

    ik verwacht dit vuurwerk vandaag nog!
    de cijfers zijn super en het aandeel is in de afgelopen tijd al behoorlijk omlaag gegaan.
    begin deze maand stonden we nog op 30 euro.

    we gaan het zien vandaag en anders maar in de aankomende weken/maanden.

    groet,poil
    Brunel noteert ongeveer 11 keer de verwachte winst per aandeel voor 2011. Voor USG en Randstad is dat op dit moment nog geen 9.
102 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Management Brunel lijkt wat overvallen door mindere markt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links