Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Arcadis AEX:ARCAD.NL, NL0006237562

  • 60,150 25 apr 2024 14:01
  • +0,150 (+0,25%) Dagrange 59,350 - 60,900
  • 126.189 Gem. (3M) 141,6K

En weer een opdracht voor Arcadis

70 Posts
Pagina: 1 2 3 4 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 29 april 2009 12:13
    Arcadis krijgt opdracht ziekenhuisproject in Duitsland
    29-4-2009 8:28:00



    MSTERDAM (Dow Jones)--Arcadis nv heeft samen met Stein Projektmanagement een opdracht verkregen voor projectmanagement en technisch advies voor de nieuwbouw van het Hochtaunus-ziekenhuis in Bad Homburg. Dat heeft de aanbieder van ingenieurs- en managementdiensten woensdag bekendgemaakt.

    Het contract omvat voor Arcadis en Stein Projektmanagement een bedrag EUR2,26 miljoen over een periode van vijf jaar.

    De opdrachtgever voor het project is Hochtaunuskreis, een gemeente nabij de Duitse stad Frankfurt. Het is volgens Arcadis het eerste Publiek Private Samenwerking (PPS) project voor de bouw van een ziekenhuis in Duitsland.

    Arcadis zal het proces tot oplevering van het gebouw begeleiden en zal ook ondersteuning verlenen gedurende 6 tot 12 maanden na ingebruikname van het ziekenhuis.

    - Door Martijn Mom; Dow Jones Nieuwsdienst; +31-20-5715 201; martijn.mom@dowjones.com
  2. [verwijderd] 30 april 2009 01:22
    Dag Marijke 57.

    Ik hoop niet dat je ooit gebruik moet maken van het ziekenhuis zoals voornoemd.
    Het is natuurlijk wel weer machtig mooi te horen, dat Arcadis weer is betrokken bij een schitterend project voor de mensheid.Arcadis is een bedrijf,dat echt alleen positief naar buiten komt.
    Alleen ik snap niets van de beurskoers.Komt er een heel erg goed bericht, dan gaat de koers 10% naar beneden.Komt er niet zo'n goed bericht blijft de koers onveranderd.Komt er een normaal bericht, gaat de koers omhoog.Dus ik had gewoon moeten blijven zitten in Arcadis.Maar ja , dat heb ik niet gedaan.En in vorige draadjes had ik nog wel eens steun aan ene Mar, maar die is verdwenen.
    Misschien dat jij iets voor mij kunt betekenen.
    Vooralsnog wens ik iedere lezer een prettige en vrolijke koninginnedag.(Ook al ben je niet voor het koningshuis dus.)
    Groeten van mij voorlopig.

    (ga vrijdag 10 uur voor de final countdowwn)

    Hoi.
  3. [verwijderd] 30 april 2009 13:15
    Hoi e.veste,

    Eens "zei" iemand op een ander forum tegen mij : Kun je niet genieten van een stijging als je dat aandeel niet in je bezit hebt? Ik dacht toen : allicht niet. Inmiddels ben ik zo ver dat ik van de stijging van Arcadis geniet, terwijl ik ze momenteel niet bezit. Zo valt er op je oude dag nog van alles te leren, niet?

    Heel attent dat je iedere lezer een fijne dag wenst, echter, wij zijn de enige twee hier. Mar leest hier telkens opnieuw, bij de 1e om te kijken of ze inmiddels AB'tjes ontvangen heeft, bij die van jou om na weer een sigaretje of een kopje koffie of een klusje in de tuin inspiratie voor een antwoord op te doen. Het wil haar maar steeds niet lukken. Ook al begrijpt ze de final countdown niet, in gedachten is ze bij je.......

    Groeten van Marijke 57
  4. [verwijderd] 14 mei 2009 00:36
    Hallo Marijke,

    Het aftellen is nu echt begonnen.Het medeleven de laatste week vond ik best hoopvol.Helaas.Nog 900 dagen ongeveer.Is best wel veel toch?Hoewel.
    Tipje.Wij wonen daar.Is een plaats/plek dus.Is één van de twee donkerste plaatsen in Nederland.66.
    Als je der uit bent hoop ik dat Mar1 belt.Dus als je haar ziet, doe de groeten.Wel even hier vooraf zeggen.Ik moet m'n lief nog informeren over jullie.
    Zij is de meest geweldige vrouw die ik ken dus dat komt goed.Romantisch, niet?

    Op het andere draadje probeert JanK zijn aankoop Arcadis goed te praten.Lukt hem voorlopig niet.(GRAPJE......)

    Vanaf zaterdag a.s zijn we een week op Terschelling.Weet je nog? pluk de dag als het nog kan.Geen internet enz.
    (Dit bericht was best wel moeilijk te schrijven).
    Als je er niks meer van snapt, zand erover en het beste.Dag.

  5. [verwijderd] 14 mei 2009 09:49
    Hallo Mar,
    Voorlopig ben ik weg, dus doe maar kalm aan met uitzoeken waar e. voor staat.
    Dagmar.

    quote:

    e.veste schreef:

    Hallo Marijke,

    Het aftellen is nu echt begonnen.Het medeleven de laatste week vond ik best hoopvol.Helaas.Nog 900 dagen ongeveer.Is best wel veel toch?Hoewel.
    Tipje.Wij wonen daar.Is een plaats/plek dus.Is één van de twee donkerste plaatsen in Nederland.66.
    Als je der uit bent hoop ik dat Mar1 belt.Dus als je haar ziet, doe de groeten.Wel even hier vooraf zeggen.Ik moet m'n lief nog informeren over jullie.
    Zij is de meest geweldige vrouw die ik ken dus dat komt goed.Romantisch, niet?

    Op het andere draadje probeert JanK zijn aankoop Arcadis goed te praten.Lukt hem voorlopig niet.(GRAPJE......)

    Vanaf zaterdag a.s zijn we een week op Terschelling.Weet je nog? pluk de dag als het nog kan.Geen internet enz.
    (Dit bericht was best wel moeilijk te schrijven).
    Als je er niks meer van snapt, zand erover en het beste.Dag.

  6. [verwijderd] 14 mei 2009 21:32
    quote:

    e.veste schreef:

    Hallo Marijke,

    Het aftellen is nu echt begonnen.Het medeleven de laatste week vond ik best hoopvol.Helaas.Nog 900 dagen ongeveer.Is best wel veel toch?Hoewel.
    Tipje.Wij wonen daar.Is een plaats/plek dus.Is één van de twee donkerste plaatsen in Nederland.66.
    Als je der uit bent hoop ik dat Mar1 belt.Dus als je haar ziet, doe de groeten.Wel even hier vooraf zeggen.Ik moet m'n lief nog informeren over jullie.
    Zij is de meest geweldige vrouw die ik ken dus dat komt goed.Romantisch, niet?

    Op het andere draadje probeert JanK zijn aankoop Arcadis goed te praten.Lukt hem voorlopig niet.(GRAPJE......)

    Vanaf zaterdag a.s zijn we een week op Terschelling.Weet je nog? pluk de dag als het nog kan.Geen internet enz.
    (Dit bericht was best wel moeilijk te schrijven).
    Als je er niks meer van snapt, zand erover en het beste.Dag.

    e. veste

    Ik behoef niets goed te praten , want met Arcadis zit het wel goed. Als ik koop komt het altijd goed (ook een grapje)

    Ik ben verder gegaan op het andere draadje omdat ik dacht hier toch een bepaalde discussie te kunnen verstoren.

    Ik wil mij zeker niet opdringen als "deelgenoot"

    Dit geldt zeker ook voor Marijke.

    Jullie hadden nog meest een dialoog

    Ik op het andere draadje meest een monoloog

    groet
    Jan

  7. [verwijderd] 14 mei 2009 22:02

    Beste Jan,

    Jij verstoort helemaal niets en al zeker niet een discussie.

    E.Veste gaat heerlijk met zijn vrouw naar Terschelling, lekker uitwaaien.

    Mijn man had ook een verrassing, hij heeft voor de zomer een huisje in Epe gereserveerd, alleen durf ik nu niet te bekennen dat ik niet zo van de boschen hou, een gegeven paard...

    Succes met Arcadis, komt wel goed.
  8. [verwijderd] 14 mei 2009 22:50
    quote:

    Marijke57 schreef:

    Beste Jan,

    Jij verstoort helemaal niets en al zeker niet een discussie.

    E.Veste gaat heerlijk met zijn vrouw naar Terschelling, lekker uitwaaien.

    Mijn man had ook een verrassing, hij heeft voor de zomer een huisje in Epe gereserveerd, alleen durf ik nu niet te bekennen dat ik niet zo van de boschen hou, een gegeven paard...

    Succes met Arcadis, komt wel goed.
    Marijke,

    Dank voor jouw reactie . Ik heb in alle jaren dat ik beleg voor het eerst Arcadis gekocht. Ik deed dit op grond van de feiten en die feiten worden in de huidige koers niet weerspiegeld. Ik heb de volle overtuiging, dat fondsen die het nog goed doen ook weer zullen worden beloond door beleggers.

    Je moet echter alleen wel geduld hebben en op diverse fora kom ik veel traders tegen die het liefst nu kopen en binnen éém uur winst behalen.

    Als dat altijd gemakkelijk was was iedereen rijk.Ik ben niet zo'n trader en verkoop alleen wanneer ik een mooie winst kan behalen

    Bij goede fondsen verkoop ik ook niet als ze op verlies staan. Paniek of angst is een slechte raadgever want ik heb al eerder meegemaakt dat ik verliesgevende aandelen verkocht die later winst hadden opgeleverd

    Mijn redenatie is dan ook, dat ik bij de bank ook niet alsmaardoor rente ontvang. Dus geduld is een schone zaak

    En nu wat die vakantie betreft. Als jouw man veel moeite heeft gedaan laat het dan maar en geniet zoveel mogelijk. Aan de andere kant zou hij toch jouw voorkeuren moeten kennen.

    Geniet maar en de volgende keer regel jij toch een huisje aan de kust

    groet
    Jan
  9. [verwijderd] 16 mei 2009 08:25
    quote:

    JanK1 schreef:

    [quote=Marijke57]

    Beste Jan,

    Jij verstoort helemaal niets en al zeker niet een discussie.

    E.Veste gaat heerlijk met zijn vrouw naar Terschelling, lekker uitwaaien.

    Mijn man had ook een verrassing, hij heeft voor de zomer een huisje in Epe gereserveerd, alleen durf ik nu niet te bekennen dat ik niet zo van de boschen hou, een gegeven paard...

    Succes met Arcadis, komt wel goed.
    [/quote]

    Marijke,

    Dank voor jouw reactie . Ik heb in alle jaren dat ik beleg voor het eerst Arcadis gekocht. Ik deed dit op grond van de feiten en die feiten worden in de huidige koers niet weerspiegeld. Ik heb de volle overtuiging, dat fondsen die het nog goed doen ook weer zullen worden beloond door beleggers.

    Je moet echter alleen wel geduld hebben en op diverse fora kom ik veel traders tegen die het liefst nu kopen en binnen éém uur winst behalen.

    Als dat altijd gemakkelijk was was iedereen rijk.Ik ben niet zo'n trader en verkoop alleen wanneer ik een mooie winst kan behalen

    Bij goede fondsen verkoop ik ook niet als ze op verlies staan. Paniek of angst is een slechte raadgever want ik heb al eerder meegemaakt dat ik verliesgevende aandelen verkocht die later winst hadden opgeleverd

    Mijn redenatie is dan ook, dat ik bij de bank ook niet alsmaardoor rente ontvang. Dus geduld is een schone zaak

    En nu wat die vakantie betreft. Als jouw man veel moeite heeft gedaan laat het dan maar en geniet zoveel mogelijk. Aan de andere kant zou hij toch jouw voorkeuren moeten kennen.

    Geniet maar en de volgende keer regel jij toch een huisje aan de kust

    groet
    Jan
    Hoi Jan,

    Als je eenmaal aan Arcadis begint kom je er nooit meer vanaf, werkt verslavend, ik weet er alles van. Dit aandeel heeft mij nooit windeieren gelegd.

    Ken je 't verschijnsel dat je om iemand niet te kwetsen je afkeur niet kenbaar maakt omdat je er vanuit gaat dat 't iets kortstondigs betreft? Als later het kortstondige in iets langdurigers verandert kan je om je geloofwaardigheid te behouden bijna niet meer terug. Een boswandeling, prima, maar een hele week......

    Beknopt advies
    Advies: Positief
    Weerstand 1 12,80 Steun 1 8,95
    Weerstand 2 15,41 Steun 2 7,78
    Uitleg Vlug, Davids & van Mourik
    Update: 15-5-2009

    Arcadis heeft sinds 16 april 2009 een Positief advies (rend: -4.5%). Het aandeel is donderdag gestegen met 4.48% tot EUR 10.60, gemeten over de afgelopen 3 handelsdagen is dit de eerste stijging.
    De recente neerwaartse correctie verzwakt het huidige trendbeeld pas indien EUR 9.08 duidelijk neerwaarts wordt doorbroken. De verwachting is dat Arcadis zich verder positief zal ontwikkelen.
    De steun- of weerstandsniveaus zijn donderdag niet in gevaar gekomen. Op EUR 8.95 en EUR 12.80 zijn de 1e steun en weerstand te vinden.

    Ziet er goed uit toch?

    Succes en prettig weekend!

  10. [verwijderd] 15 juni 2009 09:07
    Nieuws




    Arcadis NV
    11,170 ( 09:05 ) 0,0650 / 0,59%



    Arcadis opent nieuw Biogasproject in Brazilie
    15-06-2009 08:39:00
    AMSTERDAM (Dow Jones)--Advies- en ingenieursbedrijf Arcadis nv meldt maandag dat in Brazilie een derde grote biogasinstallatie is geopend. De installatie, Novo Gramacho, is gelegen nabij Rio de Janeiro.

    De nieuwe installatie vergroot de leiderschapspositie van Biogas, een onderneming waarin Arcadis Logos een aandeel heeft van 33%. Novo Gramacho Energia Ambiental, waarin Biogas een aandeel heeft van 50%, is eigenaar van de nieuwe installatie.

    Novo Gramacho is ontwikkeld om het methaangas dat wordt uitgestoten door de stortplaats van Gramacho op te vangen en te verbranden. Op deze vuilnisbelt is gedurende de afgelopen 30 jaar, jaarlijks circa 2,4 miljoen ton stadsafval gedumpt. De concessie voor het exploiteren van de biogasinstallatie op Gramacho werd verworven in 2007 en heeft een looptijd van meer dan 15 jaar.

    De hoeveelheid biogas die door Novo Gramacho wordt verzameld staat in energiewaarde gelijk aan het totale thuisgebruik van aardgas in de stad Rio de Janeiro.

    Op de locatie heeft Biogas geinvesteerd in de aanleg van een installatie voor het opvangen van het percolaat (afvalwater) en het biogas dat wordt gevormd door de natuurlijke afbraak van het vuilnis in de stortplaats.

    Met een capaciteit van 170 miljoen m3 per jaar aan biogas is Novo Gramacho gekwalificeerd voor deelname aan UNFCCC - United Nation Framework on Convention for Climate Change voor de toekenning van CER-emissie-certificaten, beter bekend als carbon credits.

    Volgens Manoel Avelino da Silva, directeur van Arcadis Logos en tevens bestuursvoorzitter van Novo Gramacho zijn er 35 biogasprojecten wereldwijd waar carbon credits worden gegenereerd. Novo Gramacho zal met 10 miljoen carbon credits in 15 jaar volgens hem tot de top van deze groep behoren. Van alle carbon credits die wereldwijd op stortplaatsen worden geproduceerd, is 58% afkomstig van Biogas.

    In 2004 opende Biogas de eerste installatie in Bandeirantes, gevolgd door het Sao Joao project in 2007, beide nabij Sao Paulo.

    - Door Martijn Mom; Dow Jones Nieuwsdienst; +31-20-5715 201; martijn.mom@dowjones.com
  11. [verwijderd] 16 juni 2009 19:52
    Zo goed als Arcadis is
    Zo is er met de koers heel wat mis

    Maar betere tijden zullen komen
    Daar ga ik dan maar over dromen

    Al raakt mijn geduld wel bijna op
    Door te wachten heb ik mogelijk een strop

    Die aankoop op € 11,86 is nog best ver weg
    En komt ie niet snel dan heb ik pech

    Dan gaan ze er toch uit met verlies
    Een ander fonds is dan mijn devies

    Maar ja, kies ik dan alweer verkeerd
    Heb ik nog steeds niet genoeg geleerd

    Dus wie het weet mag het hier zeggen
    Ik ga straks een kaartje leggen

    Ik kijk later wel weer of er hier reactie is geweest of hoe het is gegaan
    Zoniet, jammer , maar dan heb ik in ieder geval mijn best gedaan

  12. [verwijderd] 18 juni 2009 20:00
    Het is hier toch zo stil
    Dat is niet wat ik wil

    We hebben het toch voor elkaar gekregen
    Arcadis is ruim 2 cent gestegen

    Iets meer mocht het niet eens zijn
    kennelijk is Arcadis aan de lijn

    Morgen dan maar weer een beetje meer
    En dat keer op keer

    Geeft uiteindelijk ook een mooi resultaat
    Het is wel wachten, zijn we hiertoe in staat?

    Ons geduld wordt wel degelijk op de proef gesteld
    Maar later is Arcadis de held

    Of had ik dat al eerder verteld?



  13. [verwijderd] 19 juni 2009 21:31
    Ik ga maar weer eens wat schrijven
    Waar moet ik anders blijven

    Vandaag was ik er niet maar dat maakt geen verschil
    Is hier niemand die nog wat posten wil?

    Arcadis steeg vandaag zomaar 15,5 cent , dat is toch wat
    Zo meteen krijgt dit fonds iedereen plat

    Nee hoor het gaat niet zo snel
    Maar bedenk wel

    En dat stijgen gaat heel gestaag
    Laat de koers zo maar groeien, dat zie ik graag

    Dus over een maand is dan de vraag voor mij
    Ben ik nu mijn aankoopkoers voorbij

    Ik denk zeker dat dit gaat bebeuren
    Dus ga ik niet langer zeuren

    Op 19 juli zal ik aan deze post refereren
    En klopt het niet ga ik mij generen

    Ik wens juliie een fijn weekend allemaal
    Zo krijgen we ook een volle zaal

    groet
    Jan

  14. [verwijderd] 19 juni 2009 22:42

    Beste Jan, ik had willen schrijven
    maar dacht dat je hier niet zou blijven

    we zijn hier niet met velen
    dus minder om mee te delen

    zoals met veel zaken zit 't 'm niet in de quantiteit
    jouw eenzame gedichten getuigen van kwaliteit

    op dit moment ben ik Arcadisloos
    maar net zoals bij een roos

    zal de koers weer hard gaan bloeien
    en de liefhebbers niet meer vermoeien

    prettig weekend,

    Marijke
  15. [verwijderd] 21 juni 2009 21:48
    quote:

    Marijke57 schreef:

    Makkelijk gezegd, wel eens over zo'n schil uitgegleden?
    Nee, maar ze liggen bij mij ook niet op straat. Dit komt natuurlijk niet, omdat men hier extra netjes is, maar ik denk omdat er zo weinig bananen worden gegeten

    Het was ook de enige uidrukking met iets "fruitigs" die ik nog kon verzinnen

    Je kan ook geen appels met peren vergelijken.

    gr. Jan
70 Posts
Pagina: 1 2 3 4 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links