Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel UNILEVER PLC AEX:UNA.NL, GB00B10RZP78

  • 44,270 15 apr 2024 17:35
  • -0,200 (-0,45%) Dagrange 44,090 - 44,460
  • 1.712.249 Gem. (3M) 1,3M

Koopwaardig?!

23 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 14 februari 2011 13:12
    quote:

    Espanjolles schreef op 13 februari 2011 23:39:

    Volgens analist Gokhan Erem koopwaardig.
    Zie finance television 11-02-2011.
    Ben benieuwd of uni omhoog gaat!Zelf vind ik het aandeel de laatste tijd erg oversold!
    koers is de laatste tijd aan het bodemen, consolideren, dus nu of zijwaarts of omhoog.
  2. [verwijderd] 15 februari 2011 20:42
    tja Danone met mooie cijfers, en ruim drie procent erbij, zal toch ook eens met de koers van Unilever moeten gebeuren. Mijn februari calls omgezet in the money calls; risico van waardeloos vrijdag expireren afgedekt. En lange termijn calls gehouden tot Sint Juttemis.
    Morgen weer een dag!
  3. [verwijderd] 16 februari 2011 20:22
    quote:

    alrob schreef op 15 februari 2011 20:42:

    tja Danone met mooie cijfers, en ruim drie procent erbij, zal toch ook eens met de koers van Unilever moeten gebeuren. Mijn februari calls omgezet in the money calls; risico van waardeloos vrijdag expireren afgedekt. En lange termijn calls gehouden tot Sint Juttemis.
    Morgen weer een dag!
    was dus weer een klote dag. Deze week zal voor mij wat Unilever betreft met verlies eindigen. Ik probeer morgen nog mijn februaricalls op de high met ongetwijfeld flink verlies te verkopen. Maar goed mijn lange termijn calls moeten dat maar weer goed maken.
  4. [verwijderd] 16 februari 2011 21:47
    quote:

    alrob schreef:

    [...]

    was dus weer een klote dag. Deze week zal voor mij wat Unilever betreft met verlies eindigen. Ik probeer morgen nog mijn februaricalls op de high met ongetwijfeld flink verlies te verkopen. Maar goed mijn lange termijn calls moeten dat maar weer goed maken.
    Alrob; Volgens mij loop je al aardig wat jaartjes mee op IEX en heb je een ruime ervaring met aandelen en opties.
    Ben benieuwd wat je zoekt in een (defensief) bedrijf als Unilever en wat je persoonlijke koersdoel is. Net als ik zal ook jij weten dat bij andere bedrijven een snellere winst te behalen is als bij Unilever.
    Kortom: Wat is je drijfveer bij Unilever...

    Unilever is in mijn optiek puur een fonds voor de LT belegger, die zijn aandelen voor meerdere jaren in de la laat liggen en dividend trekt. Kortom: een aandeel voor de oude dag...
  5. [verwijderd] 17 februari 2011 20:41
    quote:

    André S schreef op 16 februari 2011 21:47:

    [...]

    Alrob; Volgens mij loop je al aardig wat jaartjes mee op IEX en heb je een ruime ervaring met aandelen en opties.
    Ben benieuwd wat je zoekt in een (defensief) bedrijf als Unilever en wat je persoonlijke koersdoel is. Net als ik zal ook jij weten dat bij andere bedrijven een snellere winst te behalen is als bij Unilever.
    Kortom: Wat is je drijfveer bij Unilever...

    Unilever is in mijn optiek puur een fonds voor de LT belegger, die zijn aandelen voor meerdere jaren in de la laat liggen en dividend trekt. Kortom: een aandeel voor de oude dag...

    Hallo Andre,
    Ik wil best mijn motivatie om in Unilever te beleggen met voornamelijk calls aangeven. Ik beleg de laatste tijd niet enkel meer in uiterst volatiele aandelen zoals b.v. TomTom. Regelmatig beleg ik o.a. in Ahold en Unilever. In het verleden ook wel eens in Reed Elsevier belegd.Enerzijds omdat ik verwacht een kentering van de als maar stijgende markt, waardoor defensieve aandelen alsdan in trek zullen zijn, anderzijds deze aandelen de stijging van de laatste maanden niet meegekregen hebben en dus flink achter lopen.
    Dus blijft de markt stijgen, zullen deze aandelen een inhaalslag maken. Kentert de markt, dan is Unilever gewens als veilige haven en zal de koers ook stijgen.
    Daarenboven lijkt mij op grond van de t.a. een zijwaartse beweging met uitschieters naar boven voor de hand te liggen. De koers beweegt nu iets boven de volgens mij gevormde bodem van rond de 21.50.
    Wat f.a betreft heeft Unilever goede resultaten laten zien. De enige reden voor de daling va de koers na publicatie van de laatste cijfers was gelegen in de bezorgheid van een toename van de grondstofprijzen. De gehele voedingssector heeft de laatste tijd prima cijfers laten zien, en ook op de concurrenten is de koers van Unilever zonder reden achtergebleven.
    Dus al met al voor mij een reden geweest om een tijdje terug in te stappen. De prijzen van opties zijn voor Unilever een stuk lager dan bij de meeste andere aandelen, uiteraard vanwege de lagere volatiliteit. Mijn aankoopprijzen liggen op het huidge nivo. Mijn calls expireren allen in juni en zijn out of the money. Enkel een heel klein beetje calls februari heb ik nog voor de leuke gok. Die wou ik vanmorgen verkopen, maar treuzelde te lang. Ik hoop ze morgen nog zonder al te veel verlies te kunnen cashen.
    Dus samengevat na een paar maanden zeer aggressief gehandeld te hebben, blaas ik nu stoom af met Unilever calls. Overigens heb ik ook nog Philips calls, maar de motivatie daarvoor is weer een heel ander verhaal.
    Ik ben benieuwd wat jij van mijn motivatie vind en waar jij in belegt.
    Groeten en succes!
  6. [verwijderd] 18 februari 2011 16:53
    Okee Alrob: duidelijk verhaal.

    Heb zelf "gewoon" 80% op de spaarrekening staan en beleg met 20%. Hetgeen ik beleg, kan ik dus missen.
    Ben niet echt een actieve belegger en doe niet aan opties op iets dergelijks. Heb er te weinig verstand van en voel me happy bij de veilige haven van aandelen.
    15% zit in Shell, wat ik als een belegging heb voor mijn pensioen over 25 jaar.
    Geeft een prachtig dividend en levert me alleen al op basis van dividend 100% op in 20 jaar. Tevens geloof ik in olies en gas, omdat ik denk dat dit in de toekomst een schaars goedje wordt en dus ook duurder. Daarnaast vind ik Shell een inovatief bedrijf, die vooruit durft te kijken. Met de overige 5% maak ik zo nu en dan ergens een ritje voor de fun. Moet je echt zien als een ritje van een paar honderd euro en ook echt voor de fun. Eerder zo leuke ritjes gemaakt met BAM, Aegon, AMG en ja.....zelfs Unilever. Koop daar dan wat leuks voor of ga er lekker met mijn gezin van op vakantie. Wat dat betreft zie ik mezelf als een saaie belegger die niet mega-actief is. Zit nu vol in Shell en heb m'n eigen aandelen inkoopprogrammaatje afgerond. De tijd van nu en dan loeren naar aandeeltjes en stock dividend bijschrijven is dus aangebroken.

    Succes alrob en bedankt dat je je motivatie voor Unilever wilde delen.
  7. [verwijderd] 18 februari 2011 19:19
    quote:

    André S schreef op 18 februari 2011 16:53:

    Okee Alrob: duidelijk verhaal.

    Heb zelf "gewoon" 80% op de spaarrekening staan en beleg met 20%. Hetgeen ik beleg, kan ik dus missen.
    Ben niet echt een actieve belegger en doe niet aan opties op iets dergelijks. Heb er te weinig verstand van en voel me happy bij de veilige haven van aandelen.
    15% zit in Shell, wat ik als een belegging heb voor mijn pensioen over 25 jaar.
    Geeft een prachtig dividend en levert me alleen al op basis van dividend 100% op in 20 jaar. Tevens geloof ik in olies en gas, omdat ik denk dat dit in de toekomst een schaars goedje wordt en dus ook duurder. Daarnaast vind ik Shell een inovatief bedrijf, die vooruit durft te kijken. Met de overige 5% maak ik zo nu en dan ergens een ritje voor de fun. Moet je echt zien als een ritje van een paar honderd euro en ook echt voor de fun. Eerder zo leuke ritjes gemaakt met BAM, Aegon, AMG en ja.....zelfs Unilever. Koop daar dan wat leuks voor of ga er lekker met mijn gezin van op vakantie. Wat dat betreft zie ik mezelf als een saaie belegger die niet mega-actief is. Zit nu vol in Shell en heb m'n eigen aandelen inkoopprogrammaatje afgerond. De tijd van nu en dan loeren naar aandeeltjes en stock dividend bijschrijven is dus aangebroken.

    Succes alrob en bedankt dat je je motivatie voor Unilever wilde delen.

    Dat heb je goed bedacht. Shell lijkt mij ook een veilige haven, en dividend zal ongetwijfeld steeds uitgekeerd worden. Niet voor niets zitten de pensioenfondsen en andere grotere institutionele beleggers in Shell. Op de manier als jij belegt, heb je weinig kans om een flinke buil te vallen, maar moet je wel met een niet al te groot rendement genoegen nemen. Het is dus maar wat je wilt. Als je zoals ik beleg, kost dat veel tijd, maar ik heb er mijn hobby van gemaakt en heb de tijd er voor.
    Groeten en succes!
  8. no-sa 24 februari 2011 12:46
    quote:

    alrob schreef:

    [quote alias=alrob id=5438684 date=201102191359]
    maandag eindelijk boven de 23.00?
    [/quote]
    en ja dus! En Schaaij maar roepen, dat je uit de voedingsfondsen moet vanwege de dreiging van toename grondstoffenprijzen. Gewoon je eigen strategie volgen.
    Unilever, daar zit voorlopig geen leven meer in, het aandeel zakt door elke bodem, zelfs door die van 21,61. Ale de correctie echt doorzet, kun je koersen verwachten die rond 21.34 en 21.18 liggen. De domste zet van een CEO, in dit geval die van Polman van Unilever, was het lopen klagen in Brussel, en zijn verzoek dat de EG iets zou moeten doen aan de speculatie met de grondstofprijzen. Nooit zo iets naiefs van een ondernemer gehoord, alsof de politiek van bovenaf de grondstofprijzen zou kunnen regelen. Polman moet gewoon beter zijn werk doen op een markt, die zelf haar prijzen regelt. Tot nu heeft hij gefaald, en niet zo'n klein beetje ook.
  9. [verwijderd] 26 februari 2011 12:42
    quote:

    no-sa schreef op 24 februari 2011 12:46:

    [...]

    Unilever, daar zit voorlopig geen leven meer in, het aandeel zakt door elke bodem, zelfs door die van 21,61. Ale de correctie echt doorzet, kun je koersen verwachten die rond 21.34 en 21.18 liggen. De domste zet van een CEO, in dit geval die van Polman van Unilever, was het lopen klagen in Brussel, en zijn verzoek dat de EG iets zou moeten doen aan de speculatie met de grondstofprijzen. Nooit zo iets naiefs van een ondernemer gehoord, alsof de politiek van bovenaf de grondstofprijzen zou kunnen regelen. Polman moet gewoon beter zijn werk doen op een markt, die zelf haar prijzen regelt. Tot nu heeft hij gefaald, en niet zo'n klein beetje ook.
    dit is nogal een negatief geluid. Ik ben niet in staat om heet functioneren van een CEO te beoordelen. Ik kijk alleen naar de koersontwikkeling en de relevante berichten.
    Wat de koersontwikkeling betreft is die niet zo slecht; tijdens de correctie deze week is de koers niet door zijn hoeven gezakt, maar is redelijk blijven liggen. Als de komende week de Amerikaanse indices hun weg weer naar boven vinden, stijgt de AEX en Unilever gewoon weer mee. En daar ga ik dan maar van uit. En die CEO, ach wat doet die ertoe?
  10. [verwijderd] 28 februari 2011 21:15
    quote:

    alrob schreef:

    vandaag calls Unilever ingewisseld voor calls Randstad. Daar zie ik op korte termijn meer winstkansen met de huidige koersen.
    dus vaarwel medebeleggers Unilever!
    Succes Alrob; Vind Randstand overigens een risicovolle stap. Is de laatste maanden gezien het vroeg-cyclische karakter al enorm getegen. In mijn ogen te hard gestegen waar voorlopig vanaf dit niveau niet veel meer koerswinst te behalen valt. Kan niet veel hoger stijgen meer lijkt mij. De top van ongeveer E 40,- tot E 45,- is echt de top voor Randstad....Verwacht juist bij Randstad een keer een gezonde correctie....
  11. [verwijderd] 6 maart 2011 13:29
    quote:

    André S schreef op 28 februari 2011 21:15:

    [...]

    Succes Alrob; Vind Randstand overigens een risicovolle stap. Is de laatste maanden gezien het vroeg-cyclische karakter al enorm getegen. In mijn ogen te hard gestegen waar voorlopig vanaf dit niveau niet veel meer koerswinst te behalen valt. Kan niet veel hoger stijgen meer lijkt mij. De top van ongeveer E 40,- tot E 45,- is echt de top voor Randstad....Verwacht juist bij Randstad een keer een gezonde correctie....
    sorry voor deze wel heel late reactie, maar misschien lees je deze nog. Maar als ik een aandeel-optie niet meer heb, volg ik het forum ook niet meer. Wat Randstad betreft had je gelijk, maar een top van 40 to 45 euro is een hele grote marge, zeker als je die probeert te bereiken met calls april. Dus voor de korte termijn was die overstap niet gek. Heb dan ook winst gemaakt en vrijdag jl. voor de helft winst genomen.
    Unilever stagneert duidelijk, had ik overigens een aantal weken geleden nog niet gedacht. Wellicht ook vanwege de stijging van de olieprijs en grondstoffen, waar Unilever uiteraard flinke last van heet i.t.t. Randstad. Als de stijging weer afneemt keer ik terug bij Unilever met calls juni.
    Groeten en succes
23 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

De kogel is door de kerk bij Unilever

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links