Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel ICT Group AEX:ICT.NL, NL0000359537

  • 14,250 3 sep 2021 17:06
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 14,250 - 14,500
  • 1.584

Trading update 19 november 2010

7 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 19 november 2010 08:31
    19-11-2010 08:01:00 ICT operationele marge KW3 2010 9%
    19-11-2010 08:01:00 ICT omzet KW3 2010 ca EUR23 mln

    19-11-2010 08:02:00 ICT bedrijfsresultaat KW3 2010 EUR3,9 mln

    19-11-2010 08:03:00 ICT verwacht verbetering bedrijfsresultaat H2 tov H1 2010

    Cijfers zoals te verwachten was.
    Ik zit meer te wachten op andere updates maar mogelijk dat ze daarmee willen wachten tot de BAVA in december.
  2. [verwijderd] 19 november 2010 08:33
    ICT boekt operationeel resultaat EUR3,9 mln in KW3
    19-11-2010 08:30:00
    Door Patrick Buis

    Van DOW JONES NIEUWSDIENST

    AMSTERDAM (Dow Jones)--ICT Automatisering nv (ICT.AE) heeft in het derde kwartaal van 2010, een operationeel resultaat geboekt van EUR3,9 miljoen en meldt in de tweede helft van 2010 vanwege de verbeterde marktomstandigheden een verbetering te voorzien van het bedrijfsresultaat ten opzichte van de eerste helft.

    Daarnaast rapporteert het concern vrijdag, inclusief een eenmalige bate van EUR2 miljoen, een omzet over het derde kwartaal van 2010 van EUR23 miljoen.

    Exclusief de eenmalige bate, die voortkwam uit de afwikkeling van een pensioencontract, was sprake van een stijging van de omzet met 14% ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder, waarvan 8% voortkwam uit voortgezette activiteiten.

    De operationele marge, exclusief de eenmalige bate, gedroeg 9%, meldt de onderneming.

    Het operationeel resultaat van kwam met EUR3,9 miljoen in het derde kwartaal volledig voor rekening van de Nederlandse activiteiten. Hoewel de Duitse activiteiten vrijwel break-even draaiden, werd wel, evenals de Nederlandse activiteiten, een verbetering van de productiviteit gerealiseerd, meldt ICT.

  3. [verwijderd] 19 november 2010 10:21
    Het persbericht van ICT geeft iets meer informatie:
    In het derde kwartaal is sprake van een meevaller( pensioencontract) in het Q4 komt de afkoopsom voor Schot, als tegenvaller. 980K en 660K zijn meevallers die worden geboekt in het nettoresultaat en die verband houden met de Duitse overname/vestiging.3,9 mio is puur het operationele resultaat.

    IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIICTIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

    POSITIEVE ONTWIKKELING WINSTGEVENDHEID ZET ZICH VOORT IN HET DERDE KWARTAAL

    19-11-2010

    ICT Automatisering N.V. (ICT) maakt bekend dat de omzet en overige baten in het derde kwartaal van 2010 ca. € 23 miljoen bedroeg. In deze post is een eenmalige bate van € 2 miljoen begrepen inzake de afwikkeling van een pensioencontract. Zonder deze bate was sprake van een stijging met ca. 14% van de omzet. Van deze stijging was 8% autonoom. De operationele marge, exclusief de eenmalige bate, bedroeg over het derde kwartaal 2010 ca. 9%.

    Het bedrijfsresultaat over het derde kwartaal 2010, inclusief de pensioenbate, bedroeg ca. € 3,9 miljoen. Het derde kwartaal 2009 was slechts licht positief. Dit huidige resultaat kwam geheel voor rekening van de Nederlandse activiteiten. De Duitse activiteiten draaiden vrijwel break-even en realiseerden, net als de Nederlandse activiteiten, een verbetering van de productiviteit. De tarieven in Nederland lieten voor het eerst sinds lange tijd een stijging zien. Ten opzichte van het eerste halfjaar lagen de tarieven in het derde kwartaal ca. 2% hoger.

    Naast het bedrijfsresultaat van ca. € 3,9 miljoen werd op het begin 2010 overgenomen belang van 25% in Improve Quality Services in het derde kwartaal een aanvullende boekwinst behaald van € 660.000, die tot uitdrukking komt in het nettoresultaat. Deze boekwinst is het uitvloeisel van het feit dat de koopprijs voor het 25% belang lager uitvalt dan was voorzien. Deze boekwinst komt bovenop de boekwinst van € 980.000 in het eerste kwartaal naar aanleiding van de herwaardering van het 50% belang in Improve Quality Services.

    Het bedrijfsresultaat, exclusief de eenmalige pensioenbate en de aan een bestuurder te betalen afvloeiingsregeling, zal in het tweede halfjaar, gezien de genomen maatregelen in 2009 en de verbeterde marktomstandigheden, naar verwachting een verbetering ten opzichte van het eerste halfjaar 2010 laten zien.

    IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIICTIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIICTIIIIIIIIIIIIII

    Inderdaad nog belangrijker dan de cijfertjes is de koers na Schot. De te benoemen commissaris op de BAVA is iemand met de nodige ervaring in overnames en fusies en buy-outs en ins....Hij lijkt niet toevallig naar voren te komen ?
  4. [verwijderd] 19 november 2010 11:07
    19 nov 2010, 10:51 uur

    BARENDRECHT (AFN) - ICT Automatisering heeft in het derde kwartaal weer negen mensen aangenomen voor de Noord-Duitse activiteiten. Dat zei waarnemend topman Carlo D'Agnolo vrijdag in toelichting op een tussentijds handelsbericht.

    In het tweede kwartaal vertrokken ongeveer vijftig medewerkers bij de Noord-Duitse activiteiten. Over de aanleiding van hun vertrek wilde D'Agnolo vrijdag weinig kwijt. Eerder zei oud-topman Bram Schot dat ze waren vertrokken naar een oud-eigenaar van de activiteiten.

    De Duitse automotive-sector, waaraan ICT levert, beleeft momenteel een opleving. ,,We proberen zo snel mogelijk weer op kracht te komen om hiervan te profiteren'', zei D'Agnolo. Hoe lang het zal duren voordat het onderdeel weer op volle sterkte is, durfde hij echter niet te beloven.

    De toekomstige koers

    D'Agnolo is pas een aantal weken in functie. Hij neemt de taken waar van de in oktober opgestapte Bram Schot. Deze vertrok wegens ,,een verschil van inzicht''.

    D'Agnolo zei momenteel bezig zijn met zich beraden op de toekomstige koers van ICT Automatisering. Of hij aanblijft is volgens hem afhankelijk van wat de raad van commissarissen wil. ,,Wij zijn momenteel niet op zoek naar een nieuwe CEO'', aldus D'Agnolo.

  5. [verwijderd] 19 november 2010 14:37
    Dat ging ineens hard.
    Ik ben aan het zoeken naar een headline of opmerking maar vind niets wat niet hier al staat.

    Ook de opmerking van het niet op zoek zijn naar een nieuwe CEO kan natuurlijk heel interessant uitgelegd worden (speelt er iets meer?, zetten ze zichzelf in de etalage?) of ze zien in D'Agnolo een goede opvolger.

    Het Resultaat is in ieder geval goed ondanks dat Duitsland tijdelijk is weggevallen en Duitsland wordt weer zo snel mogelijk helemaal op de rails gezet dus dat komt er volgend jaar weer bij.
  6. [verwijderd] 19 november 2010 20:27
    MARKET TALK: ICT verhoogt outlook - SNS

    19-11-2010 11:58
    AMSTERDAM (Dow Jones)–ICT Automatisering (ICT.AE) heeft een trading update uitgestuurd die wijst op verdere verbeteringen in het derde kwartaal, en waarin de outlook voor het tweede halfjaar opwaarts is bijgesteld, aldus analist Victor Bareno van SNS Securities. “De derdekwartaalupdate is beter dan verwacht en wijst op een sterke groeiversnelling en margeverbetering van de Nederlandse activiteiten, wat ruimschoots het negatieve effect van het verlies van 20% van het personeel in Duitsland compenseert.” Bareno handhaaft zijn buy-advies vanwege de lage waardering van het aandeel en verbeterende trend in de resultaten, ondanks de toegenomen onzekerheid door het vertrek van de CEO. Omstreeks 11.55 uur noteert het aandeel 2% hoger op EUR4,69. (HJL)


  7. [verwijderd] 19 november 2010 22:12
    Gelukkig hebben we over geen grote tegenvallers vaandag gehoord van ICT, dus alles gaat aan de goede kant en het lijkt de cijfers waren een beetje hoger dan de verwachtingen. Een minpuntje zie ik de miljoenen betaling aan de vertrekkende CEO, die gaat de nettowinst van het jaar drukken (maarja, hij had veel jaren voor ICT gewerkt, dus het is niet voor niks). Eerlijk gezegd ik was bang om meer negatief nieuws over de Duitse activiteiten te horen, maar het lijkt dat ICT heeft de Duitse ontwikkelingen onder controle (hebben al ruim 10 nieuwe medewerkers in Duitsland en geen verlies……).

    De omzet ontwikkeld goed, marges verbeteren, ICT ziet herstel, de Nederlandse activiteiten ontwikkelen zich goed (“de tarieven in Nederland lieten voor het eerst sinds lange tijd een stijging zien”), etc., dus de hoofd mogelijke problemen zie ik nog de kwestie van “nieuwe mensen in Duitsland” en “nieuw management”. Duitsland lijkt me min of meer onder controle te zijn, wat betreft het nieuwe management, het lijkt dat tot de BAVA van 16 december 2010, gaan we waarschijnlijk geen duidelijkheid hebben, maar het uitspraak van Carlo D'Agnolo: “Wij zijn momenteel niet op zoek naar een nieuwe CEO” is niet een gewoon antwoord:) voor een beursgenoteerde small cap met geen enkele bestuurslid (man zou verwachten dat ICT moet wel op zoek zijn naar twee bestuursleden), maar dit uitsprak laat ons speculeren dat misschien nog Carlo D'Agnolo en de +5% aandeelhouders weten niet zeker hoe ICT gaat doorgaan: gaat ICT zich in etalage zetten of Carlo D'Agnolo (of een andere) zal de nieuwe CEO worden en proberen de Nederlandse en Duitse activiteiten te verbeteren………… (ik vind eigenlijk de beide opties goed voor ICT, maar zeker met een overname zou ik een overnameprijs van minimaal EUR 7p.a. verwachten, dus snel geld:), als ik zie ik verwacht geen meer slecht nieuws van ICT “what could go wrong has already gone wrong”:)).

    Het lijkt dat de markt is ook een beetje optimistisch over ICT (vaandag hebben we op EUR 4.75 gesloten met ruim 135,000 stuks, dus waarschijnlijk gaat straks een grote partij een (tippende) +5% belang in ICT aan AFM aanmelden of misschien is de grote koper is een van de huidige +5% aandeelhouders…..). Ik verwachte eigenlijk dat vaandag konden we de sterke ressistense van EUR 5 doorbreken, maar die lukte helaas niet (dus er zijn ook genoeg verkopers ), maar ik denk volgende week gaan we EUR 5 doorbreken, rond de BAVA gaan we hopelijk op rond EUR 5.5 staan en in januari rond EUR 6 p.a. (als we geen slecht macronieuws kregen van de VS, Azie, Europa, etc.), dus hou ik nog vast mijn aandelen ICT (ik zal minimaal EUR5.5p.a. vragen voor mijn aandelen ICT:)).

    Waarschijnlijk gaan we ook niks van de analisten horen tot de BAVA, die weten misschien ook niks:) Ik ben geen grote fan van analisten, maar ik vind Petercam een slimme analist (IRIS was ook goed, maar bestaat niet meer helaas:(), dus we moeten nog een paar weken wachten.

    OP DIT MOMENT LIJKEN DE FA, TA EN MARKTSENTIMENT IN HARMONIE EN GELUKKIG POSITIEF!!!!!!!

    Mvg!

    smallcap
7 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium drie voorbeelden van IEX Premium: de exclusieve content op de site, de app op een smartphone en IEX Magazine.

Benieuwd naar onze analyses en kooptips?

Word nu abonnee van IEX en krijg onbeperkt toegang tot onze (koop)tips en succesvolle modelportefeuilles. Nu 3 maanden voor slechts €19,95! Profiteer van 58% korting!

Word abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links