Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel ICT Group AEX:ICT.NL, NL0000359537

  • 14,250 3 sep 2021 17:06
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 14,250 - 14,500
  • 1.584

toekomst ICT

75 Posts
Pagina: 1 2 3 4 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 8 juli 2011 08:48
    Gaat ICT zelfstandig verder of kan ook aan een overname gedacht worden?
    (ik heb liever een goed bedrijf in portefeuille dan een overname waardoor weer een fonds minder op de beurs)
    Welke verwachtingen tav oplossing problemen Duitsland?
    Kortom: hoe moeten we naar ditfonds kijken op termijn van -zeg- een jaar?
    Verder: het is wel opvallend stil rond dit fonds.

  2. [verwijderd] 11 juli 2011 08:43
    quote:

    Dongen schreef:

    Gaat ICT zelfstandig verder of kan ook aan een overname gedacht worden?
    (ik heb liever een goed bedrijf in portefeuille dan een overname waardoor weer een fonds minder op de beurs)
    Welke verwachtingen tav oplossing problemen Duitsland?
    Kortom: hoe moeten we naar ditfonds kijken op termijn van -zeg- een jaar?
    Verder: het is wel opvallend stil rond dit fonds.

    Prima fonds om in porto te hebben, al is het maar voor het dividend.

    Mijn visie over dit aandeel is positief.
  3. [verwijderd] 11 juli 2011 14:50
    quote:

    Dutch Geco schreef:

    [...]

    Prima fonds om in porto te hebben, al is het maar voor het dividend.

    Mijn visie over dit aandeel is positief.
    Dit bedrijf maakt weinig kans om een overname te doen en is eerder een overname prooi. (cash generator) De koopkracht is dan ook minimaal bij zo'n lage K/W verhouding. Omdat dit bedrijf geen enkele pr doet richting investeerders blijft de prijs van dit aandeel laag. Misschien laten ze dit bewust achterwege om overgenomen te worden.

    Ik hoop dat de directie dit leest en eens investeert in PR. Ik hoop dat ze bij de volgende vergadering hun strategie duidelijk wordt. (ik heb bij dit soort bedrijven altijd het gevoel dat ze op alles schieten, en daar waar ze succesvol zijn(goed geschoten) wordt opeens de nieuwe reactieve strategie.

    Ik denk wel dat indien het overgenomen wordt we een koerssprongetje krijgen.
  4. [verwijderd] 12 juli 2011 10:43
    ASML zit momenteel op 80% markt aandeel, dit maakt het bedrijf ook kwetsbaar voor neerwaartse correcties voor deze cyclische markt. man zou kennis kunnen inkopen door ict over te nemen en dan diversificeren naar een andere markt. momenteel is een groot deel van ict werkzaam bij ASML en dan rustig rondkijken naar high potentials eventueel een partij kunnen overnemen waarin ict werk verricht. verder delen afstoten.

    misschien is dit wishful thinking.

    tomtom had ook de mogelijkheid gehad,zoekt groei in automotive nu verwacht ik dat niet meer na de enorme koersval.

  5. [verwijderd] 8 augustus 2011 13:05
    quote:

    windmill schreef:

    [quote=windmill]
    nog ter aanvulling eigen vermogen is 5,47 dus de beursnotering is ver onder de beurs waarde en het dividend rendement is ongekend hoog.
    [/quote]

    soms wordt er overdreven gereageerd. dit aandeel is te ver doorgeschoten.

    Inderdaad, gaat nergens meer over!!
  6. [verwijderd] 16 augustus 2011 14:34
    quote:

    guusje schreef:

    ICT heb ik al jaren in mijn porto, ik blijf het een interessant aandeel vinden, ook dividend is goed. Het aandeel staat eenmaal niet in de piktsje bij beleggers, van daar geen bekendheid met dit aandeel. Dividend ontvangen is ook belangrijk op deze koers.
    Voor het dividend heb ik dit fonds ook in mijn porto.
  7. forum rang 10 voda 30 augustus 2011 17:00
    PREVIEW: ICT Automatisering boekt 10% lagere omzet H1 '11 - SNS


    AMSTERDAM (Dow Jones)--ICT Automatisering (ICT.AE) opent dinsdag om ongeveer 7.30 uur de boeken over het eerste halfjaar van 2011. Een consensus van analisten is niet beschikbaar. Twee analisten van SNS Securities verwachten een daling van de omzet met 10% tot EUR39,5 miljoen, tegen EUR44,0 miljoen in dezelfde periode een jaar eerder. De analisten verwachten met name een aanzienlijke daling in Duitsland, met 38% tot EUR8 miljoen, door een vertrek van ongeveer 40% van de werknemers halverwege 2010. In Nederland voorzien de analisten een toename in de eerste zes maanden van 2011 tot EUR31,4 miljoen, van EUR31,1 miljoen in de eerste helft van 2010, waarmee de groei gelijk zou blijven aan die in het eerste kwartaal. Daarnaast verwachten de analisten een daling van de winst voor rente, belastingen en amortisatie, ofwel Ebita, tot EUR1 miljoen, tegenover EUR2,5 miljoen in dezelfde periode vorig jaar, vanwege een licht verlies in Duitsland in navolging van de eerste drie maanden van het jaar en iets lagere marges in Nederland door een trage omzetontwikkeling. De marge op de winst voor rente en belastingen zal naar verwachting dalen naar 2,5%, tegen 5,7% in de eerste helft van 2010. Vanwege de onzekerheden binnen de ICT-markt verwachten de analisten geen concrete outlook van het bedrijf. SNS Securities handhaaft het hold-advies met een ongewijzigd koersdoel op EUR5,50. Omstreeks 16.00 uur noteert het aandeel 1,7% lager op EUR4,52. (EVG)


    Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; amsterdam@dowjones.com
  8. [verwijderd] 31 augustus 2011 09:22
    ICT last van problemen DuitslandWOENSDAG 31 AUGUSTUS 2011, 08:44 uur | 143 keer gelezen
    BARENDRECHT (AFN) - ICT Automatisering heeft in de eerste zes maanden van het jaar flinke last gehad van de problemen bij het Duitse onderdeel van het bedrijf. De omzet bij het onderdeel daalde met bijna 40 procent.

    ICT zegt inmiddels een aantal ingrijpende maatregelen te hebben genomen om de situatie in Duitsland te verbeteren. Daar leidde in de tweede helft van 2010 het vertrek van een groot aantal personeelsleden tot forse problemen. In de eerste zes maanden van dit jaar is het aantal fte's stabiel gebleven, zo liet topman Carlo D'Agnolo in een toelichting weten. Ook de omzet, die uitkwam op 7,8 miljoen euro, bleef stabiel ten opzichte van het einde van 2010.

    De omzet van ICT in Nederland kwam iets hoger uit op 31,5 miljoen euro. De totale omzet bedroeg 39,3 miljoen euro, een daling van ruim 11 procent.

    Nettoresultaat

    Het nettoresultaat na eenmalige posten kwam uit op 1,3 miljoen euro, een lichte stijging ten opzichte van de eerste zes maanden van 2010 toen de nettowinst na eenmalige posten uitkwam op 1,1 miljoen euro.

    ICT Automatisering zegt zich in eerste instantie te richten op de verbetering van de omzet en resultaat in Duitsland. Het bedrijf benadrukt wel dat de markt voor investeringen in ict dienstverlening ,,bijzonder onzeker'' is, ook met het oog op de ontwikkelingen op de financiële markten. De onderneming verwacht echter toch een positieve ontwikkeling van de resultaten.
  9. [verwijderd] 3 november 2011 08:42
    Ja, klopt allemaal wat hierboven is geschreven.

    Alleen maakte dit bedrijf wel 0,74 euro cent winst per aandeel en keerde het 0,29 e/c uit aan dividend. Op de huidige koers is dat 7,36% rendement.

    Hier speelt meer, maar voorlopig blijft de koers in de range 3,80-4,30

    Hoop dat er met de aankomende kwartaalcijfers meer bekend wordt.

    Strategie

    ICT richt zich in eerste instantie op het leggen van de basis voor het herwinnen van omzet en resultaat die eerder in Duitsland werden gerealiseerd. Doordat ICT zich in toenemende mate op omzet met een hoge toegevoegde waarde voor klanten richt, realiseert zij tevens een betere basis voor het werven en behouden van professionals met goede ervaring in het opleveren van leading edge value added solutions voor onze klanten.

    Dit is volledig in lijn met de strategie van ICT als geheel. 2011 is het jaar waarin ICT zich voorbereidt om meer vanuit functionele toepassingsgebieden (in het Engels veelal aangeduid als ‘verticals’) oplossingen voor klanten te bieden.

    ICT zal een gezonde basis in detachering blijven benadrukken en daarboven geleidelijk meer nadruk leggen op projecten waarbij het de regie heeft en waarbij het nog meer dan nu innovatieve oplossingen realiseert voor haar klanten die repeteerbaar en schaalbaar zullen zijn.

    De focus op func t io nele toepassingsgebieden verhoogt de toegevoegde waarde die ICT aan haar klanten kan leveren. ICT streeft naar leidende posities binnen deze gebieden. Uiteindelijk zal de organisatie zich meer ontwikkelen in de richting van system integrator. Het streven is om in 2014 – 2015 via autonome groei en acquisities door te groeien naar een omzet van € 150 tot € 200 miljoen op jaarbasis.

  10. tokajo 4 november 2011 08:23
    Bedankt voor je posting Dutch Geco.
    Als aanvulling mag het duidelijk zijn dat de winst nog aardig hoger is dan het dividendrendement. Dit houdt in dat het bedrijf dus elk jaar geld overhoudt (even kort door de bocht).
    Te gebruiken voor overnames of andere leuke dingen voor de aandeelhouders (b.v. aandeleninkoop als ze geen geschikte investeringen kunnen vinden).
    Het vreemde aan de koers de laatste tijd is dat er regelmatig met heel weinig volume (orders van minder dan 20 stuks)de koers op peil wordt gehouden. Maar wie koopt nu zulke kleine hoeveelheden (voor een particuliere belegger zijn de kosten dan toch veel te hoog?).
    Ik zit al jaren in het fonds en heb dus ook de koersval meegemaakt, maar het dividendrendement door de jaren heen heeft toch tevreden gestemd. Zolang ze omzet en winst op peil kunnen houden komt de rest vanzelf.
    En het kijken naar beurswaarde voor een overname is wat prematuur. Er zitten ook wat beleggingsfondsen in dit bedrijf, dus een overnemende partij zal toch met een fikse premie op de koers moeten komen om deze fondsen te verleiden hun aandelen op te geven.
    Vind het zelf ook niet erg als het niet overgenomen wordt.
  11. [verwijderd] 4 november 2011 15:11
    Bedankt voor je reactie tokajo, ik zelf zit ook al wat jaren in ict, wat mij ook op valt is als je een koop order plaatst dat er meteen een hogere kooporder komt van een tiende(tot een bepaalde range), je bent dus bijna verplicht om uit de laat te kopen. Laatst kocht ik er nog een paar bij uit de laat, maar in het laat orderboek veranderde niets. Met andere woorden, wordt meteen aangevuld.

    Dutch Geco
  12. tokajo 9 november 2011 16:08
    Bedankt Dutch Geco voor de inside-information.
    Ik heb zelf al ongeveer een jaar niets bijgekocht of verkocht in het fonds dus deze rare kronkel kende ik nog niet. De koers wordt dus gemanipuleerd kunnen we wel stellen.
    Gezien de huidige stand zal de koers tegen het eind van de middag wel met een ordertje van 10 stuks of daaromtrent naar de 4,05 worden gezet.
    Dat manupuleren lukt overigens enkel omdat er vrijwel geen andere handel in plaatsvindt.
    Heb je een idee voor de komende update?
    Ik verwacht geen verassingen, ook geen positieve. Maar als ze in Nederland de omzet licht kunnen laten stijgen en in Duitsland weer de opgaande lijn kunnen oppikken ben ik al meer dan tevreden.
  13. forum rang 4 guusje 9 november 2011 21:35
    quote:

    Dutch Geco schreef op 4 november 2011 15:11:

    Bedankt voor je reactie tokajo, ik zelf zit ook al wat jaren in ict, wat mij ook op valt is als je een koop order plaatst dat er meteen een hogere kooporder komt van een tiende(tot een bepaalde range), je bent dus bijna verplicht om uit de laat te kopen. Laatst kocht ik er nog een paar bij uit de laat, maar in het laat orderboek veranderde niets. Met andere woorden, wordt meteen aangevuld.

    Dutch Geco
    Ook ik vind dat er weinig volume is in i.c.t, in dit fonds zit ik ook al jaren, maar de koers bij mijn aankoop was flink hoger, dat verkopen voorlopig er niet in zit. Het enigste pluspunt is dat er nog elk jaar dividend is uit betaald. Verders blijft het een mooi apart bedrijf, ik hoop dat de update mee valt.
  14. [verwijderd] 15 november 2011 10:17
    quote:

    Dutch Geco schreef:

    17 november 2011 worden de 3de KW cijfers gepresenteerd, ik verwacht meer omzet en resultaat in Duitsland, vooral omdat daar de focus op lag. In Nederland verwacht ik een lichte stijging maar die is te verwaarlozen. Conclusie gematigd positief.

    Gisteren en vanochtend aardig in de verkoop! Van de Euro 4 naar Euro 3.75, weet iemand misschien de cijfers al?
75 Posts
Pagina: 1 2 3 4 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium drie voorbeelden van IEX Premium: de exclusieve content op de site, de app op een smartphone en IEX Magazine.

Benieuwd naar onze analyses en kooptips?

Word nu abonnee van IEX en krijg onbeperkt toegang tot onze (koop)tips en succesvolle modelportefeuilles. Nu 3 maanden voor slechts €19,95! Profiteer van 58% korting!

Word abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links