Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Arcadis AEX:ARCAD.NL, NL0006237562

  • 58,600 19 apr 2024 10:33
  • -0,550 (-0,93%) Dagrange 58,000 - 58,800
  • 25.145 Gem. (3M) 136,1K

Arcadis krijgt

20 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 8 januari 2009 15:47
    Arcadis krijgt contract in de VS van $6 mln
    08-01-2009 15:36:00
    AMSTERDAM (Dow Jones)--Arcadis nv heeft in de Verenigde Staten een contract ter waarde van $6 miljoen gekregen. Dit maakt het advies- en ingenieursbedrijf donderdag bekend.

    Arcadis zal in de Amerikaanse staat Louisiana een bijdrage leveren aan het Violet Freshwater Diversion Project. Arcadis richt zich binnen dit project op de kosteneffectiviteit en milieuvriendelijkheid van het verplaatsen van water uit de Mississippi naar andere locaties.

    Door Anna Marij van der Meulen; Dow Jones Nieuwsdienst, +31-20-5715 201; annamarij.vandermeulen@dowjones.com
  2. [verwijderd] 8 januari 2009 22:54
    Door de opwarming van de aarde (zeggen ze) is deze aan het verzilten.
    Arcadis zal ongetwijfeld helpen om de verziltte grond weer bruikbaar te maken voor de landouw.De komende tijd zullen er volgens mij dus steeds leuke orders binnengehaald worden.Zijn hele slimme jongens.De koers zal daar een keer normaal op moeten reageren en niet zoals de laatste tijd met dalingen.En dat geflipper met de koers is al helemaal ergelijk.Als we naar iets willen kijken wat op rood en op groen springt, gaan we wel naar Almelo.
    Morgen maar weer instappen voordat het echt te laat is.
    Dag en Mar bedankt voor het plaatsen.
  3. [verwijderd] 9 januari 2009 20:14
    Beknopt advies
    Advies: Neutraal
    Weerstand 1 10,72 Steun 1 9,16
    Weerstand 2 11,60 Steun 2 7,93
    Uitleg Vlug, Davids & van Mourik
    Update: 9-1-2009

    Het advies van Arcadis is Neutraal sinds 30 december 2008. Als gevolg van een daling van -0.49% werd donderdag een slotkoers neergezet op EUR 10.10. De stijging van de afgelopen 5 dagen bedraagt in totaal 7.47%.
    Een mogelijke bodemformatie dient zich aan bij Arcadis. Een overgang naar een nieuwe periode van opgaande koersbewegingen is op dit moment het meest waarschijnlijk.
    De koersbeweging van donderdag heeft niet geleid tot de doorbraak van een steun- of weerstand. Op EUR 9.16 en EUR 10.72 zijn de 1e steun en weerstand te vinden.


    Graag gedaan!
  4. [verwijderd] 9 januari 2009 21:50
    Die jongens en meiden van Arcadis kunnen veel met water.Maar kunnen ze ook veel met bevroren water?Zo ja, laten ze dan bevroren water uit het zuiden naar het noorden zien te krijgen.Hebben we volgende week een friese elfstedentocht en staat de koers op 40+.
    Ach ja..

    De koers staat dus nu precies tussen de steun en de weerstand.Hoe krijg je het voor elkaar.
    50% kans op een stijging;da's mooi.

    Nog bedankt heur!
  5. [verwijderd] 12 januari 2009 23:00
    quote:

    e.veste schreef:

    Mis.
    Was 50% kans op een daling.
    Beleggen leer je nooit laat staan er iets van snappen.
    Gaan we dan nu naar de 9,16 Mar??.

    (p.s. hoorde, dat ze bij een volgende vorstperiode toch iets van plan zijn met ijstransplantatie, maar of dat waar is.?)
    Zou me niets verbazen, ik heb de laatste keer voor 6,97 bijgekocht en heb ze vanmnorgen allemaal weggedaan.
    Alles goed met uw kleinkinderen?

  6. [verwijderd] 13 januari 2009 00:25
    Je zou je zeggen, toch!
    Waarom verkoop je eigenlijk zo'n topbedrijf.Kijk je naar de weerstanden en steunen of is dat intuitie?(dubbele punt boven de i).Zo ja, geef je ons (=mij+meelezers) dan een seintje wanneer je weer koopt?, of eigenlijk maar niet.Ik heb niet de hele dag de tijd om hier te kijken.En m'n mobiele nr. heb je niet.(moderne grootouder!!).

    Opa, ga je mee schaatsen? klnkt echt veel leuker dan de pingel van Binck vanwege een koop of verkoop, kan ik je verzekeren.
    Het gaat dus heel goed met de kleintjes.

    Tot 9,16
  7. [verwijderd] 13 januari 2009 05:54
    Combinatie van gevoel en met nuchtere ogen kijken.
    Ben niet gerust op bezuiniginsplannen op 't gebied van Arcadis-achtige opdrachten. Obama moet straks ook laten blijken wat hij daadwerkelijk in huis heeft en misschien valt de klimaatverandering uiteindelijk mee, we schaatsen immers weer volop?
    Ik proef een beetje een moraliserende ondertoon bij opa, straks niet doen bij de kleinkinderen hoor,als ze (tijdelijk) de voorkeur aan de kroeg geven.

    groeten
  8. [verwijderd] 14 januari 2009 20:24
    quote:

    Mar1 schreef:

    Combinatie van gevoel en met nuchtere ogen kijken.
    Ben niet gerust op bezuiniginsplannen op 't gebied van Arcadis-achtige opdrachten. Obama moet straks ook laten blijken wat hij daadwerkelijk in huis heeft en misschien valt de klimaatverandering uiteindelijk mee, we schaatsen immers weer volop?
    Ik proef een beetje een moraliserende ondertoon bij opa, straks niet doen bij de kleinkinderen hoor,als ze (tijdelijk) de voorkeur aan de kroeg geven.

    groeten
    Mar,

    Mijn gevoel zei vanmiddag kopen.Als iedereen verkoopt moet je kopen denk ik. M'n ogen waren echter niet nuchter, maar bloeddoorlopen.Van ellende.Wat een dag weer.We komen niet van die rooie boel af.
    Het wachten is dus op Obama, die, volgens mij, het niet kan maken om geen geld vrij te maken voor het klimaat/natuurgeweld.Dus toch maar Arcadis (bij)kopen??.Volgens de geleerden is het eigen vermogen van Arcadis 8,94 p/aandeel.Weinig risico dus zou je zeggen.Nu heb ik berichten van jou gelezen,die niet alleen veelal vol humor zitten, maar ook van een zodanig niveau zijn,dat ik jou onder de geleerden schaar.Jou mening stel ik zeer op prijs.
    Is geen lollig stukje geworden,maar de berichten over de massaontslagen en oorlog zijn dat ook niet.
    Uit vorige posting bedoel ik eigenlijk te zeggen, dat kleine dingen het leven heel leuk kunnen maken.Dat hoeft niet altijd geldelijk gewin te zijn.Was niet moraliserend bedoeld hoor!Gewoon een opmerking.
    Als je veel en vaak in een bruin café komt is dat op dat moment heel gezellig en ken je veel mensen en die kennen jou ook.Alleen als je door wat voor omstandigheden daar een poosje niet komt, ben je snel vergeten.Dat is mijn mening en iedereen mag daar anders over denken.Ik hoop, dat mijn kleinkinderen later regelmatig een bruin café zullen bezoeken,maar niet te veel.Daar ga ik me trouwens niet mee bemoeien, goed?
    De ouders van mijn kleinkinderen vertrouw ik dat wel toe.Die zijn goed opgevoed.
    Naast Arcadis kijk ik momenteel ook naar AMG.
    Nee 'tis genoeg geweest voor nu.
    Moi.

  9. [verwijderd] 14 januari 2009 21:54
    Allen

    Al een aantal weken ben aan het rondkijken op de IEX forums, aangezien ik een beperkte positie
    in Arcadis heb, vooral op het Arcadis forum. Ik zocht vooral wat steun voor mijn alsmaar dalende
    depotwaarde.
    Al die posts op de forums veelal saai en grijs en zelden bruikbaar voor mijn beleggingen maar soms
    ook zo vermakelijk, en scherp. Ja ik moet u gelijk geven E.veste die posts van Mar1 zijn inderdaad
    regelmatig kostelijk om te lezen.

    Maarja al dat lezen maakt , alhoewel ik mijn dat eerder niet voor kon stellen, hongerig naar het zelf
    bijdragen.

    Voor dit begin heb ik het Arcadisforum gekozen dit is lekker klein en overzichtelijk , valt mijn gestuntel
    niet zo.

    Ik hoop dat jullie mijn deelname waarderen en beloof niet te vaak langs te komen.

    Groet,
  10. [verwijderd] 14 januari 2009 22:19
    Hoi Otto,

    Uiteraard welkom van mij.Het leek natuurlijk wel op msm, maar dat is het niet.
    Ik hou het kort (altijd proberen), want heb onlangs 10 jaar in een elfstedenstadje gewoond en ga kijken of ik nog bekenden zie op 1.

    En nog één keer: zeg maat je!!

    Wij zijn dus twee forumbeginners en Mar is de ouwe, daar zeg ik ook je tegen.

    En het is geen verplichting.

    Hoewel.
  11. forum rang 10 voda 29 januari 2009 21:38
    Amersfoort, 28 januari 2009
    Multifunctionele dijk ultieme winnaar landelijke finale Artcadia
    Met een multifunctionele dijk is afgelopen weekend middelbare school Visser ’t Hooft uit Leiden de ultieme winnaar geworden van de landelijke scholierenwedstrijd Artcadia. Na een maanden durende wedstrijd presenteerden twaalf groepen van acht scholen hun kijk op de toekomst op de TU in Eindhoven. Innovatieve en creatieve ideeën variërend van stedenbouwkundige plannen tot milieuvriendelijke transportsystemen, werden door leerlingen van klas 2 van HAVO en VWO gepresenteerd. Uiteindelijk bleek de Wall of Water van Visser ’t Hooft door de jury als meest in het oog springend.

    De Wall of Water is een dijk die naast beschermening tegen het water, eveneens een meervoudige energiecentrale is. Met geïntegreerde technieken als windenergie naast de dijk, getijde-energie en osmose-energie in de dijk en zonne-energie op de dijk, gaf de groep van Visser ’t Hooft volgens de jury een relevante kijk op de toekomst. “Waterveiligheid is een van de belangrijke thema’s van de toekomst”, zegt juryvoorzitter en oud-directeur van ARCADIS Douwe Kras. “Maar Visser ‘t Hooft combineerde dit thema met een ander zeer relevant vraagstuk: energie. En wat me ook goed deed was dat de groep een mooie mix was van jongens én meisjes die een perfecte combinatie neerzetten van technisch inzicht en creativiteit.”

    Met deze presentatie sleepte Visser ’t Hooft de hoofdprijs in de wacht: een reis naar een van de meest in het oog springende projecten van ARCADIS: de grote waterkeringen in New Orleans in de VS. Naast Visser ’t Hooft (thema: Water) waren de andere themawinnaars: De Amersfoortse Berg uit Amersfoort (thema: Wonen & Werken), RSG de Borgen uit Leek (thema: Milieu & Ruimte) en Lyceum Schöndeln uit Roermond (thema: Mobiliteit).

    Artcadia is een landelijk techniek- en kunstproject voor leerlingen van havo/vwo 2. Het is opgezet door ARCADIS, in nauwe samenwerking met Holland Art Gallery en beeldend kunstenaar Jean-Paul Marsman. Het project wil jongeren laten zien en ervaren hoe boeiend de wereld van techniek kan zijn en dat techniek een even vanzelfsprekend als verbazingwekkend deel uit maakt van onze samenleving. Middelbare scholieren uit het hele land zijn uitgedaagd om werkstukken te maken waarin ze hun visie op onze toekomstige samenleving weergeven. Problemen op het gebied van wonen & werken, water, ruimte & milieu en mobiliteit, die met creatieve technische oplossingen worden aangepakt.

    ARCADIS is een internationale onderneming die advies, ontwerp-, ingenieurs- en managementdiensten levert op de gebieden infrastructuur, milieu en gebouwen. We werken aan de verbetering van mobiliteit, duurzaamheid en de kwaliteit van leven, door balans aan te brengen tussen de gebouwde en natuurlijke leefomgeving. ARCADIS ontwikkelt, ontwerpt, implementeert, onderhoudt en exploiteert projecten voor bedrijven en overheden. Met ruim 14.000 medewerkers en meer dan € 1,7 miljard aan omzet, heeft de onderneming een uitgebreid internationaal netwerk dat steunt op sterke lokale marktposities.



    www.arcadis.nl/pers/archive/Pages/Mul...
  12. forum rang 10 voda 29 januari 2009 21:46
    Arcadis krijgt opdracht in Florida
    WEST PALM BEACH (ANP) - Ingenieursbureau Arcadis mag in de
    Amerikaanse staat Florida het South Florida Water Management
    District (SFWM) assisteren en ondersteunen. Het gaat om een
    opdracht ter waarde van 8,8 miljoen dollar (6,8 miljoen euro),
    zo maakte Arcadis donderdag bekend.

    Arcadis gaat helpen bij het uitvoeren en implementeren van
    verschillende programma's en projecten op het gebied van
    watermanagement in Centraal- en Zuid-Florida.

    ((ANP Redactie Economie, email economie(at)anp.nl, +31 20
    504 5999))
  13. forum rang 10 voda 11 februari 2009 10:19
    Herstelprogramma VS goed nieuws Arcadis - SNS


    AMSTERDAM (Dow Jones)--Analist Edwin de Jong van SNS Securities noemt het goed nieuws voor Arcadis dat de Senaat dinsdag heeft ingestemd met de Recovery en Reinvestment Act. Er is een bedrag van $838 miljard mee gemoeid waarvan $200 miljard wordt besteed aan investeringen in bruggen en wegen. Arcadis heeft veel lokale werknemers in dienst. Het bedrijf profiteert de laatste tijd ook van een sterkere dollar, stelt De Jong. De analist handhaaft zijn hold-advies en hanteert daarbij een koersdoel van EUR7,20. Omstreeks 10.15 uur noteert het aandeel 0,5% lager op EUR9,13, terwijl de Midkap met 0,1% stijgt. (SDW)



    Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; amsterdam@dowjones.com

  14. forum rang 10 voda 11 februari 2009 15:07
    Arcadis benoemt directeur klantprogramma
    ARNHEM (ANP) - Ingenieursbureau Arcadis heeft de Amerikaan
    Mark Fenner aangesteld als directeur van zijn Multinational
    Client Program. Fenner volgt Stephanie Hottenhuis op, die vorig
    jaar werd benoemd tot hoogste baas van Arcadis Duitsland.

    De onderneming maakte dat woensdag bekend. Fenner heeft 28
    jaar ervaring op het gebied van milieu- en infrastructuuradvies.
    Sinds 2002 werkt hij bij Arcadis. Hij hield zich onder meer
    bezig met het ontwikkelen van de klantactiviteiten in het westen
    van de Verenigde Staten.

    ((ANP Redactie Economie, email economie(at)anp.nl, +31 20
    504 5999))
  15. Forecast2006 13 februari 2009 17:52
    quote:

    voda schreef:

    Arcadis benoemt directeur klantprogramma
    ARNHEM (ANP) - Ingenieursbureau Arcadis heeft de Amerikaan
    Mark Fenner aangesteld als directeur van zijn Multinational
    Client Program. Fenner volgt Stephanie Hottenhuis op, die vorig
    jaar werd benoemd tot hoogste baas van Arcadis Duitsland.

    De onderneming maakte dat woensdag bekend. Fenner heeft 28
    jaar ervaring op het gebied van milieu- en infrastructuuradvies.
    Sinds 2002 werkt hij bij Arcadis. Hij hield zich onder meer
    bezig met het ontwikkelen van de klantactiviteiten in het westen
    van de Verenigde Staten.

    ((ANP Redactie Economie, email economie(at)anp.nl, +31 20
    504 5999))

    Wat een goede zet van ARCADIS!!!!!
    Een mannetje met ervaring in de VS om zo mee te snoepen van de miljarden investeringen van Obama. Klasse!!!!

    Kind regards,

    Forecast.
20 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Koersdoel gehaald: is Arcadis nog koopwaardig na +60%?

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links