Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel AALBERTS NV AEX:AALB.NL, NL0000852564

  • 44,000 18 apr 2024 17:35
  • +0,260 (+0,59%) Dagrange 43,560 - 44,060
  • 82.457 Gem. (3M) 155,4K

'Bedrijfsresultaat Aalberts sterk omhoog'AMSTERDAM

11 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 18 februari 2011 13:50
    VOORUITBLIK KORT 'Bedrijfsresultaat Aalberts sterk omhoog'AMSTERDAM (ANP) - Industrieel toeleverancier Aalberts Industries heeft in 2010 fors meer winst gehaald dan een jaar eerder. Ook bij de omzet was een duidelijke verbetering zichtbaar. Dat blijkt uit een peiling onder analisten. Aalberts komt volgende week woensdag met cijfers over heel 2010.

    Het bedrijfsresultaat (ebita) is naar verwachting met 77 procent gestegen tot 175 miljoen euro. De omzet ging met 17,6 procent omhoog tot 1,65 miljard euro.

    Topman Jan Aalberts liet in oktober weten dat het bedrijfsresultaat afgelopen jaar "duidelijk meer" dan 45 procent zal groeien of zelfs een verdubbeling zou kunnen laten zien. De omzet zal volgens Aalberts een "duidelijke" verbetering laten zien.

  2. [verwijderd] 19 februari 2011 07:41
    Dit gaat slechts over een peiling onder analisten. Komende week het echte nieuws.
    Ik denk wel dat de netto winst sterker gestegen is dan de analisten van deze peiling denken, maar winterweer kan de omzet en dus het resultaat gedrukt hebben.

    quote:

    tollenaar schreef op 18 februari 2011 14:28:

    Kijk dit soort info is goed nieuws en nu maar stijgen met die hap :)
  3. [verwijderd] 22 februari 2011 13:21
    Tja aangezien de cijfers de laatste dagen allemaal in ieder geval in 1e instantie niet mee lijken te vallen (tom2/nutreco/randstad, ze daalden na cijfers eerst allemaal fors, zelfs akzo en asml in 1e instantie daarna bij deze 2 wel herstel)), zou aalberts morgen ook weleens een tikkie kunnen krijgen, de laatste dagen ligt ie sowieso al wat zwakker (voorkennis grote jongens? zie bijv wat er met tom2 gebeurde)
    Ik weet het niet, ik vertrouw het niet helemaal meer, iemand een mening?
    MVG
  4. [verwijderd] 22 februari 2011 13:45
    quote:

    grapesharvester schreef op 19 februari 2011 07:41:

    Ik denk wel dat de netto winst sterker gestegen is dan de analisten van deze peiling denken, maar winterweer kan de omzet en dus het resultaat gedrukt hebben.

    [...]
    Winterweer zal de omzet juist gestuwd hebben: al die kapotgevroren nippeltjes en afsluiters die vervangen moesten worden.
    En vergeet niet de onverwacht sterke groei van de duitse autoindustrie.
    Het is jammer dat Libië roet in het eten gooit, anders hadden we morgen een mooie spurt omhoog kunnen zien.

    Nu wordt het een bescheiden plus van 4% is mijn gok (slotkoers morgen).
    Ik dacht dat de cijfers voorbeurs kwamen?
  5. forum rang 10 voda 22 februari 2011 15:48
    PREVIEW: Aalberts boekt ruime winstverdubbeling in 2010


    AMSTERDAM (Dow Jones)--Aalberts Industries (AALB.AE) maakt woensdag de jaarcijfers van 2010 bekend, waarbij drie door Dow Jones geraadpleegde analisten een ruime verdubbeling van de nettowinst voorzien. De analisten ramen de winst gemiddeld op EUR98,1 miljoen, tegen EUR41,5 miljoen in 2009. Aalberts dankt de verbetering volgens de analisten aan een sterk herstel van het onderdeel Industrial Services, de consolidatie van het overgenomen Conbraco en doorgevoerde kostenbesparingen. Het bedrijfsresultaat (EBITA) stijgt naar verwachting met 80% naar EUR177,5 miljoen, terwijl de omzet volgens de analisten met 18% zal toenemen naar EUR1,65 miljard. De analisten verwachten een positieve vooruitblik op 2011. Aalberts publiceert de jaarcijfers woensdag om 08.00 uur. Dinsdag rond 12.00 uur noteert het aandeel 2,0% lager op EUR14,62, terwijl de Midkap met 1,2% daalt. (EHI)


    Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; amsterdam@dowjones.com


11 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Cijfers Aalberts om door een ringetje te halen

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links