Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Arcadis AEX:ARCAD.NL, NL0006237562

  • 60,350 24 apr 2024 15:52
  • +0,200 (+0,33%) Dagrange 60,000 - 60,600
  • 47.397 Gem. (3M) 140,4K

Zie je wel.........

71 Posts
Pagina: 1 2 3 4 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 22 mei 2009 11:21
    Eerder schreeft ik over mijn teleurstelling, dat Arcadis na de presentatie van de cijfers behoorlijk werd afgestraft qua koersniveau.

    De koers heeft zelfs een even dieptepunt bereikt onder de € 10,00 grens, terwijl de koers op 5 mei al zo'n 12,50 is geweest

    Dat was dan voor mij ook de reden om vóór de cijfers op 7 mei in te stappen op een koers van € 11,86

    Dat was achteraf kennelijk een vergissing, maar waar ging het dan fout?

    Ik zou het niet weten want de prestaties waren zeker niet terug te vinden in de koers, zelfs niet bij een positieve beurs.

    Na exdividend is er langzaam aan een kentering opgetreden en ik heb ook eerder geschreven, dat kwaliteit altijd een keer beloond zou gaan worden

    Dat geloof begint nu toch wel wat bewaarheid te worden want het aandeel is al dagen aan een redelijke opmars bezig met af en toe een stapje terug, maar ook meerdere stappen vooruit

    De koers is op dit moment €11,37 en inclusief het dividend sta ik weer bijna op mijn aankoopniveau.

    Ik hoop op een nog verdere progressie van de koers en achteraf ben ik blij, dat ik niet met verlies heb verkocht. Bij goede fondsen is dat ook in de meeste gevallen een verkeerde optie, als je maar geduld hebt.

    Trouwens het door mij geschetste scenario is niet vreemd want bij het ambitieuze en goeddraaiende Imtech zag ik hetzelfde patroon

    Voor ons als beleggers in Arcadis zie ik een kans op betere tijden

    Laten we daar dan maar op hopen

    groet
    Jan

  2. [verwijderd] 26 mei 2009 20:45
    Jammer Jan dat e.veste niet reageert. Jullie hebben veel overeenkomsten, desondanks of misschien juist daardoor krijgen jullie geen forumband.

    Joehoe!!! E.Veste, naar de zin gehad op Terschelling?

    MARKET TALK: KBC start volgen Arcadis met accumulate advies26 mei 2009, 09:42 uur
    AMSTERDAM (Dow Jones)--Analist Jan-Bart de Groote van KBC Securities start het volgen van Arcadis met een accumulate-advies. Het koersdoel wordt vastgesteld op EUR13. De verwachting voor de korte termijn is verdeeld volgens De Groote. Infrastructuur is solide, maar Milieu en Gebouwen lijden onder verminderde uitgaven van consumenten. De analist vindt echter dat Arcadis goed gepositioneerd is en beschikt over een sterke balans. Omstreeks 09.40 uur noteert het aandeel 0,9% hoger op EUR11,30, terwijl de Midkap met 0,5% daalt. (EHI)

    Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; amsterdam@dowjones.com

    MARKET TALK: Arcadis koersdoel verhoogd naar EUR12 - Petercam26 mei 2009, 14:29 uur
    AMSTERDAM (Dow Jones)--Het koersdoel voor het aandeel Arcadis wordt door analist Kris Kippers van Petercam verhoogd naar EUR12 van EUR9. Volgens de analist houdt het orderboek zich goed, met een stabiele ontwikkeling van kwartaal tot kwartaal. Kippers voorziet echter wel prijsdruk, en daardoor lagere marges. Het advies blijft hold. Omstreeks 14.30 uur noteert het aandeel 0,2% lager op EUR11,18, terwijl de Midkap met 1,0% daalt. (EHI)

    Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; amsterdam@dowjones.com

    Nieuw: opties op aandelen Arcadis N.V.
    De optiebeurs in Amsterdam, NYSE Liffe, introduceert op 26 mei 2009 opties op aandelen Arcadis N.V.

    De contractspecificaties zijn als volgt:

    Elk optiecontract heeft betrekking op 100 aandelen Arcadis NV
    De opties lopen af op de 3e vrijdag van de afloopmaand
    De opties hebben een looptijd van 3, 6 en 9 maanden, bij de introductie zijn dit de maanden juni 2009, september 2009 en december 2009
    Het tickersymbool van de opties is ARC
    De opties zijn verhandelbaar op LIFFE CONNECT®
    De opties worden verhandeld via het zeer succesvolle ‘full screen’ marktmodel dat is ontwikkeld in Amsterdam, en dat men ook gebruikt in Brussel, Londen en Parijs. Dit model biedt beleggers toegang tot concurrerende prijzen door gedurende de hele handelsdag continu bied- en laatprijzen te tonen. Dit verhoogt de liquiditeit op het scherm, vergroot de kwaliteit van de markt en vergroot de toegevoegde waarde geboden aan de klant. Het verhandelen van opties via een beurs is de veiligste keuze voor beleggers omdat LCH.Clearnet de afwikkeling verzorgt en alle verplichtingen garandeert.

    Voor meer informatie kunt u terecht bij uw bank of broker en bij de afdeling Retail Relations van NYSE Liffe: retailamsterdam@nyx.com


    Succes!
  3. [verwijderd] 26 mei 2009 21:14
    Marijke,

    Nog bedankt voor jouw reactie. Het maakt ook niet uit, want we zijn het denk ik hier best eens over de kwaliteit van het bedrijf Arcadis en de in mijn ogen te geringe progressie van het aandeel

    Misschien hebben e.veste en ik wel overeenkomsten. Er is over de verdere ontwikkeling van het fonds niet zoveel te zeggen momenteel, dus diepgaande discussies hebben niet veel zin. Analisten zijn ook niet echt met Arcadis bezig dan alleen maar kort na een presentatie van de cijfers

    IK houd het hier best in de gaten en reageer nog wel als er aanleiding toe is

    groet
    Jan
  4. [verwijderd] 27 mei 2009 20:47
    Hoi samen,

    "Jammer Jan dat e.veste niet reageert. Jullie hebben veel overeenkomsten, desondanks of misschien juist daardoor krijgen jullie geen forumband."

    Mag ik misschien even bijkomen van een week weg?En gisteren moesten we naar A'dam.Normaal een uur rijden, nu dus drie uur en nog wat.Hebben we toch maar mooi ca. 80 kilometer in één lange file gezeten.Half Nederland plat vanwege een pittige onweersbui.Geweldig land dat Nederland.
    Kijk, Jank komt dacht ik uit 1947.Ik ook.Bijna alle jochies noemden ze vlak na de oorlog Jan, dus mij ook.Is m'n hele leven al lastig geweest die naam.Riepen ze die naam, keken er 10 achterom.Ik beleg net als Jank in verschillende fondsen.Alleen ik verschijn alleen voorlopig hier.Dat is wel een verschil.Maar om nou te zeggen, dat we geen forumband zouden krijgen?
    Over band gesproken.In de jaren'60 zat ik in een band.Heb wel eens opgetreden en kwam na ons een optreden van Les Baroques.Toevallig.Stond je toen ook tussen de gordijnen?Even een test: wat droeg de zanger van Les B. aan zijn voeten toen.

    "Joehoe!!! E.Veste, naar de zin gehad op Terschelling?"

    Ik geef niet snel fouten toe, maar als je nooit op Terscheling bent geweest als je 60 bent geweest, dan is dat een hele grote fout.
    Het was dus geweldig.Strand, duinen, bos, weiland en water.Hou je niet van bos dan ga je een strandwandeling maken of door de duinen fietsen. Altijd goed daar.Een stevige aanrader om er een weekje heen te gaan.Als je n.l. naar bos gaat en je houdt er alleen van als bos kaal is,tja.

    Wat Arcadis betreft weet ik nog niet of ik ga kopen.Koop ik nu dan gaat de koers dus omhoog en gaan jullie winst nemen.De koers gaat dan weer omlaag en ik zit met de gebakken peren.Wachten duurt inderdaad ook lang.En die opties bevallen me helemaal niet.

    Ik ga voetbal kijken.Een ei is een ei, zei Frans.
    Dag.

  5. [verwijderd] 27 mei 2009 21:19
    quote:

    Marijke57 schreef:

    Hoi Jan,

    Was van plan om samen met e.veste te wachten op de 7 euro regionen, maar heb geen geduld. Weer gekocht op 11,07. Slechts 200 stuks, ben een beetje
    "schijterig" geworden.

    Fijne dag
    Marijke

    Schijterig is kennelijk een uiting voor jouw bescheidenheid. Ik noem het nml voorzichtig en daar is helemaal niets mis mee.

    Ik heb geleerd van fouten in het verleden om teveel in één fonds te investeren en hoeveel is niet eens belangrijk. Het gaat nml ook om het plezier in deze handel

    Die aankoop van jou kan niet verkeerd zijn want ik blijf gewoon volhouden, dat dit een geweldig ambitieus bedrijf is en daarom zullen hogere koersen niet uitblijven. Er is kennelijk wel geduld voor nodig

    E.veste

    Ik hoop voor je, dat je nog veel van dergelijke fouten zult ontdekken en dus ook veel kan genieten van pareltjes qua vakantiebestemming en let wel overal heb je heel mooie plekken en ook voldoende in eigen land.

    Ja, het kopen van aandelen Arcadis is op deze koers denk ik geen groot risico.

    Ik dacht dit forum te hebben verlaten, maar Marijke heeft weer voor wat actie gezorgd en ik ben gewend altijd te reageren

    Dus ik kom hier wel terug

    groet
    Jan

  6. [verwijderd] 27 mei 2009 23:11

    E.Veste,

    Gebakken peren zijn best lekker hoor, wel serveren met stroop en poedersuiker. Dus als Arcadis na onze verkoop gaat dalen heb je 'n heerlijk toetje in 't verschiet, niet gek toch?

    Ik gok dat je slaggitaar speelde in je band. Les Baroques heb ik nooit tijdens een optreden mogen aanschouwen, was daar veel te klein voor. Ik woonde vlakbij hun repetitieruimte De vader van de zanger kweekte appels en heeft na een aantal keren appeltjes jatten door mij en vriendenclubje de politie gebeld, oei, wat een schande was dat destijds. Helaas, gezakt voor jouw test.
    Eilanden heb ik 't niet zo op, heel tegenstrijdig, maar krijg ondanks wind,water,duinen e.d. claustrofobische neigingen.

    Ook ik ben alleen maar positief over Arcadis Jan, maar handel steeds minder met sentiment. Als ik wat winst kan pakken doe ik dat. Helaas weinig gelegenheid om met de vingers aan de knop te zitten en de laatste tijd heb ik geen energie om stoplosses in te brengen, moet je zo nadenken en rekenen he?
    Las op 't Bokaforum dat je straks 'n tijdje zonder internet zit, kan die vorige buurman je nu mooi een tegendienst bewijzen en kan hij jou nu helpen, 74 is hij inmiddels denk ik.

    Heren, een goede nachtrust gewenst en succes in alle opzichten.

    p.s. Sneu voor v.d. Sar

  7. [verwijderd] 28 mei 2009 22:56
    quote:

    Marijke57 schreef:

    Ook ik ben alleen maar positief over Arcadis Jan, maar handel steeds minder met sentiment. Als ik wat winst kan pakken doe ik dat. Helaas weinig gelegenheid om met de vingers aan de knop te zitten en de laatste tijd heb ik geen energie om stoplosses in te brengen, moet je zo nadenken en rekenen he?
    Las op 't Bokaforum dat je straks 'n tijdje zonder internet zit, kan die vorige buurman je nu mooi een tegendienst bewijzen en kan hij jou nu helpen, 74 is hij inmiddels denk ik.

    Heren, een goede nachtrust gewenst en succes in alle opzichten.

    p.s. Sneu voor v.d. Sar

    Jij bent goed "ingelezen"Marijke. Deze oudbuurman is alweer wat ouder en doet het heel goed. Wij zijn inmiddels verhuisd naar een penthouse en ook dat bevalt. Als je inderdaad bijgelezen bent op Boka weet je ook, dat wij een aanvulling op deze vorm van wonen hebben gevonden, aan het water en straks met een leuke nieuwe boot.

    Ik hoop alleen met mijn echtgenote gezond te blijven want dat is het hoogste goed en de rest gaat dan vanzelf maar;

    is nooit vanzelfsprekend

    groet
    Jan
  8. forum rang 10 voda 28 mei 2009 23:05
    quote:

    Marijke57 schreef:

    E.Veste,

    Gebakken peren zijn best lekker hoor, wel serveren met stroop en poedersuiker. Dus als Arcadis na onze verkoop gaat dalen heb je 'n heerlijk toetje in 't verschiet, niet gek toch?

    Ik gok dat je slaggitaar speelde in je band. Les Baroques heb ik nooit tijdens een optreden mogen aanschouwen, was daar veel te klein voor. Ik woonde vlakbij hun repetitieruimte De vader van de zanger kweekte appels en heeft na een aantal keren appeltjes jatten door mij en vriendenclubje de politie gebeld, oei, wat een schande was dat destijds. Helaas, gezakt voor jouw test.
    Eilanden heb ik 't niet zo op, heel tegenstrijdig, maar krijg ondanks wind,water,duinen e.d. claustrofobische neigingen.

    Ook ik ben alleen maar positief over Arcadis Jan, maar handel steeds minder met sentiment. Als ik wat winst kan pakken doe ik dat. Helaas weinig gelegenheid om met de vingers aan de knop te zitten en de laatste tijd heb ik geen energie om stoplosses in te brengen, moet je zo nadenken en rekenen he?
    Las op 't Bokaforum dat je straks 'n tijdje zonder internet zit, kan die vorige buurman je nu mooi een tegendienst bewijzen en kan hij jou nu helpen, 74 is hij inmiddels denk ik.

    Heren, een goede nachtrust gewenst en succes in alle opzichten.

    p.s. Sneu voor v.d. Sar

    Les baroques? Zelfs voor mijn tijd... :-)

    www.beatclubhetsmurfbussum.nl/band_in...
  9. [verwijderd] 28 mei 2009 23:24
    Hallo Jan,

    Ja, laat dat inlezen maar aan mij over, blijf altijd alles in de gaten houden;)

    Heel veel plezier met de nieuwe woning en de boot, wie weet kom je Elina nog tegen.

    En ja wat gezondheid betreft, een waarheid als een koe.

    groeten van Marijke

    p.s. op 't Bokaforum heb je 't over een dongel, wat is dat in vredesnaam, doet me denken aan zo'n ouderwetse handcentrifuge.
  10. forum rang 10 voda 28 mei 2009 23:30
    quote:

    Marijke57 schreef:

    Hey Voda,

    Zoveel schelen wij toch niet in leeftijd? Ik denk dat jij gewoon andere interesses had.

    groetjes!
    Nee, wij schelen niet veel in leeftijd denk ik.
    Wel in haardracht in die tijd. Mijn opa, die kapper was, hield van kort Amerikaans (nadenkertje).
    De schaar en tondeuze was zijn leven... :-)
  11. [verwijderd] 28 mei 2009 23:33
    quote:

    voda schreef:

    [quote=Marijke57]

    Hey Voda,

    Zoveel schelen wij toch niet in leeftijd? Ik denk dat jij gewoon andere interesses had.

    groetjes!
    [/quote]
    Nee, wij schelen niet veel in leeftijd denk ik.
    Wel in haardracht in die tijd. Mijn opa, die kapper was, hield van kort Amerikaans (nadenkertje).
    De schaar en tondeuze was zijn leven... :-)
    Een nadenkertje op dit uur, 't enige wat in me opkomt is Derek de Lint met een buste...
    Ben bang dat ik alweer voor 'n test gezakt ben
  12. forum rang 10 voda 28 mei 2009 23:37
    quote:

    Marijke57 schreef:

    [quote=voda]
    [quote=Marijke57]

    Hey Voda,

    Zoveel schelen wij toch niet in leeftijd? Ik denk dat jij gewoon andere interesses had.

    groetjes!
    [/quote]
    Nee, wij schelen niet veel in leeftijd denk ik.
    Wel in haardracht in die tijd. Mijn opa, die kapper was, hield van kort Amerikaans (nadenkertje).
    De schaar en tondeuze was zijn leven... :-)
    [/quote]

    Een nadenkertje op dit uur, 't enige wat in me opkomt is Derek de Lint met een buste...
    Ben bang dat ik alweer voor 'n test gezakt ben
    Jaja, het begint alweer te dagen.... Jan Wolkers dus. Wel het boek lezen dus, geen film.. :-)
    Niet gezakt, mager 6-je deze keer.....hahahaha
  13. [verwijderd] 28 mei 2009 23:40
    quote:

    voda schreef:

    [quote=Marijke57]
    [quote=voda]
    [quote=Marijke57]

    Hey Voda,

    Zoveel schelen wij toch niet in leeftijd? Ik denk dat jij gewoon andere interesses had.

    groetjes!
    [/quote]
    Nee, wij schelen niet veel in leeftijd denk ik.
    Wel in haardracht in die tijd. Mijn opa, die kapper was, hield van kort Amerikaans (nadenkertje).
    De schaar en tondeuze was zijn leven... :-)
    [/quote]

    Een nadenkertje op dit uur, 't enige wat in me opkomt is Derek de Lint met een buste...
    Ben bang dat ik alweer voor 'n test gezakt ben
    [/quote]
    Jaja, het begint alweer te dagen.... Jan Wolkers dus. Wel het boek lezen dus, geen film.. :-)
    Niet gezakt, mager 6-je deze keer.....hahahaha
    mager en een - is een pleonasme hoor, nou vooruit je krijgt een dikke 3 van me, welterusten!
  14. [verwijderd] 29 mei 2009 00:50
    Hallooo,

    Ben ik een avond op de tennisbaan met nazit blijkt het hier steeds gezelliger te worden.
    Mag ik vragen aan Marijke waarom voda geen 7 krijgt maar een 3.
    Prachtig stuk gevonden over les Baroques.Is wel erg jaren 60 maar waren ontzettend spannende jaren .Jammer voor Marijke en Voda , dat ze nog te jong waren om bewust mee te maken,vind je ook niet JanK.Maar och, ze kunnen ons altijd vragen hoe het echt was niet?Mogen ze op schoot komen zitten en vertellen we over toen.
    Nou Voda, niet alleen je opa maar alle kappers in die tijd hadden kort amerikaans.Daarom knipte ik min haar zelf.Of liever gezegd ik knipte het niet.
    Oei,dit forum krijgt wel een hoog ouwe dinges gehalte.
    Ook welterusten.

    p.s. Marijke, als je Mar ziet, zeg maar dat ik het wel begrepen heb hoor.Zij is wel slim.Ik kom er misschien wel op terug als zij dat wil.Doeg.

  15. [verwijderd] 29 mei 2009 11:01
    quote:

    e.veste schreef:

    Hallooo,

    Jammer voor Marijke en Voda , dat ze nog te jong waren om bewust mee te maken,vind je ook niet JanK.Maar och, ze kunnen ons altijd vragen hoe het echt was niet?Mogen ze op schoot komen zitten en vertellen we over toen.

    Ik ben van 1947 dus zou als nickname ook Jan47 kunnen hebben. Ik herinner mij van die tijd gelukkig alleen de leuke dingen. Met de komst van de beatles en de stones dachten veel ouderen, dat de wereld kennelijk aan het eind was. Maar de tijd van de nozems en later de provo's was zo onschuldig vergeleken met wat er nu allemaal gebeurt, dat ik nu hetzelfde denk als veel ouders van toen.

    Wat moet er van terecht komen?

    Helaas is onze maatschappij nu echt voor een deel verloederd en of dat nog goed komt?

    Ik ben bang van niet, maar troost mij met de gedachte, dat het in de Romeinse tijd en de Middeleeuwen ook een zootje was,

    Nu zijn we echter teveel verwend met alles en velen kunnen die weelde niet verdragen.

    Ik denk dat voor een deel van de aso's hard werken de enige remedie is want dan zijn ze te moe om te "etteren"

    Maar als er geen werk is, dan toch maar opvoed/werkkampen ? Wat mij beterft wel

    O ja, dit is een beleggersforum maar dit moet toch kunnen.

    Ik ben vanaf vanmiddag mogelijk enkele dagen zonder internet vanwege een wisseling van provider nou ja, wisseling van planet naar kpn.

    Kom later wel weer terug en over Arcadis maak ik mij niet ongerust. Jullie ook niet neem ik aan.

    groet
    Jan

  16. [verwijderd] 29 mei 2009 13:02
    Hallo Jan,
    Ben het met je eens. Vraagje: wie had je vanmorgen op schoot toen je dit vertelde?En Marijke is dus van 57.Ook niet zo piep meer!

    Ik verruil vandaag de flat voor een chaletje op een perfekte plek hier ongeveer 3 km vandaan.Aan de rand van het bos, want daar hou ik wél van.

    Kom af en toe hier wel kijken maar of ik tijd en zin heb om te reageren, dat zie ik wel.

    Of een wisseling naar KPN nou zo verstandig is?
    De tijd zal het leren, net als met heel veel andere dingen.
    Het beste.

    (ps Marijke: je was alweer fout, niet?)
  17. [verwijderd] 29 mei 2009 13:49
    Goedemiddag heren,

    Een hoop reacties oproepende berichten hoor. Heb niet al teveel tijd, maar doe mijn best.

    JanK, jouw reactie op een deel van de aso's hoor ik vaker in mijn omgeving. Veelal van mensen die zelf nooit "geetterd" hebben.Heel begrijpelijk, alleen ben ik van mening dat mensen die zelf geetterd hebben beter in staat zijn om een oplossing aan te kunnen dragen aangezien zij zich in deze problematiek kunnen verplaatsen.Btw, nu weet ik nog niet wat een dongel is!

    E.Veste,Voda's 3 was een synoniem voor iets anders,aangezien hij eens "zij kon 't lonken niet laten" voor mij plaatste, weet hij vast wat ik bedoel, met name doordat ik er welterusten aan toevoegde.

    I.v.m. mijn toegenomen lichaamsgewicht ga ik voor de zekerheid maar op JanK's schoot zitten, aangezien ik me herinner dat hij nogal omvangrijk is, van jou en Voda weet ik dat niet.

    Betr. Mar : zij is wel slim, op welk woord ligt de klemtoon? ha,ha. Zo slim is ze niet hoor. Ze experimenteert met medicijnen en aangezien ze alleen zichzelf vertrouwt doet ze dat op eigen houtje, gemakshalve vergetend dat door haar gebruik de interpretaties van de effecten door diezelfde medicijnen wel eens onjuist zouden kunnen zijn. Derhalve weet ze niet wat je wel begrepen hebt.

    Waar ik weer fout in was begrijp ik ook niet, ga ook maar eens een pilletje slikken denk ik.

    Fijne dag verder heren, kan waarschijnlijk morgen pas weer lezen.

    O ja, Arcadis is weer mooi groen!

71 Posts
Pagina: 1 2 3 4 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Koersdoel gehaald: is Arcadis nog koopwaardig na +60%?

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links