Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel AALBERTS NV AEX:AALB.NL, NL0000852564

  • 43,220 19 apr 2024 15:33
  • -0,780 (-1,77%) Dagrange 42,940 - 43,480
  • 40.799 Gem. (3M) 155,4K

Ameriprise Financial Inc (Threadneedle) = WAM Acquisitions GP, Inc.?????

4 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 15 november 2010 20:43
    Weet iemand of er een link is tussen Ameriprise Financial Inc (Threadneedle) en WAM Acquisitions GP, Inc.? Beide beleggers zitten in bijna dezelfde fijne mid caps.........

    Ameriprise Financial Inc (Threadneedle) heef +5% belangen in:

    1. Ten Cate
    2. Beter Bed
    3. Imtech
    4. Aalberts
    5. Fugro
    6. Unit4

    WAM Acquisitions GP, Inc. heef +5% belangen in:

    1. Ten Cate
    2. Imtech
    3. Aalberts
    4. Fugro
    5. Unit4
    6. Mediq

    Alvast bedankt!
    smallcap

  2. pensionado 15 november 2010 22:50
    Ik weet het verband niet, maar ik zou dat ook niet zoeken. Om de simpele reden dat ikzelf (en ik ben niet de enige) ook juist in de genoemde aandelen zit: Beter Bed, Aalberts en Ten Cate allemaal, min of meer continu, voor 20% of meer van mijn porto. Imtech en Unit4 wisselend voor niet meer dan 5%. Daarnaast zit ik in nog wat gokaandelen, zoals Fornix en Pharming, maar die met een erg klein percentage. Met het restant in mijn porto handel ik per dag of per week, bv. in Accell, Recticel, Spyker en dat soort.
    Als heel klein spelertje in deze markt begrijp ik dus wel dat bepaalde investeerders juist voor de genoemde fondsen kiezen. Alleen hebben zij heel veel meer te besteden.
    Overigens heb je zelf ook gezien dat Goldman Sachs in behoorlijk wat Midkap aandelen zit...

  3. [verwijderd] 16 november 2010 19:28
    Dank pensionado voor je reactie,

    Je hebt een mooie aandelenselectie in je porto en ik begrijp dat de meeste van jullie LT belegger zijn, maar ik ben een kleine zelfstandige aandelenhandelaar en Ik handel alleen met een beperkt aantal van 5-6 fijne kleintjes (TKH, Macintosh, Beter Bed, Sligro, Accell en ICT, maar ik hou ook Nedap, Grontmij, Kendrion en Docdata onder radar als mogelijke toekomstige kandidaten). Dus voor me kan het erg nuttig zijn als ik kan een actieve koper “tracken”. Ik ben niet een grote van van “gok aandelen” als Formix, maar ik vind Accell een super small cap.

    Overigens, tijdens de volgende crisis gaan de Anglosacsen waarschijnlijk de eerst uitstappen en het aandeelkoers drukken, daarom ga ik liever op fijne small caps focussen met veel Nederlandse betrokken aandeelhouders als Teslin, Kempen, Delta Lloyd, ASR (Fortis), ING, Breedinvest, Navitas, Boron, Driessen, etc. (daarvoor mijn bovenstaande focus aandelenselectie). Frederik van Beuningen (de super smallcap belegger en oprichter van Teslin met Darlin/Todlin/Midlin) had een plan om ook een beleggingsfonds te starten die gaat in de Nederlandse mid caps beleggen, en als het lukt, dan denk ik hij gaat waarschijnlijk belangen nemen in Imtech, Ten Cate, Aalberts, Unit4, Wavin, Binck, etc., dus dit zou beter zijn voor je mid caps volgens me.

    Succes en veel winsten!
    smallcap
  4. [verwijderd] 6 januari 2011 14:21
    Dan kan je net zo goed in het Addvalue Fund beleggen.
    www.addvaluefund.nl

    Onderneming Percentage
    Imtech 11,8%*
    UNIT4 10,4%
    Crucell 10,1%*
    Hunter Douglas 8,8%
    Nedap 8,7%
    Koninklijke TenCate 7,4%
    Brunel International 7,0%
    ASM International 6,3%*
    LBi International 6,1%
    Neways Electronics International 5,5%
    Overige 8 ondernemingen 21,6%
    Liquiditeiten en overige -3,7%
    Totaal 100%

4 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Cijfers Aalberts om door een ringetje te halen

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links